Robert Kubica w serii wyścigów ELMS pojedzie na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Robert Kubica, najsłynniejszy polski kierowca wyścigowy, rozpoczął niedawno przygotowania do nowego programu wyścigowego w Europejskiej Serii Le Mans (ELMS), gdzie będzie startował w tym sezonie w barwach zespołu WRT na oponach Goodyear.
36-letni krakowianin rozpoczyna swój pierwszy pełny sezon w wyścigach długodystansowych, startując prototypowym samochodem Oreca 07 Gibson w najwyższej klasie mieszanych wyścigów długodystansowych w Europie – ELMS.
To pierwszy sezon Kubicy, w którym będzie dzielił samochód z innymi kierowcami, ponieważ w każdym zespole w czterogodzinnym wyścigu startuje po trzech kierowców. Na początku tego miesiąca Kubica rozpoczął przygotowania do sezonu od testów na torze Circuit de Barcelona-Catalunya.
Kubica zasłynął jako pierwszy polski kierowca w Formule 1 w latach 2006-2010, ale uległ poważnej kontuzji podczas rajdu w 2011 roku. Po rekonwalescencji kontynuował rajdową karierę w Rajdowych Mistrzostwach Świata przez kilka lat przed krótkim powrotem do Formuły 1 w 2019 roku.
Goodyear dostarcza opony do kategorii LMP2
W tym roku, w ramach programu ELMS, Kubica wraz z belgijskim zespołem WRT weźmie udział w wyścigach długodystansowych na torach Formuły 1 w Hiszpanii, Austrii, Francji, Włoszech, Belgii i Portugalii. Goodyear dostarczy opony do każdego samochodu w klasie LMP2, w której spodziewany jest występ ponad 15 pojazdów. Prototypy LMP2 to specjalnie skonstruowane samochody wyścigowe przeznaczone do wyścigów długodystansowych, generujące moc około 560 KM.
Goodyear wystartował w ELMS w 2020 r. w bezpośredniej rywalizacji z konkurencyjnymi markami opon, ale później otrzymał kontrakt na wyłączność dostaw na sezon 2021 i kolejne. Dotyczy to również klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), która jest postrzegana jako ‘awans’ w stosunku do ELMS i prowadzi zespoły do wyścigów na całym świecie, w tym do słynnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
„Robert jest jednym z największych polskich talentów w sportach motorowych, dlatego cieszymy się, że tak doświadczony zawodnik dołączył do Europejskiej Serii Le Mans. Mamy nadzieję, że współpraca z jego zespołem, w ramach kategorii LMP2, w której Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon, dostarczy nam cennych informacji w dalszym rozwoju naszych opon wyścigowych. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie sezonu Europejskiej Serii Le Mans.”– powiedziała Marta Kosyra, Consumer Brand Marketing Manager EEN w Goodyear Polska.W ubiegłym sezonie samochody wyposażone w opony Goodyear wygrały dwa wyścigi WEC oraz zajęły drugie i trzecie miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, do którego marka powróciła po 14 latach nieobecności.
Robert Kubica rozpocznie sezon w ELMS 18 kwietnia od 4-godzinnego wyścigu w Barcelonie.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.