Nowa propozycja od Goodyeara ułatwi wybór opon do projektów budowlanych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear wprowadza do swojej oferty GP-3E, oponę przeznaczoną do ładowarek kołowych, wywrotek przegubowych i równiarek. Maszyny te są zwykle używane przy dużych projektach infrastrukturalnych, w których obowiązują wysokie wymagania dotyczące kosztów i terminów. W wyniku badań potrzeb operatorów Goodyear zwiększył wszechstronność operacyjną swojej najnowszej generacji opon, a zaawansowany model GP-3E ułatwia operatorowi wybór opon.
Maksymalizacja wydajności bez uszczerbku dla trakcji i osiągów
Goodyear ma ogromne doświadczenie w obsłudze pojazdów z segmentów L3 (ładowarki i spychacze), E3 (maszyny do robót ziemnych) i G3 (równiarki). Chociaż między tymi maszynami występują znaczne różnice, to wymagania dotyczące opon są podobne.
Jednym z ważniejszych elementów dla operatorów jest maksymalizacja marży w konkurencyjnym sektorze. Goodyear wprowadził innowacje, które obniżają koszty operacyjne, a jednocześnie poprawiają osiągi. Na przykład w oponie GP-3E zastosowano specjalnie opracowaną przez inżynierów marki mieszankę typu 6, która charakteryzuje się wysoką odpornością na ścieranie. Ponadto zmniejszono masę opony GP-3E w porównaniu z poprzednim modelem, co zwiększyło jej efektywność bez kompromisów w zakresie wytrzymałości i trwałości, ponieważ w oponie tej zastosowano nową konstrukcję osnowy z wielu taśm stalowych, która zwiększa odporność na przecięcia i zużycie bieżnika. Udowodniono, że taka konstrukcja optymalizuje zużycie bieżnika, pomagając osiągnąć cele Goodyeara w zakresie maksymalizacji efektywności i trwałości bez uszczerbku dla osiągów.
Trakcja czy flotacja? GP-3E zapewnia jedno i drugie.
Goodyear zmierzył się też z wyzwaniem pozornie sprzecznych priorytetów podczas pracy, utrzymaniem trakcji i flotacji. Z punktu widzenia inżynierii opon, trakcja zapewnia przyczepność, która umożliwia jazdę do przodu, ale musi być zrównoważona flotacją, która pomaga maszynie utrzymać się na powierzchni bez powodowania uszkodzeń lub ugrzęźnięcia.
Wzór bieżnika GP-3E zapewnia wysoki poziom trakcji dzięki dodatkowym krawędziom gryzącym, podwójnym lamelom w osi symetrii oraz ogólnie zwiększonej liczbie lameli. Jednocześnie bieżnik został zaprojektowany tak, aby oferować wysoki poziom pływalności poprzez równomierne rozłożenie ciężaru.
Kolejną korzyścią wynikającą z zastosowania ulepszonego wzoru bieżnika w połączeniu z nową konstrukcją jest poprawa komfortu pracy operatora. Opona GP-3E została zaprojektowana tak, aby zmniejszyć poziom wibracji, szczególnie na twardych nawierzchniach. Jest to niezwykle ważne podczas wielogodzinnych zmian w trudnym klimacie.
Stosowana przez Goodyeara zasada "Electric Drive Ready" oznacza, że najnowsze opony nadają się do stosowania w maszynach zarówno z napędem elektrycznym, hybrydowym, jak i z konwencjonalnym z silnikiem Diesla. Zmniejsza to zapotrzebowanie operatorów na zapasy, ponieważ tej samej opony można używać niezależnie od rodzaju napędu.
Octavian Velcan, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OTR i Aviation w regionie EMEA, wyjaśnił: „Wsłuchaliśmy się w potrzeby operatorów działających w tym wymagającym sektorze. Obniżanie kosztów i maksymalizacja czasu pracy to priorytety branży. Wprowadzając jedną uniwersalną, efektywną i trwałą gamę opon, która spełnia wymagania operacyjne większej liczby maszyn, upraszczamy wybór, maksymalizujemy efektywność i wprowadzamy innowacje, które zwiększają uniwersalność opon. Innowacyjna, lekka konstrukcja nowej opony GP-3E zapewnia optymalizację kosztów w przeliczeniu na godzinę pracy, co zwiększa wydajność i sprzyja zrównoważonemu rozwojowi. Dla kierowców oznacza to również komfort jazdy przy niskich wibracjach.”
Nowy model GP-3E będzie dostępny w następujących rozmiarach:
Nazwa modelu opony
| Rozmiar
| Liczba gwiazdek
| Wskaźnik nośności i prędkości
| Oznaczenie mieszanki i konstrukcji
| Oznaczenie branżowe i symbol głębokości bieżnika
|
Goodyear GP-3E | 26.5R25 | ** | 209A2/193B | 6S | L3/E3 |
Goodyear GP-3E | 20.5R25 | */** | 186A2/177B | 6S | L3/E3 |
Goodyear GP-3E | 23.5R25 | */** | 195A2/185B | 6S | L/E3 |
Goodyear GP-3E | 29.5R25 | ** | 216A2/200B | 6S | L3/E3 |
Goodyear GP-3E | 15.5R25 | * | 169A2 | 6S | L3/G3 |
Goodyear GP-3E | 17.5R25 | * | 176A2 | 6S | L3/G3 |
Goodyear GP-3E | 600/65R25 | * | 187A2 | 6S | LS/G3 |

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.