Komunikaty PR

RAPORT NaviExpert i Mazda Motor Poland: czym kierowaliśmy się jadąc na wakacje w

2023-09-01  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Estoria PR
Estoria PR

Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Do pobrania Raport ( 0.9 MB )

Podczas planowania tegorocznych urlopów staraliśmy się oszczędzać, ale jednocześnie wakacje chętniej, niż rok temu, spędzaliśmy za granicą. To wnioski z najnowszej edycji corocznego badania kierowców poświęconego wakacyjnym wyjazdom, które realizuje dostawca nawigacji NaviExpert we współpracy z Mazdą Motor Poland. W badaniu wzięło udział ponad 2,2 tys. osób – użytkowników nawigacji.

- W ramach badania ankietowego respondenci odpowiadali na pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru. Osoby, które letni urlop miały już za sobą, zostały poproszone o odpowiedzi związane z jego przebiegiem. Ci, którzy dopiero się do niego przygotowywali o plany wakacyjne - wyjaśnia Katarzyna Przybylska z Telematics Technologies, firmy, która jest dostawcą nawigacji NaviExpert. Co wynika z badań?

Ceny miały wpływ na nasze wakacyjne plany

Ankietowani zapytani o to, czy utrzymujący się ogólny wzrost cen towarów i usług wpłynął w jakikolwiek sposób na ich podejście do wakacyjnych podróży, w większości - 58 proc., odpowiedzieli twierdząco. W pytaniu można było zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź. 54 proc. Ankietowanych zadeklarowało, że w ramach oszczędności ograniczało wydatki na dodatkowe atrakcje, a 37 proc. rezygnowało z dłuższego urlopu i jako alternatywę wybierało kilka krótszych wycieczek w rejony znajdujące się bliżej miejsca zamieszkania. 20 proc. oszczędzało na miejscu pobytu wybierając hostele czy campingi zamiast hoteli. Co 10. respondent zdecydował się wyłącznie na jednodniowe wyjazdy, bez noclegu. 4% zamieniło auta na komunikację zbiorową.

Wakacje w Polsce, na urlop najchętniej nad morze

Gdzie najchętniej wyjeżdżaliśmy? 38 proc. (spadek o 4 proc. względem 2022 r.) jako docelowy kierunek wybrało morze, tuż za nim na podium znalazły się wycieczki objazdowe - 20 proc. i góry - 18 proc.

Porównując dane 2022 vs. 2023 - wyniki są bardzo podobne i nic nie wskazuje na to, abyśmy podróżowali mniej niż przed rokiem. - Choć aż 65 proc. ankietowanych odpoczywa w Polsce, to wart odnotowania jest fakt, że chętniej niż w ubiegłym roku jeździmy za granicę - mówi Przybylska. Tę opcję wskazało 14 proc. ankietowanych - o 4 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Od ubiegłego roku powiększył się też odsetek badanych, którzy podczas tegorocznych wakacji zdecydowali się na urlop zarówno w kraju jak i za granicą. Z kolei o 6 proc. deklaracji mniej w porównaniu z zeszłorocznym sezonem wakacyjnym, dotyczyło wakacji w kraju (71 vs. 65 proc.).

Poza utrzymującą się w kraju inflacją, wpływ na to może mieć zrównanie cen wyjazdów wakacyjnych na przestrzeni ostatnich lat. W efekcie, za nocleg z posiłkiem nad rodzimym morzem poniesiemy koszt zbliżony do tego, jaki przyjdzie nam zapłacić np. w kurorcie w Grecji, czy we Włoszech.

W wakacyjne podróże zdecydowana większość, jak na użytkowników nawigacji samochodowej przystało, wciąż wybiera się autem – aż 86 proc. ankietowanych. 8 proc. decyduje się na samolot, a tylko 2 proc. na komunikację zbiorową. Na popularności zyskują także podróże rowerowe, motocyklowe eskapady i transport wodny.

Według danych pochodzących z aplikacji NaviExpert, w te wakacje najdłuższe trasy były przez kierowców pokonywane tradycyjnie w weekendy, głównie w niedziele. Średnia dobowa liczba kilometrów pokonywana przez statystycznego użytkownika nawigacji wynosiła w te dni 121 km. W dni robocze - 87 km.

Planowanie letnich podróży

Wypoczynek to aktywność bardzo indywidualna, każdy z nas relaksuje się w innym otoczeniu – dla niektórych będzie to plaża w pakiecie z radosnym gwarem, dla innych rzadko uczęszczany szlak w górach. 49 proc. ankietowanych jest jednak zgodna, że inspiracje czerpie głównie z sieci. 24 proc. wybiera miejscówki, w których już kiedyś było, z kolei 16 proc. polega na poleceniach znajomych. Wśród odpowiedzi nie zabrakło także wpływu rodziny na urlopową destynację, jak np. podporządkowywanie się temu, co powie współmałżonek. 9 proc. jako źródło inspiracji wskazuje nawigację – co, jak zauważa Przybylska, może być zasługą unikatowej bazy miejsc SLOW TRAVEL, którą od kilku lat rozwija Mazda Motor Poland w ramach projektu Slow Road. Slow Road to prawie 80 nieszablonowych tras i 615 urokliwych miejscówek dostępnych w NaviExpert, w ramach osobnej kategorii użytecznych punktów.

- Slow Road, to projekt przełamujący konwencje, oparty na założeniach filozofii Slow Life – dążeniu do spokoju i ucieczki blisko natury. Przewodnik zamieszczony na www.slowroad.pl przybliża i opisuje malownicze trasy, miejsca warte odwiedzenia, piękne krajobrazy, sugeruje miejsca na posiłek i nocleg, które gwarantują coś więcej niż dobre wakacje - mówi Szymon Sołtysik z Mazda Motor Poland.

Metoda badania

W elektronicznym badaniu ankietowym udział wzięło 2 217 respondentów, którzy odpowiadali na pytania jedno i wielokrotnego wyboru. Badanie zostało przeprowadzone między 11 a 21 sierpnia 2023 roku wśród aktywnych użytkowników aplikacji NaviExpert, niezależnie od tego czy korzystali z wersji płatnej aplikacji, czy darmowej (np. w wersji testowej). Na potrzeby badania Telematics Technologies przeanalizował także dane pochodzące od użytkowników systemu NaviExpert (aplikacja w wersji open market, wersji operatorskich oraz LINK4 Kasa Wraca) w okresie od 23.06 do 15.08.2023 r.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Estoria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.