Komunikaty PR

Oddziały LKQ w Europie Środkowo-Wschodniej dołączają do obchodów Dnia Ziemi

2022-04-22  |  19:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.71 MB )

Aby świętować Dzień Ziemi, organizacja LKQ CEE zdecydowała się wyłączyć światło w swoich oddziałach, tj. podświetlenia logotypów i bannerów reklamowych w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ten sposób firma chce zademonstrować swoje podejście do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej gospodarki energetycznej. Prawie 300 oddziałów z siedmiu krajów będzie brało udział w projekcie − Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Słowenia, Bośnia i Hercegowina oraz oddział ELIT Polska. Z oczywistych względów, żaden ukraiński oddział nie będzie zaangażowany w ten projekt. 

Andras Lorincz, Dyrektor Generalny LKQ na Europę Środkową i Wschodnią, wyjaśniając tę inicjatywę, powiedział: „W LKQ poważnie podchodzimy do zrównoważonego rozwoju i dlatego chcemy również zademonstrować to poprzez przemyślane korzystanie z energii. Wyłączenie logotypów i bannerów reklamowych na fasadach naszych oddziałów jest widocznym sygnałem, że razem z innymi firmami na świecie chcemy publicznie wspierać Dzień Ziemi oraz zachęcać do zrównoważonego zachowania nas wszystkich. Pragniemy także pokazać w praktyce jak oszczędzać energię.”

W ramach projektu, firma również planuje oszacować łączne oszczędności w wyniku wyłączenia świateł w danym regionie i opublikować wyniki 26 kwietnia. 

LKQ promuje stosowanie dostępnych technologii w celu zmniejszenia emisji CO2, zapewnia zrównoważony rozwój łańcuchów dostaw, wspiera bezpieczeństwo i ochronę zdrowia ludzi oraz koncentruje się na odpowiedzialności społecznej. 

Dzień Ziemi to coroczne globalne wydarzenie organizowane 22 kwietnia w celu promowania i wspierania ochrony środowiska naturalnego. Po raz pierwszy odbył się w 1970 r. i obecnie jest obchodzony corocznie w ponad 193 krajach.

 

O LKQ w Europie Środkowo-Wschodniej

W regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), LKQ działa w ośmiu krajach: w Bośni i Hercegowinie, Czechach, na Węgrzech, w Polsce, Rumuni, na Słowacji, w Słowenii oraz Ukrainie. Firma funkcjonuje pod kilkoma markami w tym regionie - Auto Kelly, ELIT, Stahlgruber, Láng oraz Simimpex. Wszystkie te marki zostały zintegrowane w grupę LKQ Europe w 2016 r.

Spółka LKQ zapewnia około 35,000 warsztatów w regionie CEE oraz obsługuje około 571,000 klientów B2B i B2C. Firma ta obsługuje najnowocześniejszą platformę szkoleniową w regionie w ramach Akademii LKQ w Pradze i innych miastach, która oferuje specjalistyczne szkolenia obejmujące kompleksową ochronę i naprawę pojazdów, w tym odpowiednie zarządzanie warsztatami. Posiada także najnowocześniejsze centrum innowacji i obsługi w Katowicach, w Polsce, które stanowi katalizator dla strategii innowacji oraz cyfryzacji firmy.

O LKQ Europe

ELIT Polska jest częścią LKQ Europe, spółki zależnej LKQ Corporation, wiodącego dystrybutora części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów przemysłowych w Europie. Obecnie zatrudnia około 26,000 osób z siecią  ponad 1,000 oddziałów i około 6,1 miliarda dolarów przychodu w 2021 roku. Organizacja zaopatruje ponad 100,000 niezależnych warsztatów w ponad 20 krajach europejskich.

Do grupy należą Euro Car Parts, LKQ Fource, RHIAG Group, Elit i STAHLGRUBER Group, a także specjalista od recyklingu, Atracco. LKQ posiada również mniejszościowe udziały w Grupie Mekonomen.

 

Osoba do kontaktu z mediami w ramach regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE)            

Ján Kondáš                    

Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na rejon Europy Środkowo-Wschodniej LKQ        

LKQ CZ s.r.o.

Ocelářská 16 

190 00 Praha 9

Czechy                        

T +420 720 934 966                    

E jan.kondas@lkq.cz                

 

Osoba do kontaktu z mediami w Czechach            

Ivan Dzido                    

Kierownik ds. komunikacji zewnętrznej LKQ CZ/CEE            

LKQ CZ s.r.o.                    

T +420 724 890 287                

E ivan.dzido@lkq.cz            

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.