Komunikaty PR

Nowy system RFID do druku i kodowania etykiet VDA - od firmy MasterID

2021-12-22  |  09:55
Biuro prasowe

Polski producent i dostawca systemów RFID - firma MasterID - opracowała nowe rozwiązanie do samodzielnego drukowania i programowania etykiet VDA ze znacznikami RFID, które ułatwia znakowanie wyrobów wszystkim producentom podzespołów samochodowych współpracujących z największymi markami motoryzacyjnymi.

 

Wymóg etykietowania komponentów

Największe koncerny samochodowe zrzeszone w Niemieskim Stowarzyszeniu Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) opracowały wspólny standard znakowania i identyfikacji poszczególnych części samochodu, które pozyskują od swoich dostawców. Każda część i komponent użyty do stworzenia pojazdu musi być oznaczona specjalną etykietą z chipem RFID. Opracowana rekomendacja VDA 5500 określa sposób nadrukowywania informacji na etykietę oraz strukturę jej kodowania w pamięci EPC znajdującej się w chipie RFID.

 

Trudności z przygotowywaniem etykiet VDA przez dostawców części

Producenci komponentów samochodowych dostarczający swoje wyroby na przykład do koncernu Volkswagen są zobligowani do etykietowania części i dostaw zgodnie z wytycznymi VDA 5500. Niestety samodzielne opracowanie etykiety i sposobu jej programowania jest bardzo trudne ze względu na skomplikowany zapis struktury informacji. Dlatego wielu kontrahentów koncernu pozyskuje gotowe, już zaprogramowane zgodnie z wymogami Volkswagena i VDA, etykiety od zewnętrznych sprzedawców, czym uzależnia całe swoje dostawy od dostępności etykiet na rynku. Żadna część ani partia nie zostanie bowiem przyjęta przez odbiorcę, jeśli nie są odpowiednio oznakowane.

 

System RFID do tworzenia etykiet VDA

Odpowiedzią na problemy dostawców podzespołów samochodowych z etykietowaniem VDA jest nowy system polskiej firmy MasterID, który umożliwia samodzielne, wewnętrzne opracowywanie, drukowanie i kodowanie znaczników na produkty. MasterID Automotive RFID daje pełną niezależność od dostawców gotowych etykiet VDA dla Volkswagena (w chwili obecnej, a w przygotowaniu jest również obsługa pozostałych koncernów), a co ważne - umożliwia również weryfikację poprawnego działania znaczników RFID już po ich montażu na produktach.

 

Więcej informacji o rozwiązaniu firmy MasterID dla branży automotive, o jego funkacjach oraz korzyściach z wdrożenia można przeczytać na stronie producenta.

https://www.masterid.pl/automotive-rfid-dla-motoryzacji/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.