Najszybsza w Warszawie stacja ładowania aut elektrycznych w Royal Wilanów

Ada Wysocka
Beyond Public Relations
ul. Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.wysocka|bepr.pl| |a.wysocka|bepr.pl
+48 733 332 018
bepr.pl
Nowa, czterostanowiskowa, ogólnodostępna stacja ładowania aut elektrycznych działa od 22 lutego. To w tej chwili jedyne miejsce o takich parametrach (mocy 100 kW) w Warszawie, przystosowane do obsługi wszystkich, a nie tylko wybranych modeli samochodów. Stacja zlokalizowana jest na poziomie -1, w ramach parkingu podziemnego budynku usługowo-biurowego Royal Wilanów, położonego w centralnym punkcie dzielnicy – naprzeciwko wilanowskiego ratusza. Zaletą stacji są aż cztery stanowiska ładujące, co umożliwia zasilenie do czterech pojazdów jednocześnie. Dwa z nich dysponują szybkim złączem typu DC CCS, pozostałe posiadają złącze standardowe typu AC.
Korzystanie ze stacji jest odpłatne - aby to zrobić, należy pobrać mobilną aplikację Ecotap Poland i ustawić preferowaną metodę płatności. Jest dostępna zarówno w AppStore i Google Play, a bezpośredni odnośnik do niej znajduje się także w aplikacji Royal Wilanów. Korzystanie ze stacji jest odpłatne. Koszt 1kWh dla użytkowników Ecotap Poland wynosi 1,80 PLN. Po naładowaniu pojazdu system wysyła użytkownikowi wiadomość oraz dodatkowo oferuje jeszcze 15 darmowych minut na powrót i odpięcie pojazdu od zasilania. Po przekroczeniu tego czasu naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 0,50 PLN/min. Co ważne, w trakcie korzystania ze stanowisk ładujących nie trzeba uiszczać dodatkowej opłaty parkingowej. Aby zostać z niej zwolnionym, należy walidować bilet w Biurze Obsługi Parkingu. Ze stacji ładowania może skorzystać każdy, przez 24h na dobę, niezależnie od tego czy jest klientem bądź użytkownikiem Royal Wilanów. Za technologiczną stronę przedsięwzięcia odpowiada firma Arinea, która zaprojektowała, dostarczyła i zainstalowała to rozwiązanie.
– Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z tego, że rozwijając ofertę Royal Wilanów i udostępniając kolejną usługę, możemy wspierać bliskie nam wartości, czyli ekologię i zrównoważony transport. Samochody elektryczne w tych kwestiach znacząco wygrywają ze swoimi odpowiednikami zasilanymi paliwem. Popularyzacja tego rozwiązania jest niezmiernie ważna dla środowiska i walki z coraz mocniej odczuwalnym w Warszawie problemem smogu – mówi Kinga Nowakowska, członek zarządu i dyrektor operacyjna Grupy Capital Park, zarządcy Royal Wilanów. – Choć w naszej usłudze czas i koszt ładowania będą zależne od modelu i rodzaju samochodu, to dzięki mocy prądu sięgającej 100 kW będzie można naładować auto znacznie szybciej, niż na standardowych stacjach. W tym czasie można załatwić wszystkie swoje najpotrzebniejsze sprawy w ramach oferty usługowej czy handlowej, którą zapewnia Royal Wilanów. Sklepy, restauracje, punkty usługowe, salony kosmetyczne, wyjątkowa zewnętrzna strefa rekreacyjna - proponujemy unikatową i różnorodną ofertę, którą także sukcesywnie wzbogacamy o nowości – podsumowuje K. Nowakowska.
Royal Wilanów funkcjonuje od 2015 roku. To wysokiej klasy budynek biurowy z rozbudowaną funkcją usługowo-handlową - można tu zrobić zakupy, zjeść posiłek, ciekawie spędzić czas, a także załatwić większość codziennych spraw. Z tego powodu z infrastruktury i oferty obiektu korzystają również chętnie mieszkańcy okolicznych osiedli, dla których ze względu na m.in. rekreacyjną przestrzeń wokół budynku, Royal Wilanów pełni funkcję lokalnego, dzielnicowego placu i miejsca spotkań.
Do głównych najemców Royal Wilanów należą m.in. market Carrefour, centrum medyczne i apteka Medicover, La Millou, Nike, Adventure Sports i inni. Na terenie obiektu działa kilkanaście konceptów gastronomicznych, m.in. pierwsza w Polsce kawiarnia i sklepik Healthy Store by Ann, Kuchnia Otwarta, Trattoria Rucola, Green Caffe Nero czy Pinsa. Klienci mogą korzystać z licznych punktów usługowych, m.in. poczty, biura podróży, wypożyczalni aut, myjni samochodowej oraz salonów kosmetycznych i barbera. Mogą także poćwiczyć w klubie fitness Artis lub na zewnętrznej siłowni, skorzystać z warsztatów kulinarnych w studio Cook Story by Samsung, pograć w minigolfa czy koszykówkę. Obiekt posiada także szereg udogodnień przyjaznych rowerzystom – m.in. dedykowane miejsca postojowe, prysznice czy stację naprawy jednośladów.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.