Nowa opona ciężarowa od Goodyear w 63% z materiałów odnawialnych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Podczas targów IAA Transportation Goodyear zaprezentował innowacyjną, demonstracyjną oponę do samochodów ciężarowych, która w 63% została wykonana z materiałów odnawialnych. To kolejny dowód na to, że firma przykłada dużą wagę do wyboru zrównoważonych materiałów do swoich produktów.
- Zintegrowana oferta produktów i rozwiązań mobilnych Goodyeara to krok w kierunku ekosystemu mobilności, który pomaga klientom osiągać cele zrównoważonego rozwoju.
Unikalna odmiana krzemionki z popiołu z łusek ryżu i olej rzepakowy to tylko niektóre z 15 składników odnawialnych, jakie znalazły się w 20 elementach najnowszej, demonstracyjnej opony Goodyear do samochodów ciężarowych. Nowe ogumienie, składające się aż w 63% z materiałów zrównoważonych, zostało właśnie premierowo zaprezentowane podczas trwających targów IAA Transportation w Hanowerze.
Prototypowy model jest oznaczony symbolem "A" pod względem efektywności paliwowej, co oznacza, że może zapewnić taką samą oszczędność paliwa, jak obecnie oferowane najbardziej efektywne opony Goodyear do samochodów ciężarowych.
Niektóre ze zrównoważonych komponentów zastosowanych w nowej oponie to:
• Unikalna odmiana krzemionki wytwarzana z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci. Z tego właśnie odpadowego popiołu wyprodukowano wysokiej jakości krzemionkę - składnik często stosowany w oponach w celu poprawy przyczepności i zmniejszenia zużycia paliwa.
• Cztery różne rodzaje sadzy, które są produkowane z metanu, dwutlenku węgla, oleju roślinnego oraz z oleju pochodzącego z pirolizy opon wycofanych z eksploatacji. Sadza jest dodawana do opon w celu wzmocnienia mieszanki oraz zwiększenia trwałości bieżnika - tradycyjnie wytwarzana pochodzi ze spalania różnych rodzajów produktów ropopochodnych lub smoły węglowej.
• Olej rzepakowy jest surowcem pochodzenia biologicznego, co pozwala zmniejszyć zużycie produktów ropopochodnych. Stosowanie oleju rzepakowego w oponach to istotna innowacja Goodyear, która pomaga utrzymać elastyczność mieszanki gumowej opony w zmiennych temperaturach. Celem firmy jest całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w jej produktach do 2040 roku.
• Poliester techniczny, możliwy do zastosowania w produkcji kordu oponowego, co poprawia możliwości bieżnikowania. Poliester jest uzyskiwany z recyklingu plastikowych butelek i innych plastikowych odpadów, a przekształcenie go w jego podstawowe substancje chemiczne pozwala uzyskać właśnie poliester techniczny.
Nowa propozycja od Goodyear wpisuje się w zobowiązanie firmy do zwiększenia wykorzystania zrównoważonych materiałów w produkcji ogumienia. Opona ze zrównoważonych materiałów, zapewnia niskie opory toczenia i w pełni nadaje się do bieżnikowania. Może też być podłączona do systemu monitorowania stanu opon za pomocą rozwiązań Goodyear Total Mobility, dzięki czemu pozytywnie wpłynie na obieg zamknięty i klimat. Goodyear Total Mobility to kompleksowa oferta dla flot, która łączy pełną gamę opon premium do samochodów ciężarowych z pakietem rozwiązań do monitorowania i analizy predykcyjnej opartych na danych i z obsługą w ponad 2000 punktów serwisowych w całej Europie.
„Rozwój naszej zintegrowanej oferty produktów i rozwiązań mobilnych pod parasolem Goodyear Total Mobility może jeszcze bardziej wesprzeć naszych klientów na wymagającym rynku transportowym i pomóc im w realizacji własnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Goodyear jest zaangażowany w rozwój takich produktów i rozwiązań, które pomagają wspierać ambicje i dążenia naszych partnerów biznesowych do bycia bardziej konkurencyjnymi, wydajnymi oraz zrównoważonymi,” powiedział Grégory Boucharlat, wiceprezes w pionie opon użytkowych w Europie.
Kierunek rozwoju Goodyear Total Mobility jest zgodny z oczekiwaniami i wyzwaniami, jakie stoją przed branżą transportową w Europie. Ostatnie badanie Sustainable Reality Survey, przeprowadzone przez Goodyear z udziałem ponad 1400 przedstawicieli branży transportowej, potwierdza, że osiągnięcie celów zrównoważonego rozwoju jest ważnym elementem działalności flot.
* Prezentowana na targach IAA Transportation opona, w 63% składająca się z materiałów zrównoważonych, została wyprodukowana jako model demonstracyjny.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.