Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 w czterech nowych rozmiarach
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Wielokrotnie nagradzana opona letnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 będzie dostępna w pierwszej połowie tego roku w czterech nowych rozmiarach. Pozwoli to zaspokoić zapotrzebowanie ze strony użytkowników popularnych modeli aut, takich jak Kia Sportage, Peugeot 5008 czy Tesla Model 3.
Opony Eagle F1 Asymmetric 6 w rozmiarach 235/45R18 98Y XL i 245/40R19 101Y HL trafiły już do sprzedaży, natomiast 225/55R18 102Y XL i 225/55R18 98Y pojawią się na rynku odpowiednio w kwietniu i czerwcu.
Dzięki nowym rozmiarom oferta Goodyear staje się jeszcze bardziej kompletna – model Eagle F1 Asymmetric 6 jest dostępny już w 70 rozmiarach i pasuje także do najnowszej generacji samochodów elektrycznych i SUV-ów, które zyskują coraz większą popularność w Europie.
W 2022 roku SUV-y miały 43% udziału w sprzedaży nowych aut na rynku europejskim, co daje 10% wzrostu w stosunku do 2021 roku [1], podczas gdy ogólna sprzedaż nowych pojazdów w 2022 roku była niższa w porównaniu z rokiem 2021. SUV-y wyprzedziły rynek ze względu na rosnącą ofertę i inwestycje producentów w ten segment. Na popularności zyskują też auta elektryczne. W 2022 roku zarejestrowano w Europie 1,3 mln pojazdów typu EV [2], a ich udział w rynku europejskim wynosi obecnie 12% w porównaniu z 9% w 2021. [3].
Wyjątkowo wysoka wydajność w każdym aspekcie
Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 wpisuje się w aktualne trendy na rynku pojazdów osobowych. Jej niskie opory toczenia oraz wysoka nośność sprawiają, że jest idealna nie tylko dla typowych samochodów osobowych, ale także dla nowoczesnych SUV-ów oraz pojazdów elektrycznych, które wymagają od opony więcej, aby zmaksymalizować zasięg i wydajność. Konstrukcja opony jest przystosowana do wymagań aut elektrycznych, co wyraża się też w jej cichszej pracy - hałas został zredukowany o 1 dB [4].
W oponie Eagle F1 Asymmetric 6 zastosowano technologię Dry Stability Plus, dzięki której dostosowuje się ona do nawierzchni drogi zapewniając optymalną przyczepność, trakcję i stabilność. Natomiast wykorzystanie żywicy w mieszance gumowej zapewnia optymalny kontakt opony z jezdnią dla lepszych osiągów na mokrej nawierzchni.
Nagradzana w całej Europie
W pierwszym roku obecności na rynku Eagle F1 Asymmetric 6 wygrała wiele europejskich testów opon. Auto Motor und Sport uznało ją za „wybitną”, a Auto Bild i Tyre Reviews przyznały jej pierwsze miejsce [5].
Eksperci Auto Bild stwierdzili, że Eagle F1 Asymmetric 6 to „topowa opona o zrównoważonych osiągach na najwyższym poziomie, dobrej odporności na aquaplaning, krótkiej drodze hamowania, precyzyjnym zachowaniu podczas prowadzenia, a także niskich oporach toczenia” [6].
„Polecamy oponę Eagle F1 Asymmetric 6 do większości nowoczesnych zastosowań, ponieważ zapewnia doskonałe prowadzenie i wydajność, a przy tym pokrywa teraz większą część rynku. Oferując lepsze osiągi i możliwość przystosowania do jazdy samochodem elektrycznym z niecierpliwością czekamy na kolejny rozdział w cyklu życia produktu,” powiedziała Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.
[1] IHS LV Sales Base Global - Ile pojazdów sprzedano w zeszłym miesiącu? https://www.spglobal.com/mobility/en/products/global-auto-demand-tracker.html
[2] Dane z EV Volumes - globalna sprzedaż EV na 2022 r. https://www.ev-volumes.com/country/total-euefta-plug-in-vehicle-volumes-2/
[3] ACEA - Rodzaje paliw w nowych samochodach: bateria elektryczna 12,1%, hybryda 22,6% i benzyna 36,4% udział w rynku, cały rok 2022 https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-types-of-new-cars-battery-electric-12-1-hybrid-22-6-and-petrol-36-4-market-share-full-year-2022/
[4] Na podstawie wyników testu wewnętrznego. Redukcja hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.
[5] Rozmiar testowy: 245/45R19. Samochód testowy: Audi A6. Czasopismo: Auto Motor und Sport wydanie 7/2022. Testowane opony: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Bridgestone Turanza T005, Hankook Ventus S1 evo3, Continental PremiumContact 6, Nexen N'Fera Sport, Nokian Powerproof, Michelin Pilot Sport 4, Falken Azenis FK510, Maxxis Victra Sport 5, GT Radial Sportactive 2.
Rozmiar testowy: 245/40R19. Samochód testowy: BMW serii 5. Czasopismo: Auto Bild wydanie 13/2022. Testowane opony: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Bridgestone Potenza Sport, Hankook Ventus S1 evo3, Continental SportContact 7, Nexen N'Fera Sport, Michelin Pilot Sport 4, Falken Azenis FK510, Star Performer UHP-3, Maxxis Victra Sport 5, Vredestein Ultrac Vorti+.
Film z recenzji opon: https://youtu.be/yqXQgBdqVqI. Rozmiar testowy: 225/45R17. Samochód testowy: Volkswagen Golf GTI. Wspólny zwycięzca testu.
[6] Auto Bild: test 10 opon klasy sport, rozmiar 245/40R19. Wydanie 13/2022.
Goodyear
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 74 000 osób i wytwarza swoje produkty w 57 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.