Komunikaty PR

Polscy kierowcy przed zimą - wnioski z europejskiego badania dla Goodyear

2022-11-03  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Aż 82% polskich kierowców deklaruje, że zmienia opony w swoich autach przed zimą. Tylko 3% przyznaje, że na oponie sezonowej jeździ okrągły rok - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyear. Każdy badany Polak wiedział, w jakiego rodzaju opony wyposażone jest jego auto, dla porównania - podobną wiedzą wykazali się tylko Niemcy i Włosi. Okazało się też, że jazda we mgle wzbudza w polskich kierowcach największe obawy, co jest ewenementem na tle innych krajów objętych badaniem.

Badanie wykonane przez europejską agencję badawczą 2Europe objęło 4 000 kierowców w 8 europejskich krajach - oprócz Polski, w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Luksemburgu i Rumunii.

Polacy świadomie zmieniają opony i mają o nich wiedzę

Wśród 3% polskich kierowców unikających zmiany opon, 2% przyznało, że jeździ na oponach zimowych okrągły rok, a 1% - cały rok na letnich. To na szczęście marginalny odsetek względem 82% deklarujących sezonową zmianę opon, przy grupie 15% wybierających opony całoroczne.

Dla porównania, we Francji, gdzie większość badanych (56%) deklaruje jazdę na oponach całorocznych, aż 21% jeździ na oponach letnich przez cały rok. Z kolei w Niemczech, gdzie istnieje obowiązek wymiany opon na zimowe, 58% jeździ na oponach sezonowych, 37% użytkuje opony całoroczne, a 5% przyznaje, że jeździ na oponach niedostosowanych do sezonu.

Z badania płynie jeszcze jeden ciekawy wniosek - większość badanych europejskich kierowców (58%) zmienia opony dopiero wtedy, gdy uzna je za zużyte, ignorując korzyści płynące ze zmiany opon w rytmie pór roku. W Polsce tak postępuje tylko 17% badanych. 

Wysoka świadomość przygotowania do sezonu jest w Polsce o tyle ważna, że w porównaniu do pozostałych siedmiu badanych krajów notujemy relatywnie duże przebiegi w skali roku. Prawie 1/3 polskich kierowców (26%) szacuje, że rocznie przejeżdża ponad 26 tys. km. W Niemczech tak długie dystanse pokonuje tylko 9%, a we Francji jedynie 2% kierowców. Co więcej, aż 6% polskich ankietowanych odpowiedziało, że ich przebieg przekracza 56 tys. km  rocznie, co jest niespotykane w innych badanych krajach.

Pokonywanie dużych odległości, często po wymagających drogach i w zmiennych warunkach pogodowych, to duże wyzwanie dla opon, dlatego ich właściwe dopasowanie nabiera w naszym kraju szczególnego znaczenia.

Przy dużym rocznym przebiegu liczy się pewne zachowanie opon na drodze, ale także ich trwałość, która pozwoli przejechać więcej kilometrów na jednym komplecie. Ważna jest też klasa energetyczna opon. Im wyższa ocena na unijnej etykiecie, tym mniej paliwa spali nasze auto, gdyż opory toczenia będą niższe. Zarówno opony Goodyear UltraGrip Performance+, jak i Vector 4Seasons Gen-3, posiadają najlepszą ocenę „A” w tej kategorii. Wyróżniają się też niższym poziomem emitowanego hałasu, co ma duże znaczenie dla komfortu jazdy,” mówi Marta Kosyra, Consumer Brand Marketing Manager Goodyear EEN.

Oblodzona droga? Nie, to mgła przeraża bardziej

Pytani o lęki na drodze, jako jedyna nacja wskazaliśmy mgłę jako powód  największego niepokoju podczas jazdy. Mgła powoduje dyskomfort aż u 37% ankietowanych. Co ciekawe, tylko 3% polskich respondentów obawia się prowadzenia auta po oblodzonej drodze, podczas gdy kierowcy z innych krajów zgodnie wskazywali lód na drodze jako najważniejszy powód do lęku, a w dalszej kolejności na opady śniegu i deszczu.

Jazda we mgle wymaga od kierowcy szczególnego skupienia i szybkiej reakcji, zwłaszcza gdy na drodze pojawia się niespodziewana przeszkoda. Opona zdolna skrócić drogę hamowania staje się w takiej sytuacji bezcenna.

Technologia Traction Protect, stosowana w oponie Goodyear UltraGrip Performance+, pozwala lepiej i łatwiej przekształcić siły hamowania w przyczepność, co skraca drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni nawet o półtora metra. Z kolei technologia Dry Handling, którą można znaleźć w oponie całorocznej Vector 4Seasons Gen-3, ogranicza odkształcenia ogumienia podczas ostrych manewrów, co przekłada się na lepsze wyniki hamowania na suchej nawierzchni,” podsumowuje Marta Kosyra.

Badanie pokazało, że właściwe przygotowanie auta do zimowych warunków drogowych, wyrażone m.in. w dopasowanych do sezonu oponach, przekłada się na większość pewność na drodze. Dzięki temu można w pełni cieszyć przyjemnością z zimowych wypraw.

Nie masz pewności, która opona jest dla Ciebie odpowiednia? Rozwiąż quiz i dowiedz się, który model najlepiej pasuje do Twojego stylu jazdy: https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/why-goodyear/zimowy-quiz.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych

5 marca Komisja Europejska przedstawi plan działań dla przemysłu motoryzacyjnego, który ma zapewnić wsparcie dla sektora pozostającego pod dużą presją. Dyskusje na forum UE dotyczą m.in. możliwości rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku, o co wnioskują europosłowie z Europejskiej Partii Ludowej, podkreślając, że cel ten wydaje się trudny do osiągnięcia. Marcin Korolec, prezes zarządu Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, ocenia, że będzie to jednak decyzja szkodliwa dla przyszłości sektora motoryzacyjnego.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu

Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało w ubiegłym tygodniu polski model językowy PLLuM. Polish Large Language Model to rodzina modeli sztucznej inteligencji, która pozwala przetwarzać i generować teksty w języku polskim. Ma to być przełomowy krok w cyfryzacji kraju, który może zmienić sposób funkcjonowania administracji publicznej. PLLuM jako wirtualny asystent w mObywatelu przeprowadzi przez aplikację, a jako inteligentny asystent urzędniczy zautomatyzuje przetwarzanie dokumentów.

Problemy społeczne

Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w ciągu 32 lat działalności zebrała blisko 2,3 mld zł i kupiła ponad 74,5 tys. urządzeń. Fundacja realizuje ogólnonarodowe programy medyczne, uczy pierwszej pomocy i krzewi ideę wolontariatu. W działania organizacji chętnie angażuje się też biznes. Jerzy Owsiak, współzałożyciel i prezes fundacji, otrzymał nagrodę specjalną Business Centre Club, m.in. za wkład w budowanie empatycznego i solidarnego społeczeństwa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.