Ponad 2/3 europejskich flot uważa zrównoważony rozwój za ważny element biznesu
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Aż 68% europejskich flot transportowych uważa zrównoważony rozwój za ważny i bardzo ważny element biznesu, a co trzecia traktuje go jako kluczową wartość korporacyjną. Tak wynika z trzeciej edycji raportu Goodyear Sustainable Reality Survey 2023.
W tegorocznej edycji badania Goodyear wzięła udział rekordowa w historii ankiety liczba flot. Aż 1600 firm transportowych z całej Europy, w tym z Polski, podzieliło się opinią na temat działań proekologicznych i ich miejsca w strategii biznesowej. Z danych wynika, że firmy coraz śmielej łączą troskę o środowisko z codziennymi praktykami biznesowymi.
Podobnie jak w poprzednich latach, w podziękowaniu za każdą wypełnioną ankietę, Goodyear zasadził drzewo we współpracy z organizacją non-profit TreeNation. W ciągu trzech lat prowadzenia badania posadzono już ponad 4000 drzew.
Floty na właściwej drodze do zrównoważonej przyszłości
Z badania wynika, że firmy transportowe chcą działać odpowiedzialnie, bo aż 46% z nich uznaje zrównoważony rozwój za „ważny”, a 22% za „bardzo ważny”. Tylko 4% badanych twierdzi, że nie ma on dla nich żadnego znaczenia. Co ciekawe, jest to wręcz priorytet dla największych flot (powyżej 500 pojazdów) – w tej grupie aż 59% z nich uznaje zrównoważony rozwój za „bardzo ważny”, a 35% za „ważny”. To ważne zjawisko, bo to największe floty wyznaczają standardy w branży. W przypadku mniejszych flot, pozytywny stosunek do działań proekologicznych był nieco niższy i wyniósł nieco ponad 40% w przypadku flot (w rozmiarze 1-50).
Zrównoważona redukcja kosztów
Floty wciąż postrzegają zrównoważone rozwiązania jako sposób na obniżenie kosztów operacyjnych. Takiej odpowiedzi udzieliło 39% ankietowanych.
Tu też wielkość floty pozostaje kluczowym czynnikiem. Największe floty, liczące ponad 500 pojazdów, przodują w definiowaniu i wdrażaniu celów zrównoważonego rozwoju, przy czym 75% z nich już zainicjowało tego typu działania, a 23% planuje to zrobić w najbliższych latach. Mniejsze floty nie pozostają w tyle - przedsiębiorstwa obsługujące od 251 do 500 pojazdów wykazały znaczny wzrost ambicji w kwestii zrównoważonego rozwoju, przy czym 66% z nich w 2023 roku już zdołało określić swoje konkretne cele - rok temu takich firm było mniej (50% badanych).
„Nasze badanie dostarcza wartościowych informacji o branży i zachęcamy do zapoznania się z wynikami z lat 2021-2023. Z przyjemnością obserwujemy pozytywne tendencje w dążeniu europejskich flot transportowych do realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Te działania przynoszą korzyści zarówno środowisku, jak i efektywności operacyjnej firm” - mówi Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon użytkowych w Europie.
Realizacja celów zrównoważonego rozwoju stanowi kluczową wartość korporacyjną dla co trzeciej floty, będąc wyrazem troski o zmiany klimatyczne. Wśród największych flot, liczących ponad 500 pojazdów, aż 58% przykłada do tego szczególną wagę. Mniejsze floty wykazują niższe zaangażowanie. Zaledwie 29% flot w rozmiarze od 11 do 50 pojazdów oraz 31% flot liczących od 51 do 100 pojazdów traktuje te cele jako priorytetowe.
Badania Goodyear Sustainable Reality Survey z ostatnich lat pokazują, że działania proekologiczne, wcześniej często traktowane przez floty jako dodatek, coraz częściej stanowią integralny element strategii wielu europejskich firm transportowych.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.