Łódź miastem współtworzonym. Carsharing w ofensywie
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/
Traficar, największy operator carsharingowy w Polsce, udostępnia swą flotę w Łodzi. 200 nowoczesnych samochodów, w tym elektryczne Renault Zoe i Dacia Spring, będą na łódzkich drogach jeździć od 1 października.
Łódź jest siódmym, po Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i Śląsku miejscem, gdzie są dostępne samochody Traficara. Aglomeracja łódzka stanowi jedną
z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Polsce i nasza flota naturalnie wpisze się w komunikacyjną tkankę miasta – mówi Piotr Groński Prezes Zarządu spółki Traficar. Od kilku lat prężnie rozwija się w Łodzi sektor nowoczesnych usług dla biznesu, zatrudniający już prawie 30 tys. osób, Łódź jest również miastem akademickim w którym kształci się ponad 64 tysiące studentów. Osoby te chętnie i często korzystają z usług carsharingowych, i nie jest to tylko doraźna potrzeba, ale często świadomy wybór współdzielenia auta – dodaje Piotr Groński.
Łódź jest trzecim, po Warszawie i Krakowie, miastem w Polsce pod względem liczby mieszkańców i jak większość dużych miast boryka się z problemami komunikacyjnymi. Ogólnoświatowym trendem jest projektowanie zrównoważonego transportu, w tym promowanie tzw. współdzielenia auta. Wg naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego
w Berkeley, jedno współdzielone auto może zastąpić od 9 do 13 aut prywatnych.
Wg przyjętej strategii Rozwoju Miasta Łodzi 2030+, Łódź do roku 2030 ma być miastem współtworzonym, w którym żadne źródło energii nie jest marnowane, a wszyscy zainteresowani rozwojem miasta wspólnie go kreują. Chcemy uczestniczyć i pomagać
w tym procesie, oferując łodzianom nowoczesny system carsharingu, w tym ekologiczne samochody elektryczne – wyjaśnia Piotr Groński.
Ważnym elementem promowania nowoczesnych i ekologicznych zachowań przez Traficara jest System Save Driving, oceniający styl jazdy kierowcy. Dzięki monitorowaniu trasy każdy użytkownik dostaje w aplikacji spersonalizowane oceny stylu kierowania pojazdem. Informacje te pomagają jeździć bezpieczniej, płynniej i co za tym idzie bardziej ekologicznie, a zmieniony w 2019 roku cennik z minutowego na kilometrowy dodatkowo pozwala użytkownikom na jazdę bez stresu, w swoim tempie – mówi Piotr Groński. Doceniają to zwłaszcza kobiety, których udział w wypożyczeniach samochodów w naszym systemie wzrósł w ostatnim czasie o 50%. Dziś stanowią już 30% wszystkich użytkowników – dodaje.
Wejście Traficara do Łodzi zbiegło się z obchodzonym w tym roku jubileuszem działalności firmy. Jesteśmy pierwszym i największym systemem carsharingowym w Polsce. Od 5 lat współtworzymy zrównoważony transport w największych aglomeracjach kraju i systematycznie rozbudowujemy flotę, uczestnicząc również w rozwoju elektromobilności w Polsce, oferując naszym klientom samochody elektryczne – mówi Piotr Groński.
Łódzka flota składa się z 200 nowoczesnych samochodów. Trzon stanowią samochody osobowe Renault Clio V oraz elektryczne Renault Zoe i Dacia Spring. Dostępne są również samochody dostawcze Renault Master, Dacia Dokker. Wszystkie samochody spalinowe spełniają restrykcyjne normy Euro6. System jest dostępny dla użytkownika indywidualnego, jak również w ofercie B2B na bezgotówkowe przejazdy dla pracowników lub samochody na wyłączność.
O Firmie
Traficar Sp. z o.o. to polska spółka świadcząca innowacyjną usługę wynajmu samochodów z poziomu aplikacji bez zbędnych formalności i wyznaczonych miejsc na oddanie auta, wpisująca się w ideę carsharingu. Nowoczesna, intuicyjna i autorska aplikacja w smartfonie pozwala na szybką lokalizację najbliższego dostępnego pojazdu, a użytkownik może go zarezerwować w dowolnym momencie. Samochód otwiera się dzięki zeskanowaniu kodu QR znajdującego się na samochodzie, kluczyki są w schowku, a płatność następuje w aplikacji na telefonie po zakończeniu podróży. Usługa została uruchomiona na rynku polskim w październiku 2016 r. w Krakowie. Od czerwca 2017 r. jest dostępna w Warszawie, od października 2017 r. we Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście, a od 2018 r. również na Śląsku. Firma oferuje także usługę małych i dużych aut dostawczych wynajmowanych z poziomu aplikacji pod marką TrafiCargo. Można z niej skorzystać pod 60 sklepami w Polsce, m.in. IKEA, w wybranych lokalizacjach sieci Castorama, Leroy Merlin, OBI, Salony Agata, Bricoman, Komfort, M1, Home Concept, City Meble. Łączna flota Traficara w całej Polsce liczy obecnie 2500 pojazdów.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.