Opony Goodyear potwierdziły swoje osiągi mimo zmiennej pogody w Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Setna edycja wyścigu Le Mans przeszła do historii z silnym polskim akcentem - na najwyższym stopniu podium tego legendarnego francuskiego klasyka po raz pierwszy stanął polski zespół. Inter Europol Competition zwyciężył w klasie LMP2, pokonując 328 okrążeń. Prowadzone przez Jakuba Śmiechowskiego, Alberta Costę i Fabio Scherera auto #34 dojechało do mety z przewagą 53,8 sekundy nad samochodem #41 zespołu WRT, w którym jechał m.in. Robert Kubica. Oba zespoły korzystały z opon marki Goodyear, która w Le Mans świętowała swoje 125.urodziny.
„Tegoroczny wyścig Le Mans zakończył się dla Goodyeara wspaniałym sukcesem, za którym stoi ogromna praca i zaangażowanie całego naszego zespołu inżynierów i techników pracujących w padoku. Opierając się na naszych sukcesach w wyścigach długodystansowych, zapewniliśmy zawodnikom trwałą i wydajną platformę, odpowiednią dla tej wysoce konkurencyjnej kategorii wyścigów. Nasze programy w sportach motorowych i drogowych stają przed tym samymi wyzwaniami - zaprojektowania opon, które zapewnią niezmienne osiągi przez cały okres eksploatacji,” powiedział Ben Crawley, dyrektor Goodyear Motorsport w regionie EMEA.
Goodyear w Le Mans
Jako wyłączny dostawca ogumienia dla klasy LMP2, Goodyear dostarczył opony i zapewnił wsparcie techniczne łącznie 24 zespołom startującym w Le Mans.
Miały one do dyspozycji dwie specyfikacje opon, które zostały zoptymalizowane pod kątem pracy w szerokim zakresie temperatur:
- Opony typu slick, zostały zaprojektowane z myślą o zmiennych warunkach, jakie zawodnicy mogą napotkać na różnych obiektach z kalendarza wyścigów Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC). To już drugi rok, w którym Goodyear dostarcza zespołom LMP2 jedną specyfikację opon typu slick, na których kierowcy mogą pokonywać do czterech przejazdów.
- Opony na mokrą nawierzchnię, zapewniają zawodnikom wszechstronność i pewność nawet w najtrudniejszych warunkach. W Le Mans ich właściwości okazały się szczególnie cenne, gdy w pierwszych godzinach wyścigu spadł deszcz.
W tym roku w samochodach LMP2 zwiększono rozmiary zbiorników paliwa, co oznacza, że przejazdy są teraz o około 10% dłuższe niż w poprzednich latach.
Rywalizacja w klasie LMP2 pełna zwrotów akcji
Z powodu ulewy, która przeszła nad Le Mans w sobotnie popołudnie na godzinę przed rozpoczęciem rywalizacji, wyścig rozpoczął się w zmiennych warunkach. W jednej części tor był mokry, na przykład na prostej Mulsanne, podczas gdy w innych miejscach był przeważnie suchy. Po niespełna trzech godzinach wyścigu ulewny deszcz ponownie zmienił jego przebieg. Żółte flagi, strefy wolnej jazdy i samochody bezpieczeństwa przerywały wczesny etap rywalizacji, skłaniając zespoły do pitstopów i zmian strategii. Inżynierowie Goodyeara współpracowali z zespołami, optymalizując strategie zjazdów na serwis w odpowiedzi na zmiany pogody.
W połowie nocy zespoły Inter Europol i WRT toczyły ze sobą ostrą walkę o prowadzenie, która odzwierciedlała zacięte pojedynki w klasie LMP2, gdzie wszystkie zespoły korzystają z tych samych opon, silników i podwozi.
Goodyear wprowadził nową technologię opon na potrzeby Garage 56
Poza zespołami z klasy LMP2, Goodyear zapewnił wsparcie także ekipie Garage 56. Auto NASCAR powróciło na Le Mans po prawie 50 latach przerwy, a było to możliwe dzięki ścisłej współpracy Goodyeara, NASCAR, Hendrick Motorsport i Chevroleta.
W przypadku Garage 56 zastosowano szerszą gamę opon Goodyeara niż miało to miejsce w kategorii LMP2 – zespół miał do dyspozycji trzy specyfikacje na suchą, mokrą i pośrednią nawierzchnię. Po raz pierwszy zastosowano także opony wyścigowe z inteligentną funkcją rejestrowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym.
„Pasywne czujniki TPMS wbudowane w opony działały bez zarzutu przez cały czas trwania imprezy. Dzięki nim byliśmy w stanie monitorować ciśnienie i temperaturę opon w czasie rzeczywistym, a także w porę zaalarmować zespół o możliwym przebiciu opony, co pozwoliło na szybką reakcję i sprowadzenie samochodu do boksu na wymianę ogumienia,” wyjaśnił Justin Fantozzi, kierownik programu Goodyear Garage 56.
Projekt Garage 56 okazał się ogromnym sukcesem. Chevrolet Camaro ZL1 przejechał 285 okrążeń i wyprzedził wiele doświadczonych zespołów kategorii LMGTE. Jego najszybszy czas okrążenia wyniósł 3m50.5s, i był porównywalny z najlepszym wynikiem ustanowionym w klasie LMGTE. Tempo samochodu przez cały weekend było niezwykle imponujące, co świadczyło o jakości zespołu.
„Współpraca z Goodyearem przy tym projekcie była nieocenionym elementem całej operacji. Biorąc pod uwagę charakter projektu Garage 56, potrzebowaliśmy partnera oponiarskiego znającego się zarówno na NASCAR, jak i na wyścigach długodystansowych, ale także zaangażowanego w opracowanie gamy opon na zamówienie, które były nam niezbędne, aby konkurować na najwyższym poziomie,” podsumował Chad Knaus, wiceprezes ds. operacyjnych Hendrick Motorsports.
Kolejną rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA jest 6-godzinny wyścig na torze Monza, który odbędzie się w dniach 7-9 lipca.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.