Opony Goodyear potwierdziły swoje osiągi mimo zmiennej pogody w Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Setna edycja wyścigu Le Mans przeszła do historii z silnym polskim akcentem - na najwyższym stopniu podium tego legendarnego francuskiego klasyka po raz pierwszy stanął polski zespół. Inter Europol Competition zwyciężył w klasie LMP2, pokonując 328 okrążeń. Prowadzone przez Jakuba Śmiechowskiego, Alberta Costę i Fabio Scherera auto #34 dojechało do mety z przewagą 53,8 sekundy nad samochodem #41 zespołu WRT, w którym jechał m.in. Robert Kubica. Oba zespoły korzystały z opon marki Goodyear, która w Le Mans świętowała swoje 125.urodziny.
„Tegoroczny wyścig Le Mans zakończył się dla Goodyeara wspaniałym sukcesem, za którym stoi ogromna praca i zaangażowanie całego naszego zespołu inżynierów i techników pracujących w padoku. Opierając się na naszych sukcesach w wyścigach długodystansowych, zapewniliśmy zawodnikom trwałą i wydajną platformę, odpowiednią dla tej wysoce konkurencyjnej kategorii wyścigów. Nasze programy w sportach motorowych i drogowych stają przed tym samymi wyzwaniami - zaprojektowania opon, które zapewnią niezmienne osiągi przez cały okres eksploatacji,” powiedział Ben Crawley, dyrektor Goodyear Motorsport w regionie EMEA.
Goodyear w Le Mans
Jako wyłączny dostawca ogumienia dla klasy LMP2, Goodyear dostarczył opony i zapewnił wsparcie techniczne łącznie 24 zespołom startującym w Le Mans.
Miały one do dyspozycji dwie specyfikacje opon, które zostały zoptymalizowane pod kątem pracy w szerokim zakresie temperatur:
- Opony typu slick, zostały zaprojektowane z myślą o zmiennych warunkach, jakie zawodnicy mogą napotkać na różnych obiektach z kalendarza wyścigów Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC). To już drugi rok, w którym Goodyear dostarcza zespołom LMP2 jedną specyfikację opon typu slick, na których kierowcy mogą pokonywać do czterech przejazdów.
- Opony na mokrą nawierzchnię, zapewniają zawodnikom wszechstronność i pewność nawet w najtrudniejszych warunkach. W Le Mans ich właściwości okazały się szczególnie cenne, gdy w pierwszych godzinach wyścigu spadł deszcz.
W tym roku w samochodach LMP2 zwiększono rozmiary zbiorników paliwa, co oznacza, że przejazdy są teraz o około 10% dłuższe niż w poprzednich latach.
Rywalizacja w klasie LMP2 pełna zwrotów akcji
Z powodu ulewy, która przeszła nad Le Mans w sobotnie popołudnie na godzinę przed rozpoczęciem rywalizacji, wyścig rozpoczął się w zmiennych warunkach. W jednej części tor był mokry, na przykład na prostej Mulsanne, podczas gdy w innych miejscach był przeważnie suchy. Po niespełna trzech godzinach wyścigu ulewny deszcz ponownie zmienił jego przebieg. Żółte flagi, strefy wolnej jazdy i samochody bezpieczeństwa przerywały wczesny etap rywalizacji, skłaniając zespoły do pitstopów i zmian strategii. Inżynierowie Goodyeara współpracowali z zespołami, optymalizując strategie zjazdów na serwis w odpowiedzi na zmiany pogody.
W połowie nocy zespoły Inter Europol i WRT toczyły ze sobą ostrą walkę o prowadzenie, która odzwierciedlała zacięte pojedynki w klasie LMP2, gdzie wszystkie zespoły korzystają z tych samych opon, silników i podwozi.
Goodyear wprowadził nową technologię opon na potrzeby Garage 56
Poza zespołami z klasy LMP2, Goodyear zapewnił wsparcie także ekipie Garage 56. Auto NASCAR powróciło na Le Mans po prawie 50 latach przerwy, a było to możliwe dzięki ścisłej współpracy Goodyeara, NASCAR, Hendrick Motorsport i Chevroleta.
W przypadku Garage 56 zastosowano szerszą gamę opon Goodyeara niż miało to miejsce w kategorii LMP2 – zespół miał do dyspozycji trzy specyfikacje na suchą, mokrą i pośrednią nawierzchnię. Po raz pierwszy zastosowano także opony wyścigowe z inteligentną funkcją rejestrowania ciśnienia i temperatury w czasie rzeczywistym.
„Pasywne czujniki TPMS wbudowane w opony działały bez zarzutu przez cały czas trwania imprezy. Dzięki nim byliśmy w stanie monitorować ciśnienie i temperaturę opon w czasie rzeczywistym, a także w porę zaalarmować zespół o możliwym przebiciu opony, co pozwoliło na szybką reakcję i sprowadzenie samochodu do boksu na wymianę ogumienia,” wyjaśnił Justin Fantozzi, kierownik programu Goodyear Garage 56.
Projekt Garage 56 okazał się ogromnym sukcesem. Chevrolet Camaro ZL1 przejechał 285 okrążeń i wyprzedził wiele doświadczonych zespołów kategorii LMGTE. Jego najszybszy czas okrążenia wyniósł 3m50.5s, i był porównywalny z najlepszym wynikiem ustanowionym w klasie LMGTE. Tempo samochodu przez cały weekend było niezwykle imponujące, co świadczyło o jakości zespołu.
„Współpraca z Goodyearem przy tym projekcie była nieocenionym elementem całej operacji. Biorąc pod uwagę charakter projektu Garage 56, potrzebowaliśmy partnera oponiarskiego znającego się zarówno na NASCAR, jak i na wyścigach długodystansowych, ale także zaangażowanego w opracowanie gamy opon na zamówienie, które były nam niezbędne, aby konkurować na najwyższym poziomie,” podsumował Chad Knaus, wiceprezes ds. operacyjnych Hendrick Motorsports.
Kolejną rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA jest 6-godzinny wyścig na torze Monza, który odbędzie się w dniach 7-9 lipca.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.