Oddziały LKQ w Europie Środkowo-Wschodniej dołączają do obchodów Dnia Ziemi
Aby świętować Dzień Ziemi, organizacja LKQ CEE zdecydowała się wyłączyć światło w swoich oddziałach, tj. podświetlenia logotypów i bannerów reklamowych w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ten sposób firma chce zademonstrować swoje podejście do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej gospodarki energetycznej. Prawie 300 oddziałów z siedmiu krajów będzie brało udział w projekcie − Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Słowenia, Bośnia i Hercegowina oraz oddział ELIT Polska. Z oczywistych względów, żaden ukraiński oddział nie będzie zaangażowany w ten projekt.
Andras Lorincz, Dyrektor Generalny LKQ na Europę Środkową i Wschodnią, wyjaśniając tę inicjatywę, powiedział: „W LKQ poważnie podchodzimy do zrównoważonego rozwoju i dlatego chcemy również zademonstrować to poprzez przemyślane korzystanie z energii. Wyłączenie logotypów i bannerów reklamowych na fasadach naszych oddziałów jest widocznym sygnałem, że razem z innymi firmami na świecie chcemy publicznie wspierać Dzień Ziemi oraz zachęcać do zrównoważonego zachowania nas wszystkich. Pragniemy także pokazać w praktyce jak oszczędzać energię.”
W ramach projektu, firma również planuje oszacować łączne oszczędności w wyniku wyłączenia świateł w danym regionie i opublikować wyniki 26 kwietnia.
LKQ promuje stosowanie dostępnych technologii w celu zmniejszenia emisji CO2, zapewnia zrównoważony rozwój łańcuchów dostaw, wspiera bezpieczeństwo i ochronę zdrowia ludzi oraz koncentruje się na odpowiedzialności społecznej.
Dzień Ziemi to coroczne globalne wydarzenie organizowane 22 kwietnia w celu promowania i wspierania ochrony środowiska naturalnego. Po raz pierwszy odbył się w 1970 r. i obecnie jest obchodzony corocznie w ponad 193 krajach.
O LKQ w Europie Środkowo-Wschodniej
W regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), LKQ działa w ośmiu krajach: w Bośni i Hercegowinie, Czechach, na Węgrzech, w Polsce, Rumuni, na Słowacji, w Słowenii oraz Ukrainie. Firma funkcjonuje pod kilkoma markami w tym regionie - Auto Kelly, ELIT, Stahlgruber, Láng oraz Simimpex. Wszystkie te marki zostały zintegrowane w grupę LKQ Europe w 2016 r.
Spółka LKQ zapewnia około 35,000 warsztatów w regionie CEE oraz obsługuje około 571,000 klientów B2B i B2C. Firma ta obsługuje najnowocześniejszą platformę szkoleniową w regionie w ramach Akademii LKQ w Pradze i innych miastach, która oferuje specjalistyczne szkolenia obejmujące kompleksową ochronę i naprawę pojazdów, w tym odpowiednie zarządzanie warsztatami. Posiada także najnowocześniejsze centrum innowacji i obsługi w Katowicach, w Polsce, które stanowi katalizator dla strategii innowacji oraz cyfryzacji firmy.
O LKQ Europe
ELIT Polska jest częścią LKQ Europe, spółki zależnej LKQ Corporation, wiodącego dystrybutora części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów przemysłowych w Europie. Obecnie zatrudnia około 26,000 osób z siecią ponad 1,000 oddziałów i około 6,1 miliarda dolarów przychodu w 2021 roku. Organizacja zaopatruje ponad 100,000 niezależnych warsztatów w ponad 20 krajach europejskich.
Do grupy należą Euro Car Parts, LKQ Fource, RHIAG Group, Elit i STAHLGRUBER Group, a także specjalista od recyklingu, Atracco. LKQ posiada również mniejszościowe udziały w Grupie Mekonomen.
Osoba do kontaktu z mediami w ramach regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE)
Ján Kondáš
Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na rejon Europy Środkowo-Wschodniej LKQ
LKQ CZ s.r.o.
Ocelářská 16
190 00 Praha 9
Czechy
T +420 720 934 966
E jan.kondas@lkq.cz
Osoba do kontaktu z mediami w Czechach
Ivan Dzido
Kierownik ds. komunikacji zewnętrznej LKQ CZ/CEE
LKQ CZ s.r.o.
T +420 724 890 287
E ivan.dzido@lkq.cz

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.