Komunikaty PR

Największa platforma sprzedaży samochodów online – Carvago.com już w Polsce

2021-08-16  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
  • Jak pokazują badania, popyt na zakup aut używanych w Polsce rośnie – ponad 321,5 tys. samochodów osobowych zostało zarejestrowanych w Polsce w pierwszym kwartale 2021 roku, z czego przeszło 63% z nich stanowiły pojazdy używane, sprowadzone zza zagranicy.[1]
  • Zakup używanego samochodu nie należy jednak do najłatwiejszych zadań – według badań 41% konsumentów obawia się ukrytych wad technicznych, a co piąta osoba (20%) tego, że pojazd pochodzi z kradzieży.[2]
  • Europejski start-up Carvago.com chce zmienić wśród Polaków sposób postrzegania zakupu samochodów z drugiej ręki, wprowadzając zupełnie nowe standardy jakości i kontroli sprzedaży.

Carvago.com, największa w Europie platforma sprzedażowa samochodów używanych online rozpoczyna działalność na polskim rynku. Dzięki Carvago.com polscy konsumenci otrzymają dostęp do blisko miliona sprawdzonych pojazdów. Oprócz ogromnego wyboru aut używanych, marka oferuje również szereg usług dodatkowych, takich jak profesjonalny audyt techniczny pojazdu, dodatkowe finansowanie na zakup – również pojazdów zza granicy, przedłużoną gwarancję i natychmiastowe ubezpieczenie, a także bezpieczną dostawę auta do domu. Chcąc zapewnić jak najlepszy poziom obsługi i customer experience, firma na życzenie kupującego przejmuje na siebie również szereg formalności m.in. zarejestrowanie pojazdu. Carvago.com oferuje największy wybór aut spośród ofert dostępnych aktualnie na rynku. Zakup samochodu odbywa się w 100% online, łącznie z podpisaniem umowy kupna.

„Carvago.com nie jest zwykłą platformą sprzedażową. To kompleksowa usługa, która znacznie upraszcza proces zakupu samochodu i przenosi go do zupełnie nowego wymiaru w kontekście wygody
i bezpieczeństwa. Kupowanie auta jest u nas całkowicie przejrzyste. Gdy klient wybiera samochód
z ogólnoeuropejskiej oferty, sprawdzamy jego historię według numeru VIN i poddajemy certyfikowanemu przeglądowi technicznemu, który składa się aż z 270 etapów. Jeśli samochód nie przejdzie go pomyślnie, rekomendujemy alternatywny model. Wybrany pojazd dostarczamy pod dom w ciągu maksymalnie 15 dni roboczych. Gwarantujemy również możliwość zwrotu zakupionego auta
w ciągu 14 dni, bez podawania przyczyny.”
– mówi Jakub Šulta, Prezes Carvago.com.

Odczarować zakup aut używanych

Jak pokazują dane Ministerstwa Cyfryzacji[3], największy boom na zakup aut używanych miał miejsce
w trakcie pandemii, która spowodowała, że część osób zrezygnowała z podróżowania komunikacją zbiorową. W efekcie spora grupa konsumentów zaczęła kupować samochody, co zwiększyło nie tylko podaż, ale też przyczyniło się do wzrostu nieuczciwych praktyk sprzedażowych. Carvago.com, bacznie obserwując trendy i widząc zmiany w zachowaniach zakupowych, postanowiło wprowadzić zupełnie nową jakość. Usługa oferowana przez platformę gwarantuje zakup pojazdu z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i uczciwości.

 „To właśnie przy zakupie używanych samochodów ludzie nagminnie padają ofiarą oszustw – zaniżanie kilometrów na liczniku czy sprzedaż aut w fatalnym stanie, z ukrytymi poważnymi wadami technicznymi – to często spotykane praktyki. To zjawisko było powszechne przed pandemią, w trakcie niestety zyskało na sile. Tworząc Carvago.com, zdecydowaliśmy się na uproszczenie całego procesu zakupu auta, jednocześnie wprowadzając zupełnie nowe, bardzo wysokie standardy jakości i kontroli sprzedaży samochodów z drugiej ręki.” – komentuje Jakub Šulta, CEO Carvago.

W Europie dostępnych jest około 6 milionów samochodów używanych[4], z których Carvago.com
w oparciu o algorytm oceniający różne parametry, oferuje swoim klientom 750 000 dostępnych od ręki samochodów z 14 krajów europejskich, w wieku do 10 lat i maksymalnym przebiegu do 150 000 kilometrów. Gdy klient wyrazi zainteresowanie konkretnym autem, jego stan techniczny jest sprawdzany przez certyfikowany przegląd CarAudit, należący do struktur Carvago.com. Jeśli system wykryje nieprawidłowości lub poważne usterki, klient otrzyma alternatywne propozycje zakupu, a cały proces weryfikacji zostanie powtórzony. O surowości wymagań jakościowych samochodów świadczą liczby. Carvago.com przetwarza ponad 6,5 miliona ofert dziennie, ale w swojej ofercie sprzedażowej uwzględnia tylko około 10% tych, spełniających kryteria. Serwis zapewnia dodatkowo bezpłatną sześciomiesięczną gwarancję na każdy samochód, którą klient może przedłużyć do 2 lat.

Unikatowym w skali Europy rozwiązaniem wprowadzonym przez Carvago.com, jest również możliwość zwrotu auta bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od zakupu. Dzięki temu, klient może korzystać ze wszystkich możliwości, jakie daje europejskie prawodawstwo w zakresie zakupów online.

Game-changer branży motoryzacyjnej

Carvago.com wystartowało ze swoją usługą w Czechach w październiku 2020 roku. Obecnie działa
w 7 krajach w Europie, a jeszcze w tym roku planuje ekspansję na rynek niemiecki, rumuński, austriacki, włoski i hiszpański. Polska jest kolejnym krajem, gdzie Carvago.com widzi dla siebie szansę na rozwój
i planuje dołączyć do lokalnej społeczności e-commerce w branży motoryzacyjnej.

„Używane samochody cieszą się w Polsce rosnącą popularnością. Nasze analizy też pokazują, jakie modele najchętniej wybierają Polacy – są to auta z przebiegiem od 100 do nieco ponad 150tys. km. Udział sprzedaży tych samochodów w roku 2020 wyniósł aż 42%. Nie bez znaczenia pozostaje
w dalszym ciągu budżet – prym wiodą samochody w cenie do 30tys. PLN.
 Rozpoczynając działalność
w Polsce, planujemy długofalowy rozwój, rozumiany jako stałe ulepszanie usługi sprzedaży samochodów używanych przez internet oraz wyznaczanie nowych standardów. Nasz cel jest jasny – dostarczanie produktów, na które jest największy popyt, a także bycie absolutnym liderem technologicznym w dziedzinie motoryzacji. Dziś mówimy: Dzień dobry Polsko!
– dodaje Jakub Šulta.

 ***

Carvago.com – pierwszy w Europie dealer samochodów używanych, dający klientom możliwość zakupu pojazdu w 100% drogą online, oferujący dodatkowe finansowanie, ubezpieczenie, przedłużoną gwarancję do 2 lat oraz transport pojazdu do drzwi z gwarancją czasu realizacji do 15 dni roboczych. Carvago oferuje ponad 750 000 wyselekcjonowanych samochodów, nie starszych niż 10 lat i o maksymalnym przebiegu do 150 000 kilometrów. Jako pierwszy dealer sprzedaży samochodów online wprowadził możliwość zwrotu samochodu w ciągu 14 dni od zakupu, bez podania przyczyny. Oprócz sprzedaży detalicznej na rynku B2C, działa również na rynku B2B, gdzie współpracuje z ponad 400 partnerami biznesowymi z 14 krajów Europy. Carvago działa obecnie na 7 rynkach europejskich i planuje dalszą ekspansję w ciągu najbliższych 3 lat.

Więcej informacji na www.carvago.pl / www.carvago.com


[1] https://biznes.interia.pl/finanse/news-polacy-rzucili-sie-na-uzywane-auta-dwa-na-trzy-zarejestrowan,nId,5237296

[2] https://infowire.pl/generic/release/674367/jest-boom-na-samochody-z-drugiej-reki-ale-dobre-auto-nielatwo-kupic

[3] https://www.dziennikwschodni.pl/moto/boom-na-uzywane-samochody-wrocil-winna-pandemia,n,1000289125.html

[4] Dane Carvago.com w oparciu o analizy rynkowe przekazane przez ok. 60tys. dealerów samochodów, z którymi współpracuje Carvago na terenie Europy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.