Komunikaty PR

Pakiet pomocowy w drodze- na wakacjach Polacy chętnie korzystają z assistance

2022-06-30  |  10:30
Biuro prasowe
  • Pomimo wszechobecnej drożyzny 65 proc. Polaków zamierza wyjechać w tym roku na wakacje. Jeżeli powtórzą się dane z ub. roku, 61 proc. z nich będzie podróżować samochodem.
  • Wraz z sezonem urlopowym rośnie zainteresowanie samochodowym assistance, które można kupić niezależnie od OC i AC. Jego wystawcą może być też inny ubezpieczyciel niż w przypadku obowiązkowej polisy.
  • Wg CUK Ubezpieczenia coroczny pik sprzedaży przypada od maja do sierpnia, a w maju 2022 r. sprzedaż assistance była o 24 proc. wyższa niż przed rokiem.
  • Podstawowy 15- dniowy pakiet obejmujący m.in. holowanie auta, transport oraz zakwaterowanie na terenie kraju to koszt ok. 50 zł. Dla Europy jest o 30 zł wyższy.

 

 

2/3 kierowców jeździ na wakacje autem- popyt na samochodowe assistance bije rekordy.

Po dwuletnim okresie obostrzeń związanych z pandemią Polacy chcą wreszcie wyjechać na wakacje. I to pomimo bardzo wysokich cen w hotelach, restauracjach oraz na stacjach benzynowych. Wg Polskiej Organizacji Turystycznej letnią podróż turystyczną lub wypoczynkową planuje w tym roku 65 proc. Polaków. To o 18 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Jednocześnie ponad 70 proc. zamierza wypoczywać w kraju. Z kolei przeprowadzone w ub. roku wśród kierowców badania SW Research na zlecenie serwisu otomoto.pl wskazują, że aż 61 proc. z nich zadeklarowało samochód jako główny środek transportu podczas wakacyjnych wojaży. Bez względu na to, czy tegoroczne wyjazdy autem będą bliższe, czy dalsze, dłuższe czy jedynie kilkudniowe, warto wcześniej zabezpieczyć się przed konsekwencjami nieprzewidzianych zdarzeń. Pomocne w tym przypadku jest samochodowe assistance. Świadomość tego faktu ma coraz więcej kierowców, którzy przed wakacjami chętnie dokupują do już posiadanego ubezpieczenia komunikacyjnego pakiety pomocowe.

- Wakacje to tradycyjnie czas, kiedy zainteresowanie kierowców usługami samochodowego assistance rośnie. Największy wzrost popytu notujemy od początku maja do końca sierpnia. Tylko w ubiegłym roku sprzedaliśmy w tym okresie o 15 proc. więcej polis pomocowych niż od stycznia do kwietnia. Spodziewamy się, że w bieżącym roku będzie podobnie- już w maju sprzedaż była o 1/4 wyższa od analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Coraz więcej kierowców wie o istnieniu assistance i rozumie, że może być przydatne podczas podróży samochodem. W wakacje nikt nie chce kłopotów, które mogłyby popsuć wypoczynek – wylicza Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

 

Osobówka, Van, czy motocykl w pakiecie kosztują tyle samo i dają taką samą ochronę.

O rosnącej popularności assistance świadczą wyniki badań przeprowadzonych przez IPSOS na zlecenie Mondial Assistance. W 2021 roku z usług pomocowych skorzystała rekordowa liczba 3,14 mln Polaków. Dla porównania trzy lata wcześniej takich osób było około 2,31 mln. Dane te obrazują, że nawet pandemia i związana z nią ograniczona mobilność nie wpłynęły negatywnie na korzystanie z tego typu usług. Jednocześnie Polacy pytani o to, jaki rodzaj wsparcia assistance ma dla nich największe znaczenie, najczęściej, bo aż w 80 proc. przypadków wskazywali pomoc na skutek wypadku lub awarii samochodu. A o takie zdarzenia w czasie wakacyjnych podróży nietrudno.

- Oprócz pewności otrzymania skutecznej pomocy w sytuacji niepożądanej na drodze popularności usługom samochodowego assistance dodaje też fakt, że możemy kupować je niezależnie od posiadanej ochrony OC/AC, w dowolnej ilości oraz wyłącznie na taki okres, na jaki jest nam to potrzebne. Co równie istotne, koszt polisy nie jest w zdecydowanej większości przypadków uzależniony od parametrów pojazdu, którym się poruszamy. Stąd też takie samo wsparcie, za tą samą składkę otrzymamy bez względu na to, czy podróżujemy autem osobowym, kilkuletnim Van-em, czy motocyklem. Tym, co różnicuje poziom składki, jest jedynie okres i obszar obowiązywania ochrony oraz zakres usług, który otrzymujemy w wybranym przez nas pakiecie – zauważa Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

 

Holowanie i nocleg w cenie 7 litrów paliwa.

Z doświadczeń firm asystorskich wynika, że ponad połowa interwencji na miejscu awarii pojazdu kończy się jego usprawnieniem i możliwością kontynuowania podróży. Jeśli to się nie uda lub samochód uległ poważniejszemu wypadkowi, w ramach posiadanej ochrony będzie odholowany do autoryzowanego warsztatu. Przykładowy koszt 15- dniowego pakietu assistance obowiązującego na terenie Polski i Europy obejmującego właśnie naprawę na miejscu zdarzenia, holowanie z limitem do 150 km, a także transport podróżnych i konieczne zakwaterowanie rozpoczyna się już od ok. 84 zł. Jeżeli podróżujemy na terenie kraju, za analogiczny zakres zapłacimy o 30 zł mniej. W podstawowej opcji możemy liczyć również na pomoc związaną z wymianą koła, czy dostarczeniem paliwa. Warianty bardziej rozbudowane zawierają ponadto m.in. samochód zastępczy na określoną liczbę dni, usługę dodatkowego kierowcy, holowanie do 500 km, nielimitowany transport oraz możliwość skorzystania z telefonicznych usług tłumacza. Koszt takiego wsparcia, w zależności od ubezpieczyciela kształtuje się w granicach 150-200 zł za dwa tygodnie.

- Rozważając zakup assistance samochodowego, nie musimy korzystać wyłącznie z rozwiązań towarzystwa, u którego aktualnie posiadamy polisę OC lub autocasco. Warto więc dokładnie zapoznać się z co najmniej kilkoma dostępnymi na rynku ofertami i wybrać tą, która jest optymalna dla naszych potrzeb. Jest to tym bardziej zasadne, że w przypadku tego właśnie produktu zarówno zakresy, jak i wysokości składek mogą znacząco różnić się u poszczególnych ubezpieczycieli. Aby wybrać dobrze, warto spotkać się z doradcą ubezpieczeniowym, który jasno i klarownie wskaże wszystkie dostępne świadczenia oraz różnice w cenach i warunkach ochrony – podsumowuje Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.