Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje konferencję online dla producentów części
Już 3 marca 2021 roku Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje konferencję online pt. "Wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego w dobie rosnących cen surowców i kosztów logistyki". Wydarzenie skierowane jest do krajowych producentów części do pojazdów.
Pandemia koronawirusa i wszystkie konsekwencje gospodarcze i społeczne, jakie z niej wynikają, zaburzyły sprawne funkcjonowanie przemysłu motoryzacyjnego. W ostatnich miesiącach szczególnie mocno wzrosły także ceny surowców, a frachty morskie na wybranych kierunkach stały się nie tylko horrendalnie drogie, ale i niedostępne. To wszystko zwiększyło nieprzewidywalność i koszty operacyjne dostawców motoryzacyjnych na całym świecie. W odpowiedzi na te wyzwania, Polska Grupa Motoryzacyjna zorganizowała dla krajowych producentów części samochodowych spotkanie z ekspertami (praktykami biznesu i analitykami rynku), którzy zaprezentują trendy mające bezpośrednie przełożenie na przemysł motoryzacyjny w Polsce i praktyczne podpowiedzi jak je wykorzystać. Podczas konferencji zmierzą się oni z takimi pytaniami:
· jak długo jeszcze ceny surowców będą szaleć i czy kiedykolwiek powrócą do poprzednich poziomów?
· kto straci na wzrostach cen surowców – producenci, ich klienci czy konsumenci?
· kiedy spadną koszty frachtów z Chin, a kontenery staną się znowu dostępne?
· czy trudności z importem z Azji to szansa dla polskich dostawców?
· jak makroekonomiczne trendy w gospodarce przekładają się na polski przemysł motoryzacyjny?
Program konferencji przedstawia się następująco:
9:00 Powitanie – Adam Sikorski (Prezes Polskiej Grupy Motoryzacyjnej)
9:10 Analiza i perspektywy rynku wybranych surowców:
· metale nieżelazne, ze szczególnym uwzględnieniem aluminium) – Ryszard Łukoś (Główny Analityk Danych ExMetrix sp. z o.o.)
· metale żelazne (ze szczególnym uwzględnieniem stali i żeliwa) – Andrzej Bulanowski – Vice Prezes Zarządu ds. Sprzedaży PGO S.A.)
· mieszanki do produkcji tworzyw sztucznych – Anna Dul (Kierownik Działu Zakupów SIEROSŁAWSKI GROUP)
· papier, karton - Tomasz Bunikowski (Dyrektor Sprzedaży / Członek Zarządu NETBOX sp. z o.o.)
10:10 Jak radzić sobie z obecną sytuacją na rynku frachtów morskich? – Michał Latoch (Dyrektor Pionu Spedycji, Morska Agencja Gdynia)
10:40 Covidowa czy post-covidowa motoryzacja? Zmiany zachodzące w przemyśle motoryzacyjnym w Polsce i Europie - Rafał Orłowski (Partner AutomotiveSuppliers.pl)
11:10 Jak rosnące ceny surowców i logistyki przekładają się na krajowe sieci dystrybucji części zamiennych? – Wiesław Ksel (Dyrektor ds. Zarządzania Zakupami, MARTEX sp. z o.o.) w rozmowie z Krzysztofem Frelkiem (Wiceprezes FA KROSNO SA)
11:40 Perspektywa makroekonomiczna (ekspert PwC)
12:10 Zakończenie spotkania
Konferencja jest adresowana do kadry zarządzającej zakładami produkcyjnymi z branży motoryzacyjnej, a w szczególności do osób odpowiedzialnych za obszary zakupów, sprzedaży, logistyki, finansów i rozwoju biznesu.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, po uprzednim zarejestrowaniu się pod adresem: https://app.evenea.pl/event/pgm-surowce-frachty-konferencja/.
Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objęły PwC i AutomotiveSuppliers.pl.
Organizatorem jest Polska Grupa Motoryzacyjna. PGM to pierwsze w Polsce stowarzyszenie, zrzeszające wyłącznie polskich producentów części i akcesoriów motoryzacyjnych. Organizacja liczy blisko 50 członków i działa na terenie całego kraju. PGM stawia sobie za cel tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi polskich przedsiębiorstw przemysłu motoryzacyjnego. Stowarzyszenie jest koordynatorem klastra o takiej samej nazwie. Od 2019 roku klaster „Polska Grupa Motoryzacyjna” posiada status Krajowego Klastra Kluczowego, przyznawany przez Ministerstwo Rozwoju tylko najlepszym organizacjom klastrowym, które mają kluczowy wpływ na polską gospodarkę.
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.