Przyszłość mobilności coraz bliżej teraźniejszości.
Agencja Infinity
Warszawa
02-626 Warszawa
biuroprasowe|agencja-infinity.pl| |biuroprasowe|agencja-infinity.pl
781 453 985
www.agencja-infinity.pl
Przyszłość mobilności coraz bliżej teraźniejszości.
Najważniejsi przedstawiciele i eksperci ryku motoryzacyjnego rozmawiali nt. rozwoju branży w Jaworznie podczas VI edycji International Automotive Business Meeting.
IABM to jedno z najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych B2B, podczas którego czołowi eksperci, profesjonaliści z Europy Środkowo-Wschodniej oraz międzynarodowi goście przez dwa dni dzielili się najlepszymi praktykami branżowymi, wymieniali doświadczeniami i budowali relacje.
Tegoroczna edycja koncentrowała się na czterech głównych tematach: Polska Dolina Elektromobilności - wspieranie współpracy i budowanie kompetencji; Polska Gospodarka Wodorowa - przewidywanie przyszłości mobilności opartej na wodorze; Pojazdy Autonomiczne oraz Technologie Cyfrowe.
Polski samochód elektryczny
Głównym partnerem strategicznym tegorocznego IABM była ElectroMobility Poland, producent pierwszego polskiego samochodu z napędem elektrycznym - Izera. Kluczowym celem strategicznym dla produkcji Izery jest budowanie krótkich, lokalnych, dobrze skomunikowanych i efektywnych łańcuchów dostaw. Aby to osiągnąć, niezbędna jest współpraca z dostawcami o zaawansowanych możliwościach badawczo-rozwojowych, którzy będą wsparciem w procesie rozwoju komponentów.
– Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa organizuje IABM we współpracy z najważniejszymi organizacjami gospodarczymi i biznesowymi w Polsce. W tym roku mieliśmy zaszczyt współpracować z ElectroMobility Poland. Partnerstwo to świadczy o prestiżu i zaufaniu, jakim cieszy się impreza, co czyni ją ważnym wydarzeniem dla wszystkich, którzy chcą nawiązać współpracę z branżą motoryzacyjną - powiedział Piero Cannas, Prezes Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.
ElectroMobility Poland jest w dość zaawansowanym dialogu z branżą i jest gotowa do wprowadzenia pierwszych dostawców do procesu. IABM było doskonałą okazją do dalszego omówienia potrzeb projektowych.
- Spotkania z potencjalnymi dostawcami, poznanie ich kompetencji, szczególnie w kontekście wyzwań, jakie stoją przed zespołami zakupowymi, stanowią dla nas istotny element procesu zakupowego. Mając zapewnione technologiczne fundamenty projektu oraz dostawy kluczowych elementów platformy od jej licencjodawcy, możemy dostosować łańcuch dostaw Izery do potencjału rynku. Cieszy nas duża frekwencja, zaangażowanie i otwartość na dialog uczestników IABM – mówiła Beata Białoń-Dudek, Director of Procurement and Supply Chain, ElectroMobility Poland.
Dolina Elektromobilności
Niewątpliwie Województwo Śląskie jest polską krainą motoryzacji, dlatego wybór Jaworzna na gospodarza tegorocznej edycji International Automotive Business Meeting IZERA Edition nie jest przypadkowy – to tu można postawić pinezkę pt. „Dolina Elektromobilności”. Jaworznicki Obszar Gospodarczy, na którego terenie powstanie fabryka polskiego samochodu elektrycznego Izera, ma szansę stać się najważniejszym obszarem inwestycyjnym dla nowych technologii w Polsce. Stanowi to doskonałą okazję dla włoskich przedsiębiorców oraz polskich i europejskich firm.
- Wszystkie działania jakie prowadzimy w tym kierunku, wpłyną pozytywnie na jakość życia mieszkańców. Jaworzno jako pierwsze miasto w Polsce w 2015 roku wprowadziło do floty komunikacji miejskiej autobusy elektryczne, wprowadzamy też System Elektrycznego Roweru Miejskiego na wynajem długoterminowy. Razem z przedstawicielami branży automotive bierzemy udział w testach pojazdów autonomicznych, pozyskaliśmy także wsparcie na tworzenie Branżowego Centrum Umiejętności, gdzie będziemy szkolić młodzież i dorosłych w zakresie branży motoryzacyjnej - powiedział Paweł Silbert, Prezydent Miasta Jaworzna.
Przemysł motoryzacyjny nieustannie się rozwija, w ostatnich latach nastąpił znaczny postęp technologiczny, a także zmiany w zapotrzebowaniu konsumentów. Branża szybko ewoluuje, a bycie na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami oraz nawiązywanie nowych kontaktów i partnerstw ma kluczowe znaczenie. Doświadczenia z ostatniej dekady pokazują, że sektor motoryzacyjny odgrywa znaczącą rolę w portfolio nowych projektów i inwestycji.
-Obserwujemy przedsięwzięcia dotyczące elektromobilności, czy też zaawansowanych rozwiązań związanych z autonomicznością pojazdów. Ważne jest, aby zapewnić regionalnie odpowiednie warunki dla inwestorów. Stawiamy na wykwalifikowaną kadrę, wyspecjalizowanych dostawców oraz sprawną współpracę na każdym etapie przygotowania i realizacji inwestycji – mówił Janusz Michałek Prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Z ziemi włoskiej do Polski
Włoski przemysł motoryzacyjny odgrywa ogromną rolę na całym świecie - również w Polsce. Dlatego to włoskie firmy i instytucje są jednymi z inicjatorów dialogu w sektorze motoryzacyjnym.
- Obecna edycja International Automotive Business Meeting, odbywa się w bardzo pozytywnym momencie dla bilateralnych relacji między Włochami a Polską: w ostatnich miesiącach nastąpiła intensyfikacja dialogu politycznego między naszymi stolicami. Jestem pewien, że IABM IZERA Edition stanowi użyteczną platformę, na której można przeanalizować i przedyskutować, w jaki sposób włoskie i polskie firmy mogą współpracować, dzielić się swoim doświadczeniem i know-how, aby stawić czoła dzisiejszym ambitnym wyzwaniom, które muszą być rozwiązywane wspólnie, poprzez współpracę międzynarodową - podkreślał Jego Ekscelencja Luca Franchetti Pardo, Ambasador Włoch w Polsce.
Z ekonomicznego i handlowego punktu widzenia Polska jest strategicznym partnerem Włoch, a wymiana handlowa między obydwoma krajami osiągnęła 33 miliardy euro w 2022 roku. Sektor motoryzacyjny odgrywa fundamentalną rolę w procesie transformacji energetycznej, a elektromobilność jest zarówno wyzwaniem, jak i perspektywą.
- Przemysł motoryzacyjny jest jednym z najbardziej znaczących sektorów współpracy włosko-polskiej, który bardziej niż inne przyczynił się do konsolidacji stosunków handlowych między naszymi krajami poprzez postępujący proces integracji przemysłowej. Włochy należą do głównych partnerów Polski w tej branży pod względem wartości wymienianych towarów. W tym kontekście, IABM stanowi ważne, doroczne spotkanie biznesowe dla włoskich firm zaangażowanych w polski przemysł i handel motoryzacyjny, któremu Włoska Agencja Handlowa (ITA) ma przyjemność zaoferować swoje wsparcie – dodał Paolo Lemma, Dyrektor Włoskiej Agencji Handlowej (ITA) w Warszawie.
Międzynarodowa współpraca klastrów motoryzacyjnych
Przemysł motoryzacyjny jest obecnie w procesie, największej od stu lat transformacji. Silny trend w kierunku ekologicznej produkcji, zeroemisyjnego transportu oraz dynamiczny rozwój nowych technologii cyfrowych zmienia to, w jaki sposób oraz jakie produkty wytwarzają firmy branży motoryzacyjnej. Taka sytuacja stanowi dla wielu przedsiębiorstw ogromne wyzwanie: z jednej strony szanse, ale także zagrożenie. Wsparciem w ewolucji sektora automotive i jego dalszego rozwoju w Polsce są aktywnie działające klastry motoryzacyjne, które dostrzegają rosnącą potrzebę zacieśniania współpracy między-klastrowej dla osiągnięcia lepszych efektów.
- Uważamy, że rola klastrów w inicjowaniu i moderowaniu współpracy jest bardzo istotna, dlatego zaprosiliśmy na IABM pozostałe trzy działające w Polsce klastry oraz przedstawicieli Europejskiej Sieci Klastrów Motoryzacyjnych. Dzisiaj wspólnie będziemy słuchać głosu branży motoryzacyjnej, aby jutro pracować nad strategią Europejskiej Sieci Klastrów Motoryzacyjnych na kolejne lata – mówił Łukasz Górecki, Director Silesia Automotive & Advanced Manufacturing Cluster.
Porozumienie na rzecz rozwoju branży automotive w Polsce podczas IABM uroczyście podpisały: Silesia Automotive & Advanced Manufacturing (SA&AM), Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM), Wschodni Sojusz Motoryzacyjny (WSM), Dolnośląskim Klastrem Motoryzacyjnym (DKM).
Patrzymy w przyszłość znacznie dalej
Dynamika globalnego sektora motoryzacyjnego zmienia się ze względu na rozwój technologii takich jak elektryfikacja i wodór, jak również geopolitykę, a także rosnący nacisk na zrównoważony rozwój i rozważania dotyczące zero emisyjności. Są to trendy i możliwości, których firmy nie mogą ignorować.
- Wnioski są proste: musimy jeszcze intensywniej pracować i zrobić wszystko, żeby Polska była miejscem, do którego będą chcieli trafiać inwestorzy, będą produkowane nowe samochody i będą rozwijały się nowe technologie, takie jak wodór czy pojazdy autonomiczne – podsumował Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Motoryzacyjnego i prowadzący tegoroczny International Automotive Business Meeting.
Kontakt dla mediów: Aleksandra Gąsowska; T: 793410008, E: ola@agencja-infinity.pl
Organizatorzy: Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Silesia Automotive & Advanced Manufacturing Cluster
Główny partner strategiczny: ElectroMobility Poland, Izera
Partner goszczący: Miasto Jaworzno
Patronat honorowy: Ambasada Włoch w Warszawie, Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Polska Agencja Inwestycji i Handlu
Partnerzy instytucjonalni: Italian Trade Agency, Invest in Pomerania
Partnerzy platynowi: Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), Santander Bank, Bitron
Partnerzy złoci: Brembo, Plas.co.tech, Sews Cabind, SFA, Kuka, PAS Katowice
Partnerzy wspierający: Italian Association of Automotive industry (ANFIA), Italian Association of Foreign Trade (AICE), Italian Association of Mechatronics and Automation (AIDAM), Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), Advantage Austria, British-Polish Chamber of Commerce, French-Polish Chamber of Commerce, Polish-Spanish Chamber of Commerce, Polish-German Chamber of Commerce and Industry
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.