Robert Kubica w serii wyścigów ELMS pojedzie na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Robert Kubica, najsłynniejszy polski kierowca wyścigowy, rozpoczął niedawno przygotowania do nowego programu wyścigowego w Europejskiej Serii Le Mans (ELMS), gdzie będzie startował w tym sezonie w barwach zespołu WRT na oponach Goodyear.
36-letni krakowianin rozpoczyna swój pierwszy pełny sezon w wyścigach długodystansowych, startując prototypowym samochodem Oreca 07 Gibson w najwyższej klasie mieszanych wyścigów długodystansowych w Europie – ELMS.
To pierwszy sezon Kubicy, w którym będzie dzielił samochód z innymi kierowcami, ponieważ w każdym zespole w czterogodzinnym wyścigu startuje po trzech kierowców. Na początku tego miesiąca Kubica rozpoczął przygotowania do sezonu od testów na torze Circuit de Barcelona-Catalunya.
Kubica zasłynął jako pierwszy polski kierowca w Formule 1 w latach 2006-2010, ale uległ poważnej kontuzji podczas rajdu w 2011 roku. Po rekonwalescencji kontynuował rajdową karierę w Rajdowych Mistrzostwach Świata przez kilka lat przed krótkim powrotem do Formuły 1 w 2019 roku.
Goodyear dostarcza opony do kategorii LMP2
W tym roku, w ramach programu ELMS, Kubica wraz z belgijskim zespołem WRT weźmie udział w wyścigach długodystansowych na torach Formuły 1 w Hiszpanii, Austrii, Francji, Włoszech, Belgii i Portugalii. Goodyear dostarczy opony do każdego samochodu w klasie LMP2, w której spodziewany jest występ ponad 15 pojazdów. Prototypy LMP2 to specjalnie skonstruowane samochody wyścigowe przeznaczone do wyścigów długodystansowych, generujące moc około 560 KM.
Goodyear wystartował w ELMS w 2020 r. w bezpośredniej rywalizacji z konkurencyjnymi markami opon, ale później otrzymał kontrakt na wyłączność dostaw na sezon 2021 i kolejne. Dotyczy to również klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), która jest postrzegana jako ‘awans’ w stosunku do ELMS i prowadzi zespoły do wyścigów na całym świecie, w tym do słynnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
„Robert jest jednym z największych polskich talentów w sportach motorowych, dlatego cieszymy się, że tak doświadczony zawodnik dołączył do Europejskiej Serii Le Mans. Mamy nadzieję, że współpraca z jego zespołem, w ramach kategorii LMP2, w której Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon, dostarczy nam cennych informacji w dalszym rozwoju naszych opon wyścigowych. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie sezonu Europejskiej Serii Le Mans.”– powiedziała Marta Kosyra, Consumer Brand Marketing Manager EEN w Goodyear Polska.W ubiegłym sezonie samochody wyposażone w opony Goodyear wygrały dwa wyścigi WEC oraz zajęły drugie i trzecie miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, do którego marka powróciła po 14 latach nieobecności.
Robert Kubica rozpocznie sezon w ELMS 18 kwietnia od 4-godzinnego wyścigu w Barcelonie.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.