Komunikaty PR

Mistrzostwa Europy Goodyear FIA ETRC

2022-03-16  |  14:50
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Goodyear przedłuża wieloletnią współpracę i zostaje oficjalnym sponsorem tytularnym najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych.

Bazując na wieloletnim zaangażowaniu w sporty motorowe, Goodyear zwiększa swoją aktywność w Mistrzostwach Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych przyjmując rolę sponsora tytularnego. Od tego roku seria będzie oficjalnie znana pod nazwą Mistrzostwa Europy Goodyear FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych, czyli Goodyear FIA ETRC.

Mistrzostwa Goodyear FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych to szczytowe osiągnięcie w wyścigach samochodów ciężarowych. Stanowią one platformę dla branży transportowej, na której można zademonstrować osiągi i trwałość pojazdów i podzespołów, wprowadzić przełomowe technologie i pokazać postępy w kierunku zrównoważonej przyszłości. W 2022 r. odbędzie się osiem rund, podczas których zespoły odwiedzą wiele czołowych torów wyścigowych w Europie, sprawdzając opony Goodyear nie tylko na torze, ale także w codziennej pracy floty transportowej.

W 2022 r. FIA ETRC kontynuuje dążenie do bardziej ekologicznej przyszłości, wprowadzając w 100% odnawialny biodiesel HVO. Będą to pierwsze mistrzostwa  regulowane przez FIA, w których stosuje się zrównoważone biopaliwo. Opierając się na doświadczeniach w zakresie rozwoju gamy produktów drogowych o najwyższej efektywności paliwowej i niskiej emisji, Goodyear będzie ściśle współpracował z ETRA (Europejskie Stowarzyszenie Wyścigów Pojazdów Ciężarowych) w celu wprowadzania nowych technologii w nadchodzących latach. Ponadto amerykański producent podzieli się swoją wiedzą w zakresie konstruowania opon, które zapewniają doskonałe osiągi w różnych warunkach, a jednocześnie są trwałe dzięki zastosowaniu technologii wytrzymałej osnowy. Te cechy użytkowe, jak również zaawansowane systemy Goodyear w zakresie inteligentnego monitorowania opon, są tak samo ważne zarówno podczas wyścigów FIA ETRC, jak i dla maksymalizacji przychodów oraz minimalizacji przestojów w codziennej działalności transportowej.

Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie, powiedział: „Cieszymy się, że możemy wzmocnić nasze zaangażowanie w Mistrzostwa Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych, zostając oficjalnym sponsorem tytularnym. Jako marka opon, która odniosła największe sukcesy w historii Formuły 1 i oficjalny dostawca ogumienia do wielu czołowych zawodów na świecie, w tym Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC) i Nascar, mamy bogate dziedzictwo w sportach motorowych. Zostało ono jeszcze bardziej wzmocnione dzięki pierwszym mistrzostwom regulowanym przez FIA pod szyldem Goodyear. Cieszymy się, że będziemy ściśle współpracować z Europejskim Stowarzyszeniem Wyścigów Pojazdów Ciężarowych na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości. Ekstremalne warunki, takie jak podczas wyścigów, to najlepszy poligon doświadczalny, który pozwala nam uzyskać cenne informacje na temat odkształcania opon, kontrolowania temperatury i oporów toczenia. Przesuwamy granicę innowacyjności, aby zmaksymalizować wyniki osiągane przez zespoły i firmy transportowe. Będziemy to robić w naszych poszukiwaniach bardziej zrównoważonych materiałów i wydajnych systemów zarządzania oponami, aby połączyć wszystkie zalety.”

Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRA, wyjaśnił: „FIA ETRC dąży do tego, aby stać się wiodącą platformą dla zrównoważonych technologii w branży przewozów drogowych, a jednocześnie uczynić wyścigi pojazdów ciężarowych istotną platformą badawczo-rozwojową dla producentów. Zarówno Goodyear, jak i FIA ETRC mają te same cele, polegające na wprowadzaniu w branży coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań, dlatego cieszymy się, że możemy zintensyfikować nasze zaangażowanie i włączyć Goodyear jako partnera w naszą podróż ku bardziej zrównoważonej przyszłości wyścigów pojazdów ciężarowych.”

Goodyear jest także oficjalnym partnerem oponiarskim innych serii, w których wprowadzane będą biopaliwa – Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych (w tym 24-godzinnego wyścigu Le Mans) i Europejskiej Serii Le Mans - oraz partnerem-założycielem w pełni elektrycznej serii wyścigu FIA ETCR – Pucharu Świata Samochodów eTouring, w którym każdy zespół i kierowca korzysta z indywidualnej wersji opony Goodyear Eagle F1 SuperSport, opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.