Łódź miastem współtworzonym. Carsharing w ofensywie
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/
Traficar, największy operator carsharingowy w Polsce, udostępnia swą flotę w Łodzi. 200 nowoczesnych samochodów, w tym elektryczne Renault Zoe i Dacia Spring, będą na łódzkich drogach jeździć od 1 października.
Łódź jest siódmym, po Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i Śląsku miejscem, gdzie są dostępne samochody Traficara. Aglomeracja łódzka stanowi jedną
z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Polsce i nasza flota naturalnie wpisze się w komunikacyjną tkankę miasta – mówi Piotr Groński Prezes Zarządu spółki Traficar. Od kilku lat prężnie rozwija się w Łodzi sektor nowoczesnych usług dla biznesu, zatrudniający już prawie 30 tys. osób, Łódź jest również miastem akademickim w którym kształci się ponad 64 tysiące studentów. Osoby te chętnie i często korzystają z usług carsharingowych, i nie jest to tylko doraźna potrzeba, ale często świadomy wybór współdzielenia auta – dodaje Piotr Groński.
Łódź jest trzecim, po Warszawie i Krakowie, miastem w Polsce pod względem liczby mieszkańców i jak większość dużych miast boryka się z problemami komunikacyjnymi. Ogólnoświatowym trendem jest projektowanie zrównoważonego transportu, w tym promowanie tzw. współdzielenia auta. Wg naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego
w Berkeley, jedno współdzielone auto może zastąpić od 9 do 13 aut prywatnych.
Wg przyjętej strategii Rozwoju Miasta Łodzi 2030+, Łódź do roku 2030 ma być miastem współtworzonym, w którym żadne źródło energii nie jest marnowane, a wszyscy zainteresowani rozwojem miasta wspólnie go kreują. Chcemy uczestniczyć i pomagać
w tym procesie, oferując łodzianom nowoczesny system carsharingu, w tym ekologiczne samochody elektryczne – wyjaśnia Piotr Groński.
Ważnym elementem promowania nowoczesnych i ekologicznych zachowań przez Traficara jest System Save Driving, oceniający styl jazdy kierowcy. Dzięki monitorowaniu trasy każdy użytkownik dostaje w aplikacji spersonalizowane oceny stylu kierowania pojazdem. Informacje te pomagają jeździć bezpieczniej, płynniej i co za tym idzie bardziej ekologicznie, a zmieniony w 2019 roku cennik z minutowego na kilometrowy dodatkowo pozwala użytkownikom na jazdę bez stresu, w swoim tempie – mówi Piotr Groński. Doceniają to zwłaszcza kobiety, których udział w wypożyczeniach samochodów w naszym systemie wzrósł w ostatnim czasie o 50%. Dziś stanowią już 30% wszystkich użytkowników – dodaje.
Wejście Traficara do Łodzi zbiegło się z obchodzonym w tym roku jubileuszem działalności firmy. Jesteśmy pierwszym i największym systemem carsharingowym w Polsce. Od 5 lat współtworzymy zrównoważony transport w największych aglomeracjach kraju i systematycznie rozbudowujemy flotę, uczestnicząc również w rozwoju elektromobilności w Polsce, oferując naszym klientom samochody elektryczne – mówi Piotr Groński.
Łódzka flota składa się z 200 nowoczesnych samochodów. Trzon stanowią samochody osobowe Renault Clio V oraz elektryczne Renault Zoe i Dacia Spring. Dostępne są również samochody dostawcze Renault Master, Dacia Dokker. Wszystkie samochody spalinowe spełniają restrykcyjne normy Euro6. System jest dostępny dla użytkownika indywidualnego, jak również w ofercie B2B na bezgotówkowe przejazdy dla pracowników lub samochody na wyłączność.
O Firmie
Traficar Sp. z o.o. to polska spółka świadcząca innowacyjną usługę wynajmu samochodów z poziomu aplikacji bez zbędnych formalności i wyznaczonych miejsc na oddanie auta, wpisująca się w ideę carsharingu. Nowoczesna, intuicyjna i autorska aplikacja w smartfonie pozwala na szybką lokalizację najbliższego dostępnego pojazdu, a użytkownik może go zarezerwować w dowolnym momencie. Samochód otwiera się dzięki zeskanowaniu kodu QR znajdującego się na samochodzie, kluczyki są w schowku, a płatność następuje w aplikacji na telefonie po zakończeniu podróży. Usługa została uruchomiona na rynku polskim w październiku 2016 r. w Krakowie. Od czerwca 2017 r. jest dostępna w Warszawie, od października 2017 r. we Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście, a od 2018 r. również na Śląsku. Firma oferuje także usługę małych i dużych aut dostawczych wynajmowanych z poziomu aplikacji pod marką TrafiCargo. Można z niej skorzystać pod 60 sklepami w Polsce, m.in. IKEA, w wybranych lokalizacjach sieci Castorama, Leroy Merlin, OBI, Salony Agata, Bricoman, Komfort, M1, Home Concept, City Meble. Łączna flota Traficara w całej Polsce liczy obecnie 2500 pojazdów.
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy
Wymagający tor Imola debiutuje w wyścigach FIA WEC - nowe wyzwanie dla Goodyeara
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.
Edukacja
Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.