Premiera polskiego carportu. Ranking aut elektrycznych według internautów

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Postrzeganie aut elektrycznych przez polskich internautów
Według danych zebranych w polskim internecie przez SentiOne, od stycznia do września 2021 roku największą popularnością w sieci cieszyły się auta zaprojektowane przez koncern Elona Muska. Należąca do niego Tesla, w bieżącym roku wspominana była w toczących się w sieci dyskusjach najczęściej i odnotowano na jej temat ponad 129 tys. wzmianek. Na drugim miejscu znalazło się Audi e-tron z liczbą 13,2 tys. wzmianek (7,8 proc.), a podium zamknął Volkswagen id.3 (5,4 proc. i 9,1 tys. wzmianek). Na kolejnych pozycjach w zestawieniu pojawiły się Hyundai Kona (2,9 proc.), BMW i3 (2,3 proc.), Mazda mx-30 (1,9 proc.), Mercedes EQC (1,12 proc.), Jaguar i-pace (1,11 proc.) oraz Opel Corsa-e (0,5 proc.).
SentiOne postanowiło także sprawdzić, jak dostępne w Polsce auta elektryczne postrzegane są przez internautów. I okazuje się, że tu największą ich przychylnością cieszy się Mercedes EQC, o którym wspomniano odnotowano najwięcej, bo 16,1 proc. pozytywnych wzmianek. Biorąc pod uwagę ilość pozytywnych i negatywnych wzmianek, najwięcej emocji budzi Mazda MX-30 Opel Corsa-e i wspomniany Mercedes EQC.
Potrzebne rozwiązania dla elektromobilności. Wiaty fotowoltaiczne jednym z nich
Samochody elektryczne coraz liczniej zaczynają pojawiać się na polskich drogach, co oznacza, że rośnie także zapotrzebowanie na odpowiednią infrastrukturę. Mimo iż co roku odnotowuje się większą liczbę stacji ładowania elektrycznych pojazdów, to jak podkreśla Michał Kitkowski, prezes SunSol, jest ich wciąż za mało.
– Według ostatnich danych, w I kwartale bieżącego roku liczba ogólnodostępnych punktów ładowania aut elektrycznych, w stosunku do roku 2020, wzrosła o zaledwie 5 proc. Dla porównania – w Niemczech aż o 10 proc. Łącznie w Polsce, według danych za sierpień 2021 opublikowanych przez PZPM i PSPA, dostępnych jest ponad 3 tys. punktów ładowania. U naszych zachodnich sąsiadów ich liczba sięgnęła już 40 tys. Choć jako kraj jesteśmy pod tym względem na dobrej drodze, wiele jeszcze przed nami – mówi Michał Kitkowski, prezes i założyciel SunSol. – Biorąc pod uwagę duże zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania, zdecydowaliśmy się na zaprojektowanie carportu, czyli fotowoltaicznej wiaty do ładowania elektrycznych aut, który od niedawna dostępny jest w naszej ofercie. Spełnia on wszelkie polskie wymagania prawne i wytrzymałościowe dotyczące konstrukcji.
Możliwość dostosowania rozwiązania do indywidualnych potrzeb. Alternatywa dla instalacji PV na dachu
Podstawowa konstrukcja carportu od SunSol mieści 6 paneli fotowoltaicznych, których moc, w zależności od wybranego modelu modułów PV, wynosi ok. 400 Wp. Jest dostosowana zarówno do posadowienia na fundamencie, jak i bez niego. Można ją także poszerzać, tworząc większą zadaszoną przestrzeń do ładowania – jej moc i szybkość zależna jest od zastosowanej ładowarki, co daje klientom pełną dowolność i dobranie dla siebie odpowiedniego rozwiązania. Dla ich większego komfortu, cały elektryczny osprzęt – ładowarka oraz falownik – mogą być także wbudowane wewnątrz postumentu.
– Rozwiązanie to sprawdzi się zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i biznesowych, gdyż można je dostosowywać do ich potrzeb. Podczas jego projektowania, uwzględnić można przyłączenie takich rozwiązań jak kompresor czy odkurzacz. Może on zatem stanowić zarówno rozwiązanie przydomowe, jak również np. przy stacji benzynowej lub salonie samochodowym. Jest ono na tyle elastyczne, że może być także alternatywą dla przydomowej lub firmowej instalacji fotowoltaicznej, produkując energię zarówno na potrzeby ładowania aut, jak i codziennego funkcjonowania domu lub firmy, jeśli z jakichś powodów niemożliwe jest umieszczenie jej na dachu – podsumowuje Michał Kitkowski, prezes SunSol.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.