Komunikaty PR

Polacy chcą wymieniać samochody. 41% myśli o zmianie samochodu na używany

2022-10-21  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.31 MB )

Co czwarty Polak planuje sprzedaż samochodu w ciągu najbliższych 12 miesięcy – wynika z badania „Więcej niż zmiana” przeprowadzonego na zlecenie Bravoauto przez SW Research. Sprzedaż samochodu wiąże się jednak z wieloma wyzwaniami. Polakom towarzyszą obawy dotyczące cen pojazdów, ale niepokoi ich także przedłużająca się sprzedaż, nieznajomość przepisów i brak wiedzy o stanie technicznym samochodu.

Duże zainteresowanie sprzedażą samochodów wśród Polaków wynika w głównej mierze z chęci zmiany posiadanego pojazdu. 41% planuje wymienić samochód na inny używany, a 28% myśli o zakupie nowego. Decyzja o sprzedaży samochodu nie jest podyktowana bezpośrednio chęcią wykorzystania sytuacji rynkowej i wzrostu cen samochodów używanych, na co wskazało zaledwie 14% badanych.

Sprzedając samochód, Polacy zwracają jednak uwagę na to, aby uzyskać za niego korzystną cenę. Przy czym działania związane z wycenianiem pojazdu stanowią dla nich wyzwanie. Z badania Bravoauto, nowej marki salonów sprzedaży i odkupu samochodów używanych, wynika, że największe obawy Polaków dotyczą wahań cen samochodów na rynku i negocjowania ceny sprzedaży – na te czynniki wskazało 29% ankietowanych.

- Co trzeci Polak przyznaje, że największą trudność w przygotowaniu samochodu do sprzedaży sprawia mu nieznajomość cen. Sytuacja na rynku sprzedaży samochodów jest zmienna i nie każdy ma możliwość dokładnego jej monitorowania i analizowania. Tutaj pomocne stają się podmioty takie jak Bravoauto, które zdejmują z Klienta obowiązek wyceny pojazdu, opierając się na aktualnych raportach, trendach i analizach rynkowych. Daje to gwarancję rzetelnej i korzystnej wyceny, której w procesie sprzedaży pojazdu używanego poszukuje aż 41% badanych – mówi Łukasz Mieloch, dyrektor ds. sprzedaży samochodów używanych, Inchcape Polska.

Nie tylko cena – liczy się czas i proste rozwiązania

Cena jest najistotniejsza w procesie sprzedaży, ale nie bez znaczenia pozostaje także przebieg samej sprzedaży: 29% badanych obawia się braku/spadku zainteresowania autem, a 24% przedłużającej się transakcji. Co czwarty badany ma problem ze znalezieniem czasu na umawianie się z zainteresowanymi kupnem i przygotowaniem wszystkich potrzebnych do sprzedaży dokumentów.

Czas i wygoda to czynniki, na które stawiają Polacy. Nic dziwnego, że wśród rozwiązań ułatwiających sprzedaż samochodu dużym zainteresowaniem cieszą się gwarancja szybkiego czasu sprzedaży, na którą wskazało 27% ankietowanych i uproszczone formalności, o których myśli 25% badanych. Polacy coraz częściej decydują się więc na przekazanie sprzedaży profesjonalistom – komentuje Łukasz Mieloch.

Techniczne trudności

Myśląc o trudnościach towarzyszących przygotowaniu auta do sprzedaży, respondenci wskazują również na kłopot z określeniem stanu technicznego pojazdu (32%). Co piąty badany obawia się takich pytań ze strony kupujących. Z drugiej strony również wśród kupujących nie brakuje obaw o stan techniczny używanego pojazdu. Rozwiązaniem, które pozwala na wyeliminowanie tego czynnika, są rzetelne badania techniczne w autoryzowanych stacjach obsługi, które wystawiają certyfikaty potwierdzające stan techniczny samochodów.

Cenimy wygodę i bezpieczeństwo

Dla Polaków podczas sprzedaży ważne jest także bezpieczeństwo. Aż 26% badanych obawia się m.in. oszustwa finansowego przy zapłacie. Wygoda, bezpieczeństwo i możliwość uniknięcia czasochłonnych czynności związanych z przygotowaniem pojazdu sprawia, że aż 21% Polaków, którzy mają już doświadczenie w sprzedaży samochodu, zdecyduje się na powierzenie sprzedaży samochodu specjaliście – wynika z badania Bravoauto.

Wymiana samochodu

Niemal połowa Polaków planujących w najbliższym roku sprzedać swój samochód, chce wymienić go na inny używany. Rozwiązaniem okazują się miejsca, w których można, sprzedając swój samochód, znaleźć jednocześnie kolejny.

Co czwarty Polak, który ma już doświadczenie w sprzedaży samochodu wskazał, że decydując się na ponowną sprzedaż, będzie zainteresowany szukaniem na rynku rozwiązań umożliwiających wygodną sprzedaż i kupno samochodu w tym samym miejscu i czasie.

Nowy model sprzedaży, odpowiadający na potrzeby konsumentów, w połowie tego roku uruchomiła firma Inchcape – autoryzowany dealer samochodów premium, który od wielu lat działa na polskim rynku. Pod marką Bravoauto oferuje szerokie portfolio samochodów używanych oraz korzystny odkup. W ofercie znajdują się pojazdy z historią do 5-7 lat, każdy z nich posiada certyfikat potwierdzający stan techniczny. Klienci otrzymują również 24-miesięczną gwarancję na pojazdy, a także nowość na rynku, możliwość zwrotu samochodu w ciągu 14 dni.

Zdecydowaliśmy się przeprowadzić badanie, aby upewnić się co do potrzeb Polaków w zakresie rozwiązań ułatwiających proces sprzedaży. Pod tym kątem właśnie rozwijamy koncept Bravoauto – skupujemy i sprzedajemy samochody używane szybko, bezpiecznie, stosując uproszczone procedury. Gwarantujemy też płatność w jeden dzień przy odkupie – podkreśla Łukasz Mieloch.

Zakres rozwiązań dla Klientów rynku wtórnego nie odbiega już od zakresu oferowanego przez salony sprzedaży samochodów nowych. Salony Bravoauto działają już w Poznaniu oraz Warszawie, a z początkiem października otwarty został pierwszy, samodzielny obiekt we Wrocławiu przy al. Karkonoskiej 45.

Inchcape Polska jest częścią Grupy Inchcape, która jest największym niezależnym dystrybutorem w branży motoryzacyjnej na świecie i z sukcesami funkcjonuje w ponad 40 krajach. Projekt Bravoauto będzie uruchamiany na wszystkich rynkach, na których działa Grupa Inchcape.

 

O badaniu:

Badanie „Więcej niż zmiana. Sprzedaż samochodu - oczekiwania i preferencje” przeprowadzone zostało na zlecenie marki Bravoauto przez SW Research. W badaniu zastosowano metodę CAWI. W ramach badania w dniach 30 sierpnia - 1 września 2022 r.  przeprowadzono 1012 ankiet wśród osób posiadających samochód osobowy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.