Komunikaty PR

Nowe rozwiązanie Salesforce Automotive Cloud - zadowolony klient, lepsza obsługa

2022-11-03  |  11:04
Biuro prasowe
  • 93% liderów branży motoryzacyjnej zgadza się, że dane własne pomogą znacznie poprawić ogólną jakość obsługi klienta – zarówno w fazie szukania odpowiedniego pojazdu, jego zakupu, finansowania, jak i po zakupie. 
  • Rozwiązanie Automotive Cloud, oparte na produkcie Driver 360, tworzy pojedynczy widok całego cyklu życia klienta i pojazdu dla producentów samochodów, dealerów i grup finansujących zakupy aut dzięki zautomatyzowanej, inteligentnej i działającej w czasie rzeczywistym technologii.
  • Driver 360 jest jednym z 13 rozwiązań branżowych, takich jak Client 360 dla branży usług finansowych, Patient 360 dla sektora opieki zdrowotnej i Education 360 dla szkolnictwa, które wykorzystują pełne możliwości produktu Customer 360 oraz zapewniają branży motoryzacyjnej dostęp do wszystkich niezbędnych informacji z jednego miejsca.
  • Liderzy branży, tacy jak Toyota Financial Services i Astara, korzystają obecnie z rozwiązań Salesforce, aby zapewnić doskonałą jakość obsługi klienta.

 

Salesforce poinformował o wprowadzeniu Automotive Cloud, nowego rozwiązania stworzonego specjalnie z myślą o producentach samochodów, dealerach, grupach finansujących zakupy aut i ich klientach. Dzięki produktowi Driver 360 rozwiązanie Automotive Cloud pomaga zapewnić wyjątkową jakość obsługi w każdej interakcji z klientem. Ponadto pozwala zwiększyć przychody dzięki lepszej konwersji potencjalnych klientów i współpracy oraz wykorzystuje automatyzację i analizę danych w czasie rzeczywistym specyficzną dla branży motoryzacyjnej w celu zwiększenia wydajności i oszczędności kosztów. 

Branża motoryzacyjna przechodzi ogromną transformację, starając się sprostać wymaganiom ery cyfrowej. Tylko 1% klientów w branży motoryzacyjnej jest w pełni zadowolonych ze swoich doświadczeń związanych z zakupem samochodu, a zaledwie jedna czwarta producentów i dealerów uważa, że ich firmy dobrze przystosowały się do sprzedaży online. Aby zyskać nowe źródła przychodów i poprawić obsługę klienta, branża musi wykorzystać nowe możliwości, jakie stwarzają innowacyjne modele sprzedaży i obsługi, pojazdy połączone z siecią, subskrypcje i współpraca z partnerami oraz bogactwo danych, jakie te oferty dostarczają.  

– Branża motoryzacyjna stoi przed nowym cyfrowym wyzwaniem w obliczu ogromnych wstrząsów wywołanych przez wzrost popularności modeli sprzedaży bezpośredniej i nadejście ery samochodów elektrycznych – powiedział Achyut Jajoo, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Salesforce, dział rozwiązań dla branży produkcyjnej i motoryzacyjnej. – Jednakże wielkie zawirowania niosą ze sobą również wielkie możliwości. Firmy odważnie wchodzące w cyfrową przyszłość z technologią taką jak Automotive Cloud mogą zyskać przewagę nad konkurencją, a jednocześnie przygotować swoje przedsiębiorstwa na nowe wyzwania. 

Automotive Cloud umożliwia personalizację i analizę danych w czasie rzeczywistym w całym cyklu życia klienta i pojazdu – niezależnie od tego, czy klienci szukają nowego samochodu, dokonują zakupu, szukają opcji finansowania, czy też serwisują swój pojazd. Rozwiązanie będzie wspierać branżę w tym okresie historycznej transformacji. Dzięki Automotive Cloud zespoły marketingowe mogą ustawić parametry umożliwiające automatyczne szeregowanie i kierowanie zweryfikowanych danych potencjalnych klientów. Pozwala to udostępniać te dane bezpośrednio lokalnemu dealerowi danego klienta. Kierownicy dealerów mogą przeglądać umowy zakupu w danym okresie, aby śledzić stan zapasów i dowiedzieć się, którzy dealerzy realizują swoje prognozy i umowy sprzedaży. Pozwala to lepiej zarządzać zapasami i przydziałem pojazdów. Zespoły serwisowe mogą ustawić alerty powiadamiające ich o zbliżającym się terminie wygaśnięcia umowy leasingowej klienta lub automatycznie przypominać klientom o konieczności wymiany oleju, gdy ich licznik kilometrów osiągnie określony pułap. Zespoły IT mogą tworzyć niestandardowe przepływy za pomocą zaledwie kilku kliknięć, aby automatycznie powiadomić każdego klienta, który posiada określony model, że jego pojazd został wycofany z rynku.

 

Doskonała jakość obsługi klienta dzięki rozwiązaniu Driver 360

Driver 360 udostępnia gotowe funkcje stworzone z wykorzystaniem modeli danych i procesów specyficznych dla branży motoryzacyjnej w celu szybszego uzyskania korzyści.

  • Driver Console zapewnia zespołom serwisowym pełny wgląd w każdą interakcję z klientem dzięki stałym punktom kontaktowym i spersonalizowanym alertom, od przeglądania samochodów i historii zakupów po czynności serwisowe. Dzięki funkcjom takim jak Household Management przedsiębiorstwa motoryzacyjne mogą połączyć swoje dane, aby uzyskać całościowy obraz posiadania pojazdu przez dane gospodarstwo domowe, jak również poprzednich interakcji. Pozwala to dealerom i partnerom na dalszą personalizację wsparcia, ofert i sprzedaży. 
  • Vehicle Console zapewnia każdemu pracownikowi firmy motoryzacyjnej, dealera lub grupy finansującej zakupy aut łatwy dostęp do pełnych informacji o pojeździe, takich jak stan licznika, wartość rynkowa pojazdu oraz informacje o serwisie i naprawach w czasie rzeczywistym. 
  • Automotive Data Foundation to funkcja oparta na standardach branżowych, takich jak STAR. Stanowi ona podstawę działania rozwiązania Automotive Cloud oraz tworzy zaufany, oparty na standardach fundament, który wspiera kompatybilność, inteligentną ochronę danych, globalną zgodność z przepisami i elastyczne udostępnianie danych.

 

Zwiększenie przychodów dzięki lepszej konwersji potencjalnych klientów i komunikacji

Nowe modele sprzedaży i oczekiwania klientów preferujących obsługę w kanałach cyfrowych oznaczają, że producenci aut i dealerzy muszą współpracować bardziej efektywnie niż kiedykolwiek wcześniej, aby zwiększać sprzedaż, zarządzać zapasami i zapewniać lepszą obsługę klienta.  

  • Automotive Lead Management wspomaga współpracę między dealerami i producentami aut poprzez wzbogacenie danych dotyczących potencjalnych klientów o unikalną historię klienta i pojazdu. Umożliwia to kierowanie najbardziej wartościowych potencjalnych klientów bezpośrednio do preferowanego dealera wraz z pełną informacją o ich oczekiwaniach, potrzebach i historii.
  • Dealer Performance Management ułatwia analizowanie wydajności dealerów według regionów i monitorowanie procesu pozyskiwania klientów. Dzięki temu producenci samochodów mogą ukierunkować swoje działania oraz lepiej koordynować umowy sprzedaży, wizyty w terenie, współpracę z partnerami, prognozy popytu, zachęty dla poszczególnych kanałów i inne elementy.

 

Wykorzystanie automatyzacji, sztucznej inteligencji i analizy danych specyficznych dla branży motoryzacyjnej w celu zwiększenia wydajności i oszczędności kosztów 

W obliczu rosnących cen, ograniczeń w łańcuchach dostaw i dużych inwestycji w pojazdy elektryczne firmy motoryzacyjne potrzebują przemyślanej automatyzacji, sztucznej inteligencji, zaawansowanej analizy danych i ich łączenia, aby móc zmniejszyć koszty, zyskać nowe źródła przychodów oraz podejmować bardziej świadome decyzje.

  • Flow for Automotive umożliwia inteligentną automatyzację dzięki narzędziom do konfiguracji i integracji za pomocą kilku kliknięć. Upraszczają one tworzenie i dostarczanie zautomatyzowanych informacji, takich jak aktualizacje stanu zamówienia pojazdu lub powiadomienia o opóźnieniach w wysyłce. Pomaga to pracownikom realizować większą liczbę zadań przy wykorzystaniu mniejszej liczby zasobów, jak również zwiększyć wydajność i zapewnić lepszą obsługę klienta na dużą skalę.
  • Analytics for Automotive zapewnia przedsiębiorstwom motoryzacyjnym cenne informacje umożliwiające monitorowanie i usprawnienie ich działalności. Funkcja ta udostępnia specjalnie opracowane panele kontrolne, które zapewniają szczegółowy wgląd w wyniki sprzedaży i działalność biznesową, cykl życia klientów i zasobów, jak również w trendy w zakresie przychodów. Pozwala to szybciej i skuteczniej osiągać lepsze wyniki biznesowe. 
  • Salesforce Genie pomaga przedsiębiorstwom motoryzacyjnym ujednolicić w czasie rzeczywistym dane dotyczące klientów i pojazdów we wszystkich kanałach i interakcjach, takich jak zapytania klientów, zgłoszenia serwisowe i dane na temat pojazdów, w ramach pojedynczego profilu klienta.
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.