Komunikaty PR

Nowy proces produkcyjny Goodyeara pozwala szybciej produkować małe serie opon

2022-05-12  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Firma Goodyear Tire & Rubber Company otworzyła nowy zakład produkcyjny w Dudelange w Luksemburgu, po zainwestowaniu 77 mln dolarów w cyfrowy proces produkcji Industry 4.0.

Nowy zakład jest pierwszym tego typu obiektem Goodyeara. Daje możliwości uczenia się, testowania i doskonalenia technologii w miarę zwiększania skali produkcji. W fabryce zastosowano nowy proces ukierunkowany na małoseryjną produkcję opon o ultra-wysokich (UHP) i ultra-ultra-wysokich (UUHP)  osiągach o dużych średnicach obręczy, który umożliwia Goodyearowi wytwarzanie opon cztery razy szybciej niż w standardowym cyklu produkcyjnym. Dzięki temu firma może bardzo szybko i sprawnie reagować na potrzeby klientów.

Opracowany przez inżynierów Goodyeara proces przewiduje i odpowiada na rosnącą złożoność branży oponiarskiej. Coraz większa koncentracja producentów oryginalnego wyposażenia na oponach o dużej średnicy obręczy, a także szeroka gama modeli samochodów i opcji dostępnych dla klientów, stwarzają rosnącą potrzebę efektywnego opracowywania i produkowania wysokiej jakości opon UUHP w małych seriach, na żądanie klientów.

„Musieliśmy zaprojektować ten zintegrowany produkt i proces, aby sprostać zmieniającym się potrzebom rynku. W ten sposób umożliwiamy nowemu modelowi biznesowemu obsługę naszych klientów i konsumentów w tej ważnej i coraz bardziej złożonej części rynku" - powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes Goodyear ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. „Nowy proces zapewni nam przewagę konkurencyjną, ukierunkowaną na światowej klasy jakość i szybkość reakcji”.

Nowa technologia wymaga nowych umiejętności, dlatego Goodyear zatrudnił już 90 pracowników do obsługi zakładu, a w najbliższych miesiącach planuje zwiększyć jeszcze obsadę o 20 dodatkowych techników elektromechaników. Producent zainwestował także w programy szkoleniowe, aby podnieść kwalifikacje obecnych pracowników i umożliwić im wykonywanie nowych, innowacyjnych procesów produkcyjnych.

Nowy obiekt już pracuje. W ceremonii otwarcia udział wzięli Wielki Książę Luksemburga, Minister Gospodarki Franz Fayot oraz Dana Biancalany, Zastępca Burmistrza Dudelange.

Franz Fayot, Minister Gospodarki Luksemburga, powiedział: „Jako pierwsza ważna amerykańska firma, która osiedliła się w Luksemburgu w 1951 roku, Goodyear zapoczątkował nowy etap w historii przemysłu luksemburskiego i jego dywersyfikacji gospodarczej. Od tego czasu relacje między Goodyearem a Luksemburgiem zawsze opierały się na wzajemnym wsparciu i zaufaniu. Nowy zakład produkcyjny firmy w Dudelange potwierdza atuty Wielkiego Księstwa jako miejsca inwestycji międzynarodowych grup w zaawansowane technologie przemysłowe”.

***

Na czym polega nowy proces?

Nowy proces pozwala Goodyearowi produkować opony cztery razy szybciej niż w standardowym cyklu produkcyjnym dzięki formowaniu i nakładaniu na gorąco elementów na maszynie do montażu opon. Innymi słowy, jest to wersja druku 3-D dla branży oponiarskiej.

Szybkość produkcji to zasługa nowych procesów cyfrowych, w których stosuje się wysoce zautomatyzowane, połączone ze sobą stanowiska pracy wykorzystujące technologie wytwarzania przyrostowego.

Dzięki w pełni zautomatyzowanemu i wysoce precyzyjnemu systemowi produkcji proces ten zwiększa wydajność w trakcie cyklu industrializacji nowych produktów, które później trafią do produkcji masowej.

To, w połączeniu z nowymi możliwościami wirtualnymi, które Goodyear instaluje w Centrum Innowacji w Colmar-Berg Luksemburgu, jest kluczowym krokiem w kierunku dalszego skracania cyklu rozwoju produktów, zmierzającym do osiągnięcia celu jaki wyznaczyła sobie firma, czyli osiągnięcia statusu preferowanego dostawcy oryginalnego sprzętu, który uzyskuje aprobatę dla wszystkich opracowywanych produktów po wykonaniu tylko jednej fizycznej iteracji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.