Komunikaty PR

Polscy kierowcy przed zimą - wnioski z europejskiego badania dla Goodyear

2022-11-03  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Aż 82% polskich kierowców deklaruje, że zmienia opony w swoich autach przed zimą. Tylko 3% przyznaje, że na oponie sezonowej jeździ okrągły rok - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyear. Każdy badany Polak wiedział, w jakiego rodzaju opony wyposażone jest jego auto, dla porównania - podobną wiedzą wykazali się tylko Niemcy i Włosi. Okazało się też, że jazda we mgle wzbudza w polskich kierowcach największe obawy, co jest ewenementem na tle innych krajów objętych badaniem.

Badanie wykonane przez europejską agencję badawczą 2Europe objęło 4 000 kierowców w 8 europejskich krajach - oprócz Polski, w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Luksemburgu i Rumunii.

Polacy świadomie zmieniają opony i mają o nich wiedzę

Wśród 3% polskich kierowców unikających zmiany opon, 2% przyznało, że jeździ na oponach zimowych okrągły rok, a 1% - cały rok na letnich. To na szczęście marginalny odsetek względem 82% deklarujących sezonową zmianę opon, przy grupie 15% wybierających opony całoroczne.

Dla porównania, we Francji, gdzie większość badanych (56%) deklaruje jazdę na oponach całorocznych, aż 21% jeździ na oponach letnich przez cały rok. Z kolei w Niemczech, gdzie istnieje obowiązek wymiany opon na zimowe, 58% jeździ na oponach sezonowych, 37% użytkuje opony całoroczne, a 5% przyznaje, że jeździ na oponach niedostosowanych do sezonu.

Z badania płynie jeszcze jeden ciekawy wniosek - większość badanych europejskich kierowców (58%) zmienia opony dopiero wtedy, gdy uzna je za zużyte, ignorując korzyści płynące ze zmiany opon w rytmie pór roku. W Polsce tak postępuje tylko 17% badanych. 

Wysoka świadomość przygotowania do sezonu jest w Polsce o tyle ważna, że w porównaniu do pozostałych siedmiu badanych krajów notujemy relatywnie duże przebiegi w skali roku. Prawie 1/3 polskich kierowców (26%) szacuje, że rocznie przejeżdża ponad 26 tys. km. W Niemczech tak długie dystanse pokonuje tylko 9%, a we Francji jedynie 2% kierowców. Co więcej, aż 6% polskich ankietowanych odpowiedziało, że ich przebieg przekracza 56 tys. km  rocznie, co jest niespotykane w innych badanych krajach.

Pokonywanie dużych odległości, często po wymagających drogach i w zmiennych warunkach pogodowych, to duże wyzwanie dla opon, dlatego ich właściwe dopasowanie nabiera w naszym kraju szczególnego znaczenia.

Przy dużym rocznym przebiegu liczy się pewne zachowanie opon na drodze, ale także ich trwałość, która pozwoli przejechać więcej kilometrów na jednym komplecie. Ważna jest też klasa energetyczna opon. Im wyższa ocena na unijnej etykiecie, tym mniej paliwa spali nasze auto, gdyż opory toczenia będą niższe. Zarówno opony Goodyear UltraGrip Performance+, jak i Vector 4Seasons Gen-3, posiadają najlepszą ocenę „A” w tej kategorii. Wyróżniają się też niższym poziomem emitowanego hałasu, co ma duże znaczenie dla komfortu jazdy,” mówi Marta Kosyra, Consumer Brand Marketing Manager Goodyear EEN.

Oblodzona droga? Nie, to mgła przeraża bardziej

Pytani o lęki na drodze, jako jedyna nacja wskazaliśmy mgłę jako powód  największego niepokoju podczas jazdy. Mgła powoduje dyskomfort aż u 37% ankietowanych. Co ciekawe, tylko 3% polskich respondentów obawia się prowadzenia auta po oblodzonej drodze, podczas gdy kierowcy z innych krajów zgodnie wskazywali lód na drodze jako najważniejszy powód do lęku, a w dalszej kolejności na opady śniegu i deszczu.

Jazda we mgle wymaga od kierowcy szczególnego skupienia i szybkiej reakcji, zwłaszcza gdy na drodze pojawia się niespodziewana przeszkoda. Opona zdolna skrócić drogę hamowania staje się w takiej sytuacji bezcenna.

Technologia Traction Protect, stosowana w oponie Goodyear UltraGrip Performance+, pozwala lepiej i łatwiej przekształcić siły hamowania w przyczepność, co skraca drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni nawet o półtora metra. Z kolei technologia Dry Handling, którą można znaleźć w oponie całorocznej Vector 4Seasons Gen-3, ogranicza odkształcenia ogumienia podczas ostrych manewrów, co przekłada się na lepsze wyniki hamowania na suchej nawierzchni,” podsumowuje Marta Kosyra.

Badanie pokazało, że właściwe przygotowanie auta do zimowych warunków drogowych, wyrażone m.in. w dopasowanych do sezonu oponach, przekłada się na większość pewność na drodze. Dzięki temu można w pełni cieszyć przyjemnością z zimowych wypraw.

Nie masz pewności, która opona jest dla Ciebie odpowiednia? Rozwiąż quiz i dowiedz się, który model najlepiej pasuje do Twojego stylu jazdy: https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/why-goodyear/zimowy-quiz.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.