Komunikaty PR

Pierwsze niepneumatyczne opony Goodyear w autonomicznych pojazdach wahadłowych

2021-07-16  |  07:30
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

Po raz pierwszy w branży, Goodyear opracował niepneumatyczną (bezpowietrzną) oponę (NPT) i zespół koła do wspomagania transportu miejskiego z użyciem pojazdów autonomicznych. Rozwiązanie to jest już wykorzystywane przez Zarząd Transportu w Jacksonville (JTA) w USA.

Przez ostatnie trzy lata firmy Goodyear i Local Motors testowały wahadłowy pojazd Olli wspierany przez NPT na obiektach badawczych Goodyear i w innych lokalizacjach, osiągając kilka docelowych parametrów w zakresie obciążenia, prędkości i trwałości.

W 2019 r. Goodyear zwiększył swoje zaangażowanie w rozwój opon NPT. W tym celu rozwinął współpracę z firmą Local Motors i rozpoczął testy drogowe. Pozwoliły one uzyskać więcej informacji o oponach niepneumatycznych, które mogą stanowić trwałe, bezobsługowe i bardziej wytrzymałe rozwiązanie w pojazdach autonomicznych. Środowisko transportu miejskiego stanowi idealne miejsce do testowania alternatywnej architektury opon ze względu na niższą prędkość i mniej zmienne trasy przejazdu.

Goodyear i Local Motors będą zbierać dane badawcze wspólnie z JTA, co pozwoli pozyskać dalsze opinie na temat komfortu jazdy, hałasu i innych zmiennych.

„W miarę rozwoju mobilności uważamy, że opony mogą zmienić sposób, w jaki przemieszczamy się, a alternatywne konstrukcje bezpowietrzne są idealne, zwłaszcza w rozwijającym się środowisku transportu autonomicznego” - mówi Michael Rachita, starszy menedżer projektu ds. opon niepneumatycznych Goodyear. „To ważny etap, ponieważ już dziś staramy się rozwijać mobilność, a pod koniec dekady chcemy wprowadzić na rynek pierwsze całkowicie bezobsługowe opony wykonane zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju.”

„Zarząd Transportu Jacksonville jest dumny z integracji tego innowacyjnego i zrównoważonego rozwiązania w naszym programie testów pojazdów autonomicznych (Autonomous Vehicle Test & Learn), w ramach którego rozwijamy przyszłość motoryzacji zgodnie z  naszym podejściem określonym jako Ultimate Urban Circulator,” powiedział Nathaniel P. Ford Sr, prezes JTA. „Ta współpraca jest kolejnym dowodem na to, że Jacksonville jest liderem branży transportu publicznego w opracowywaniu rozwiązań w zakresie pojazdów autonomicznych.”

„Testowanie z najlepszymi w swojej klasie partnerami w zakresie oprogramowania i technologii umożliwia JTA osiągnięcie globalnej przewagi w zakresie gotowości do wykorzystania autonomicznej platformy w środowisku miejskim. Jesteśmy podekscytowani możliwością rozszerzenia programu z JTA, Goodyear i Local Motors, aby sprawdzić zastosowanie innowacji, takich jak opony niepneumatyczne Goodyear, ponieważ to tylko jeszcze bardziej rewolucjonizuje współczesną branżę transportu” powiedział Joe Moye, dyrektor generalny Beep.

„Pojazdy autonomiczne, takie jak Olli, muszą obniżać koszty utrzymania i działać niezawodnie,” powiedział prezes firmy Local Motors Vikrant Aggarwal. „Opony niepneumatyczne Goodyear mają szansę zmniejszyć obciążenie zespołów serwisowych, a pasażerom zapewnić cichą i stabilną jazdę. W najbliższych latach opony bezpowietrzne mogą stać się standardem w branży.”

Goodyear

Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 54 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie https://news.goodyear.eu/pl-pl/.

Local Motors

Local Motors projektuje, produkuje i wdraża pojazdy nowej generacji. Założona w 2007 roku firma, wierząc w otwartą współpracę, rozpoczęła niskonakładową produkcję pojazdów w oparciu o projekty open-source, wykorzystując do tego model mikrofabryki. Od momentu powstania, Local Motors zadebiutowało na świecie aż trzema przełomowymi projektami pojazdów: pierwszym na świecie współtworzonym pojazdem, pierwszym na świecie samochodem drukowanym w 3D oraz pierwszym na świecie współtworzonym, autonomicznym pojazdem elektrycznym Olli. Wierzymy, że Olli jest przyszłością zrównoważonych, dostępnych dla wszystkich rozwiązań w zakresie mobilności.

Beep

Beep dostarcza następną generację usług transportowych z wykorzystaniem elektrycznych pojazdów wieloosobowych bez kierowcy. Specjalizując się w planowaniu, wdrażaniu i zarządzaniu zaawansowanymi, autonomicznymi pojazdami wahadłowymi zarówno dla społeczności prywatnych, jak i publicznych, Beep bezpiecznie łączy ludzi, miejsca i usługi w sieciach mobilności na tzw. pierwszym i ostatnim odcinku. Beep wykorzystuje również dane i doświadczenia z wdrożeń na drogach publicznych do tworzenia niezależnych od pojazdów rozwiązań brzegowych, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa, dostępu, sztucznej inteligencji i możliwości działania autonomicznych platform bez kierowcy. Beep realizuje swój główny cel, jakim jest umożliwienie mobilności dla wszystkich dzięki dostarczanym usługom i oprogramowaniu. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.ridebeep.com.  

Zarząd  Transportu w Jacksonville

Zarząd Transportu w Jacksonville (JTA) jest niezależną agencją państwową obsługującą okręg Duval, odpowiedzialną za transport multimodalny. JTA projektuje i buduje mosty i autostrady oraz zapewnia różnorodne usługi transportu masowego. Zarządza przeprawą promową na rzece St. Johns, koleją jednoszynową oraz innymi usługami transportowymi, w tym na żądanie. JTA obsługuje największe pod względem powierzchni miasto w USA, a także świadczy usługi regionalne w okręgach Baker, Clay, Nassau i St. Zintegrowana sieć transportowa jest kluczowym elementem każdej społeczności, gdyż umożliwia właściwe zarządzanie rozwojem, zapewnia mobilność i oferuje dobrą jakość życia. Dowiedz się więcej na stronie www.jtafla.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.