Komunikaty PR

Polscy kierowcy kochają swoje auta bardziej niż Włosi czy Francuzi

2023-02-10  |  08:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Ponad połowa (53%) polskich kierowców postrzega swój samochód jako powód do dumy i radości. Dla porównania, we Francji i w Niemczech – kolebkach najpopularniejszych marek motoryzacyjnych – istotna większość badanych, czyli ponad 80% procent, deklaruje, że samochód jest dla nich głównie narzędziem do przemieszczania się z punktu A do B. Z kolei Włosi i Rumuni postrzegają swoje samochody głównie jako narzędzie, ale cechuje ich nieco większa pasja do jazdy. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyear.

Badanie wykonane przez europejską agencję badawczą 2Europe w drugiej połowie 2022 roku objęło 4 000 kierowców w 8 europejskich krajach - oprócz Polski, w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Luksemburgu i Rumunii.

Wynika z niego, że Polacy częściej przejawiają emocjonalny stosunek do swoich aut – nadają im imiona, traktują jak bliskiego przyjaciela, a nawet uważają, że każdy pojazd ma swój indywidualny charakter i osobowość.

Młodzi kierowcy oraz osoby pokonujące dłuższe dystanse kochają swoje auta bardziej

Patrząc na łączny wynik dla 8 badanych krajów, kierowcy w wieku 18-25 lat częściej doceniają swoje auta i traktują je jako powód do radości i dumy niż starsi użytkownicy. Wraz ze wzrostem wieku kierowców na znaczeniu zyskują względy praktyczne pojazdu, który jest przez nich traktowany w wymiarze przedmiotowym jako narzędzie, a nie podmiotowym, jako np. przyjaciel.

Większy sentyment do swoich aut wykazują też użytkownicy, którzy w ciągu roku pokonują duże odległości, czyli przejeżdżają ponad 36 tys. km. Prawdopodobnie ma to związek z faktem, że znacznie częściej niż inni kierowcy korzystają z pojazdu i stanowi on ważniejszą część ich codzienności.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Arval we współpracy z Hop.City dostarczy rowery dla dostawców jedzenia Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:35

Arval we współpracy z Hop.City dostarczy rowery dla dostawców jedzenia

Arval Service Lease Polska, lider polskiego rynku wynajmu pojazdów, kontynuuje współpracę z Hop.City, dostawcą rowerów i skuterów dla firm kurierskich. Arval
Motoryzacja Wynajem długoterminowy Arval dostępny w salonach Ford
2024-04-25 | 15:33

Wynajem długoterminowy Arval dostępny w salonach Ford

Klienci salonów Forda mogą korzystać z kolejnej opcji finansowania pojazdów tej marki – wynajmu długoterminowego z pełną obsługą. To efekt współpracy Ford Polska
Motoryzacja Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób
2024-04-23 | 10:50

Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób

Firma Oponiarska Dębica SA rozpoczęła rekrutację około 200 pracowników na stanowiska m.in. operatorów produkcji i elektromechaników. Poszukiwane są zarówno

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.