Komunikaty PR

RAPORT NaviExpert i Mazda Motor Poland: czym kierowaliśmy się jadąc na wakacje w

2023-09-01  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Estoria PR
Estoria PR

Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Do pobrania Raport ( 0.9 MB )

Podczas planowania tegorocznych urlopów staraliśmy się oszczędzać, ale jednocześnie wakacje chętniej, niż rok temu, spędzaliśmy za granicą. To wnioski z najnowszej edycji corocznego badania kierowców poświęconego wakacyjnym wyjazdom, które realizuje dostawca nawigacji NaviExpert we współpracy z Mazdą Motor Poland. W badaniu wzięło udział ponad 2,2 tys. osób – użytkowników nawigacji.

- W ramach badania ankietowego respondenci odpowiadali na pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru. Osoby, które letni urlop miały już za sobą, zostały poproszone o odpowiedzi związane z jego przebiegiem. Ci, którzy dopiero się do niego przygotowywali o plany wakacyjne - wyjaśnia Katarzyna Przybylska z Telematics Technologies, firmy, która jest dostawcą nawigacji NaviExpert. Co wynika z badań?

Ceny miały wpływ na nasze wakacyjne plany

Ankietowani zapytani o to, czy utrzymujący się ogólny wzrost cen towarów i usług wpłynął w jakikolwiek sposób na ich podejście do wakacyjnych podróży, w większości - 58 proc., odpowiedzieli twierdząco. W pytaniu można było zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź. 54 proc. Ankietowanych zadeklarowało, że w ramach oszczędności ograniczało wydatki na dodatkowe atrakcje, a 37 proc. rezygnowało z dłuższego urlopu i jako alternatywę wybierało kilka krótszych wycieczek w rejony znajdujące się bliżej miejsca zamieszkania. 20 proc. oszczędzało na miejscu pobytu wybierając hostele czy campingi zamiast hoteli. Co 10. respondent zdecydował się wyłącznie na jednodniowe wyjazdy, bez noclegu. 4% zamieniło auta na komunikację zbiorową.

Wakacje w Polsce, na urlop najchętniej nad morze

Gdzie najchętniej wyjeżdżaliśmy? 38 proc. (spadek o 4 proc. względem 2022 r.) jako docelowy kierunek wybrało morze, tuż za nim na podium znalazły się wycieczki objazdowe - 20 proc. i góry - 18 proc.

Porównując dane 2022 vs. 2023 - wyniki są bardzo podobne i nic nie wskazuje na to, abyśmy podróżowali mniej niż przed rokiem. - Choć aż 65 proc. ankietowanych odpoczywa w Polsce, to wart odnotowania jest fakt, że chętniej niż w ubiegłym roku jeździmy za granicę - mówi Przybylska. Tę opcję wskazało 14 proc. ankietowanych - o 4 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Od ubiegłego roku powiększył się też odsetek badanych, którzy podczas tegorocznych wakacji zdecydowali się na urlop zarówno w kraju jak i za granicą. Z kolei o 6 proc. deklaracji mniej w porównaniu z zeszłorocznym sezonem wakacyjnym, dotyczyło wakacji w kraju (71 vs. 65 proc.).

Poza utrzymującą się w kraju inflacją, wpływ na to może mieć zrównanie cen wyjazdów wakacyjnych na przestrzeni ostatnich lat. W efekcie, za nocleg z posiłkiem nad rodzimym morzem poniesiemy koszt zbliżony do tego, jaki przyjdzie nam zapłacić np. w kurorcie w Grecji, czy we Włoszech.

W wakacyjne podróże zdecydowana większość, jak na użytkowników nawigacji samochodowej przystało, wciąż wybiera się autem – aż 86 proc. ankietowanych. 8 proc. decyduje się na samolot, a tylko 2 proc. na komunikację zbiorową. Na popularności zyskują także podróże rowerowe, motocyklowe eskapady i transport wodny.

Według danych pochodzących z aplikacji NaviExpert, w te wakacje najdłuższe trasy były przez kierowców pokonywane tradycyjnie w weekendy, głównie w niedziele. Średnia dobowa liczba kilometrów pokonywana przez statystycznego użytkownika nawigacji wynosiła w te dni 121 km. W dni robocze - 87 km.

Planowanie letnich podróży

Wypoczynek to aktywność bardzo indywidualna, każdy z nas relaksuje się w innym otoczeniu – dla niektórych będzie to plaża w pakiecie z radosnym gwarem, dla innych rzadko uczęszczany szlak w górach. 49 proc. ankietowanych jest jednak zgodna, że inspiracje czerpie głównie z sieci. 24 proc. wybiera miejscówki, w których już kiedyś było, z kolei 16 proc. polega na poleceniach znajomych. Wśród odpowiedzi nie zabrakło także wpływu rodziny na urlopową destynację, jak np. podporządkowywanie się temu, co powie współmałżonek. 9 proc. jako źródło inspiracji wskazuje nawigację – co, jak zauważa Przybylska, może być zasługą unikatowej bazy miejsc SLOW TRAVEL, którą od kilku lat rozwija Mazda Motor Poland w ramach projektu Slow Road. Slow Road to prawie 80 nieszablonowych tras i 615 urokliwych miejscówek dostępnych w NaviExpert, w ramach osobnej kategorii użytecznych punktów.

- Slow Road, to projekt przełamujący konwencje, oparty na założeniach filozofii Slow Life – dążeniu do spokoju i ucieczki blisko natury. Przewodnik zamieszczony na www.slowroad.pl przybliża i opisuje malownicze trasy, miejsca warte odwiedzenia, piękne krajobrazy, sugeruje miejsca na posiłek i nocleg, które gwarantują coś więcej niż dobre wakacje - mówi Szymon Sołtysik z Mazda Motor Poland.

Metoda badania

W elektronicznym badaniu ankietowym udział wzięło 2 217 respondentów, którzy odpowiadali na pytania jedno i wielokrotnego wyboru. Badanie zostało przeprowadzone między 11 a 21 sierpnia 2023 roku wśród aktywnych użytkowników aplikacji NaviExpert, niezależnie od tego czy korzystali z wersji płatnej aplikacji, czy darmowej (np. w wersji testowej). Na potrzeby badania Telematics Technologies przeanalizował także dane pochodzące od użytkowników systemu NaviExpert (aplikacja w wersji open market, wersji operatorskich oraz LINK4 Kasa Wraca) w okresie od 23.06 do 15.08.2023 r.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Estoria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.