Komunikaty PR

Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje konferencję online dla producentów części

2021-02-24  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania Tekst PR ( 2.14 MB )

Już 3 marca 2021 roku Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje konferencję online pt. "Wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego w dobie rosnących cen surowców i kosztów logistyki". Wydarzenie skierowane jest do krajowych producentów części do pojazdów.

Pandemia koronawirusa i wszystkie konsekwencje gospodarcze i społeczne, jakie z niej wynikają, zaburzyły sprawne funkcjonowanie przemysłu motoryzacyjnego. W ostatnich miesiącach szczególnie mocno wzrosły także ceny surowców, a frachty morskie na wybranych kierunkach stały się nie tylko horrendalnie drogie, ale i niedostępne. To wszystko zwiększyło nieprzewidywalność i koszty operacyjne dostawców motoryzacyjnych na całym świecie. W odpowiedzi na te wyzwania, Polska Grupa Motoryzacyjna zorganizowała dla krajowych producentów części samochodowych spotkanie z ekspertami (praktykami biznesu i analitykami rynku), którzy zaprezentują trendy mające bezpośrednie przełożenie na przemysł motoryzacyjny w Polsce i praktyczne podpowiedzi jak je wykorzystać. Podczas konferencji zmierzą się oni z takimi pytaniami:

· jak długo jeszcze ceny surowców będą szaleć i czy kiedykolwiek powrócą do poprzednich poziomów?

· kto straci na wzrostach cen surowców – producenci, ich klienci czy konsumenci?

· kiedy spadną koszty frachtów z Chin, a kontenery staną się znowu dostępne?

· czy trudności z importem z Azji to szansa dla polskich dostawców?

· jak makroekonomiczne trendy w gospodarce przekładają się na polski przemysł motoryzacyjny?

Program konferencji przedstawia się następująco:

9:00 Powitanie – Adam Sikorski (Prezes Polskiej Grupy Motoryzacyjnej)

9:10 Analiza i perspektywy rynku wybranych surowców:

· metale nieżelazne, ze szczególnym uwzględnieniem aluminium) – Ryszard Łukoś (Główny Analityk Danych ExMetrix sp. z o.o.)

· metale żelazne (ze szczególnym uwzględnieniem stali i żeliwa) – Andrzej Bulanowski – Vice Prezes Zarządu ds. Sprzedaży PGO S.A.)

· mieszanki do produkcji tworzyw sztucznych – Anna Dul (Kierownik Działu Zakupów SIEROSŁAWSKI GROUP)

· papier, karton - Tomasz Bunikowski (Dyrektor Sprzedaży / Członek Zarządu NETBOX sp. z o.o.)

10:10 Jak radzić sobie z obecną sytuacją na rynku frachtów morskich? – Michał Latoch (Dyrektor Pionu Spedycji, Morska Agencja Gdynia)

10:40 Covidowa czy post-covidowa motoryzacja? Zmiany zachodzące w przemyśle motoryzacyjnym w Polsce i Europie - Rafał Orłowski (Partner AutomotiveSuppliers.pl)

11:10 Jak rosnące ceny surowców i logistyki przekładają się na krajowe sieci dystrybucji części zamiennych? – Wiesław Ksel (Dyrektor ds. Zarządzania Zakupami, MARTEX sp. z o.o.) w rozmowie z Krzysztofem Frelkiem (Wiceprezes FA KROSNO SA)

11:40 Perspektywa makroekonomiczna (ekspert PwC)

12:10 Zakończenie spotkania

Konferencja jest adresowana do kadry zarządzającej zakładami produkcyjnymi z branży motoryzacyjnej, a w szczególności do osób odpowiedzialnych za obszary zakupów, sprzedaży, logistyki, finansów i rozwoju biznesu.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, po uprzednim zarejestrowaniu się pod adresem: https://app.evenea.pl/event/pgm-surowce-frachty-konferencja/.

Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objęły PwC i AutomotiveSuppliers.pl.

Organizatorem jest Polska Grupa Motoryzacyjna. PGM to pierwsze w Polsce stowarzyszenie, zrzeszające wyłącznie polskich producentów części i akcesoriów motoryzacyjnych. Organizacja liczy blisko 50 członków i działa na terenie całego kraju. PGM stawia sobie za cel tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi polskich przedsiębiorstw przemysłu motoryzacyjnego. Stowarzyszenie jest koordynatorem klastra o takiej samej nazwie. Od 2019 roku klaster „Polska Grupa Motoryzacyjna” posiada status Krajowego Klastra Kluczowego, przyznawany przez Ministerstwo Rozwoju tylko najlepszym organizacjom klastrowym, które mają kluczowy wpływ na polską gospodarkę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.