Najszybsza w Warszawie stacja ładowania aut elektrycznych w Royal Wilanów
Ada Wysocka
Beyond Public Relations
ul. Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.wysocka|bepr.pl| |a.wysocka|bepr.pl
+48 733 332 018
bepr.pl
Nowa, czterostanowiskowa, ogólnodostępna stacja ładowania aut elektrycznych działa od 22 lutego. To w tej chwili jedyne miejsce o takich parametrach (mocy 100 kW) w Warszawie, przystosowane do obsługi wszystkich, a nie tylko wybranych modeli samochodów. Stacja zlokalizowana jest na poziomie -1, w ramach parkingu podziemnego budynku usługowo-biurowego Royal Wilanów, położonego w centralnym punkcie dzielnicy – naprzeciwko wilanowskiego ratusza. Zaletą stacji są aż cztery stanowiska ładujące, co umożliwia zasilenie do czterech pojazdów jednocześnie. Dwa z nich dysponują szybkim złączem typu DC CCS, pozostałe posiadają złącze standardowe typu AC.
Korzystanie ze stacji jest odpłatne - aby to zrobić, należy pobrać mobilną aplikację Ecotap Poland i ustawić preferowaną metodę płatności. Jest dostępna zarówno w AppStore i Google Play, a bezpośredni odnośnik do niej znajduje się także w aplikacji Royal Wilanów. Korzystanie ze stacji jest odpłatne. Koszt 1kWh dla użytkowników Ecotap Poland wynosi 1,80 PLN. Po naładowaniu pojazdu system wysyła użytkownikowi wiadomość oraz dodatkowo oferuje jeszcze 15 darmowych minut na powrót i odpięcie pojazdu od zasilania. Po przekroczeniu tego czasu naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 0,50 PLN/min. Co ważne, w trakcie korzystania ze stanowisk ładujących nie trzeba uiszczać dodatkowej opłaty parkingowej. Aby zostać z niej zwolnionym, należy walidować bilet w Biurze Obsługi Parkingu. Ze stacji ładowania może skorzystać każdy, przez 24h na dobę, niezależnie od tego czy jest klientem bądź użytkownikiem Royal Wilanów. Za technologiczną stronę przedsięwzięcia odpowiada firma Arinea, która zaprojektowała, dostarczyła i zainstalowała to rozwiązanie.
– Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z tego, że rozwijając ofertę Royal Wilanów i udostępniając kolejną usługę, możemy wspierać bliskie nam wartości, czyli ekologię i zrównoważony transport. Samochody elektryczne w tych kwestiach znacząco wygrywają ze swoimi odpowiednikami zasilanymi paliwem. Popularyzacja tego rozwiązania jest niezmiernie ważna dla środowiska i walki z coraz mocniej odczuwalnym w Warszawie problemem smogu – mówi Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Grupy Capital Park, zarządcy Royal Wilanów. – Choć w naszej usłudze czas i koszt ładowania będą zależne od modelu i rodzaju samochodu, to dzięki mocy prądu sięgającej 100 kW będzie można naładować auto znacznie szybciej, niż na standardowych stacjach. W tym czasie można załatwić wszystkie swoje najpotrzebniejsze sprawy w ramach oferty usługowej czy handlowej, którą zapewnia Royal Wilanów. Sklepy, restauracje, punkty usługowe, salony kosmetyczne, wyjątkowa zewnętrzna strefa rekreacyjna - proponujemy unikatową i różnorodną ofertę, którą także sukcesywnie wzbogacamy o nowości – podsumowuje K. Nowakowska.
Royal Wilanów funkcjonuje od 2015 roku. To wysokiej klasy budynek biurowy z rozbudowaną funkcją usługowo-handlową - można tu zrobić zakupy, zjeść posiłek, ciekawie spędzić czas, a także załatwić większość codziennych spraw. Z tego powodu z infrastruktury i oferty obiektu korzystają również chętnie mieszkańcy okolicznych osiedli, dla których ze względu na m.in. rekreacyjną przestrzeń wokół budynku, Royal Wilanów pełni funkcję lokalnego, dzielnicowego placu i miejsca spotkań.
Do głównych najemców Royal Wilanów należą m.in. market Carrefour, centrum medyczne i apteka Medicover, La Millou, Nike, Adventure Sports i inni. Na terenie obiektu działa kilkanaście konceptów gastronomicznych, m.in. pierwsza w Polsce kawiarnia i sklepik Healthy Store by Ann, Kuchnia Otwarta, Trattoria Rucola, Green Caffe Nero czy Pinsa. Klienci mogą korzystać z licznych punktów usługowych, m.in. poczty, biura podróży, wypożyczalni aut, myjni samochodowej oraz salonów kosmetycznych i barbera. Mogą także poćwiczyć w klubie fitness Artis lub na zewnętrznej siłowni, skorzystać z warsztatów kulinarnych w studio Cook Story by Samsung, pograć w minigolfa czy koszykówkę. Obiekt posiada także szereg udogodnień przyjaznych rowerzystom – m.in. dedykowane miejsca postojowe, prysznice czy stację naprawy jednośladów.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.