Komunikaty PR

Opony Goodyear potwierdziły swoje osiągi mimo zmiennej pogody w Le Mans

2023-06-12  |  12:35
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Setna edycja wyścigu Le Mans przeszła do historii z silnym polskim akcentem - na najwyższym stopniu podium tego legendarnego francuskiego klasyka po raz pierwszy stanął polski zespół. Inter Europol Competition zwyciężył w klasie LMP2, pokonując 328 okrążeń. Prowadzone przez Jakuba Śmiechowskiego, Alberta Costę i Fabio Scherera auto #34 dojechało do mety z przewagą 53,8 sekundy nad samochodem #41 zespołu WRT, w którym jechał m.in. Robert Kubica. Oba zespoły korzystały z opon marki Goodyear, która w Le Mans świętowała swoje 125.urodziny.

„Tegoroczny wyścig Le Mans zakończył się dla Goodyeara wspaniałym sukcesem, za którym stoi ogromna praca i zaangażowanie całego naszego zespołu inżynierów i techników pracujących w padoku. Opierając się na naszych sukcesach w wyścigach długodystansowych, zapewniliśmy zawodnikom trwałą i wydajną platformę, odpowiednią dla tej wysoce konkurencyjnej kategorii wyścigów. Nasze programy w sportach motorowych i drogowych stają przed tym samymi wyzwaniami - zaprojektowania opon, które zapewnią niezmienne osiągi przez cały okres eksploatacji,” powiedział Ben Crawley, dyrektor Goodyear Motorsport w regionie EMEA.

Goodyear w Le Mans

Jako wyłączny dostawca ogumienia dla klasy LMP2, Goodyear dostarczył opony i zapewnił wsparcie techniczne łącznie 24 zespołom startującym w Le Mans.

Miały one do dyspozycji dwie specyfikacje opon, które zostały zoptymalizowane pod kątem pracy w szerokim zakresie temperatur:

  • Opony typu slick, zostały zaprojektowane z myślą o zmiennych warunkach, jakie zawodnicy mogą napotkać na różnych obiektach z kalendarza wyścigów Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC). To już drugi rok, w którym Goodyear dostarcza zespołom LMP2 jedną specyfikację opon typu slick, na których kierowcy mogą pokonywać do czterech przejazdów.
  • Opony na mokrą nawierzchnię, zapewniają zawodnikom wszechstronność i pewność nawet w najtrudniejszych warunkach. W Le Mans ich właściwości okazały się szczególnie cenne, gdy w pierwszych godzinach wyścigu spadł deszcz.

W tym roku w samochodach LMP2 zwiększono rozmiary zbiorników paliwa, co oznacza, że przejazdy są teraz o około 10% dłuższe niż w poprzednich latach.

Rywalizacja w klasie LMP2 pełna zwrotów akcji

Z powodu ulewy, która przeszła nad Le Mans w sobotnie popołudnie na godzinę przed rozpoczęciem rywalizacji, wyścig rozpoczął się w zmiennych warunkach. W jednej części tor był mokry, na przykład na prostej Mulsanne, podczas gdy w innych miejscach był przeważnie suchy. Po niespełna trzech godzinach wyścigu ulewny deszcz ponownie zmienił jego przebieg. Żółte flagi, strefy wolnej jazdy i samochody bezpieczeństwa przerywały wczesny etap rywalizacji, skłaniając zespoły do pitstopów i zmian strategii. Inżynierowie Goodyeara współpracowali z zespołami, optymalizując strategie zjazdów na serwis w odpowiedzi na zmiany pogody.

W połowie nocy zespoły Inter Europol i WRT toczyły ze sobą ostrą walkę o prowadzenie, która odzwierciedlała zacięte pojedynki w klasie LMP2, gdzie wszystkie zespoły korzystają z tych samych opon, silników i podwozi.

Goodyear wprowadził nową technologię opon na potrzeby Garage 56

Poza zespołami z klasy LMP2, Goodyear zapewnił wsparcie także ekipie Garage 56. Auto NASCAR powróciło na Le Mans po prawie 50 latach przerwy, a było to możliwe dzięki ścisłej współpracy Goodyeara, NASCAR, Hendrick Motorsport i Chevroleta.

W przypadku Garage 56 zastosowano szerszą gamę opon Goodyeara niż miało to miejsce w kategorii LMP2 – zespół miał do dyspozycji trzy specyfikacje na suchą, mokrą i pośrednią nawierzchnię. Po raz pierwszy zastosowano także opony wyścigowe z inteligentną funkcją rejestrowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym.

„Pasywne czujniki TPMS wbudowane w opony działały bez zarzutu przez cały czas trwania imprezy. Dzięki nim byliśmy w stanie monitorować ciśnienie i temperaturę opon w czasie rzeczywistym, a także w porę zaalarmować zespół o możliwym przebiciu opony, co pozwoliło na szybką reakcję i sprowadzenie samochodu do boksu na wymianę ogumienia,” wyjaśnił Justin Fantozzi, kierownik programu Goodyear Garage 56.

Projekt Garage 56 okazał się ogromnym sukcesem. Chevrolet Camaro ZL1 przejechał 285 okrążeń i wyprzedził wiele doświadczonych zespołów kategorii LMGTE. Jego najszybszy czas okrążenia wyniósł 3m50.5s, i był porównywalny z najlepszym wynikiem ustanowionym w klasie LMGTE. Tempo samochodu przez cały weekend było niezwykle imponujące, co świadczyło o jakości zespołu.

„Współpraca z Goodyearem przy tym projekcie była nieocenionym elementem całej operacji. Biorąc pod uwagę charakter projektu Garage 56, potrzebowaliśmy partnera oponiarskiego znającego się zarówno na NASCAR, jak i na wyścigach długodystansowych, ale także zaangażowanego w opracowanie gamy opon na zamówienie, które były nam niezbędne, aby konkurować na najwyższym poziomie,” podsumował Chad Knaus, wiceprezes ds. operacyjnych Hendrick Motorsports.

Kolejną rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA jest 6-godzinny wyścig na torze Monza, który odbędzie się w dniach 7-9 lipca.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.