Opony całoroczne czy sezonowe - które są lepsze dla ciebie?
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Jeśli zastanawiasz się, czy opony całoroczne to dobry wybór dla ciebie, czy może warto jednak pozostać przy oponach sezonowych, wykorzystaj quiz przygotowany przez Goodyear. Wystarczy, że odpowiesz na sześć pytań, a dowiesz się, które opony powinieneś wybrać zależnie od typu samochodu i twojego stylu jazdy.
Segment opon całorocznych rośnie w Polsce bardzo szybko i przybywa kierowców, którzy zastanawiają się, czy to inwestycja warta uwagi. Kusi oszczędność – jeden komplet opon zamiast dwóch i mniej wizyt w serwisie, skoro znika konieczność sezonowej wymiany. Ale czy opona całoroczna sprawdzi się w przypadku każdego kierowcy? Ważne jest na przykład, jakim typem auta jeździsz i jak duże odległości pokonujesz. Quiz Goodyear pomoże ci to ocenić: https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/why-goodyear/winter-quiz.html.
W badaniu przeprowadzonym niedawno na zlecenie Goodyear, 82% polskich kierowców zadeklarowało, że zmienia opony w swoich autach przed zimą, 15% wybiera opony całoroczne, a 3% przyznaje się do jazdy na sezonowych przez okrągły rok (z czego 1% na oponach letnich w zimie). Porównując ten wynik do podobnych pod względem pogody Niemiec, gdzie na sezonowych jeździ 58% badanych kierowców, a na całorocznych aż 37%, widać, że istnieje jeszcze spora przestrzeń do wzrostu segmentu opon wielosezonowych w Polsce.
Badanie pokazało też, że polscy kierowcy – w porównaniu z kierowcami z innych 7 europejskich krajów - pokonują relatywnie duże odległości, często po wymagających drogach i w zmiennych warunkach pogodowych, co może tłumaczyć przywiązanie w naszym kraju do opon sezonowych, dedykowanych właśnie takim przypadkom. Prawie jedna trzecia polskich kierowców twierdzi, że pokonuje rocznie ponad 26 tys. km, podczas gdy w Niemczech ten odsetek to tylko 9%, a we Francji jedynie 2%. Więcej wniosków z badania dla Goodyear można znaleźć na stronie https://news.goodyear.eu/pl-pl/polscy-kierowcy-przed-zima-obowiazkowi-w-zmianie-opon-z-wysokimi-przebiegami-i-z-lekiem-przed-mga--wnioski-z-europejskiego-badania-dla-goodyear/.
Goodyear był pierwszym producentem, który wprowadził na rynek opony całoroczne oznaczone symbolem trzech szczytów górskich 3PMSF, znanym z „zimówek”, który potwierdza spełnienie przez oponę rygorystycznych testowych norm niezawodności na śniegu. Symbol 3PMSF można znaleźć na przykład na oponach Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, których zakup do końca roku (lub do wyczerpania zapasów) objęty jest promocją cash-back ze zwrotem do 200 zł w gotówce. Ta sama akcja dotyczy modeli zimowych, np. opon Goodyear UltraGrip Performance+, które - podobnie jak Vector - oferują najwyższą klasę efektywności energetycznej „A” i dzięki niskim oporom toczenia pozwalają oszczędzić na zużyciu paliwa. Regulamin oraz szczegóły akcji promocyjnej są dostępne na stronie www.promocja.goodyear.pl.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.