Opony całoroczne czy sezonowe - które są lepsze dla ciebie?
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Jeśli zastanawiasz się, czy opony całoroczne to dobry wybór dla ciebie, czy może warto jednak pozostać przy oponach sezonowych, wykorzystaj quiz przygotowany przez Goodyear. Wystarczy, że odpowiesz na sześć pytań, a dowiesz się, które opony powinieneś wybrać zależnie od typu samochodu i twojego stylu jazdy.
Segment opon całorocznych rośnie w Polsce bardzo szybko i przybywa kierowców, którzy zastanawiają się, czy to inwestycja warta uwagi. Kusi oszczędność – jeden komplet opon zamiast dwóch i mniej wizyt w serwisie, skoro znika konieczność sezonowej wymiany. Ale czy opona całoroczna sprawdzi się w przypadku każdego kierowcy? Ważne jest na przykład, jakim typem auta jeździsz i jak duże odległości pokonujesz. Quiz Goodyear pomoże ci to ocenić: https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/why-goodyear/winter-quiz.html.
W badaniu przeprowadzonym niedawno na zlecenie Goodyear, 82% polskich kierowców zadeklarowało, że zmienia opony w swoich autach przed zimą, 15% wybiera opony całoroczne, a 3% przyznaje się do jazdy na sezonowych przez okrągły rok (z czego 1% na oponach letnich w zimie). Porównując ten wynik do podobnych pod względem pogody Niemiec, gdzie na sezonowych jeździ 58% badanych kierowców, a na całorocznych aż 37%, widać, że istnieje jeszcze spora przestrzeń do wzrostu segmentu opon wielosezonowych w Polsce.
Badanie pokazało też, że polscy kierowcy – w porównaniu z kierowcami z innych 7 europejskich krajów - pokonują relatywnie duże odległości, często po wymagających drogach i w zmiennych warunkach pogodowych, co może tłumaczyć przywiązanie w naszym kraju do opon sezonowych, dedykowanych właśnie takim przypadkom. Prawie jedna trzecia polskich kierowców twierdzi, że pokonuje rocznie ponad 26 tys. km, podczas gdy w Niemczech ten odsetek to tylko 9%, a we Francji jedynie 2%. Więcej wniosków z badania dla Goodyear można znaleźć na stronie https://news.goodyear.eu/pl-pl/polscy-kierowcy-przed-zima-obowiazkowi-w-zmianie-opon-z-wysokimi-przebiegami-i-z-lekiem-przed-mga--wnioski-z-europejskiego-badania-dla-goodyear/.
Goodyear był pierwszym producentem, który wprowadził na rynek opony całoroczne oznaczone symbolem trzech szczytów górskich 3PMSF, znanym z „zimówek”, który potwierdza spełnienie przez oponę rygorystycznych testowych norm niezawodności na śniegu. Symbol 3PMSF można znaleźć na przykład na oponach Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, których zakup do końca roku (lub do wyczerpania zapasów) objęty jest promocją cash-back ze zwrotem do 200 zł w gotówce. Ta sama akcja dotyczy modeli zimowych, np. opon Goodyear UltraGrip Performance+, które - podobnie jak Vector - oferują najwyższą klasę efektywności energetycznej „A” i dzięki niskim oporom toczenia pozwalają oszczędzić na zużyciu paliwa. Regulamin oraz szczegóły akcji promocyjnej są dostępne na stronie www.promocja.goodyear.pl.
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.