Komunikaty PR

Naszpikowane elektroniką centrum dowodzenia. Tak wygląda przyszłość aut

2022-08-19  |  14:00
Biuro prasowe

Zaawansowane technologicznie systemy sprawiają, że auta są nie tylko bardziej intuicyjne, ale też przyjazne i bezpieczne dla użytkownika, czyniąc jazdę niezwykłym doświadczeniem. Producenci kładą coraz większy nacisk na rozwój systemów infotainment. Dzięki nim pojazdy to nowoczesna, a przy tym bezpieczna przestrzeń rozrywki.

 

Infotainment – jak to działa?

 

Systemy infotainment mogą stanowić źródło wielu użytecznych informacji dla kierowcy. Zapewniają także rozrywkę, dzięki której podróż jest bardziej komfortowa dla pasażerów. Pozwalają łatwiej zarządzać komunikacją w aucie i utrzymywać nad nim kontrolę. W połączeniu z usługami integrującymi urządzenia mobilne bardzo ułatwiają dostęp do poczty elektronicznej i wiadomości tekstowych, a także wykonywania połączeń telefonicznych. Wszystko bez użycia rąk.

 

Kierowcy mogą również sparować swoje urządzenia, aby uzyskać dostęp do ulubionych list odtwarzania muzyki i innych bibliotek cyfrowych. W niektórych samochodach infotainment może nawet obejmować monitory na środkowych lub tylnych siedzeniach dla pasażerów – dzięki nim pasażerowie mogą grać w gry wideo lub oglądać filmy.

 

– Dzięki tej technologii w pojeździe każdy pasażer może czerpać przyjemność z jazdy. Może też łatwiej, w bardziej komfortowy sposób korzystać z telefonów komórkowych i innych urządzeń bezdotykowych – dodaje Jagyan Mishra, Global Head of Delivery na Europę i Izrael w firmie L&T Technology Services (LTTS), która w tym roku otworzyła centrum badawczo-rozwojowe w Krakowie - LTTS Kraków ze specjalizacją w zakresie sektora motoryzacyjnego oraz mobility.

 

Jak dodaje, obecnie stosowane w autach technologie stały się o wiele bardziej inteligentne. Zamiast mnóstwa przełączników i kontrolek rozmieszczonych na desce rozdzielczej wiele samochodów wyposażonych jest w jeden ekran, który służy zarówno jako wyświetlacz, jak i centrum sterowania.

 

Wystarczy muśnięcie palcem

 

Co to oznacza w praktyce? Jeśli kierowca będzie chciał ogrzać kabinę, wystarczy przesunięcie palcem po ekranie. Ten sam ekran może służyć do sprawdzania średniego zużycia paliwa lub planowania podróży za pomocą nawigacji satelitarnej. Co więcej, ekran może być również wyświetlaczem kamery cofania, interfejsem, za pomocą którego można uzyskać dostęp do Internetu, i miejscem, w którym można zmienić ustawienia samochodu. Wszystkie te rozwiązania wpływają na poprawę bezpieczeństwa.

 

Bezpieczeństwo odgrywa szczególną rolę w integracji pokładowych systemów infotainment. Z tego względu producenci aut stale walczą o to, jak zapewnić kierowcy komfort podróży oraz poczucie, że będzie mógł spokojnie dotrzeć do celu.

 

Nowoczesne systemy infotainment muszą być zaprojektowane tak, aby w jak najmniejszym stopniu angażować uwagę kierowcy. Mogą one na przykład integrować komendy głosowe, które – jak wykazały badania – ograniczają odwracanie wzroku od drogi. Tak zaprojektowane systemy powinny odbierać naturalną mowę i nie powinny wymagać wielu czynności, np. potwierdzenia na ekranie.

 

Pokładowe systemy infotainment wykorzystują interfejsy audio/wideo (A/V), ekrany dotykowe, klawiatury i inne rodzaje urządzeń w celu zapewnienia rozrywki i dostarczenia informacji kierowcom i pasażerom. Zaawansowane systemy informacyjno-rozrywkowe umożliwiają łączność Bluetooth, Wi-Fi, interaktywne usługi rozpoznawania głosu, strumieniowe przesyłanie multimediów na żywo oraz inteligentne technologie umożliwiające integrację z urządzeniami mobilnymi.

 

W Krakowie powstają nowatorskie rozwiązania 

 

– Jako przedsiębiorstwo dbające o bezpieczeństwo pojazdu i komfort kierowcy dostarczamy rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz usługi projektowania i walidacji HMI, obejmujące rygorystyczne procesy efektywności testów spełniających normy. Dodatkowo rozwiązania LTTS w zakresie mobilności i integracji z chmurą oraz usługi infotainment oparte na systemie Android zapewniają łączność pojazdu z informacjami w czasie rzeczywistym i aktualizują kompatybilność w różnych systemach operacyjnych – podkreśla Jagyan Mishra z LTTS.

 

W 2015 roku 35 procent nowych samochodów było podłączonych do Internetu. Pięć lat później aż 98 procent sprzedanych nowych aut dawało możliwość korzystania z sieci. Według prognoz do 2025 roku wszystkie nowe samochody będą połączone z Internetem.

 

Nic dziwnego więc, że większość marek samochodowych planuje wprowadzić do swoich samochodów coraz więcej usług cyfrowych i łączności. Można się zatem spodziewać, że systemy informacyjno-rozrywkowe będą oferować coraz więcej możliwości.

 

Coraz częściej będzie można zsynchronizować system informacyjno-rozrywkowy samochodu z innymi urządzeniami i kontami cyfrowymi. Na przykład niektóre modele aut przechodzą na system operacyjny obsługiwany przez Google, zapewniając kierowcy bezproblemowe przejście między usługami w trakcie jazdy.

 

W 2018 roku wielkość rynku infotainment w branży motoryzacyjnej wynosiła niemal 12 miliardów dolarów. Przewiduje się, że do 2026 roku jego wartość osiągnie pułap 20 miliardów dolarów. Mowa więc o imponującym, wynoszącym 6,8 procenta rok do roku, tempie wzrostu rynku.

 

Źródło: LTTS

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.