Komunikaty PR

Opony całoroczne niezawodne na śniegu jak zimowe – jak to się robi w Goodyear

2022-10-26  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Innowacyjne technologie mieszanek, zimowe laboratorium i wirtualny cykl rozwojowy - tak Goodyear opracowuje swoje opony całoroczne o bardzo niskich oporach toczenia i pewnym prowadzeniu na mokrej nawierzchni, które właściwościami dorównują oponom zimowym.

Przyczepność na śniegu i lodzie a niskie opory toczenia

Czy da się stworzyć oponę całoroczną, która zapewniałaby przyczepność na śniegu i lodzie, a jednocześnie miałaby bardzo niskie opory toczenia? Zazwyczaj te dwa elementy są ze sobą sprzeczne, ale dzięki zastosowaniu najnowszych technologii zaczerpniętych z badań i bogatych doświadczeń Goodyeara, jest to możliwe do osiągnięcia, czego przykładem jest opona Vector 4Seasons Gen-3.

Goodyear jest pierwszym producentem opon, który wprowadził na rynek model całoroczny oznaczony symbolem trzech szczytów górskich (3PMSF), o niskich oporach toczenia klasy ‘A’ i kwalifikacji jako wyposażenie fabryczne. Te parametry są uznawane w całej Europie jako wskaźniki osiągów i niezawodności opony w każdym obszarze. Symbol 3PMSF potwierdza, że opona spełnia rygorystyczne normy testowe niezawodności i bezpieczeństwa na śniegu, i jest zwykle stosowany w przypadku opon zimowych. Jako opona całoroczna, Vector 4Seasons Gen-3 musi sprawdzać się nie tylko w zimowych warunkach, ale także podczas letnich podróży, gdzie opory toczenia odgrywają większą rolę w wymaganiach kierowców.

Z klasą energetyczną ‘A’, produkt Goodyeara należy do najbardziej paliwooszczędnych opon na rynku, co pozwala zaoszczędzić pieniądze na stacji benzynowej i zmniejszyć wpływ na środowisko [1]. Dla przypomnienia: unijna etykieta opony obejmuje pięć klas efektywności paliwowej, mierzących opory toczenia od A do E. Pomiędzy klasami zużycie paliwa wzrasta o około 0,1 litra na 100 km.

Jak to się robi?

Opracowanie produktu łączącego tak skrajne właściwości wymaga ścisłego współdziałania zespołów i połączenia wielu informacji. W Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu (GIC*L) specjaliści ds. badań i rozwoju często korzystają z danych i doświadczeń z różnych dziedzin, czy to z wygranych wyścigów, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans, czy też z wymagających zastosowań w pojazdach terenowych. Dzięki temu udało im się opracować innowacyjną mieszankę do opon Vector 4Seasons Gen-3, która spełniła wszystkie kryteria.

„W przypadku Vector 4Seasons Gen-3 kluczowe znaczenie miało dla nas uzyskanie zrównoważonej opony, która będzie w stanie sprostać zadaniom, zarówno podczas hamowania na suchej nawierzchni, jak i w trakcie jazdy po śniegu,” wyjaśnił Claude Jacoby, pracownik GIC*L działu badań i rozwoju w zespole ds. technologii mieszanek. „Aby to osiągnąć zastosowaliśmy technologię opierającą się na mieszance polimerów o niskim współczynniku Tg, która zapewnia lepszą elastyczność gumy w niskich temperaturach, a tym samym doskonałe osiągi w niskich temperaturach. Ma ona również wpływ na dobre parametry zużycia bieżnika. Z drugiej strony, wysoki poziom krzemionki i żywicy zwiększającej trakcję na mokrej nawierzchni podnosi właściwości Vector 4Seasons Gen-3 na mokrej nawierzchni”.

Sztuczny śnieg, prawdziwe badania

„Zimowe laboratorium” w Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu (GIC*L) umożliwia dokładne i powtarzalne testy - coraz więcej czynności można symulować w warunkach laboratoryjnych, eliminując potrzebę wyjazdów i badania produktów w zimowym terenie. To nie tylko zmniejsza koszty, ale także zwiększa dokładność pomiarów.

Frank Schmitz, główny inżynier ds. metrologii fizycznej w GIC*L, jest odpowiedzialny za laboratoria fizyczne wykorzystywane do testowania części nowej opony. Jako przykład złożoności procesu testowania opon podaje fakt, że „wymagania stawiane mieszankom w ścianie bocznej, która nie ma bezpośredniego kontaktu z nawierzchnią drogi, i w bieżniku, który styka się z drogą, są bardzo różne”.

Posiadanie własnego centrum badań, które pozwala odtworzyć określone warunki pogodowe i wyprodukować sztuczny śnieg, czyni ten proces dla Goodyeara znacznie łatwiejszym, tańszym i bardziej przyjaznym dla środowiska. „Dzięki własnemu laboratorium zimna mamy pełną kontrolę nad warunkami. Niezależność i elastyczność są kluczowe dla możliwości testowania i odtwarzania warunków w takim stopniu, w jakim jest to konieczne,” dodał Schmitz.

Zaawansowane technologie w służbie zrównoważonego rozwoju

Będąc liderem w branży wirtualnego rozwoju produktów, Goodyear rozszerzył swoją działalność o symulację pojazdów. Obejmuje to instalację

kompaktowych, jak i w pełni dynamicznych symulatorów jazdy, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży. Zapewnia to zaawansowany poziom symulacji, który pozwala Goodyearowi na dokonywanie przełomowych odkryć w tworzeniu przyszłych opon.

Wirtualna symulacja pomoże też zmniejszyć liczbę fizycznych testów, a to ma znaczenie dla zrównoważonej przyszłości testowania. Goodyear chce ograniczyć liczbę fizycznych testów do jednego na jednostkę magazynową do 2024 r. Nowa droga symulacji wpisuje się w ogólny trend przemysłu motoryzacyjnego do przechodzenia na wirtualny cykl rozwojowy i pozwala Goodyearowi na lepszą współpracę z producentami samochodów w zakresie wyposażenia fabrycznego.

Śmiałe cele w zakresie zrównoważonego rozwoju

Wysiłki Goodyeara na rzecz zrównoważonej przyszłości stanowią istotną część etosu firmy, która stawia sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych do 2050 r. i pełne wykorzystanie energii odnawialnej we wszystkich swoich zakładach do 2040 r. W ubiegłym roku Goodyear opracował demonstracyjną oponę w 70% wykonaną z materiałów odnawialnych w ramach realizacji celu, jakim jest wyprodukowanie do końca dekady opony w 100% wykonanej z materiałów zrównoważonych.

[1] Więcej informacji na temat unijnego oznakowania opon można znaleźć na stronie https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/learn/eu-tire-label-explained.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.