Komunikaty PR

Milion sprzedanych wideorejestratorów w Polsce

2022-12-20  |  15:50
Biuro prasowe

Czy ktoś to jeszcze pamięta?

20 lat w informatyce i elektronice użytkowej to przepaść technologiczna. Marka Mio, obecna w Polsce od 2003 roku, również się o tym przekonała. Jednym z pierwszych produktów przez nią oferowanych było Mio 168, czyli tzw. Pocket PC lub PDA (Personal Data Assistant) oparty na Windows Mobile SE. Ten kieszonkowy komputer wyposażony był w wyświetlacz TFT o rozdzielczości 320 × 240. Później ten sam wyświetlacz zastosowano w Mio 136 – PND (Personal Navigation Device) który zastąpił PDA. Oparty był na Windows CE. Następnie na polski rynek trafiły bardzo popularne modele serii C – C210, C310, C510, C710. Były to urządzenia nawigacyjne, w których bardzo istotny był GPS.

– Pierwsze wideorejestratory w ofercie Mio ukazały się już w 2013 rok. Od tego czasu liczba sprzedanych urządzeń rocznie systematycznie rośnie, z nieznacznym spadkiem tempa wzrostu w okresie pandemii. W przypadku kamer samochodowych bardzo istotnymi technologicznie stały się sensory wideo i optyka, ale też rozwiązania funkcjonalne, w tym realny, szeroki kąt widzenia i obsługa kamery tylnej. Mio było pierwszym producentem na rynku, który zaproponował zestaw z kamerą tylną. Przed ostatnie 9 lat marka sprzedała milion kamer samochodowych na polskim rynku. Globalnie liczba ta wynosi kilka milionów. Innowacyjność, jakość, wiarygodność i stabilność to cechy marki, które przyczyniły się do zbudowania pozycji lidera. Nie można też zapominać o wsparciu ze strony korporacji, właściciela marki Mio. Firma Mitac Int. należy do jednych z największych tajwańskich korporacji. Istnieje już 40 lat i wypracowała bardzo silną pozycję na rynku azjatyckim i globalnym. Dają swoim markom wyjątkowo silne zaplecze technologiczne (badania i rozwój) oraz finansowe – powiedział Mariusz Manowski, CEE Country Manager firmy MiTAC.

Jak zmieniały się gusta Polaków

Według statystyk prowadzonych przez Mio, 20 lat temu Polacy szaleli za modelem PDA 168. Ten kieszonkowy komputer zwany asystentem osobistym, po dodaniu funkcji nawigacji GPS dosłownie zrewolucjonizował rynek PDA i spowodował olbrzymie wzrosty sprzedaży całej kategorii – nie tylko w Polsce. Dziś Polak szukając niezawodnego wideorejetratora do auta, wybiera jeden z modeli Mio, ze względu na jakość HDR, rozdzielczość, unikatowe funkcje jak GPS z bazą fotoradarów czy asystenta odcinkowego pomiaru prędkości. Współczesne trendy wyraźnie wskazują też na wzrost średniej ceny sprzedaży. Przeciętny użytkownik widerejestratora jeśli wcześniej posiadał bardzo tanie urządzenie, nauczony doświadczeniem i rozczarowany jakością nagrań, obecnie wybiera produkty z wyższej półki.

–  Obecnie klienci szukają kamer samochodowych w niższych cenach, ale nagrywających obraz bardzo dobrej jakości. Część z nich szuka wideorejestratora, którego zadaniem jest tylko nagranie przebiegu jazdy, dlatego w latach 2021 i 2022 wprowadziliśmy do sprzedaży budżetowe kamery samochodowe, w których zaimplementowano część technologii z najwyższej półki cenowej. W minionym roku wprowadziliśmy w tych segmentach cenowych dwa tzw. „duale", czyli zestawy kamer nagrywających zarówno to co dzieje się przed autem, jak i wszystko co jest za nim. W kolejnym roku pragniemy wzbogacać nasze portfolio o coraz to nowsze urządzanie i rozwiązania. Dlatego w najbliższym czasie na rynku pojawi się m.in. MiVue R850D/855D – dwukanałowa kamera samochodowa E-Mirror z pełnoekranowym panelem dotykowym – powiedział Łukasz Tetkowski, Marketing & Communication & E-Commerce Head.

Ciężka praca została nagrodzona

Świętując jubileusz 20-lecia w Polsce, marka Mio otrzymała od konsumentów bardzo miły prezent. Użytkownicy docenili jakość kamer Mio i nagrodzili dwie z nich prestiżowymi nagrodami. W listopadzie kamera Mio MiVue 886 otrzymała statuetkę w kategorii Samochodowy gadżet w plebiscycie „The Best of Moto 2022". Miesiąc później wideorejestrator Mio MiVue 848 został nagrodzony w kategorii Elektromobilność w konkursie „Tech Awards 2022".

MiTAC International Corp.  40 lat na rynku światowym

MiTAC International Corp. to firma założona w grudniu 1982 roku na Tajwanie przez Matthew Miau, obecnie prezesa grupy Mitac-Synnex Group. Była to jedna z pierwszych firm zlokalizowanych w Parku Naukowym Hsinchu. Od tamtej pory MiTAC rozwinęło się w międzynarodową organizację, która oferuje usługi z następujących dziedzin: produkcja systemów elektronicznych (ESM), zintegrowane zarządzanie rozwojem i produkcją (JDM), produkcja sprzętu dla firm zewnętrznych (ODM) oraz produkcja urządzeń dla marek własnych (OEM i OPM).

Obecnie MiTAC jest wiodącym innowatorem w dziedzinie elektroniki samochodowej, zapewnia komfort i bezpieczeństwo kierowcom oraz ich pasażerom na całym świecie. MiTAC integruje sprzęt i oprogramowanie w celu tworzenia kompleksowych rozwiązań, w tym kamer samochodowych, inteligentnych kamer, systemów nawigacji i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).

W swojej 40-letniej historii firma MiTAC przetrwała trzy znaczące zmiany w środowisku zewnętrznym. Wpłynęło to na jej działalność oraz zapoczątkowało późniejsze przekształcenia. Pierwszym było ogłoszenie przez międzynarodową markę Compaq ogólnych obniżek cen komputerów PC i notebooków, co zmusiło firmę MiTAC do porzucenia własnej marki i przejścia na działalność OEM i ODM. Drugi był spowodowany wprowadzeniem na rynek iPhone'a i bezpłatnego oprogramowania nawigacyjnego Google, które nagle zakończyło żywotność PND i zmniejszyło oczekiwania wynikające z dwóch fuzji i przejęć związanych z nawigacją. Trzecią istotną zmianą był ciągły spadek marży zysku komputerów stacjonarnych, który doprowadził do wycofania się z rynku OEM na rzecz komputerów osobistych.

MiTAC posiada takie globalne marki jak Mio, Magellan, Navman oraz TYAN i zajmuje się dystrybucją urządzeń GPS oraz serwerów na całym świecie. Firma tworzy rozwiązania i produkty dla technologii „chmury". Przedstawicielstwa MiTAC znajdują się na całym świecie, a firma zatrudnia obecnie 9000 pracowników w skali globalnej. Bogate doświadczenie MiTAC umożliwia dostarczanie produktów i usług dopasowanych dokładnie do potrzeb jej klientów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian

Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak  wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.

Farmacja

E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.