Komunikaty PR

Platige Image przygotowało spot reklamowy Lamborghini Revuelto

2023-05-18  |  14:06
Biuro prasowe

Platige Image zrealizowało postprodukcję oraz cyfrowe efekty specjalne do spotu reklamowego najnowszego modelu legendarnej włoskiej marki. Dwuminutowy trailer, za którego produkcję odpowiada Karen Film oraz agencje Beyond the Line i Le Dictateur, w reżyserii Alessandro Paccianiego został nakręcony w Hiszpanii i rozpalił świat motoryzacji zapierającymi dech w piersiach efektami cyfrowymi i nowatorskim kunsztem artystycznym. W ciągu zaledwie kilku tygodni od premiery, klip zgromadził oszałamiającą liczbę czterech milionów wyświetleń od internautów z całego świata.

Platige Image, jako jedno z nielicznych studiów na rynku, ma doświadczenie i certyfikację TISAX® niezbędne do realizacji tego typu projektów.

Premiera nowego Lamborghini to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie w branży motoryzacyjnej w ostatnim czasie. Revuelto – pierwszy od 12 lat nowy model włoskiego producenta supersamochodów – ma stać się następcą legendarnego Aventadora. Revuelto wzbudza tyle emocji także dlatego, że jest to pierwszy w historii firmy pojazd, w którym wykorzystano napęd elektryczny. Samochód hybrydowy o mocy 1015 KM, poza 12-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 6,5l, wyposażony jest aż w trzy jednostki elektryczne. Dowodem na to, że nowe Lamborghini to strzał w dziesiątkę jest m.in. to, że zamówienia pokrywają już plan produkcyjny włoskiej fabryki na najbliższe dwa lata.

Z mistrzowskim wyczuciem, Platige Image przygotowało łącznie prawie 130 ujęć VFX, w tym kilkadziesiąt, z czego dziesiątki z nich zostało stworzonych całkowicie od podstaw przy użyciu najnowocześniejszej technologii CGI. Efektem prac jest oszałamiający dwuminutowy spot w jakości 4K, który z pewnością wprowadzi widzów w zachwyt. – Braliśmy udział w pracach już od samego początku. Począwszy od prac koncepcyjnych, poprzez wykonanie zdjęć plenerowych, aż po proces postprodukcji – mówi Łukasz Dziedziński, VFX Supervisor Platige Image.

To już kolejne tego rodzaju przedsięwzięcie, w którego realizacji Platige Image użyczyło swoich talentów w ostatnich latach. Studio pracowało m.in. dla takich marek, jak: Aston Martin, Ferrari, Jaguar, Audi oraz Abarth, studio udowodniło po raz kolejny, że ma to, czego potrzeba, aby sprostać wymagającym wymaganiom przemysłu motoryzacyjnego. - Praca nad projektami takimi jak te wymaga poziomu precyzji i poufności, z którym niewiele innych branż może się równać" - wyjaśnia producent Wojtek Wesołowski. "Mamy do czynienia z modelami prototypowymi, co oznacza, że wszystko, od planów po wizualizacje komputerowe, musi być trzymane pod kluczem aż do ich premiery".

W spocie, przy którym pracowało łącznie prawie 200 utalentowanych osób, co zaowocowało powstaniem ok. 130 ujęć, które z pewnością zapierają dech w piersiach widzów. Projekt był ogromnym wyzwaniem, także pod względem logistycznym. Na jego potrzeby trzeba było stworzyć m.in. futurystyczne laboratorium, a także zamknąć część miasta, na ulicach którego kręcono ujęcia jadącego samochodu. W związku z dużą liczbą paparazzi, żądnych zdjęć najnowszego włoskiego arcydzieła, podjęto wszelkie środki ostrożności, aby nie dopuścić do wycieku spoilerów przed wielkim debiutem.

Alessandro Pacciani, mistrz stojący za zapierającym dech w piersiach spotem Lamborghini Revuelto, jest prawdziwym wizjonerem, jeśli chodzi o łączenie żywego materiału filmowego z oszałamiającymi obrazami generowanymi komputerowo i wciągającą narracją filmową. Jego imponujące CV obejmuje reklamy dla takich potęg jak: BMW, Mercedes, Porsche, Nike, Samsung oraz Google. Alessandro pracował również przy grze Dark Souls II, a jego wysiłki przyniosły mu liczne nagrody, w tym nominację do Hollywood Awards, dzięki której znalazł się w gronie artystów takich jak Steven Spielberg, George Lucas, Quentin Tarantino.

To nie pierwsza współpraca Platige z Alessandro Paccianim. Wcześniej polskie studio zrealizowało m.in. spoty dla marek Jaguar oraz Abarth. Spot Lamborghini Revuelto jest doskonałym świadectwem ich połączonych talentów i nie wiadomo, jakimi projektami może zaskoczyć jeszcze ten dynamiczny duet. – Współpraca z Alessandro jest wyzwaniem samym w sobie, ponieważ jest to twórca, który z jednej strony tworzy dynamiczne, spójne i atrakcyjne dla widza spoty, z drugiej strony biegle porusza się w świecie postprodukcji i cyfrowych efektów specjalnych  – mówi Wojtek Wesołowski, producent. 

Na czele zespołu Platige Image stanęli Artur Zicz - Executive Producer, Wojtek Wesołowski – Producer oraz Łukasz Dziedziński - VFX Supervisor.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów Biuro prasowe
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.