Komunikaty PR

Nowy system RFID do druku i kodowania etykiet VDA - od firmy MasterID

2021-12-22  |  09:55
Biuro prasowe

Polski producent i dostawca systemów RFID - firma MasterID - opracowała nowe rozwiązanie do samodzielnego drukowania i programowania etykiet VDA ze znacznikami RFID, które ułatwia znakowanie wyrobów wszystkim producentom podzespołów samochodowych współpracujących z największymi markami motoryzacyjnymi.

 

Wymóg etykietowania komponentów

Największe koncerny samochodowe zrzeszone w Niemieskim Stowarzyszeniu Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) opracowały wspólny standard znakowania i identyfikacji poszczególnych części samochodu, które pozyskują od swoich dostawców. Każda część i komponent użyty do stworzenia pojazdu musi być oznaczona specjalną etykietą z chipem RFID. Opracowana rekomendacja VDA 5500 określa sposób nadrukowywania informacji na etykietę oraz strukturę jej kodowania w pamięci EPC znajdującej się w chipie RFID.

 

Trudności z przygotowywaniem etykiet VDA przez dostawców części

Producenci komponentów samochodowych dostarczający swoje wyroby na przykład do koncernu Volkswagen są zobligowani do etykietowania części i dostaw zgodnie z wytycznymi VDA 5500. Niestety samodzielne opracowanie etykiety i sposobu jej programowania jest bardzo trudne ze względu na skomplikowany zapis struktury informacji. Dlatego wielu kontrahentów koncernu pozyskuje gotowe, już zaprogramowane zgodnie z wymogami Volkswagena i VDA, etykiety od zewnętrznych sprzedawców, czym uzależnia całe swoje dostawy od dostępności etykiet na rynku. Żadna część ani partia nie zostanie bowiem przyjęta przez odbiorcę, jeśli nie są odpowiednio oznakowane.

 

System RFID do tworzenia etykiet VDA

Odpowiedzią na problemy dostawców podzespołów samochodowych z etykietowaniem VDA jest nowy system polskiej firmy MasterID, który umożliwia samodzielne, wewnętrzne opracowywanie, drukowanie i kodowanie znaczników na produkty. MasterID Automotive RFID daje pełną niezależność od dostawców gotowych etykiet VDA dla Volkswagena (w chwili obecnej, a w przygotowaniu jest również obsługa pozostałych koncernów), a co ważne - umożliwia również weryfikację poprawnego działania znaczników RFID już po ich montażu na produktach.

 

Więcej informacji o rozwiązaniu firmy MasterID dla branży automotive, o jego funkacjach oraz korzyściach z wdrożenia można przeczytać na stronie producenta.

https://www.masterid.pl/automotive-rfid-dla-motoryzacji/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.