Komunikaty PR

Mistrzostwa Europy Goodyear FIA ETRC

2022-03-16  |  14:50
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Goodyear przedłuża wieloletnią współpracę i zostaje oficjalnym sponsorem tytularnym najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych.

Bazując na wieloletnim zaangażowaniu w sporty motorowe, Goodyear zwiększa swoją aktywność w Mistrzostwach Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych przyjmując rolę sponsora tytularnego. Od tego roku seria będzie oficjalnie znana pod nazwą Mistrzostwa Europy Goodyear FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych, czyli Goodyear FIA ETRC.

Mistrzostwa Goodyear FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych to szczytowe osiągnięcie w wyścigach samochodów ciężarowych. Stanowią one platformę dla branży transportowej, na której można zademonstrować osiągi i trwałość pojazdów i podzespołów, wprowadzić przełomowe technologie i pokazać postępy w kierunku zrównoważonej przyszłości. W 2022 r. odbędzie się osiem rund, podczas których zespoły odwiedzą wiele czołowych torów wyścigowych w Europie, sprawdzając opony Goodyear nie tylko na torze, ale także w codziennej pracy floty transportowej.

W 2022 r. FIA ETRC kontynuuje dążenie do bardziej ekologicznej przyszłości, wprowadzając w 100% odnawialny biodiesel HVO. Będą to pierwsze mistrzostwa  regulowane przez FIA, w których stosuje się zrównoważone biopaliwo. Opierając się na doświadczeniach w zakresie rozwoju gamy produktów drogowych o najwyższej efektywności paliwowej i niskiej emisji, Goodyear będzie ściśle współpracował z ETRA (Europejskie Stowarzyszenie Wyścigów Pojazdów Ciężarowych) w celu wprowadzania nowych technologii w nadchodzących latach. Ponadto amerykański producent podzieli się swoją wiedzą w zakresie konstruowania opon, które zapewniają doskonałe osiągi w różnych warunkach, a jednocześnie są trwałe dzięki zastosowaniu technologii wytrzymałej osnowy. Te cechy użytkowe, jak również zaawansowane systemy Goodyear w zakresie inteligentnego monitorowania opon, są tak samo ważne zarówno podczas wyścigów FIA ETRC, jak i dla maksymalizacji przychodów oraz minimalizacji przestojów w codziennej działalności transportowej.

Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie, powiedział: „Cieszymy się, że możemy wzmocnić nasze zaangażowanie w Mistrzostwa Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych, zostając oficjalnym sponsorem tytularnym. Jako marka opon, która odniosła największe sukcesy w historii Formuły 1 i oficjalny dostawca ogumienia do wielu czołowych zawodów na świecie, w tym Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC) i Nascar, mamy bogate dziedzictwo w sportach motorowych. Zostało ono jeszcze bardziej wzmocnione dzięki pierwszym mistrzostwom regulowanym przez FIA pod szyldem Goodyear. Cieszymy się, że będziemy ściśle współpracować z Europejskim Stowarzyszeniem Wyścigów Pojazdów Ciężarowych na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości. Ekstremalne warunki, takie jak podczas wyścigów, to najlepszy poligon doświadczalny, który pozwala nam uzyskać cenne informacje na temat odkształcania opon, kontrolowania temperatury i oporów toczenia. Przesuwamy granicę innowacyjności, aby zmaksymalizować wyniki osiągane przez zespoły i firmy transportowe. Będziemy to robić w naszych poszukiwaniach bardziej zrównoważonych materiałów i wydajnych systemów zarządzania oponami, aby połączyć wszystkie zalety.”

Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRA, wyjaśnił: „FIA ETRC dąży do tego, aby stać się wiodącą platformą dla zrównoważonych technologii w branży przewozów drogowych, a jednocześnie uczynić wyścigi pojazdów ciężarowych istotną platformą badawczo-rozwojową dla producentów. Zarówno Goodyear, jak i FIA ETRC mają te same cele, polegające na wprowadzaniu w branży coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań, dlatego cieszymy się, że możemy zintensyfikować nasze zaangażowanie i włączyć Goodyear jako partnera w naszą podróż ku bardziej zrównoważonej przyszłości wyścigów pojazdów ciężarowych.”

Goodyear jest także oficjalnym partnerem oponiarskim innych serii, w których wprowadzane będą biopaliwa – Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych (w tym 24-godzinnego wyścigu Le Mans) i Europejskiej Serii Le Mans - oraz partnerem-założycielem w pełni elektrycznej serii wyścigu FIA ETCR – Pucharu Świata Samochodów eTouring, w którym każdy zespół i kierowca korzysta z indywidualnej wersji opony Goodyear Eagle F1 SuperSport, opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.