Komunikaty PR

Narastający problem z parkowaniem w polskich miastach

2022-10-14  |  17:30
Biuro prasowe

Na podwyższenie opłat za pozostawienie samochodu w strefie parkowania decyduje się wiele miast w Polsce. W czerwcu br. Rada m. st. Warszawy postanowiła rozszerzyć strefy płatnego parkowania i jednocześnie podnieść opłaty postojowe. Od września 2022 r. zabronione jest parkowanie samochodu na chodniku. Zmianom ulegają również opłaty za brak biletu. To, wraz z rosnącymi cenami paliw i szalejącą inflacją sprawia, że poruszanie się po mieście samochodem staje się naprawdę uciążliwe i kosztowne.

A co na ten temat sądzą  kierowcy?

Nie wszędzie infrastruktura miejska pozwala na szybkie poruszanie się po mieście bez samochodu, co sprawia, że mieszkańcy wybierają podróż autem. W efekcie mamy przepełnione parkingi w centrach miast, niepotrzebne nerwy i stres. Co ważne, miejsc do parkowania przybywa znacznie wolniej niż samochodów, a koszty pozostawienia auta w dedykowanych strefach konsekwentnie rosną. Jak się okazuje, problemy z parkowaniem nie wynikają wyłącznie z braku miejsc czy rosnących kosztów, mamy tu także do czynienia z czynnikiem ludzkim.

Co mówią badania?

Z badania przeprowadzonego przez firmę Sparking, twórcę innowacyjnych rozwiązań parkingowych  wynika, że kierowcy w dużych miastach chcą parkować szybko, bez długotrwałego poszukiwania wolnego miejsca parkingowego. Jakie czynniki utrudniają ten proces? Wśród najczęściej wymienianych  są: źle zaparkowane auta, stres oraz brak kultury kierowców. Wielu zmotoryzowanych deklaruje korzystanie z parkingów połączonych z komunikacją miejską typu „parkuj i jedź”.[i]

Warto zwrócić uwagę, że główne obiekcje parkujących nie są skierowane w stronę wysokich opłat czy strukturalnych problemów w miastach. To głównie zarzuty pod adresem innych kierowców i ich zachowań. Możemy tu zatem mówić o społeczności parkujących, która na dziś bardzo źle się ze sobą komunikuje. Pracujemy w tej chwili nad rozwiązaniami, które ułatwią kierowcom parkowanie i kontakt, np. za pomocą aplikacji mobilnej. – opowiada Piotr Kowalczyk, CEO Sparking i twórca aplikacji TiPark.

Kamieniem milowym będzie usprawnienie komunikacji między kierowcami, która pozwoli lepiej wykorzystać potencjał płatnego parkowania w każdym polskim mieście. Stale zmniejszająca się liczba miejsc parkingowych przy jednoczesnym zwiększeniu szans na otrzymanie mandatu za nieprawidłowe parkowanie to podstawa, by społeczność kierowców zaczęła wzajemnie się wspierać.

Jakie istnieją rozwiązania?

Idealnego rozwiązania problemu parkowania nie ma. Miasta są świadome tego wyzwania i podejmują różne kroki, by jemu sprostać. Niestety często działania miasta są sprzeczne z potrzebami mieszkańców, np. strefy parkowania przenoszone z dala od centrum, a samo parkowanie w sercu miasta jest zabronione. Eksperci branży parkingowej postulują, by skorzystać z nowoczesnych rozwiązań systemowych oraz edukować społeczność parkujących w celu podniesienia jakości wykorzystania przestrzeni miejskiej.

 


[i] „TiPark – raport”, badanie przeprowadzone przez 5Zmysłów na zlecenie AdLife i Sparking.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.