Nowy system RFID do druku i kodowania etykiet VDA - od firmy MasterID
Polski producent i dostawca systemów RFID - firma MasterID - opracowała nowe rozwiązanie do samodzielnego drukowania i programowania etykiet VDA ze znacznikami RFID, które ułatwia znakowanie wyrobów wszystkim producentom podzespołów samochodowych współpracujących z największymi markami motoryzacyjnymi.
Wymóg etykietowania komponentów
Największe koncerny samochodowe zrzeszone w Niemieskim Stowarzyszeniu Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) opracowały wspólny standard znakowania i identyfikacji poszczególnych części samochodu, które pozyskują od swoich dostawców. Każda część i komponent użyty do stworzenia pojazdu musi być oznaczona specjalną etykietą z chipem RFID. Opracowana rekomendacja VDA 5500 określa sposób nadrukowywania informacji na etykietę oraz strukturę jej kodowania w pamięci EPC znajdującej się w chipie RFID.
Trudności z przygotowywaniem etykiet VDA przez dostawców części
Producenci komponentów samochodowych dostarczający swoje wyroby na przykład do koncernu Volkswagen są zobligowani do etykietowania części i dostaw zgodnie z wytycznymi VDA 5500. Niestety samodzielne opracowanie etykiety i sposobu jej programowania jest bardzo trudne ze względu na skomplikowany zapis struktury informacji. Dlatego wielu kontrahentów koncernu pozyskuje gotowe, już zaprogramowane zgodnie z wymogami Volkswagena i VDA, etykiety od zewnętrznych sprzedawców, czym uzależnia całe swoje dostawy od dostępności etykiet na rynku. Żadna część ani partia nie zostanie bowiem przyjęta przez odbiorcę, jeśli nie są odpowiednio oznakowane.
System RFID do tworzenia etykiet VDA
Odpowiedzią na problemy dostawców podzespołów samochodowych z etykietowaniem VDA jest nowy system polskiej firmy MasterID, który umożliwia samodzielne, wewnętrzne opracowywanie, drukowanie i kodowanie znaczników na produkty. MasterID Automotive RFID daje pełną niezależność od dostawców gotowych etykiet VDA dla Volkswagena (w chwili obecnej, a w przygotowaniu jest również obsługa pozostałych koncernów), a co ważne - umożliwia również weryfikację poprawnego działania znaczników RFID już po ich montażu na produktach.
Więcej informacji o rozwiązaniu firmy MasterID dla branży automotive, o jego funkacjach oraz korzyściach z wdrożenia można przeczytać na stronie producenta.
https://www.masterid.pl/automotive-rfid-dla-motoryzacji/

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.