Komunikaty PR

Narastający problem z parkowaniem w polskich miastach

2022-10-14  |  17:30
Biuro prasowe

Na podwyższenie opłat za pozostawienie samochodu w strefie parkowania decyduje się wiele miast w Polsce. W czerwcu br. Rada m. st. Warszawy postanowiła rozszerzyć strefy płatnego parkowania i jednocześnie podnieść opłaty postojowe. Od września 2022 r. zabronione jest parkowanie samochodu na chodniku. Zmianom ulegają również opłaty za brak biletu. To, wraz z rosnącymi cenami paliw i szalejącą inflacją sprawia, że poruszanie się po mieście samochodem staje się naprawdę uciążliwe i kosztowne.

A co na ten temat sądzą  kierowcy?

Nie wszędzie infrastruktura miejska pozwala na szybkie poruszanie się po mieście bez samochodu, co sprawia, że mieszkańcy wybierają podróż autem. W efekcie mamy przepełnione parkingi w centrach miast, niepotrzebne nerwy i stres. Co ważne, miejsc do parkowania przybywa znacznie wolniej niż samochodów, a koszty pozostawienia auta w dedykowanych strefach konsekwentnie rosną. Jak się okazuje, problemy z parkowaniem nie wynikają wyłącznie z braku miejsc czy rosnących kosztów, mamy tu także do czynienia z czynnikiem ludzkim.

Co mówią badania?

Z badania przeprowadzonego przez firmę Sparking, twórcę innowacyjnych rozwiązań parkingowych  wynika, że kierowcy w dużych miastach chcą parkować szybko, bez długotrwałego poszukiwania wolnego miejsca parkingowego. Jakie czynniki utrudniają ten proces? Wśród najczęściej wymienianych  są: źle zaparkowane auta, stres oraz brak kultury kierowców. Wielu zmotoryzowanych deklaruje korzystanie z parkingów połączonych z komunikacją miejską typu „parkuj i jedź”.[i]

Warto zwrócić uwagę, że główne obiekcje parkujących nie są skierowane w stronę wysokich opłat czy strukturalnych problemów w miastach. To głównie zarzuty pod adresem innych kierowców i ich zachowań. Możemy tu zatem mówić o społeczności parkujących, która na dziś bardzo źle się ze sobą komunikuje. Pracujemy w tej chwili nad rozwiązaniami, które ułatwią kierowcom parkowanie i kontakt, np. za pomocą aplikacji mobilnej. – opowiada Piotr Kowalczyk, CEO Sparking i twórca aplikacji TiPark.

Kamieniem milowym będzie usprawnienie komunikacji między kierowcami, która pozwoli lepiej wykorzystać potencjał płatnego parkowania w każdym polskim mieście. Stale zmniejszająca się liczba miejsc parkingowych przy jednoczesnym zwiększeniu szans na otrzymanie mandatu za nieprawidłowe parkowanie to podstawa, by społeczność kierowców zaczęła wzajemnie się wspierać.

Jakie istnieją rozwiązania?

Idealnego rozwiązania problemu parkowania nie ma. Miasta są świadome tego wyzwania i podejmują różne kroki, by jemu sprostać. Niestety często działania miasta są sprzeczne z potrzebami mieszkańców, np. strefy parkowania przenoszone z dala od centrum, a samo parkowanie w sercu miasta jest zabronione. Eksperci branży parkingowej postulują, by skorzystać z nowoczesnych rozwiązań systemowych oraz edukować społeczność parkujących w celu podniesienia jakości wykorzystania przestrzeni miejskiej.

 


[i] „TiPark – raport”, badanie przeprowadzone przez 5Zmysłów na zlecenie AdLife i Sparking.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.