Komunikaty PR

Opona Goodyear aż w 90% z materiałów odnawialnych

2023-01-04  |  16:50
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Marka planuje wyprodukować i wprowadzić w 2023 roku na rynek oponę zawierającą do 70% zrównoważonych materiałów.

 

Opona demonstracyjna, która aż w 90% składa się z materiałów odnawialnych, przeszła wszystkie obowiązujące testy regulacyjne i została dopuszczona do ruchu drogowego – to nowość od Goodyear zaprezentowana podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas. Aż 17 składników odnawialnych w 12 komponentach opony i niższe opory toczenia w porównaniu z oponą z tradycyjnych materiałów – to oznacza, że nowa opona Goodyear może w przyszłości oferować większą oszczędność paliwa i jednocześnie obniżać ślad węglowy.

Prezentacja nowej opony ma miejsce zaledwie rok po tym, jak Goodyear pokazał oponę w 70% zbudowaną z materiałów zrównoważonych, a która jeszcze w tym roku może trafić na rynek w limitowanej serii. Pokazuje to, w jak szybkim tempie Goodyear zmierza do postawionego sobie celu stworzenia do 2030 roku opony w pełni zbudowanej z materiałów przyjaznych środowisku.

W skład opony zaprezentowanej premierowo na CES 2023 wchodzą się m.in.:

  • Cztery rodzaje sadzy, które są wytwarzane z metanu, dwutlenku węgla, oleju roślinnego i oleju z pirolizy opon wycofanych z eksploatacji. Nowe technologie produkcji sadzy pozwalają obniżyć emisję dwutlenku węgla, zwiększyć obiegowość materiałów i wykorzystanie węgla pochodzącego z biopaliw, przy jednoczesnym zapewnieniu dobrych właściwości użytkowych. Sadza jest dodawana do opon w celu wzmocnienia mieszanki oraz zwiększenia trwałości bieżnika - tradycyjnie wytwarzana pochodzi ze spalania różnych rodzajów produktów ropopochodnych.
  • Olej sojowy jest surowcem pochodzenia biologicznego, który pomaga zmniejszyć zużycie produktów ropopochodnych. Białko sojowe jest niemal w całości wykorzystywane do produkcji żywności/pasz dla zwierząt, ale pozostaje znaczna nadwyżka oleju, która jest dostępna do wykorzystania w przemyśle. Zastosowanie oleju sojowego pomaga utrzymać elastyczność mieszanki gumowej opony w zmiennych temperaturach.
  • Unikalna odmiana krzemionki wytwarzana z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu, który często jest wyrzucany na wysypiska śmieci. Krzemionka to składnik stosowany w oponach w celu poprawy przyczepności i zmniejszenia zużycia paliwa.
  • Poliester jest uzyskiwany z recyklingu plastikowych butelek i innych plastikowych odpadów poprzez przekształcenie poliestru w jego podstawowe substancje chemiczne i zamianę w poliester techniczny, możliwy do zastosowania w kordach opon.
  • Bio-odnawialne żywice z drzewa sosnowego, które zastępują żywice ropopochodne, stosowane dla zwiększenia właściwości trakcyjnych opony.
  • Drut koralikowy i kordy stalowe ze stali o wysokiej zawartości surowców wtórnych, produkowanej w procesie elektrycznego pieca łukowego (EAF). Wykorzystanie procesu EAF pozwala na produkcję stali przy mniejszym zużyciu energii i większej zawartości surowców wtórnych. Proces EAF może potencjalnie obniżyć emisję gazów cieplarnianych w porównaniu ze stalą produkowaną w wielkim piecu. Drut koralikowy i kordy stalowe stanowią wzmocnienie konstrukcji opony radialnej.
  • Polimery z surowców bio- i bio-cyrkulacyjnych z certyfikatem ISCC.

„Robimy postępy w osiągnięciu celu, jakim jest wprowadzenie do 2030 roku pierwszej w branży opony w 100% wykonanej z materiałów zrównoważonych” - powiedział Chris Helsel, wiceprezes ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. „Miniony rok miał decydujące znaczenie - zbadaliśmy nowe technologie, zidentyfikowaliśmy możliwości dalszej współpracy i wykorzystaliśmy wytrwałość naszego zespołu nie tylko po to, aby zademonstrować zdolność produkcji opony złożonej w 90% z materiałów odnawialnych, ale także wyprodukować w tym roku seryjną oponę z 70-procentowym udziałem materiałów odnawialnych”.

Wprowadzenie na rynek opony wykonanej w 90% z materiałów zrównoważonych będzie wymagało dalszej współpracy z dostawcami firmy, aby dokładnie oszacować ilość odnawialnych materiałów niezbędną do produkcji takich opon w dużych ilościach.

Goodyear stosuje już materiały zrównoważone w produkcji wybranych linii opon. Olej sojowy można znaleźć obecnie w ośmiu liniach produktów, a także niektórych oponach wyścigowych. Ponadto od 2018 r. Goodyear ponad dwukrotnie zwiększył wykorzystanie krzemionki z łusek ryżowych (RHA). Wprowadzając na rynek oponę o zawartości nawet 70% materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł, marka demonstruje swoje realne zaangażowanie w budowanie lepszej przyszłości poprzez rozwiązania rynkowe.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.