Komunikaty PR

Platige Image przygotowało spot reklamowy Lamborghini Revuelto

2023-05-18  |  14:06
Biuro prasowe

Platige Image zrealizowało postprodukcję oraz cyfrowe efekty specjalne do spotu reklamowego najnowszego modelu legendarnej włoskiej marki. Dwuminutowy trailer, za którego produkcję odpowiada Karen Film oraz agencje Beyond the Line i Le Dictateur, w reżyserii Alessandro Paccianiego został nakręcony w Hiszpanii i rozpalił świat motoryzacji zapierającymi dech w piersiach efektami cyfrowymi i nowatorskim kunsztem artystycznym. W ciągu zaledwie kilku tygodni od premiery, klip zgromadził oszałamiającą liczbę czterech milionów wyświetleń od internautów z całego świata.

Platige Image, jako jedno z nielicznych studiów na rynku, ma doświadczenie i certyfikację TISAX® niezbędne do realizacji tego typu projektów.

Premiera nowego Lamborghini to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie w branży motoryzacyjnej w ostatnim czasie. Revuelto – pierwszy od 12 lat nowy model włoskiego producenta supersamochodów – ma stać się następcą legendarnego Aventadora. Revuelto wzbudza tyle emocji także dlatego, że jest to pierwszy w historii firmy pojazd, w którym wykorzystano napęd elektryczny. Samochód hybrydowy o mocy 1015 KM, poza 12-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 6,5l, wyposażony jest aż w trzy jednostki elektryczne. Dowodem na to, że nowe Lamborghini to strzał w dziesiątkę jest m.in. to, że zamówienia pokrywają już plan produkcyjny włoskiej fabryki na najbliższe dwa lata.

Z mistrzowskim wyczuciem, Platige Image przygotowało łącznie prawie 130 ujęć VFX, w tym kilkadziesiąt, z czego dziesiątki z nich zostało stworzonych całkowicie od podstaw przy użyciu najnowocześniejszej technologii CGI. Efektem prac jest oszałamiający dwuminutowy spot w jakości 4K, który z pewnością wprowadzi widzów w zachwyt. – Braliśmy udział w pracach już od samego początku. Począwszy od prac koncepcyjnych, poprzez wykonanie zdjęć plenerowych, aż po proces postprodukcji – mówi Łukasz Dziedziński, VFX Supervisor Platige Image.

To już kolejne tego rodzaju przedsięwzięcie, w którego realizacji Platige Image użyczyło swoich talentów w ostatnich latach. Studio pracowało m.in. dla takich marek, jak: Aston Martin, Ferrari, Jaguar, Audi oraz Abarth, studio udowodniło po raz kolejny, że ma to, czego potrzeba, aby sprostać wymagającym wymaganiom przemysłu motoryzacyjnego. - Praca nad projektami takimi jak te wymaga poziomu precyzji i poufności, z którym niewiele innych branż może się równać" - wyjaśnia producent Wojtek Wesołowski. "Mamy do czynienia z modelami prototypowymi, co oznacza, że wszystko, od planów po wizualizacje komputerowe, musi być trzymane pod kluczem aż do ich premiery".

W spocie, przy którym pracowało łącznie prawie 200 utalentowanych osób, co zaowocowało powstaniem ok. 130 ujęć, które z pewnością zapierają dech w piersiach widzów. Projekt był ogromnym wyzwaniem, także pod względem logistycznym. Na jego potrzeby trzeba było stworzyć m.in. futurystyczne laboratorium, a także zamknąć część miasta, na ulicach którego kręcono ujęcia jadącego samochodu. W związku z dużą liczbą paparazzi, żądnych zdjęć najnowszego włoskiego arcydzieła, podjęto wszelkie środki ostrożności, aby nie dopuścić do wycieku spoilerów przed wielkim debiutem.

Alessandro Pacciani, mistrz stojący za zapierającym dech w piersiach spotem Lamborghini Revuelto, jest prawdziwym wizjonerem, jeśli chodzi o łączenie żywego materiału filmowego z oszałamiającymi obrazami generowanymi komputerowo i wciągającą narracją filmową. Jego imponujące CV obejmuje reklamy dla takich potęg jak: BMW, Mercedes, Porsche, Nike, Samsung oraz Google. Alessandro pracował również przy grze Dark Souls II, a jego wysiłki przyniosły mu liczne nagrody, w tym nominację do Hollywood Awards, dzięki której znalazł się w gronie artystów takich jak Steven Spielberg, George Lucas, Quentin Tarantino.

To nie pierwsza współpraca Platige z Alessandro Paccianim. Wcześniej polskie studio zrealizowało m.in. spoty dla marek Jaguar oraz Abarth. Spot Lamborghini Revuelto jest doskonałym świadectwem ich połączonych talentów i nie wiadomo, jakimi projektami może zaskoczyć jeszcze ten dynamiczny duet. – Współpraca z Alessandro jest wyzwaniem samym w sobie, ponieważ jest to twórca, który z jednej strony tworzy dynamiczne, spójne i atrakcyjne dla widza spoty, z drugiej strony biegle porusza się w świecie postprodukcji i cyfrowych efektów specjalnych  – mówi Wojtek Wesołowski, producent. 

Na czele zespołu Platige Image stanęli Artur Zicz - Executive Producer, Wojtek Wesołowski – Producer oraz Łukasz Dziedziński - VFX Supervisor.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.