Komunikaty PR

Opony mają moc! I ratują życie. Twoje też.

2021-03-30  |  01:00
Biuro prasowe

Planujecie kupno opon letnich albo całorocznych? Pokażemy, czym się kierować w wyborze, a czym nie. Jeśli nie planujecie, to i tak mamy sporo informacji, jak Wasze opony powinny być serwisowane i eksploatowane.  Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego rusza właśnie z kampanią informacyjną #OponyMająMoc, w której eksperci pokazują, że wasz związek z oponami musi opierać się tylko na 3 zasadach: porządne ogumienie, profesjonalny serwis, prawidłowe ciśnienie i eksploatacja. Łatwo pisać trudniej zrobić? Wejdźcie na www.oponymajamoc.pl i zobaczcie praktyczne porady, testy i sporo wiedzy bez marketingowej obudowy. 

 

Opony to jedyne punkty, w których samochód styka się z drogą. To właśnie od ich jakości zależy nasze życie na drodze. Podczas jazdy autostradą obracają się nawet 1000 razy na minutę! Nie pozostawia to miejsca na błędy przy montażu i pośpiech. Aby zwiększyć bezpieczeństwo jazdy wystarczy pamiętać o 3 podstawowych zasadach: porządne opony, profesjonalny serwis, prawidłowe ciśnienie i eksploatacja.

 

Porządne opony

Podczas zakupu opon należy zwrócić uwagę na indeksy oraz etykietę, by sprawdzić takie informacje, jak efektywność paliwowa, wielkość, czy homologacja zimowa. Różnica w efektywności paliwowej między klasą A i G to nawet 7,5% w ilości zużytego paliwa! To znaczy, że na lepszych oponach dojedziemy na tej samej ilości paliwa z Gdańska do Bielska-Białej, a na najgorszych już tylko do Katowic. Od 1 maja wchodzą nowe etykiety. O tych zmianach po ich wejściu w życie dowiecie się także na www.oponymajamoc.pl


Parametry muszą się zgadzać się z tym, co zaleca producent samochodu, taka informacja powinna znajdować się w instrukcji. Źle dobrana opona może pęknąć, co stwarza ogromne zagrożenie podczas jazdy.

 

Przy zakupie opon warto kierować się rozsądkiem, a nie ceną. Lepiej kupić tańsze, ale nowe opony, niż używane premium. Dlaczego? Nie ma możliwości sprawdzenia, czy używane były poprawnie eksploatowane, a co za tym idzie – czy dalej w zadowalającym stopniu spełniają swoją funkcję. Gwarancja na nowe opony obowiązuje od daty zakupu, a nie od daty produkcji. Oznacza to, że kilkuletnie opony magazynowane w odpowiedni sposób są tak samo bezpieczne, jak te prosto z linii produkcyjnej. Mając jakiekolwiek wątpliwości, skorzystaj z pomocy profesjonalnego serwisu, unikniesz błędów, które mogą kosztować kogoś życie.

Jak rozpoznać profesjonalny serwis?

Przy wyborze serwisu nie warto kierować się tylko najniższą ceną. Tania i szybka usługa może skutkować uszkodzeniem samochodu i kosztowną naprawą, która z nawiązką pochłonie zaoszczędzone pieniądze. Oprócz robocizny w cenie usługi mieszczą się też wymiana oraz bieżące serwisowanie maszyn, a także szkolenia uzupełniające dla mechaników. Dlatego PZPO wspólnie z TÜV SÜD stworzyło Certyfikat Oponiarski™. W waszym imieniu i tam, gdzie nie macie wstępu jako klienci, audytorzy TÜV oceniają wyposażenie, umiejętności załogi, serwisowanie maszyn i warunki obsługi.

Prawidłowe ciśnienie

Kiedy już wybraliśmy opony i zamontował je nam profesjonalny serwis – reszta ich życia jest w naszych rękach. Ważny, a niestety często pomijany, element prawidłowego użytkowania opon to prawidłowe ciśnienie. Jedynie 40% kierowców deklaruje, że czasem sprawdza jego poziom. Ciśnienie powinno być mierzone minimum raz w miesiącu nawet, jeśli samochód posiada odpowiednie czujniki. 2 dni jazdy ze zbyt małym ciśnieniem zużywa opony tak, jak tydzień z ciśnieniem prawidłowym. Czyli będziecie się nimi cieszyć ponad 3 razy krócej. Zbyt małe ciśnienie w oponach powoduje nawet dwukrotny wzrost temperatury warstw wewnętrznych. A to już prosta droga do rozerwania opon w czasie jazdy. Opony niedopompowane o 0,5 bara są aż o 3dB głośniejsze i wydłużają drogę hamowania nawet o 4 metry!

Po więcej merytorycznych informacji w temacie opon warto zajrzeć na stronę stworzoną przez Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego pod adresem www.oponymajamoc.pl. Bezpiecznej jazdy!

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.