Ponad 2/3 europejskich flot uważa zrównoważony rozwój za ważny element biznesu
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Aż 68% europejskich flot transportowych uważa zrównoważony rozwój za ważny i bardzo ważny element biznesu, a co trzecia traktuje go jako kluczową wartość korporacyjną. Tak wynika z trzeciej edycji raportu Goodyear Sustainable Reality Survey 2023.
W tegorocznej edycji badania Goodyear wzięła udział rekordowa w historii ankiety liczba flot. Aż 1600 firm transportowych z całej Europy, w tym z Polski, podzieliło się opinią na temat działań proekologicznych i ich miejsca w strategii biznesowej. Z danych wynika, że firmy coraz śmielej łączą troskę o środowisko z codziennymi praktykami biznesowymi.
Podobnie jak w poprzednich latach, w podziękowaniu za każdą wypełnioną ankietę, Goodyear zasadził drzewo we współpracy z organizacją non-profit TreeNation. W ciągu trzech lat prowadzenia badania posadzono już ponad 4000 drzew.
Floty na właściwej drodze do zrównoważonej przyszłości
Z badania wynika, że firmy transportowe chcą działać odpowiedzialnie, bo aż 46% z nich uznaje zrównoważony rozwój za „ważny”, a 22% za „bardzo ważny”. Tylko 4% badanych twierdzi, że nie ma on dla nich żadnego znaczenia. Co ciekawe, jest to wręcz priorytet dla największych flot (powyżej 500 pojazdów) – w tej grupie aż 59% z nich uznaje zrównoważony rozwój za „bardzo ważny”, a 35% za „ważny”. To ważne zjawisko, bo to największe floty wyznaczają standardy w branży. W przypadku mniejszych flot, pozytywny stosunek do działań proekologicznych był nieco niższy i wyniósł nieco ponad 40% w przypadku flot (w rozmiarze 1-50).
Zrównoważona redukcja kosztów
Floty wciąż postrzegają zrównoważone rozwiązania jako sposób na obniżenie kosztów operacyjnych. Takiej odpowiedzi udzieliło 39% ankietowanych.
Tu też wielkość floty pozostaje kluczowym czynnikiem. Największe floty, liczące ponad 500 pojazdów, przodują w definiowaniu i wdrażaniu celów zrównoważonego rozwoju, przy czym 75% z nich już zainicjowało tego typu działania, a 23% planuje to zrobić w najbliższych latach. Mniejsze floty nie pozostają w tyle - przedsiębiorstwa obsługujące od 251 do 500 pojazdów wykazały znaczny wzrost ambicji w kwestii zrównoważonego rozwoju, przy czym 66% z nich w 2023 roku już zdołało określić swoje konkretne cele - rok temu takich firm było mniej (50% badanych).
„Nasze badanie dostarcza wartościowych informacji o branży i zachęcamy do zapoznania się z wynikami z lat 2021-2023. Z przyjemnością obserwujemy pozytywne tendencje w dążeniu europejskich flot transportowych do realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Te działania przynoszą korzyści zarówno środowisku, jak i efektywności operacyjnej firm” - mówi Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon użytkowych w Europie.
Realizacja celów zrównoważonego rozwoju stanowi kluczową wartość korporacyjną dla co trzeciej floty, będąc wyrazem troski o zmiany klimatyczne. Wśród największych flot, liczących ponad 500 pojazdów, aż 58% przykłada do tego szczególną wagę. Mniejsze floty wykazują niższe zaangażowanie. Zaledwie 29% flot w rozmiarze od 11 do 50 pojazdów oraz 31% flot liczących od 51 do 100 pojazdów traktuje te cele jako priorytetowe.
Badania Goodyear Sustainable Reality Survey z ostatnich lat pokazują, że działania proekologiczne, wcześniej często traktowane przez floty jako dodatek, coraz częściej stanowią integralny element strategii wielu europejskich firm transportowych.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.