Łódź miastem współtworzonym. Carsharing w ofensywie
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/
Traficar, największy operator carsharingowy w Polsce, udostępnia swą flotę w Łodzi. 200 nowoczesnych samochodów, w tym elektryczne Renault Zoe i Dacia Spring, będą na łódzkich drogach jeździć od 1 października.
Łódź jest siódmym, po Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i Śląsku miejscem, gdzie są dostępne samochody Traficara. Aglomeracja łódzka stanowi jedną
z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Polsce i nasza flota naturalnie wpisze się w komunikacyjną tkankę miasta – mówi Piotr Groński Prezes Zarządu spółki Traficar. Od kilku lat prężnie rozwija się w Łodzi sektor nowoczesnych usług dla biznesu, zatrudniający już prawie 30 tys. osób, Łódź jest również miastem akademickim w którym kształci się ponad 64 tysiące studentów. Osoby te chętnie i często korzystają z usług carsharingowych, i nie jest to tylko doraźna potrzeba, ale często świadomy wybór współdzielenia auta – dodaje Piotr Groński.
Łódź jest trzecim, po Warszawie i Krakowie, miastem w Polsce pod względem liczby mieszkańców i jak większość dużych miast boryka się z problemami komunikacyjnymi. Ogólnoświatowym trendem jest projektowanie zrównoważonego transportu, w tym promowanie tzw. współdzielenia auta. Wg naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego
w Berkeley, jedno współdzielone auto może zastąpić od 9 do 13 aut prywatnych.
Wg przyjętej strategii Rozwoju Miasta Łodzi 2030+, Łódź do roku 2030 ma być miastem współtworzonym, w którym żadne źródło energii nie jest marnowane, a wszyscy zainteresowani rozwojem miasta wspólnie go kreują. Chcemy uczestniczyć i pomagać
w tym procesie, oferując łodzianom nowoczesny system carsharingu, w tym ekologiczne samochody elektryczne – wyjaśnia Piotr Groński.
Ważnym elementem promowania nowoczesnych i ekologicznych zachowań przez Traficara jest System Save Driving, oceniający styl jazdy kierowcy. Dzięki monitorowaniu trasy każdy użytkownik dostaje w aplikacji spersonalizowane oceny stylu kierowania pojazdem. Informacje te pomagają jeździć bezpieczniej, płynniej i co za tym idzie bardziej ekologicznie, a zmieniony w 2019 roku cennik z minutowego na kilometrowy dodatkowo pozwala użytkownikom na jazdę bez stresu, w swoim tempie – mówi Piotr Groński. Doceniają to zwłaszcza kobiety, których udział w wypożyczeniach samochodów w naszym systemie wzrósł w ostatnim czasie o 50%. Dziś stanowią już 30% wszystkich użytkowników – dodaje.
Wejście Traficara do Łodzi zbiegło się z obchodzonym w tym roku jubileuszem działalności firmy. Jesteśmy pierwszym i największym systemem carsharingowym w Polsce. Od 5 lat współtworzymy zrównoważony transport w największych aglomeracjach kraju i systematycznie rozbudowujemy flotę, uczestnicząc również w rozwoju elektromobilności w Polsce, oferując naszym klientom samochody elektryczne – mówi Piotr Groński.
Łódzka flota składa się z 200 nowoczesnych samochodów. Trzon stanowią samochody osobowe Renault Clio V oraz elektryczne Renault Zoe i Dacia Spring. Dostępne są również samochody dostawcze Renault Master, Dacia Dokker. Wszystkie samochody spalinowe spełniają restrykcyjne normy Euro6. System jest dostępny dla użytkownika indywidualnego, jak również w ofercie B2B na bezgotówkowe przejazdy dla pracowników lub samochody na wyłączność.
O Firmie
Traficar Sp. z o.o. to polska spółka świadcząca innowacyjną usługę wynajmu samochodów z poziomu aplikacji bez zbędnych formalności i wyznaczonych miejsc na oddanie auta, wpisująca się w ideę carsharingu. Nowoczesna, intuicyjna i autorska aplikacja w smartfonie pozwala na szybką lokalizację najbliższego dostępnego pojazdu, a użytkownik może go zarezerwować w dowolnym momencie. Samochód otwiera się dzięki zeskanowaniu kodu QR znajdującego się na samochodzie, kluczyki są w schowku, a płatność następuje w aplikacji na telefonie po zakończeniu podróży. Usługa została uruchomiona na rynku polskim w październiku 2016 r. w Krakowie. Od czerwca 2017 r. jest dostępna w Warszawie, od października 2017 r. we Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście, a od 2018 r. również na Śląsku. Firma oferuje także usługę małych i dużych aut dostawczych wynajmowanych z poziomu aplikacji pod marką TrafiCargo. Można z niej skorzystać pod 60 sklepami w Polsce, m.in. IKEA, w wybranych lokalizacjach sieci Castorama, Leroy Merlin, OBI, Salony Agata, Bricoman, Komfort, M1, Home Concept, City Meble. Łączna flota Traficara w całej Polsce liczy obecnie 2500 pojazdów.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.