Komunikaty PR

Pakiet pomocowy w drodze- na wakacjach Polacy chętnie korzystają z assistance

2022-06-30  |  10:30
Biuro prasowe
  • Pomimo wszechobecnej drożyzny 65 proc. Polaków zamierza wyjechać w tym roku na wakacje. Jeżeli powtórzą się dane z ub. roku, 61 proc. z nich będzie podróżować samochodem.
  • Wraz z sezonem urlopowym rośnie zainteresowanie samochodowym assistance, które można kupić niezależnie od OC i AC. Jego wystawcą może być też inny ubezpieczyciel niż w przypadku obowiązkowej polisy.
  • Wg CUK Ubezpieczenia coroczny pik sprzedaży przypada od maja do sierpnia, a w maju 2022 r. sprzedaż assistance była o 24 proc. wyższa niż przed rokiem.
  • Podstawowy 15- dniowy pakiet obejmujący m.in. holowanie auta, transport oraz zakwaterowanie na terenie kraju to koszt ok. 50 zł. Dla Europy jest o 30 zł wyższy.

 

 

2/3 kierowców jeździ na wakacje autem- popyt na samochodowe assistance bije rekordy.

Po dwuletnim okresie obostrzeń związanych z pandemią Polacy chcą wreszcie wyjechać na wakacje. I to pomimo bardzo wysokich cen w hotelach, restauracjach oraz na stacjach benzynowych. Wg Polskiej Organizacji Turystycznej letnią podróż turystyczną lub wypoczynkową planuje w tym roku 65 proc. Polaków. To o 18 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Jednocześnie ponad 70 proc. zamierza wypoczywać w kraju. Z kolei przeprowadzone w ub. roku wśród kierowców badania SW Research na zlecenie serwisu otomoto.pl wskazują, że aż 61 proc. z nich zadeklarowało samochód jako główny środek transportu podczas wakacyjnych wojaży. Bez względu na to, czy tegoroczne wyjazdy autem będą bliższe, czy dalsze, dłuższe czy jedynie kilkudniowe, warto wcześniej zabezpieczyć się przed konsekwencjami nieprzewidzianych zdarzeń. Pomocne w tym przypadku jest samochodowe assistance. Świadomość tego faktu ma coraz więcej kierowców, którzy przed wakacjami chętnie dokupują do już posiadanego ubezpieczenia komunikacyjnego pakiety pomocowe.

- Wakacje to tradycyjnie czas, kiedy zainteresowanie kierowców usługami samochodowego assistance rośnie. Największy wzrost popytu notujemy od początku maja do końca sierpnia. Tylko w ubiegłym roku sprzedaliśmy w tym okresie o 15 proc. więcej polis pomocowych niż od stycznia do kwietnia. Spodziewamy się, że w bieżącym roku będzie podobnie- już w maju sprzedaż była o 1/4 wyższa od analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Coraz więcej kierowców wie o istnieniu assistance i rozumie, że może być przydatne podczas podróży samochodem. W wakacje nikt nie chce kłopotów, które mogłyby popsuć wypoczynek – wylicza Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

 

Osobówka, Van, czy motocykl w pakiecie kosztują tyle samo i dają taką samą ochronę.

O rosnącej popularności assistance świadczą wyniki badań przeprowadzonych przez IPSOS na zlecenie Mondial Assistance. W 2021 roku z usług pomocowych skorzystała rekordowa liczba 3,14 mln Polaków. Dla porównania trzy lata wcześniej takich osób było około 2,31 mln. Dane te obrazują, że nawet pandemia i związana z nią ograniczona mobilność nie wpłynęły negatywnie na korzystanie z tego typu usług. Jednocześnie Polacy pytani o to, jaki rodzaj wsparcia assistance ma dla nich największe znaczenie, najczęściej, bo aż w 80 proc. przypadków wskazywali pomoc na skutek wypadku lub awarii samochodu. A o takie zdarzenia w czasie wakacyjnych podróży nietrudno.

- Oprócz pewności otrzymania skutecznej pomocy w sytuacji niepożądanej na drodze popularności usługom samochodowego assistance dodaje też fakt, że możemy kupować je niezależnie od posiadanej ochrony OC/AC, w dowolnej ilości oraz wyłącznie na taki okres, na jaki jest nam to potrzebne. Co równie istotne, koszt polisy nie jest w zdecydowanej większości przypadków uzależniony od parametrów pojazdu, którym się poruszamy. Stąd też takie samo wsparcie, za tą samą składkę otrzymamy bez względu na to, czy podróżujemy autem osobowym, kilkuletnim Van-em, czy motocyklem. Tym, co różnicuje poziom składki, jest jedynie okres i obszar obowiązywania ochrony oraz zakres usług, który otrzymujemy w wybranym przez nas pakiecie – zauważa Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

 

Holowanie i nocleg w cenie 7 litrów paliwa.

Z doświadczeń firm asystorskich wynika, że ponad połowa interwencji na miejscu awarii pojazdu kończy się jego usprawnieniem i możliwością kontynuowania podróży. Jeśli to się nie uda lub samochód uległ poważniejszemu wypadkowi, w ramach posiadanej ochrony będzie odholowany do autoryzowanego warsztatu. Przykładowy koszt 15- dniowego pakietu assistance obowiązującego na terenie Polski i Europy obejmującego właśnie naprawę na miejscu zdarzenia, holowanie z limitem do 150 km, a także transport podróżnych i konieczne zakwaterowanie rozpoczyna się już od ok. 84 zł. Jeżeli podróżujemy na terenie kraju, za analogiczny zakres zapłacimy o 30 zł mniej. W podstawowej opcji możemy liczyć również na pomoc związaną z wymianą koła, czy dostarczeniem paliwa. Warianty bardziej rozbudowane zawierają ponadto m.in. samochód zastępczy na określoną liczbę dni, usługę dodatkowego kierowcy, holowanie do 500 km, nielimitowany transport oraz możliwość skorzystania z telefonicznych usług tłumacza. Koszt takiego wsparcia, w zależności od ubezpieczyciela kształtuje się w granicach 150-200 zł za dwa tygodnie.

- Rozważając zakup assistance samochodowego, nie musimy korzystać wyłącznie z rozwiązań towarzystwa, u którego aktualnie posiadamy polisę OC lub autocasco. Warto więc dokładnie zapoznać się z co najmniej kilkoma dostępnymi na rynku ofertami i wybrać tą, która jest optymalna dla naszych potrzeb. Jest to tym bardziej zasadne, że w przypadku tego właśnie produktu zarówno zakresy, jak i wysokości składek mogą znacząco różnić się u poszczególnych ubezpieczycieli. Aby wybrać dobrze, warto spotkać się z doradcą ubezpieczeniowym, który jasno i klarownie wskaże wszystkie dostępne świadczenia oraz różnice w cenach i warunkach ochrony – podsumowuje Karolina Ławicka z CUK Ubezpieczenia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:50

Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS

Od lipca br. unijny obowiązek stosowania systemów TPMS w oponach pojazdów ciężarowych obejmie także opony w naczepach [1]. Przepisy – wprowadzane stopniowo od kilku
Motoryzacja Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
2024-04-26 | 07:00

Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.

Mikromobilność staje się coraz popularniejsza. Jest to już nie tylko trend, w wielu przypadkach realizuje zmieniające się potrzeby komunikacyjne, szczególnie w dużych miastach.
Motoryzacja Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
2024-04-25 | 17:00

Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą

To nie wysokość raty okazała się najważniejsza przy ocenie zadowolenia z usług zarządzania flotą. Wyniki badania Volkswagen Financial Services pokazały, że klienci flotowi najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.