Nowa opona ciężarowa od Goodyear w 63% z materiałów odnawialnych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Podczas targów IAA Transportation Goodyear zaprezentował innowacyjną, demonstracyjną oponę do samochodów ciężarowych, która w 63% została wykonana z materiałów odnawialnych. To kolejny dowód na to, że firma przykłada dużą wagę do wyboru zrównoważonych materiałów do swoich produktów.
- Zintegrowana oferta produktów i rozwiązań mobilnych Goodyeara to krok w kierunku ekosystemu mobilności, który pomaga klientom osiągać cele zrównoważonego rozwoju.
Unikalna odmiana krzemionki z popiołu z łusek ryżu i olej rzepakowy to tylko niektóre z 15 składników odnawialnych, jakie znalazły się w 20 elementach najnowszej, demonstracyjnej opony Goodyear do samochodów ciężarowych. Nowe ogumienie, składające się aż w 63% z materiałów zrównoważonych, zostało właśnie premierowo zaprezentowane podczas trwających targów IAA Transportation w Hanowerze.
Prototypowy model jest oznaczony symbolem "A" pod względem efektywności paliwowej, co oznacza, że może zapewnić taką samą oszczędność paliwa, jak obecnie oferowane najbardziej efektywne opony Goodyear do samochodów ciężarowych.
Niektóre ze zrównoważonych komponentów zastosowanych w nowej oponie to:
• Unikalna odmiana krzemionki wytwarzana z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci. Z tego właśnie odpadowego popiołu wyprodukowano wysokiej jakości krzemionkę - składnik często stosowany w oponach w celu poprawy przyczepności i zmniejszenia zużycia paliwa.
• Cztery różne rodzaje sadzy, które są produkowane z metanu, dwutlenku węgla, oleju roślinnego oraz z oleju pochodzącego z pirolizy opon wycofanych z eksploatacji. Sadza jest dodawana do opon w celu wzmocnienia mieszanki oraz zwiększenia trwałości bieżnika - tradycyjnie wytwarzana pochodzi ze spalania różnych rodzajów produktów ropopochodnych lub smoły węglowej.
• Olej rzepakowy jest surowcem pochodzenia biologicznego, co pozwala zmniejszyć zużycie produktów ropopochodnych. Stosowanie oleju rzepakowego w oponach to istotna innowacja Goodyear, która pomaga utrzymać elastyczność mieszanki gumowej opony w zmiennych temperaturach. Celem firmy jest całkowite zastąpienie olejów ropopochodnych w jej produktach do 2040 roku.
• Poliester techniczny, możliwy do zastosowania w produkcji kordu oponowego, co poprawia możliwości bieżnikowania. Poliester jest uzyskiwany z recyklingu plastikowych butelek i innych plastikowych odpadów, a przekształcenie go w jego podstawowe substancje chemiczne pozwala uzyskać właśnie poliester techniczny.
Nowa propozycja od Goodyear wpisuje się w zobowiązanie firmy do zwiększenia wykorzystania zrównoważonych materiałów w produkcji ogumienia. Opona ze zrównoważonych materiałów, zapewnia niskie opory toczenia i w pełni nadaje się do bieżnikowania. Może też być podłączona do systemu monitorowania stanu opon za pomocą rozwiązań Goodyear Total Mobility, dzięki czemu pozytywnie wpłynie na obieg zamknięty i klimat. Goodyear Total Mobility to kompleksowa oferta dla flot, która łączy pełną gamę opon premium do samochodów ciężarowych z pakietem rozwiązań do monitorowania i analizy predykcyjnej opartych na danych i z obsługą w ponad 2000 punktów serwisowych w całej Europie.
„Rozwój naszej zintegrowanej oferty produktów i rozwiązań mobilnych pod parasolem Goodyear Total Mobility może jeszcze bardziej wesprzeć naszych klientów na wymagającym rynku transportowym i pomóc im w realizacji własnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Goodyear jest zaangażowany w rozwój takich produktów i rozwiązań, które pomagają wspierać ambicje i dążenia naszych partnerów biznesowych do bycia bardziej konkurencyjnymi, wydajnymi oraz zrównoważonymi,” powiedział Grégory Boucharlat, wiceprezes w pionie opon użytkowych w Europie.
Kierunek rozwoju Goodyear Total Mobility jest zgodny z oczekiwaniami i wyzwaniami, jakie stoją przed branżą transportową w Europie. Ostatnie badanie Sustainable Reality Survey, przeprowadzone przez Goodyear z udziałem ponad 1400 przedstawicieli branży transportowej, potwierdza, że osiągnięcie celów zrównoważonego rozwoju jest ważnym elementem działalności flot.
* Prezentowana na targach IAA Transportation opona, w 63% składająca się z materiałów zrównoważonych, została wyprodukowana jako model demonstracyjny.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.