Komunikaty PR

Nowa propozycja od Goodyeara ułatwi wybór opon do projektów budowlanych

2022-07-06  |  10:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

 

Goodyear wprowadza do swojej oferty GP-3E, oponę przeznaczoną do ładowarek kołowych, wywrotek przegubowych i równiarek. Maszyny te są zwykle używane przy dużych projektach infrastrukturalnych, w których obowiązują wysokie wymagania dotyczące kosztów i terminów. W wyniku badań potrzeb operatorów Goodyear zwiększył wszechstronność operacyjną swojej najnowszej generacji opon, a zaawansowany model GP-3E ułatwia operatorowi wybór opon.

Maksymalizacja wydajności bez uszczerbku dla trakcji i osiągów

Goodyear ma ogromne doświadczenie w obsłudze pojazdów z segmentów L3 (ładowarki i spychacze), E3 (maszyny do robót ziemnych) i G3 (równiarki). Chociaż między tymi maszynami występują znaczne różnice, to wymagania dotyczące opon są podobne.

Jednym z ważniejszych elementów dla operatorów jest maksymalizacja marży w konkurencyjnym sektorze. Goodyear wprowadził innowacje, które obniżają koszty operacyjne, a jednocześnie poprawiają osiągi. Na przykład w oponie GP-3E zastosowano specjalnie opracowaną przez inżynierów marki mieszankę typu 6, która charakteryzuje się wysoką odpornością na ścieranie. Ponadto zmniejszono masę opony GP-3E w porównaniu z poprzednim modelem, co zwiększyło jej efektywność bez kompromisów w zakresie wytrzymałości i trwałości, ponieważ w oponie tej zastosowano nową konstrukcję osnowy z wielu taśm stalowych, która zwiększa odporność na przecięcia i zużycie bieżnika. Udowodniono, że taka konstrukcja optymalizuje zużycie bieżnika, pomagając osiągnąć cele Goodyeara w zakresie maksymalizacji efektywności i trwałości bez uszczerbku dla osiągów.

Trakcja czy flotacja? GP-3E zapewnia jedno i drugie.

Goodyear zmierzył się też z wyzwaniem pozornie sprzecznych priorytetów podczas pracy, utrzymaniem trakcji i flotacji. Z punktu widzenia inżynierii opon, trakcja zapewnia przyczepność, która umożliwia jazdę do przodu, ale musi być zrównoważona flotacją, która pomaga maszynie utrzymać się na powierzchni bez powodowania uszkodzeń lub ugrzęźnięcia.

Wzór bieżnika GP-3E zapewnia wysoki poziom trakcji dzięki dodatkowym krawędziom gryzącym, podwójnym lamelom w osi symetrii oraz ogólnie zwiększonej liczbie lameli. Jednocześnie bieżnik został zaprojektowany tak, aby oferować wysoki poziom pływalności poprzez równomierne rozłożenie ciężaru.

Kolejną korzyścią wynikającą z zastosowania ulepszonego wzoru bieżnika w połączeniu z nową konstrukcją jest poprawa komfortu pracy operatora. Opona GP-3E została zaprojektowana tak, aby zmniejszyć poziom wibracji, szczególnie na twardych nawierzchniach. Jest to niezwykle ważne podczas wielogodzinnych zmian w trudnym klimacie.

Stosowana przez Goodyeara zasada "Electric Drive Ready" oznacza, że najnowsze opony nadają się do stosowania w maszynach zarówno z napędem elektrycznym, hybrydowym, jak i z konwencjonalnym z silnikiem Diesla. Zmniejsza to zapotrzebowanie operatorów na zapasy, ponieważ tej samej opony można używać niezależnie od rodzaju napędu.

Octavian Velcan, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OTR i Aviation w regionie EMEA, wyjaśnił: „Wsłuchaliśmy się w potrzeby operatorów działających w tym wymagającym sektorze. Obniżanie kosztów i maksymalizacja czasu pracy to priorytety branży. Wprowadzając jedną uniwersalną, efektywną i trwałą gamę opon, która spełnia wymagania operacyjne większej liczby maszyn, upraszczamy wybór, maksymalizujemy efektywność i wprowadzamy innowacje, które zwiększają uniwersalność opon. Innowacyjna, lekka konstrukcja nowej opony GP-3E zapewnia optymalizację kosztów w przeliczeniu na godzinę pracy, co zwiększa wydajność i sprzyja zrównoważonemu rozwojowi. Dla kierowców oznacza to również komfort jazdy przy niskich wibracjach.”

Nowy model GP-3E będzie dostępny w następujących rozmiarach:

Nazwa modelu opony

 

Rozmiar

 

Liczba gwiazdek

 

Wskaźnik nośności i prędkości

 

Oznaczenie mieszanki i konstrukcji

 

Oznaczenie branżowe i symbol głębokości bieżnika

 

Goodyear GP-3E

26.5R25

**

209A2/193B

6S

L3/E3

Goodyear GP-3E

20.5R25

*/**

186A2/177B

6S

L3/E3

Goodyear GP-3E

23.5R25

*/**

195A2/185B

6S

L/E3

Goodyear GP-3E

29.5R25

**

216A2/200B

6S

L3/E3

Goodyear GP-3E

15.5R25

*

169A2

6S

L3/G3

Goodyear GP-3E

17.5R25

*

176A2

6S

L3/G3

Goodyear GP-3E

600/65R25

*

187A2

6S

LS/G3

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.