Komunikaty PR

Program „Mój elektryk”: ponad 100 wniosków klientów VW FS rozpatrzonych pozytywn

2022-05-16  |  11:40
Biuro prasowe

Volkswagen Financial Services podsumował pierwsze pół roku uczestnictwa w programie „Mój elektryk”. Firma była 1 z 3 pierwszych podmiotów, z którymi Bank Ochrony Środowiska podpisał umowy współpracy. VW FS poinformował o pozytywnym rozpatrzeniu przez BOŚ 113 wniosków swoich klientów, którzy otrzymali dotacje na kwotę ponad 3 mln zł.

Zdecydowana większość wniosków w programie „Mój elektryk” pochodzących od klientów VW FS, bo aż 94 proc., została złożona przez firmy. Co drugi wniosek dotyczył samochodów w przedziale cenowym 220-280 tys. zł. Najpopularniejszymi modelami były: ŠKODA Enyaq (35 złożonych wniosków), Volkswagen ID.3 (34) oraz ID.4 (28). Wnioskujący najczęściej otrzymywali dopłatę do elektryka w wysokości 27 tys. zł (90 proc.). Najwięcej dotacji przyznano w woj. mazowieckim (18), na podium znalazły się województwa: wielkopolskie (14) i pomorskie (13).

Volkswagen Financial Services dołączył do ścieżki programu „Mój elektryk” 16 listopada ub.r. dzięki umowie o współpracy podpisanej z Bankiem Ochrony Środowiska. Jest jedną z wiodących firm, która przyjmuje wnioski o dopłaty.

– Pierwsze pół roku obecności na rynku programu „Mój elektryk” pokazuje, że Polacy powoli, ale konsekwentnie przekonują się do aut zeroemisyjnych. Volkswagen Financial Services, która jako jedna z pierwszych firm podpisała umowę z Bankiem Ochrony Środowiska w ramach ścieżki leasingowej, wspiera swoich klientów na drodze do elektromobilności, czego efektem jest już ponad 100 pozytywnie rozpatrzonych wniosków o dotacje. Nasi klienci doceniają minimum formalności, jakie jest po ich stronie, ponieważ zgodnie z zasadą „jednego okienka” to VW FS przyjmuje, weryfikuje i składa wniosek o dofinansowanie. Co ważne, przyznaną w programie „Mój elektryk” dotację w całości można zaliczyć jako wpłatę własną, co obniża koszt miesięcznej raty leasingowej. W zależności od modelu auta i paramentów leasingu może być ona niższa nawet o kilkaset złotych – podkreśla Magdalena Kaca, dyrektor Departamentu Zarządzania Klientem i Produktem w Volkswagen Financial Services.

Co skłoniłoby do zakupu elektryka

Ciekawe informacje na temat aut elektrycznych przyniosła ostatnia odsłona badania konsumenckiego „Portfele Polaków pod lupą” na zlecenie Volkswagen Financial Services. Jedno z pytań dotyczyło tego, co skłoniłoby do zakupu e-pojazdu. Prawie 10 proc. wskazało na możliwość skorzystania z dofinansowania, ulg lub dopłat w tym zakresie – tu odpowiedź może stanowić program „Mój elektryk”. Co piąty (19 proc.) odpowiedział, że skłoni go większa dostępność sieci ładowania. Zdecydowanie najwięcej badanych (60 proc.) uznało, że najbardziej przekonają ich mniejsze koszty eksploatacji oraz niższa cena.

– Osoby, które zastanawiają się nad samochodem o napędzie elektrycznym, może zainteresować oferta finansowania z niskimi ratami z możliwością zwrotu auta na koniec umowy. Obniżenie kosztów miesięcznej raty jest możliwe, ponieważ klient nie spłaca całej wartości pojazdu, a jedynie część jego ceny odpowiadającą spodziewanej utracie wartości samochodu w okresie umowy – dodaje Magdalena Kaca z Volkswagen Financial Services.

Elektryczność to przyszłość

Grupa Volkswagen, do której należy Volkswagen Financial Services, planuje duże inwestycje w rozwój elektromobilności. Na ten cel w najbliższych 5 latach zamierza globalnie przeznaczyć 52 mld euro. Część z tych środków może trafić do Polski. W przypadku danych sprzedażowych dotyczących naszego kraju – koncern szacuje, że za 3 lata samochody na prąd będą stanowić 10-15 proc. sprzedaży wszystkich aut Grupy VW. Z kolei w 2030 roku udział elektryków może wzrosnąć do 25-30 proc. Koncern stale rozbudowuje portfolio elektryków. Obecnie w Polsce dostępne są m.in. nowoczesne i bezemisyjne VW ID3, ID4 oraz ID5, Audi e-tron, Audi Q4 e-tron, ŠKODA Enyaq iV czy CUPRA Born. W niedalekiej przyszłości oferta w naszym kraju ma zostać powiększona m.in. o Audi Q6 e-tron, Audi A6 e-tron i ŠKODA Enyaq Coupe. Nowoczesne modele aut idą w parze z nowoczesnym finansowaniem w formie leasingu lub kredytu, które zapewnia Volkswagen Financial Services.

Dla przykładu w ofercie Audi Perfect Lease, przy okresie leasingowania 36 miesięcy oraz dofinansowaniu i wpłacie własnej 10%, wysokość raty za Audi Q4 e-tron wynosi tylko 1254 zł netto. W programie Lease&Care ŠKODA Enyaq iV 60 jest dostępna już za 1618 zł netto miesięcznie. Z kolei decydując się na model CUPRA Born w ofercie Leasing Moc Niskich Rat na 48 miesięcy, z dofinansowaniem i przebiegiem całkowitym 60 tys. km, należy liczyć się z ratą w wysokości 1781 zł netto miesięcznie.

Więcej informacji o możliwościach sfinansowania zakupu i użytkowania pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem dopłat w programie „Mój elektryk” można znaleźć na stronie Volkswagen Financial Services: emobility.vwfs.pl.

 

* Podane stawki nie są ofertą handlową, dokładne kwoty raty są uzależnione od parametrów oferty leasingowej oraz sposobu rozliczeń zobowiązań podatkowych przez leasingobiorcę.


Pod nazwą Volkswagen Financial Services oferowane są usługi bankowe (przez Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce), usługi leasingowe i mobilność (przez Volkswagen Financial Services Polska Sp. z o.o.) oraz usługi ubezpieczeniowe (przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. jako agenta ubezpieczeniowego).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów Biuro prasowe
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.