Komunikaty PR

Nowe rozwiązanie Salesforce Automotive Cloud - zadowolony klient, lepsza obsługa

2022-11-03  |  11:04
Biuro prasowe
  • 93% liderów branży motoryzacyjnej zgadza się, że dane własne pomogą znacznie poprawić ogólną jakość obsługi klienta – zarówno w fazie szukania odpowiedniego pojazdu, jego zakupu, finansowania, jak i po zakupie. 
  • Rozwiązanie Automotive Cloud, oparte na produkcie Driver 360, tworzy pojedynczy widok całego cyklu życia klienta i pojazdu dla producentów samochodów, dealerów i grup finansujących zakupy aut dzięki zautomatyzowanej, inteligentnej i działającej w czasie rzeczywistym technologii.
  • Driver 360 jest jednym z 13 rozwiązań branżowych, takich jak Client 360 dla branży usług finansowych, Patient 360 dla sektora opieki zdrowotnej i Education 360 dla szkolnictwa, które wykorzystują pełne możliwości produktu Customer 360 oraz zapewniają branży motoryzacyjnej dostęp do wszystkich niezbędnych informacji z jednego miejsca.
  • Liderzy branży, tacy jak Toyota Financial Services i Astara, korzystają obecnie z rozwiązań Salesforce, aby zapewnić doskonałą jakość obsługi klienta.

 

Salesforce poinformował o wprowadzeniu Automotive Cloud, nowego rozwiązania stworzonego specjalnie z myślą o producentach samochodów, dealerach, grupach finansujących zakupy aut i ich klientach. Dzięki produktowi Driver 360 rozwiązanie Automotive Cloud pomaga zapewnić wyjątkową jakość obsługi w każdej interakcji z klientem. Ponadto pozwala zwiększyć przychody dzięki lepszej konwersji potencjalnych klientów i współpracy oraz wykorzystuje automatyzację i analizę danych w czasie rzeczywistym specyficzną dla branży motoryzacyjnej w celu zwiększenia wydajności i oszczędności kosztów. 

Branża motoryzacyjna przechodzi ogromną transformację, starając się sprostać wymaganiom ery cyfrowej. Tylko 1% klientów w branży motoryzacyjnej jest w pełni zadowolonych ze swoich doświadczeń związanych z zakupem samochodu, a zaledwie jedna czwarta producentów i dealerów uważa, że ich firmy dobrze przystosowały się do sprzedaży online. Aby zyskać nowe źródła przychodów i poprawić obsługę klienta, branża musi wykorzystać nowe możliwości, jakie stwarzają innowacyjne modele sprzedaży i obsługi, pojazdy połączone z siecią, subskrypcje i współpraca z partnerami oraz bogactwo danych, jakie te oferty dostarczają.  

– Branża motoryzacyjna stoi przed nowym cyfrowym wyzwaniem w obliczu ogromnych wstrząsów wywołanych przez wzrost popularności modeli sprzedaży bezpośredniej i nadejście ery samochodów elektrycznych – powiedział Achyut Jajoo, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Salesforce, dział rozwiązań dla branży produkcyjnej i motoryzacyjnej. – Jednakże wielkie zawirowania niosą ze sobą również wielkie możliwości. Firmy odważnie wchodzące w cyfrową przyszłość z technologią taką jak Automotive Cloud mogą zyskać przewagę nad konkurencją, a jednocześnie przygotować swoje przedsiębiorstwa na nowe wyzwania. 

Automotive Cloud umożliwia personalizację i analizę danych w czasie rzeczywistym w całym cyklu życia klienta i pojazdu – niezależnie od tego, czy klienci szukają nowego samochodu, dokonują zakupu, szukają opcji finansowania, czy też serwisują swój pojazd. Rozwiązanie będzie wspierać branżę w tym okresie historycznej transformacji. Dzięki Automotive Cloud zespoły marketingowe mogą ustawić parametry umożliwiające automatyczne szeregowanie i kierowanie zweryfikowanych danych potencjalnych klientów. Pozwala to udostępniać te dane bezpośrednio lokalnemu dealerowi danego klienta. Kierownicy dealerów mogą przeglądać umowy zakupu w danym okresie, aby śledzić stan zapasów i dowiedzieć się, którzy dealerzy realizują swoje prognozy i umowy sprzedaży. Pozwala to lepiej zarządzać zapasami i przydziałem pojazdów. Zespoły serwisowe mogą ustawić alerty powiadamiające ich o zbliżającym się terminie wygaśnięcia umowy leasingowej klienta lub automatycznie przypominać klientom o konieczności wymiany oleju, gdy ich licznik kilometrów osiągnie określony pułap. Zespoły IT mogą tworzyć niestandardowe przepływy za pomocą zaledwie kilku kliknięć, aby automatycznie powiadomić każdego klienta, który posiada określony model, że jego pojazd został wycofany z rynku.

 

Doskonała jakość obsługi klienta dzięki rozwiązaniu Driver 360

Driver 360 udostępnia gotowe funkcje stworzone z wykorzystaniem modeli danych i procesów specyficznych dla branży motoryzacyjnej w celu szybszego uzyskania korzyści.

  • Driver Console zapewnia zespołom serwisowym pełny wgląd w każdą interakcję z klientem dzięki stałym punktom kontaktowym i spersonalizowanym alertom, od przeglądania samochodów i historii zakupów po czynności serwisowe. Dzięki funkcjom takim jak Household Management przedsiębiorstwa motoryzacyjne mogą połączyć swoje dane, aby uzyskać całościowy obraz posiadania pojazdu przez dane gospodarstwo domowe, jak również poprzednich interakcji. Pozwala to dealerom i partnerom na dalszą personalizację wsparcia, ofert i sprzedaży. 
  • Vehicle Console zapewnia każdemu pracownikowi firmy motoryzacyjnej, dealera lub grupy finansującej zakupy aut łatwy dostęp do pełnych informacji o pojeździe, takich jak stan licznika, wartość rynkowa pojazdu oraz informacje o serwisie i naprawach w czasie rzeczywistym. 
  • Automotive Data Foundation to funkcja oparta na standardach branżowych, takich jak STAR. Stanowi ona podstawę działania rozwiązania Automotive Cloud oraz tworzy zaufany, oparty na standardach fundament, który wspiera kompatybilność, inteligentną ochronę danych, globalną zgodność z przepisami i elastyczne udostępnianie danych.

 

Zwiększenie przychodów dzięki lepszej konwersji potencjalnych klientów i komunikacji

Nowe modele sprzedaży i oczekiwania klientów preferujących obsługę w kanałach cyfrowych oznaczają, że producenci aut i dealerzy muszą współpracować bardziej efektywnie niż kiedykolwiek wcześniej, aby zwiększać sprzedaż, zarządzać zapasami i zapewniać lepszą obsługę klienta.  

  • Automotive Lead Management wspomaga współpracę między dealerami i producentami aut poprzez wzbogacenie danych dotyczących potencjalnych klientów o unikalną historię klienta i pojazdu. Umożliwia to kierowanie najbardziej wartościowych potencjalnych klientów bezpośrednio do preferowanego dealera wraz z pełną informacją o ich oczekiwaniach, potrzebach i historii.
  • Dealer Performance Management ułatwia analizowanie wydajności dealerów według regionów i monitorowanie procesu pozyskiwania klientów. Dzięki temu producenci samochodów mogą ukierunkować swoje działania oraz lepiej koordynować umowy sprzedaży, wizyty w terenie, współpracę z partnerami, prognozy popytu, zachęty dla poszczególnych kanałów i inne elementy.

 

Wykorzystanie automatyzacji, sztucznej inteligencji i analizy danych specyficznych dla branży motoryzacyjnej w celu zwiększenia wydajności i oszczędności kosztów 

W obliczu rosnących cen, ograniczeń w łańcuchach dostaw i dużych inwestycji w pojazdy elektryczne firmy motoryzacyjne potrzebują przemyślanej automatyzacji, sztucznej inteligencji, zaawansowanej analizy danych i ich łączenia, aby móc zmniejszyć koszty, zyskać nowe źródła przychodów oraz podejmować bardziej świadome decyzje.

  • Flow for Automotive umożliwia inteligentną automatyzację dzięki narzędziom do konfiguracji i integracji za pomocą kilku kliknięć. Upraszczają one tworzenie i dostarczanie zautomatyzowanych informacji, takich jak aktualizacje stanu zamówienia pojazdu lub powiadomienia o opóźnieniach w wysyłce. Pomaga to pracownikom realizować większą liczbę zadań przy wykorzystaniu mniejszej liczby zasobów, jak również zwiększyć wydajność i zapewnić lepszą obsługę klienta na dużą skalę.
  • Analytics for Automotive zapewnia przedsiębiorstwom motoryzacyjnym cenne informacje umożliwiające monitorowanie i usprawnienie ich działalności. Funkcja ta udostępnia specjalnie opracowane panele kontrolne, które zapewniają szczegółowy wgląd w wyniki sprzedaży i działalność biznesową, cykl życia klientów i zasobów, jak również w trendy w zakresie przychodów. Pozwala to szybciej i skuteczniej osiągać lepsze wyniki biznesowe. 
  • Salesforce Genie pomaga przedsiębiorstwom motoryzacyjnym ujednolicić w czasie rzeczywistym dane dotyczące klientów i pojazdów we wszystkich kanałach i interakcjach, takich jak zapytania klientów, zgłoszenia serwisowe i dane na temat pojazdów, w ramach pojedynczego profilu klienta.
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:50

Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS

Od lipca br. unijny obowiązek stosowania systemów TPMS w oponach pojazdów ciężarowych obejmie także opony w naczepach [1]. Przepisy – wprowadzane stopniowo od kilku
Motoryzacja Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
2024-04-26 | 07:00

Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.

Mikromobilność staje się coraz popularniejsza. Jest to już nie tylko trend, w wielu przypadkach realizuje zmieniające się potrzeby komunikacyjne, szczególnie w dużych miastach.
Motoryzacja Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
2024-04-25 | 17:00

Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą

To nie wysokość raty okazała się najważniejsza przy ocenie zadowolenia z usług zarządzania flotą. Wyniki badania Volkswagen Financial Services pokazały, że klienci flotowi najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.