Komunikaty PR

Naszpikowane elektroniką centrum dowodzenia. Tak wygląda przyszłość aut

2022-08-19  |  14:00
Biuro prasowe

Zaawansowane technologicznie systemy sprawiają, że auta są nie tylko bardziej intuicyjne, ale też przyjazne i bezpieczne dla użytkownika, czyniąc jazdę niezwykłym doświadczeniem. Producenci kładą coraz większy nacisk na rozwój systemów infotainment. Dzięki nim pojazdy to nowoczesna, a przy tym bezpieczna przestrzeń rozrywki.

 

Infotainment – jak to działa?

 

Systemy infotainment mogą stanowić źródło wielu użytecznych informacji dla kierowcy. Zapewniają także rozrywkę, dzięki której podróż jest bardziej komfortowa dla pasażerów. Pozwalają łatwiej zarządzać komunikacją w aucie i utrzymywać nad nim kontrolę. W połączeniu z usługami integrującymi urządzenia mobilne bardzo ułatwiają dostęp do poczty elektronicznej i wiadomości tekstowych, a także wykonywania połączeń telefonicznych. Wszystko bez użycia rąk.

 

Kierowcy mogą również sparować swoje urządzenia, aby uzyskać dostęp do ulubionych list odtwarzania muzyki i innych bibliotek cyfrowych. W niektórych samochodach infotainment może nawet obejmować monitory na środkowych lub tylnych siedzeniach dla pasażerów – dzięki nim pasażerowie mogą grać w gry wideo lub oglądać filmy.

 

– Dzięki tej technologii w pojeździe każdy pasażer może czerpać przyjemność z jazdy. Może też łatwiej, w bardziej komfortowy sposób korzystać z telefonów komórkowych i innych urządzeń bezdotykowych – dodaje Jagyan Mishra, Global Head of Delivery na Europę i Izrael w firmie L&T Technology Services (LTTS), która w tym roku otworzyła centrum badawczo-rozwojowe w Krakowie - LTTS Kraków ze specjalizacją w zakresie sektora motoryzacyjnego oraz mobility.

 

Jak dodaje, obecnie stosowane w autach technologie stały się o wiele bardziej inteligentne. Zamiast mnóstwa przełączników i kontrolek rozmieszczonych na desce rozdzielczej wiele samochodów wyposażonych jest w jeden ekran, który służy zarówno jako wyświetlacz, jak i centrum sterowania.

 

Wystarczy muśnięcie palcem

 

Co to oznacza w praktyce? Jeśli kierowca będzie chciał ogrzać kabinę, wystarczy przesunięcie palcem po ekranie. Ten sam ekran może służyć do sprawdzania średniego zużycia paliwa lub planowania podróży za pomocą nawigacji satelitarnej. Co więcej, ekran może być również wyświetlaczem kamery cofania, interfejsem, za pomocą którego można uzyskać dostęp do Internetu, i miejscem, w którym można zmienić ustawienia samochodu. Wszystkie te rozwiązania wpływają na poprawę bezpieczeństwa.

 

Bezpieczeństwo odgrywa szczególną rolę w integracji pokładowych systemów infotainment. Z tego względu producenci aut stale walczą o to, jak zapewnić kierowcy komfort podróży oraz poczucie, że będzie mógł spokojnie dotrzeć do celu.

 

Nowoczesne systemy infotainment muszą być zaprojektowane tak, aby w jak najmniejszym stopniu angażować uwagę kierowcy. Mogą one na przykład integrować komendy głosowe, które – jak wykazały badania – ograniczają odwracanie wzroku od drogi. Tak zaprojektowane systemy powinny odbierać naturalną mowę i nie powinny wymagać wielu czynności, np. potwierdzenia na ekranie.

 

Pokładowe systemy infotainment wykorzystują interfejsy audio/wideo (A/V), ekrany dotykowe, klawiatury i inne rodzaje urządzeń w celu zapewnienia rozrywki i dostarczenia informacji kierowcom i pasażerom. Zaawansowane systemy informacyjno-rozrywkowe umożliwiają łączność Bluetooth, Wi-Fi, interaktywne usługi rozpoznawania głosu, strumieniowe przesyłanie multimediów na żywo oraz inteligentne technologie umożliwiające integrację z urządzeniami mobilnymi.

 

W Krakowie powstają nowatorskie rozwiązania 

 

– Jako przedsiębiorstwo dbające o bezpieczeństwo pojazdu i komfort kierowcy dostarczamy rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz usługi projektowania i walidacji HMI, obejmujące rygorystyczne procesy efektywności testów spełniających normy. Dodatkowo rozwiązania LTTS w zakresie mobilności i integracji z chmurą oraz usługi infotainment oparte na systemie Android zapewniają łączność pojazdu z informacjami w czasie rzeczywistym i aktualizują kompatybilność w różnych systemach operacyjnych – podkreśla Jagyan Mishra z LTTS.

 

W 2015 roku 35 procent nowych samochodów było podłączonych do Internetu. Pięć lat później aż 98 procent sprzedanych nowych aut dawało możliwość korzystania z sieci. Według prognoz do 2025 roku wszystkie nowe samochody będą połączone z Internetem.

 

Nic dziwnego więc, że większość marek samochodowych planuje wprowadzić do swoich samochodów coraz więcej usług cyfrowych i łączności. Można się zatem spodziewać, że systemy informacyjno-rozrywkowe będą oferować coraz więcej możliwości.

 

Coraz częściej będzie można zsynchronizować system informacyjno-rozrywkowy samochodu z innymi urządzeniami i kontami cyfrowymi. Na przykład niektóre modele aut przechodzą na system operacyjny obsługiwany przez Google, zapewniając kierowcy bezproblemowe przejście między usługami w trakcie jazdy.

 

W 2018 roku wielkość rynku infotainment w branży motoryzacyjnej wynosiła niemal 12 miliardów dolarów. Przewiduje się, że do 2026 roku jego wartość osiągnie pułap 20 miliardów dolarów. Mowa więc o imponującym, wynoszącym 6,8 procenta rok do roku, tempie wzrostu rynku.

 

Źródło: LTTS

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.