Komunikaty PR

Opony mają moc! I ratują życie. Twoje też.

2021-03-30  |  01:00
Biuro prasowe

Planujecie kupno opon letnich albo całorocznych? Pokażemy, czym się kierować w wyborze, a czym nie. Jeśli nie planujecie, to i tak mamy sporo informacji, jak Wasze opony powinny być serwisowane i eksploatowane.  Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego rusza właśnie z kampanią informacyjną #OponyMająMoc, w której eksperci pokazują, że wasz związek z oponami musi opierać się tylko na 3 zasadach: porządne ogumienie, profesjonalny serwis, prawidłowe ciśnienie i eksploatacja. Łatwo pisać trudniej zrobić? Wejdźcie na www.oponymajamoc.pl i zobaczcie praktyczne porady, testy i sporo wiedzy bez marketingowej obudowy. 

 

Opony to jedyne punkty, w których samochód styka się z drogą. To właśnie od ich jakości zależy nasze życie na drodze. Podczas jazdy autostradą obracają się nawet 1000 razy na minutę! Nie pozostawia to miejsca na błędy przy montażu i pośpiech. Aby zwiększyć bezpieczeństwo jazdy wystarczy pamiętać o 3 podstawowych zasadach: porządne opony, profesjonalny serwis, prawidłowe ciśnienie i eksploatacja.

 

Porządne opony

Podczas zakupu opon należy zwrócić uwagę na indeksy oraz etykietę, by sprawdzić takie informacje, jak efektywność paliwowa, wielkość, czy homologacja zimowa. Różnica w efektywności paliwowej między klasą A i G to nawet 7,5% w ilości zużytego paliwa! To znaczy, że na lepszych oponach dojedziemy na tej samej ilości paliwa z Gdańska do Bielska-Białej, a na najgorszych już tylko do Katowic. Od 1 maja wchodzą nowe etykiety. O tych zmianach po ich wejściu w życie dowiecie się także na www.oponymajamoc.pl


Parametry muszą się zgadzać się z tym, co zaleca producent samochodu, taka informacja powinna znajdować się w instrukcji. Źle dobrana opona może pęknąć, co stwarza ogromne zagrożenie podczas jazdy.

 

Przy zakupie opon warto kierować się rozsądkiem, a nie ceną. Lepiej kupić tańsze, ale nowe opony, niż używane premium. Dlaczego? Nie ma możliwości sprawdzenia, czy używane były poprawnie eksploatowane, a co za tym idzie – czy dalej w zadowalającym stopniu spełniają swoją funkcję. Gwarancja na nowe opony obowiązuje od daty zakupu, a nie od daty produkcji. Oznacza to, że kilkuletnie opony magazynowane w odpowiedni sposób są tak samo bezpieczne, jak te prosto z linii produkcyjnej. Mając jakiekolwiek wątpliwości, skorzystaj z pomocy profesjonalnego serwisu, unikniesz błędów, które mogą kosztować kogoś życie.

Jak rozpoznać profesjonalny serwis?

Przy wyborze serwisu nie warto kierować się tylko najniższą ceną. Tania i szybka usługa może skutkować uszkodzeniem samochodu i kosztowną naprawą, która z nawiązką pochłonie zaoszczędzone pieniądze. Oprócz robocizny w cenie usługi mieszczą się też wymiana oraz bieżące serwisowanie maszyn, a także szkolenia uzupełniające dla mechaników. Dlatego PZPO wspólnie z TÜV SÜD stworzyło Certyfikat Oponiarski™. W waszym imieniu i tam, gdzie nie macie wstępu jako klienci, audytorzy TÜV oceniają wyposażenie, umiejętności załogi, serwisowanie maszyn i warunki obsługi.

Prawidłowe ciśnienie

Kiedy już wybraliśmy opony i zamontował je nam profesjonalny serwis – reszta ich życia jest w naszych rękach. Ważny, a niestety często pomijany, element prawidłowego użytkowania opon to prawidłowe ciśnienie. Jedynie 40% kierowców deklaruje, że czasem sprawdza jego poziom. Ciśnienie powinno być mierzone minimum raz w miesiącu nawet, jeśli samochód posiada odpowiednie czujniki. 2 dni jazdy ze zbyt małym ciśnieniem zużywa opony tak, jak tydzień z ciśnieniem prawidłowym. Czyli będziecie się nimi cieszyć ponad 3 razy krócej. Zbyt małe ciśnienie w oponach powoduje nawet dwukrotny wzrost temperatury warstw wewnętrznych. A to już prosta droga do rozerwania opon w czasie jazdy. Opony niedopompowane o 0,5 bara są aż o 3dB głośniejsze i wydłużają drogę hamowania nawet o 4 metry!

Po więcej merytorycznych informacji w temacie opon warto zajrzeć na stronę stworzoną przez Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego pod adresem www.oponymajamoc.pl. Bezpiecznej jazdy!

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.