Komunikaty PR

Oddziały LKQ w Europie Środkowo-Wschodniej dołączają do obchodów Dnia Ziemi

2022-04-22  |  19:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.71 MB )

Aby świętować Dzień Ziemi, organizacja LKQ CEE zdecydowała się wyłączyć światło w swoich oddziałach, tj. podświetlenia logotypów i bannerów reklamowych w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ten sposób firma chce zademonstrować swoje podejście do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej gospodarki energetycznej. Prawie 300 oddziałów z siedmiu krajów będzie brało udział w projekcie − Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Słowenia, Bośnia i Hercegowina oraz oddział ELIT Polska. Z oczywistych względów, żaden ukraiński oddział nie będzie zaangażowany w ten projekt. 

Andras Lorincz, Dyrektor Generalny LKQ na Europę Środkową i Wschodnią, wyjaśniając tę inicjatywę, powiedział: „W LKQ poważnie podchodzimy do zrównoważonego rozwoju i dlatego chcemy również zademonstrować to poprzez przemyślane korzystanie z energii. Wyłączenie logotypów i bannerów reklamowych na fasadach naszych oddziałów jest widocznym sygnałem, że razem z innymi firmami na świecie chcemy publicznie wspierać Dzień Ziemi oraz zachęcać do zrównoważonego zachowania nas wszystkich. Pragniemy także pokazać w praktyce jak oszczędzać energię.”

W ramach projektu, firma również planuje oszacować łączne oszczędności w wyniku wyłączenia świateł w danym regionie i opublikować wyniki 26 kwietnia. 

LKQ promuje stosowanie dostępnych technologii w celu zmniejszenia emisji CO2, zapewnia zrównoważony rozwój łańcuchów dostaw, wspiera bezpieczeństwo i ochronę zdrowia ludzi oraz koncentruje się na odpowiedzialności społecznej. 

Dzień Ziemi to coroczne globalne wydarzenie organizowane 22 kwietnia w celu promowania i wspierania ochrony środowiska naturalnego. Po raz pierwszy odbył się w 1970 r. i obecnie jest obchodzony corocznie w ponad 193 krajach.

 

O LKQ w Europie Środkowo-Wschodniej

W regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), LKQ działa w ośmiu krajach: w Bośni i Hercegowinie, Czechach, na Węgrzech, w Polsce, Rumuni, na Słowacji, w Słowenii oraz Ukrainie. Firma funkcjonuje pod kilkoma markami w tym regionie - Auto Kelly, ELIT, Stahlgruber, Láng oraz Simimpex. Wszystkie te marki zostały zintegrowane w grupę LKQ Europe w 2016 r.

Spółka LKQ zapewnia około 35,000 warsztatów w regionie CEE oraz obsługuje około 571,000 klientów B2B i B2C. Firma ta obsługuje najnowocześniejszą platformę szkoleniową w regionie w ramach Akademii LKQ w Pradze i innych miastach, która oferuje specjalistyczne szkolenia obejmujące kompleksową ochronę i naprawę pojazdów, w tym odpowiednie zarządzanie warsztatami. Posiada także najnowocześniejsze centrum innowacji i obsługi w Katowicach, w Polsce, które stanowi katalizator dla strategii innowacji oraz cyfryzacji firmy.

O LKQ Europe

ELIT Polska jest częścią LKQ Europe, spółki zależnej LKQ Corporation, wiodącego dystrybutora części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów przemysłowych w Europie. Obecnie zatrudnia około 26,000 osób z siecią  ponad 1,000 oddziałów i około 6,1 miliarda dolarów przychodu w 2021 roku. Organizacja zaopatruje ponad 100,000 niezależnych warsztatów w ponad 20 krajach europejskich.

Do grupy należą Euro Car Parts, LKQ Fource, RHIAG Group, Elit i STAHLGRUBER Group, a także specjalista od recyklingu, Atracco. LKQ posiada również mniejszościowe udziały w Grupie Mekonomen.

 

Osoba do kontaktu z mediami w ramach regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE)            

Ján Kondáš                    

Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na rejon Europy Środkowo-Wschodniej LKQ        

LKQ CZ s.r.o.

Ocelářská 16 

190 00 Praha 9

Czechy                        

T +420 720 934 966                    

E jan.kondas@lkq.cz                

 

Osoba do kontaktu z mediami w Czechach            

Ivan Dzido                    

Kierownik ds. komunikacji zewnętrznej LKQ CZ/CEE            

LKQ CZ s.r.o.                    

T +420 724 890 287                

E ivan.dzido@lkq.cz            

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.