Łódź miastem współtworzonym. Carsharing w ofensywie
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/
Traficar, największy operator carsharingowy w Polsce, udostępnia swą flotę w Łodzi. 200 nowoczesnych samochodów, w tym elektryczne Renault Zoe i Dacia Spring, będą na łódzkich drogach jeździć od 1 października.
Łódź jest siódmym, po Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i Śląsku miejscem, gdzie są dostępne samochody Traficara. Aglomeracja łódzka stanowi jedną
z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Polsce i nasza flota naturalnie wpisze się w komunikacyjną tkankę miasta – mówi Piotr Groński Prezes Zarządu spółki Traficar. Od kilku lat prężnie rozwija się w Łodzi sektor nowoczesnych usług dla biznesu, zatrudniający już prawie 30 tys. osób, Łódź jest również miastem akademickim w którym kształci się ponad 64 tysiące studentów. Osoby te chętnie i często korzystają z usług carsharingowych, i nie jest to tylko doraźna potrzeba, ale często świadomy wybór współdzielenia auta – dodaje Piotr Groński.
Łódź jest trzecim, po Warszawie i Krakowie, miastem w Polsce pod względem liczby mieszkańców i jak większość dużych miast boryka się z problemami komunikacyjnymi. Ogólnoświatowym trendem jest projektowanie zrównoważonego transportu, w tym promowanie tzw. współdzielenia auta. Wg naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego
w Berkeley, jedno współdzielone auto może zastąpić od 9 do 13 aut prywatnych.
Wg przyjętej strategii Rozwoju Miasta Łodzi 2030+, Łódź do roku 2030 ma być miastem współtworzonym, w którym żadne źródło energii nie jest marnowane, a wszyscy zainteresowani rozwojem miasta wspólnie go kreują. Chcemy uczestniczyć i pomagać
w tym procesie, oferując łodzianom nowoczesny system carsharingu, w tym ekologiczne samochody elektryczne – wyjaśnia Piotr Groński.
Ważnym elementem promowania nowoczesnych i ekologicznych zachowań przez Traficara jest System Save Driving, oceniający styl jazdy kierowcy. Dzięki monitorowaniu trasy każdy użytkownik dostaje w aplikacji spersonalizowane oceny stylu kierowania pojazdem. Informacje te pomagają jeździć bezpieczniej, płynniej i co za tym idzie bardziej ekologicznie, a zmieniony w 2019 roku cennik z minutowego na kilometrowy dodatkowo pozwala użytkownikom na jazdę bez stresu, w swoim tempie – mówi Piotr Groński. Doceniają to zwłaszcza kobiety, których udział w wypożyczeniach samochodów w naszym systemie wzrósł w ostatnim czasie o 50%. Dziś stanowią już 30% wszystkich użytkowników – dodaje.
Wejście Traficara do Łodzi zbiegło się z obchodzonym w tym roku jubileuszem działalności firmy. Jesteśmy pierwszym i największym systemem carsharingowym w Polsce. Od 5 lat współtworzymy zrównoważony transport w największych aglomeracjach kraju i systematycznie rozbudowujemy flotę, uczestnicząc również w rozwoju elektromobilności w Polsce, oferując naszym klientom samochody elektryczne – mówi Piotr Groński.
Łódzka flota składa się z 200 nowoczesnych samochodów. Trzon stanowią samochody osobowe Renault Clio V oraz elektryczne Renault Zoe i Dacia Spring. Dostępne są również samochody dostawcze Renault Master, Dacia Dokker. Wszystkie samochody spalinowe spełniają restrykcyjne normy Euro6. System jest dostępny dla użytkownika indywidualnego, jak również w ofercie B2B na bezgotówkowe przejazdy dla pracowników lub samochody na wyłączność.
O Firmie
Traficar Sp. z o.o. to polska spółka świadcząca innowacyjną usługę wynajmu samochodów z poziomu aplikacji bez zbędnych formalności i wyznaczonych miejsc na oddanie auta, wpisująca się w ideę carsharingu. Nowoczesna, intuicyjna i autorska aplikacja w smartfonie pozwala na szybką lokalizację najbliższego dostępnego pojazdu, a użytkownik może go zarezerwować w dowolnym momencie. Samochód otwiera się dzięki zeskanowaniu kodu QR znajdującego się na samochodzie, kluczyki są w schowku, a płatność następuje w aplikacji na telefonie po zakończeniu podróży. Usługa została uruchomiona na rynku polskim w październiku 2016 r. w Krakowie. Od czerwca 2017 r. jest dostępna w Warszawie, od października 2017 r. we Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście, a od 2018 r. również na Śląsku. Firma oferuje także usługę małych i dużych aut dostawczych wynajmowanych z poziomu aplikacji pod marką TrafiCargo. Można z niej skorzystać pod 60 sklepami w Polsce, m.in. IKEA, w wybranych lokalizacjach sieci Castorama, Leroy Merlin, OBI, Salony Agata, Bricoman, Komfort, M1, Home Concept, City Meble. Łączna flota Traficara w całej Polsce liczy obecnie 2500 pojazdów.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.