Pierwsze niepneumatyczne opony Goodyear w autonomicznych pojazdach wahadłowych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Po raz pierwszy w branży, Goodyear opracował niepneumatyczną (bezpowietrzną) oponę (NPT) i zespół koła do wspomagania transportu miejskiego z użyciem pojazdów autonomicznych. Rozwiązanie to jest już wykorzystywane przez Zarząd Transportu w Jacksonville (JTA) w USA.
Przez ostatnie trzy lata firmy Goodyear i Local Motors testowały wahadłowy pojazd Olli wspierany przez NPT na obiektach badawczych Goodyear i w innych lokalizacjach, osiągając kilka docelowych parametrów w zakresie obciążenia, prędkości i trwałości.
W 2019 r. Goodyear zwiększył swoje zaangażowanie w rozwój opon NPT. W tym celu rozwinął współpracę z firmą Local Motors i rozpoczął testy drogowe. Pozwoliły one uzyskać więcej informacji o oponach niepneumatycznych, które mogą stanowić trwałe, bezobsługowe i bardziej wytrzymałe rozwiązanie w pojazdach autonomicznych. Środowisko transportu miejskiego stanowi idealne miejsce do testowania alternatywnej architektury opon ze względu na niższą prędkość i mniej zmienne trasy przejazdu.
Goodyear i Local Motors będą zbierać dane badawcze wspólnie z JTA, co pozwoli pozyskać dalsze opinie na temat komfortu jazdy, hałasu i innych zmiennych.
„W miarę rozwoju mobilności uważamy, że opony mogą zmienić sposób, w jaki przemieszczamy się, a alternatywne konstrukcje bezpowietrzne są idealne, zwłaszcza w rozwijającym się środowisku transportu autonomicznego” - mówi Michael Rachita, starszy menedżer projektu ds. opon niepneumatycznych Goodyear. „To ważny etap, ponieważ już dziś staramy się rozwijać mobilność, a pod koniec dekady chcemy wprowadzić na rynek pierwsze całkowicie bezobsługowe opony wykonane zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju.”
„Zarząd Transportu Jacksonville jest dumny z integracji tego innowacyjnego i zrównoważonego rozwiązania w naszym programie testów pojazdów autonomicznych (Autonomous Vehicle Test & Learn), w ramach którego rozwijamy przyszłość motoryzacji zgodnie z naszym podejściem określonym jako Ultimate Urban Circulator,” powiedział Nathaniel P. Ford Sr, prezes JTA. „Ta współpraca jest kolejnym dowodem na to, że Jacksonville jest liderem branży transportu publicznego w opracowywaniu rozwiązań w zakresie pojazdów autonomicznych.”
„Testowanie z najlepszymi w swojej klasie partnerami w zakresie oprogramowania i technologii umożliwia JTA osiągnięcie globalnej przewagi w zakresie gotowości do wykorzystania autonomicznej platformy w środowisku miejskim. Jesteśmy podekscytowani możliwością rozszerzenia programu z JTA, Goodyear i Local Motors, aby sprawdzić zastosowanie innowacji, takich jak opony niepneumatyczne Goodyear, ponieważ to tylko jeszcze bardziej rewolucjonizuje współczesną branżę transportu” powiedział Joe Moye, dyrektor generalny Beep.
„Pojazdy autonomiczne, takie jak Olli, muszą obniżać koszty utrzymania i działać niezawodnie,” powiedział prezes firmy Local Motors Vikrant Aggarwal. „Opony niepneumatyczne Goodyear mają szansę zmniejszyć obciążenie zespołów serwisowych, a pasażerom zapewnić cichą i stabilną jazdę. W najbliższych latach opony bezpowietrzne mogą stać się standardem w branży.”
Goodyear
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 54 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie https://news.goodyear.eu/pl-pl/.
Local Motors
Local Motors projektuje, produkuje i wdraża pojazdy nowej generacji. Założona w 2007 roku firma, wierząc w otwartą współpracę, rozpoczęła niskonakładową produkcję pojazdów w oparciu o projekty open-source, wykorzystując do tego model mikrofabryki. Od momentu powstania, Local Motors zadebiutowało na świecie aż trzema przełomowymi projektami pojazdów: pierwszym na świecie współtworzonym pojazdem, pierwszym na świecie samochodem drukowanym w 3D oraz pierwszym na świecie współtworzonym, autonomicznym pojazdem elektrycznym Olli. Wierzymy, że Olli jest przyszłością zrównoważonych, dostępnych dla wszystkich rozwiązań w zakresie mobilności.
Beep
Beep dostarcza następną generację usług transportowych z wykorzystaniem elektrycznych pojazdów wieloosobowych bez kierowcy. Specjalizując się w planowaniu, wdrażaniu i zarządzaniu zaawansowanymi, autonomicznymi pojazdami wahadłowymi zarówno dla społeczności prywatnych, jak i publicznych, Beep bezpiecznie łączy ludzi, miejsca i usługi w sieciach mobilności na tzw. pierwszym i ostatnim odcinku. Beep wykorzystuje również dane i doświadczenia z wdrożeń na drogach publicznych do tworzenia niezależnych od pojazdów rozwiązań brzegowych, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa, dostępu, sztucznej inteligencji i możliwości działania autonomicznych platform bez kierowcy. Beep realizuje swój główny cel, jakim jest umożliwienie mobilności dla wszystkich dzięki dostarczanym usługom i oprogramowaniu. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.ridebeep.com.
Zarząd Transportu w Jacksonville
Zarząd Transportu w Jacksonville (JTA) jest niezależną agencją państwową obsługującą okręg Duval, odpowiedzialną za transport multimodalny. JTA projektuje i buduje mosty i autostrady oraz zapewnia różnorodne usługi transportu masowego. Zarządza przeprawą promową na rzece St. Johns, koleją jednoszynową oraz innymi usługami transportowymi, w tym na żądanie. JTA obsługuje największe pod względem powierzchni miasto w USA, a także świadczy usługi regionalne w okręgach Baker, Clay, Nassau i St. Zintegrowana sieć transportowa jest kluczowym elementem każdej społeczności, gdyż umożliwia właściwe zarządzanie rozwojem, zapewnia mobilność i oferuje dobrą jakość życia. Dowiedz się więcej na stronie www.jtafla.com.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.