Komunikaty PR

Paliwa alternatywne napędzają zrównoważony transport i czystszą mobilność

2021-06-25  |  01:00
Biuro prasowe

Zrównoważony biznes, jak również styl życia to trendy szczególnie widoczne w transporcie i logistyce. Chociaż tradycyjne paliwa do silników samochodowych, benzyna i olej napędowy, nadal dominują w transporcie drogowym, widać coraz większe zainteresowanie napędami alternatywnymi opartymi na gazie ziemnym sprężonym (CNG) czy skroplonym (LNG). Skąd wynika ich popularność w całej Europie?

Jak wynika z najnowszych danych Czeskiego Stowarzyszenia Gazownictwa (CGA), pomimo negatywnego wpływu pandemii koronawirusa na transport ciężarowy, zużycie CNG w 2020 r. osiągnęło podobny wynik co w 2019 r., a zużycie LNG wzrosło o 57% rok do roku (do 956 tys. kilogramów w 2020 r.).

„CNG staje się paliwem wybieranym przez miasta, które przechodzą na ekologiczny transport. Zaobserwowaliśmy również wzrost zainteresowania LNG w transporcie ciężarowym. Szacuje się, że infrastruktura LNG znacznie się rozwinie w ciągu najbliższych dwóch lat” – zauważa Lenka Kovačovská, dyrektor wykonawczy CGA.

Korzyści środowiskowe i finansowe

Zarówno sprężony, jak i skroplony gaz ziemny ma wiele zalet w porównaniu z tradycyjnymi paliwami kopalnymi w transporcie drogowym. Pojazdy użytkowe i ciężarówki napędzane CNG i LNG wytwarzają znacznie mniej gazów cieplarnianych i cząstek stałych, powodując mniejsze zanieczyszczenie powietrza (w tym do 20% niższą emisję CO2 i do 95% niższą emisję z bio-LNG lub bio-CNG). Takie pojazdy są również znacznie cichsze i dlatego są dozwolone w miejscach, w których obowiązuje zakaz używania samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi (np. są zwolnione z zakazów dla ciężarówek w miastach oraz z ograniczeń nocnych).

Warto również wziąć pod uwagę korzyści finansowe. Pojazdy CNG lub LNG mogą mieć wyższą cenę niż np. samochody z silnikiem diesla, ale ich całkowity koszt eksploatacji może być niższy. Dzieje się tak za sprawą tańszego paliwa, a także dotacji państwowych, zwolnień z opłat drogowych i innych rodzajów wsparcia.

Według danych Eurowag, LNG może obniżyć koszty paliwa nawet o 20% dzięki połączeniu niższej ceny i mniejszego zużycia. Ciężarówki na LNG mają obecnie zasięg od 900 do 1600 kilometrów, w zależności od konfiguracji pojazdu, a produkowane są przez renomowanych producentów samochodów ciężarowych, takich jak Scania, Volvo czy Iveco.

Rozbudowa infrastruktury paliw alternatywnych

W całej Europie rośnie liczba stacji tankowania CNG i LNG. Eksperci uważają, że zachęty rządowe i rosnący popyt na rynku będą napędzać dalszą rozbudowę infrastruktury paliw alternatywnych. „Chcemy oferować klientom jak największą sieć stacji paliw LNG. Nasze karty paliwowe są akceptowane na 93 stacjach w dziewięciu krajach Europy. Na przykład w Niemczech obsługujemy ponad 41% dostępnych stacji LNG” – wyjaśnia Jan Laluch, odpowiedzialny za paliwa alternatywne w Eurowag.

Liczba stacji LNG w Europie do 2030 r. powinna przekroczyć dwa tysiące zgodnie z „zielonymi” planami UE dotyczącymi redukcji emisji z transportu. Badania sugerują, że do tego czasu liczba ciężarówek LNG poruszających się po europejskich drogach sięgnie około 280 tys. Będzie to znaczący wzrost w porównaniu do 9500 takich pojazdów w 2019 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online Biuro prasowe
2024-11-28 | 20:10

VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online

VEHIS WRAZ Z NAJLEPSZYMI DEALERAMI BUDUJĄ STOCK SAMOCHODOWY DOSTĘPNY ONLINE VEHIS, platforma leasingowo-samochodowa oferująca samochody dealerskie wraz z szybkim finansowaniem, zwiększyła
Motoryzacja Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
2024-11-27 | 09:00

Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki

Koniec roku to tradycyjny okres wyprzedaży, także w salonach samochodowych. Dotyczy to również dealerów Mazdy w całej Polsce, u których na klientów czeka szeroka
Motoryzacja Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
2024-11-19 | 23:30

Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach

•           Wyprzedaż bestsellerów Toyoty z 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.