Nowa propozycja od Goodyeara ułatwi wybór opon do projektów budowlanych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear wprowadza do swojej oferty GP-3E, oponę przeznaczoną do ładowarek kołowych, wywrotek przegubowych i równiarek. Maszyny te są zwykle używane przy dużych projektach infrastrukturalnych, w których obowiązują wysokie wymagania dotyczące kosztów i terminów. W wyniku badań potrzeb operatorów Goodyear zwiększył wszechstronność operacyjną swojej najnowszej generacji opon, a zaawansowany model GP-3E ułatwia operatorowi wybór opon.
Maksymalizacja wydajności bez uszczerbku dla trakcji i osiągów
Goodyear ma ogromne doświadczenie w obsłudze pojazdów z segmentów L3 (ładowarki i spychacze), E3 (maszyny do robót ziemnych) i G3 (równiarki). Chociaż między tymi maszynami występują znaczne różnice, to wymagania dotyczące opon są podobne.
Jednym z ważniejszych elementów dla operatorów jest maksymalizacja marży w konkurencyjnym sektorze. Goodyear wprowadził innowacje, które obniżają koszty operacyjne, a jednocześnie poprawiają osiągi. Na przykład w oponie GP-3E zastosowano specjalnie opracowaną przez inżynierów marki mieszankę typu 6, która charakteryzuje się wysoką odpornością na ścieranie. Ponadto zmniejszono masę opony GP-3E w porównaniu z poprzednim modelem, co zwiększyło jej efektywność bez kompromisów w zakresie wytrzymałości i trwałości, ponieważ w oponie tej zastosowano nową konstrukcję osnowy z wielu taśm stalowych, która zwiększa odporność na przecięcia i zużycie bieżnika. Udowodniono, że taka konstrukcja optymalizuje zużycie bieżnika, pomagając osiągnąć cele Goodyeara w zakresie maksymalizacji efektywności i trwałości bez uszczerbku dla osiągów.
Trakcja czy flotacja? GP-3E zapewnia jedno i drugie.
Goodyear zmierzył się też z wyzwaniem pozornie sprzecznych priorytetów podczas pracy, utrzymaniem trakcji i flotacji. Z punktu widzenia inżynierii opon, trakcja zapewnia przyczepność, która umożliwia jazdę do przodu, ale musi być zrównoważona flotacją, która pomaga maszynie utrzymać się na powierzchni bez powodowania uszkodzeń lub ugrzęźnięcia.
Wzór bieżnika GP-3E zapewnia wysoki poziom trakcji dzięki dodatkowym krawędziom gryzącym, podwójnym lamelom w osi symetrii oraz ogólnie zwiększonej liczbie lameli. Jednocześnie bieżnik został zaprojektowany tak, aby oferować wysoki poziom pływalności poprzez równomierne rozłożenie ciężaru.
Kolejną korzyścią wynikającą z zastosowania ulepszonego wzoru bieżnika w połączeniu z nową konstrukcją jest poprawa komfortu pracy operatora. Opona GP-3E została zaprojektowana tak, aby zmniejszyć poziom wibracji, szczególnie na twardych nawierzchniach. Jest to niezwykle ważne podczas wielogodzinnych zmian w trudnym klimacie.
Stosowana przez Goodyeara zasada "Electric Drive Ready" oznacza, że najnowsze opony nadają się do stosowania w maszynach zarówno z napędem elektrycznym, hybrydowym, jak i z konwencjonalnym z silnikiem Diesla. Zmniejsza to zapotrzebowanie operatorów na zapasy, ponieważ tej samej opony można używać niezależnie od rodzaju napędu.
Octavian Velcan, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OTR i Aviation w regionie EMEA, wyjaśnił: „Wsłuchaliśmy się w potrzeby operatorów działających w tym wymagającym sektorze. Obniżanie kosztów i maksymalizacja czasu pracy to priorytety branży. Wprowadzając jedną uniwersalną, efektywną i trwałą gamę opon, która spełnia wymagania operacyjne większej liczby maszyn, upraszczamy wybór, maksymalizujemy efektywność i wprowadzamy innowacje, które zwiększają uniwersalność opon. Innowacyjna, lekka konstrukcja nowej opony GP-3E zapewnia optymalizację kosztów w przeliczeniu na godzinę pracy, co zwiększa wydajność i sprzyja zrównoważonemu rozwojowi. Dla kierowców oznacza to również komfort jazdy przy niskich wibracjach.”
Nowy model GP-3E będzie dostępny w następujących rozmiarach:
Nazwa modelu opony
| Rozmiar
| Liczba gwiazdek
| Wskaźnik nośności i prędkości
| Oznaczenie mieszanki i konstrukcji
| Oznaczenie branżowe i symbol głębokości bieżnika
|
Goodyear GP-3E | 26.5R25 | ** | 209A2/193B | 6S | L3/E3 |
Goodyear GP-3E | 20.5R25 | */** | 186A2/177B | 6S | L3/E3 |
Goodyear GP-3E | 23.5R25 | */** | 195A2/185B | 6S | L/E3 |
Goodyear GP-3E | 29.5R25 | ** | 216A2/200B | 6S | L3/E3 |
Goodyear GP-3E | 15.5R25 | * | 169A2 | 6S | L3/G3 |
Goodyear GP-3E | 17.5R25 | * | 176A2 | 6S | L3/G3 |
Goodyear GP-3E | 600/65R25 | * | 187A2 | 6S | LS/G3 |
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.