Komunikaty PR

Łódź miastem współtworzonym. Carsharing w ofensywie

2021-10-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Grzyb
PR Inspiration

Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/

Traficar, największy operator carsharingowy w Polsce, udostępnia swą flotę w Łodzi. 200 nowoczesnych samochodów, w tym elektryczne Renault Zoe i Dacia Spring, będą na łódzkich drogach jeździć od 1 października.

 

Łódź jest siódmym, po Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i Śląsku miejscem, gdzie są dostępne samochody Traficara. Aglomeracja łódzka stanowi jedną
z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Polsce i nasza flota naturalnie wpisze się w komunikacyjną tkankę miasta –
mówi Piotr Groński Prezes Zarządu spółki Traficar.  Od kilku lat prężnie rozwija się w Łodzi sektor nowoczesnych usług dla biznesu, zatrudniający już prawie 30 tys. osób, Łódź jest również miastem akademickim w którym kształci się ponad 64 tysiące studentów. Osoby te chętnie i często korzystają z usług carsharingowych, i nie jest to tylko doraźna potrzeba, ale często świadomy wybór współdzielenia auta – dodaje Piotr Groński. 

 

Łódź jest trzecim, po Warszawie i Krakowie, miastem w Polsce pod względem liczby mieszkańców i jak większość dużych miast boryka się z problemami komunikacyjnymi. Ogólnoświatowym trendem jest projektowanie zrównoważonego transportu, w tym promowanie tzw. współdzielenia auta. Wg naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego
w Berkeley, jedno współdzielone auto może zastąpić od 9 do 13 aut prywatnych.
Wg przyjętej strategii Rozwoju Miasta Łodzi 2030+, Łódź do roku 2030 ma być miastem współtworzonym, w którym żadne źródło energii nie jest marnowane, a wszyscy zainteresowani rozwojem miasta wspólnie go kreują. Chcemy uczestniczyć i pomagać
w tym procesie, oferując łodzianom nowoczesny system carsharingu, w tym ekologiczne samochody elektryczne –
wyjaśnia Piotr Groński.

 

Ważnym elementem promowania nowoczesnych i ekologicznych zachowań przez Traficara jest System Save Driving, oceniający styl jazdy kierowcy. Dzięki monitorowaniu trasy każdy użytkownik dostaje w aplikacji spersonalizowane oceny stylu kierowania pojazdem.  Informacje te pomagają jeździć bezpieczniej, płynniej i co za tym idzie bardziej ekologicznie, a zmieniony w 2019 roku cennik z minutowego na kilometrowy dodatkowo pozwala użytkownikom na jazdę bez stresu, w swoim tempie – mówi Piotr Groński. Doceniają to zwłaszcza kobiety, których udział w wypożyczeniach samochodów w naszym systemie wzrósł w ostatnim czasie o 50%. Dziś stanowią już 30% wszystkich użytkowników – dodaje.


Wejście Traficara do Łodzi zbiegło się z obchodzonym w tym roku jubileuszem działalności firmy. Jesteśmy pierwszym i największym systemem carsharingowym w Polsce. Od 5 lat współtworzymy zrównoważony transport w największych aglomeracjach kraju i systematycznie rozbudowujemy flotę, uczestnicząc również w rozwoju elektromobilności w Polsce, oferując naszym klientom samochody elektryczne – mówi Piotr Groński.

 

Łódzka flota składa się z 200 nowoczesnych samochodów. Trzon stanowią samochody osobowe Renault Clio V oraz elektryczne Renault Zoe i Dacia Spring. Dostępne są również samochody dostawcze Renault Master, Dacia Dokker. Wszystkie samochody spalinowe spełniają restrykcyjne normy Euro6. System jest dostępny dla użytkownika indywidualnego, jak również w ofercie B2B na bezgotówkowe przejazdy dla pracowników lub samochody na wyłączność.

 

O Firmie

Traficar Sp. z o.o. to polska spółka świadcząca innowacyjną usługę wynajmu samochodów  z poziomu aplikacji bez zbędnych formalności i wyznaczonych miejsc na oddanie auta, wpisująca się w ideę carsharingu. Nowoczesna, intuicyjna i autorska aplikacja w smartfonie pozwala na szybką lokalizację najbliższego dostępnego pojazdu, a użytkownik może go zarezerwować w dowolnym momencie. Samochód otwiera się dzięki zeskanowaniu kodu QR znajdującego się na samochodzie, kluczyki są w schowku, a płatność następuje w aplikacji na telefonie po zakończeniu podróży. Usługa została uruchomiona na rynku polskim w październiku 2016 r. w Krakowie. Od czerwca 2017 r. jest dostępna w Warszawie, od października 2017 r. we Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście, a od 2018 r. również na Śląsku. Firma oferuje także usługę małych i dużych aut dostawczych wynajmowanych z poziomu aplikacji pod marką TrafiCargo. Można z niej skorzystać pod 60 sklepami w Polsce, m.in. IKEA, w wybranych lokalizacjach sieci Castorama, Leroy Merlin, OBI, Salony Agata, Bricoman, Komfort, M1, Home Concept, City Meble. Łączna flota Traficara w całej Polsce liczy obecnie 2500 pojazdów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Inspiration
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.