Nowy system RFID do druku i kodowania etykiet VDA - od firmy MasterID
Polski producent i dostawca systemów RFID - firma MasterID - opracowała nowe rozwiązanie do samodzielnego drukowania i programowania etykiet VDA ze znacznikami RFID, które ułatwia znakowanie wyrobów wszystkim producentom podzespołów samochodowych współpracujących z największymi markami motoryzacyjnymi.
Wymóg etykietowania komponentów
Największe koncerny samochodowe zrzeszone w Niemieskim Stowarzyszeniu Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) opracowały wspólny standard znakowania i identyfikacji poszczególnych części samochodu, które pozyskują od swoich dostawców. Każda część i komponent użyty do stworzenia pojazdu musi być oznaczona specjalną etykietą z chipem RFID. Opracowana rekomendacja VDA 5500 określa sposób nadrukowywania informacji na etykietę oraz strukturę jej kodowania w pamięci EPC znajdującej się w chipie RFID.
Trudności z przygotowywaniem etykiet VDA przez dostawców części
Producenci komponentów samochodowych dostarczający swoje wyroby na przykład do koncernu Volkswagen są zobligowani do etykietowania części i dostaw zgodnie z wytycznymi VDA 5500. Niestety samodzielne opracowanie etykiety i sposobu jej programowania jest bardzo trudne ze względu na skomplikowany zapis struktury informacji. Dlatego wielu kontrahentów koncernu pozyskuje gotowe, już zaprogramowane zgodnie z wymogami Volkswagena i VDA, etykiety od zewnętrznych sprzedawców, czym uzależnia całe swoje dostawy od dostępności etykiet na rynku. Żadna część ani partia nie zostanie bowiem przyjęta przez odbiorcę, jeśli nie są odpowiednio oznakowane.
System RFID do tworzenia etykiet VDA
Odpowiedzią na problemy dostawców podzespołów samochodowych z etykietowaniem VDA jest nowy system polskiej firmy MasterID, który umożliwia samodzielne, wewnętrzne opracowywanie, drukowanie i kodowanie znaczników na produkty. MasterID Automotive RFID daje pełną niezależność od dostawców gotowych etykiet VDA dla Volkswagena (w chwili obecnej, a w przygotowaniu jest również obsługa pozostałych koncernów), a co ważne - umożliwia również weryfikację poprawnego działania znaczników RFID już po ich montażu na produktach.
Więcej informacji o rozwiązaniu firmy MasterID dla branży automotive, o jego funkacjach oraz korzyściach z wdrożenia można przeczytać na stronie producenta.
https://www.masterid.pl/automotive-rfid-dla-motoryzacji/

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.