Komunikaty PR

Polscy kierowcy przed zimą - wnioski z europejskiego badania dla Goodyear

2022-11-03  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Aż 82% polskich kierowców deklaruje, że zmienia opony w swoich autach przed zimą. Tylko 3% przyznaje, że na oponie sezonowej jeździ okrągły rok - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyear. Każdy badany Polak wiedział, w jakiego rodzaju opony wyposażone jest jego auto, dla porównania - podobną wiedzą wykazali się tylko Niemcy i Włosi. Okazało się też, że jazda we mgle wzbudza w polskich kierowcach największe obawy, co jest ewenementem na tle innych krajów objętych badaniem.

Badanie wykonane przez europejską agencję badawczą 2Europe objęło 4 000 kierowców w 8 europejskich krajach - oprócz Polski, w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Luksemburgu i Rumunii.

Polacy świadomie zmieniają opony i mają o nich wiedzę

Wśród 3% polskich kierowców unikających zmiany opon, 2% przyznało, że jeździ na oponach zimowych okrągły rok, a 1% - cały rok na letnich. To na szczęście marginalny odsetek względem 82% deklarujących sezonową zmianę opon, przy grupie 15% wybierających opony całoroczne.

Dla porównania, we Francji, gdzie większość badanych (56%) deklaruje jazdę na oponach całorocznych, aż 21% jeździ na oponach letnich przez cały rok. Z kolei w Niemczech, gdzie istnieje obowiązek wymiany opon na zimowe, 58% jeździ na oponach sezonowych, 37% użytkuje opony całoroczne, a 5% przyznaje, że jeździ na oponach niedostosowanych do sezonu.

Z badania płynie jeszcze jeden ciekawy wniosek - większość badanych europejskich kierowców (58%) zmienia opony dopiero wtedy, gdy uzna je za zużyte, ignorując korzyści płynące ze zmiany opon w rytmie pór roku. W Polsce tak postępuje tylko 17% badanych. 

Wysoka świadomość przygotowania do sezonu jest w Polsce o tyle ważna, że w porównaniu do pozostałych siedmiu badanych krajów notujemy relatywnie duże przebiegi w skali roku. Prawie 1/3 polskich kierowców (26%) szacuje, że rocznie przejeżdża ponad 26 tys. km. W Niemczech tak długie dystanse pokonuje tylko 9%, a we Francji jedynie 2% kierowców. Co więcej, aż 6% polskich ankietowanych odpowiedziało, że ich przebieg przekracza 56 tys. km  rocznie, co jest niespotykane w innych badanych krajach.

Pokonywanie dużych odległości, często po wymagających drogach i w zmiennych warunkach pogodowych, to duże wyzwanie dla opon, dlatego ich właściwe dopasowanie nabiera w naszym kraju szczególnego znaczenia.

Przy dużym rocznym przebiegu liczy się pewne zachowanie opon na drodze, ale także ich trwałość, która pozwoli przejechać więcej kilometrów na jednym komplecie. Ważna jest też klasa energetyczna opon. Im wyższa ocena na unijnej etykiecie, tym mniej paliwa spali nasze auto, gdyż opory toczenia będą niższe. Zarówno opony Goodyear UltraGrip Performance+, jak i Vector 4Seasons Gen-3, posiadają najlepszą ocenę „A” w tej kategorii. Wyróżniają się też niższym poziomem emitowanego hałasu, co ma duże znaczenie dla komfortu jazdy,” mówi Marta Kosyra, Consumer Brand Marketing Manager Goodyear EEN.

Oblodzona droga? Nie, to mgła przeraża bardziej

Pytani o lęki na drodze, jako jedyna nacja wskazaliśmy mgłę jako powód  największego niepokoju podczas jazdy. Mgła powoduje dyskomfort aż u 37% ankietowanych. Co ciekawe, tylko 3% polskich respondentów obawia się prowadzenia auta po oblodzonej drodze, podczas gdy kierowcy z innych krajów zgodnie wskazywali lód na drodze jako najważniejszy powód do lęku, a w dalszej kolejności na opady śniegu i deszczu.

Jazda we mgle wymaga od kierowcy szczególnego skupienia i szybkiej reakcji, zwłaszcza gdy na drodze pojawia się niespodziewana przeszkoda. Opona zdolna skrócić drogę hamowania staje się w takiej sytuacji bezcenna.

Technologia Traction Protect, stosowana w oponie Goodyear UltraGrip Performance+, pozwala lepiej i łatwiej przekształcić siły hamowania w przyczepność, co skraca drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni nawet o półtora metra. Z kolei technologia Dry Handling, którą można znaleźć w oponie całorocznej Vector 4Seasons Gen-3, ogranicza odkształcenia ogumienia podczas ostrych manewrów, co przekłada się na lepsze wyniki hamowania na suchej nawierzchni,” podsumowuje Marta Kosyra.

Badanie pokazało, że właściwe przygotowanie auta do zimowych warunków drogowych, wyrażone m.in. w dopasowanych do sezonu oponach, przekłada się na większość pewność na drodze. Dzięki temu można w pełni cieszyć przyjemnością z zimowych wypraw.

Nie masz pewności, która opona jest dla Ciebie odpowiednia? Rozwiąż quiz i dowiedz się, który model najlepiej pasuje do Twojego stylu jazdy: https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/why-goodyear/zimowy-quiz.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.