Komunikaty PR

Romet notuje o 100% wyższe zamówienie z krajów nadbałtyckich

2022-02-08  |  10:45
Biuro prasowe

Romet notuje o 100% wyższe zamówienie z krajów nadbałtyckich i otwiera własne przedstawicielstwo na rynki Litwy, Łotwy i Estonii

Dębica 03.02.2022 r. – Grupa Romet, lider produkcji rowerów w Polsce, podejmuje kolejny znaczący krok w strategii budowania eksportu. Firma, której przychody z rynków zagranicznych za rok 2021 wyniosły ponad 150 mln zł netto, ze strategicznym partnerem planuje dalszą ekspansję w krajach nadbałtyckich, gdzie otwiera własne przedstawicielstwo na Litwę, Łotwę i Estonię. Zakontraktowane zamówienia rowerów Romet w tym regionie wzrosły rok do roku o 100 % i na sezon 2022 wynoszą ponad 25 000 sztuk.

Potencjał mikromobilności wzrósł gwałtownie. Jednoślady stają się coraz wygodniejszym i coraz bardziej uniwersalnym środkiem transportu na naszym kontynencie. Romet, jako pierwszy w regionie, rozpoczął eksport rowerów do krajów europejskich. Posiadając silną pozycję w produkcji i handlu rowerami w Polsce oraz wieloletnie doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej za granicą, firma konsekwentnie zmierza do dalszego rozwoju i umocnienia swojej pozycji na rynku eksportowym. Aktualnie produkty tej marki dostępne są w 39 krajach na świecie.

Ekspansja na rynek nadbałtycki i umocnienie pozycji lidera wśród polskich producentów

Zdobyte doświadczenie w eksporcie pozwala na coraz większe zaangażowanie inwestycyjne i organizacyjne w rynki zagraniczne. W tym celu Romet wdraża nowy model strategii sprzedaży rowerów w krajach nadbałtyckich poprzez własne przedstawicielstwo na Litwie, co umożliwi fizyczną obecność na rynku Litwy, Łotwy i Estonii, jak również bezpośredni kontakt z klientami i rozwój lokalnej obecności marki.

Romet pracuje nad rozbudowaniem sieci dilerskiej na Litwie i stworzeniem dedykowanego na ten kraj serwisu internetowego marki, tak aby dostępność produktów, ich rozpoznawalność i zaufanie klientów, były na poziomie dorównującym temu w Polsce. Celem jest zbudowanie silnej pozycji w tym kluczowym regionie, wprowadzenie lepszej polityki kosztowej i reagowanie na potrzeby płynące z rynku. Litwa, jest krajem o dynamicznie rozwijającej się gospodarce, dzięki czemu Romet dostrzega w niej duży potencjał na dalszy wzrost sprzedaży rowerów oraz zbudowanie przez firmy pozycji lidera w regionie. Średnia cena detaliczna roweru w tym kraju wynosi ponad 500 Euro, co świetnie koreluje z bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny jednośladów Romet. Optymalna lokalizacja rynku litewskiego umożliwia również sprawny proces logistyki produktów a także reagowanie na zmiany w potrzebach tego rynku, czy dostępność produktu.

Poprzez nawiązanie współpracy ze strategicznym partnerem na Litwie zrealizowana zostanie lokalna kampania reklamowa w kanałach digital oraz w magazynach informacyjnych i branżowych. Firma planuje również przeznaczenie dodatkowego budżetu na rozwój sprzedaży internetowej. Poczynione kroki pozwolą na pełną elastyczność w działaniach marketingowych i sprzedażowych.

„Silna pozycja Rometu i sytuacja na rynku rowerowym sprawiają, że jest to właściwy moment na inwestycje. Wybór regionu ma znaczenie w strategii handlowej ze względu na logistykę, możliwość szybkiej reakcji i wysyłki towarów, a także zintegrowane kampanie reklamowe. Zaawansowany marketing wizerunkowy, obecność w social mediach, świetnie rozwinięty e-commerce dzięki doświadczeniu pozyskanemu w naszym kraju oraz bezpośrednia komunikacja z klientem pomogą zwiększyć sprzedaż na dynamicznie rozwijającym się rynku. A rozbudowa bezpośredniej sprzedaży w krajach nadbałtyckich to dla nas początek tworzenia niezależnego rynku w kolejnych krajach europejskich, gdzie konsekwentnie planujemy wdrażać ten model biznesowy. Naszą ambicją jest, aby rowery „Made in Poland” były jednoznacznie kojarzone z jakością, nowoczesnością i niezawodnością” – mówi Grzegorz Grzyb, Wiceprezes Zarządu Romet. 

Romet za granicą

Polska według Eurostatu jest w czołówce Unii Europejskiej pod względem eksportowanych
rowerów[1], a w Centralnej i Wschodniej Europie jesteśmy zdecydowanym liderem. W 2020 roku przychody Romet wyniosły 322,7 mln zł netto, przy czym aż 147,6 mln zł uzyskano z  eksportu m.in. do Niemiec, krajów Beneluksu, Austrii, Szwecji i Hiszpanii - pokazuje to jak silna jest pozycja marki Romet za granicą, dodatkowo najlepiej świadczy  o tym również fakt, że przychody te były o 45% wyższe od bezpośredniej konkurencji.

Na tym ambicje eksportowe Romet się nie kończą. Już w 2021 r. firma mogłaby odnotować znacznie większe przychody ze sprzedaży rowerów poza Polską, ale m.in. przerwy w łańcuchach dostaw wywołane światową pandemią sprawiły, że cała branża rowerowa zmagała się z problemem zaspokojenia popytu na rodzimym rynku.

„ W 2021 r. moglibyśmy wygenerować jeszcze większe przychody z eksportu, ale  podjęliśmy pewne strategiczne dla nas decyzje. Po pierwsze o zachowaniu jak najwyższej jakości naszych produktów i nie stosowaniu zamienników osprzętu uznanych marek jak SHIMANO lub SRAM tańszymi zamiennikami, na co niestety zdecydowała się część konkurencji. W Romet konsekwentnie stawiamy na najbardziej uznanych partnerów oraz rozwój technologii. Po drugie, z uwagi na tak duży popyt na rowery, jaki obserwowaliśmy  w ubiegłym roku, konieczna była decyzja o przyjęciu priorytetów jeśli chodzi o zaspokojenie potrzeb rynku dystrybucji naszych rowerów. Główny nacisk położyliśmy więc na zaspokojenie potrzeb klientów w Polsce. – komentuje Grzegorz Grzyb, wiceprezes zarządu Romet.

Potencjał technologiczny Romet gotowy na rosnącą popularność rowerów elektrycznych w Europie

W 2022 roku udział rowerów elektrycznych w całej produkcji firmy Romet wynosić będzie 20%. Już teraz w swojej ofercie marka posiada kilkanaście różnych modeli w kategoriach E-MTB, E-TREKKING, , E-CROSS, E-CITY. Wszystko dlatego, że Romet jako pierwszy w Polsce rozpoczął produkcję tych pojazdów.  Popularność elektryków na rynkach Zachodniej Europy jest ogromna, dlatego w bieżącym sezonie firma skupia znaczną część uwagi na pojazdach z napędem elektrycznym. Europejski rynek e-bikeów został wyceniony na 8,01 mld USD w 2020 roku i przewiduje się, że jego wartość wzrośnie dwukrotnie do roku 2026.[2] W samych Niemczech w 2020 roku sprzedanych zostało prawie dwa miliony rowerów elektrycznych, z czego ponad milion pochodził z importu[3].

Romet to firma która przy produkcji rowerów korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań i dobrze wpisuje się w trend znany jako „Przemysł 4.0”. Dział R&D oraz laboratoria badawcze firmy znajdują się w zakładzie produkcyjnym w Dębicy. Również tutaj zlokalizowana jest jedna z najbardziej zrobotyzowanych linii produkcyjnych rowerów w Europie. Romet posiada również własne systemy magazynowe, centrum logistyczne oraz flotę 140 samochodów ciężarowych, co sprawia, że firma jest gotowa zwiększyć eksport na rynki europejskie.

„Popularność e-bików w Europie Zachodniej rośnie lawinowo. Ten kierunek jest już wyraźnie zauważalny w naszym regionie, w tym również w krajach nadbałtyckich, gdzie dostrzegamy duży potencjał dla tej gałęzi jednośladów. Jako producent posiadamy pełne zaplecze projektowe i technologiczne skupione w jednej z najbardziej zrobotyzowanych fabryk w Europie. Z powodzeniem wdrożyliśmy trend popularny na zachodzie, który dotyczy centralnego zintegrowania baterii z ramą roweru elektrycznego. Dzięki dużemu wolumenowi produkcji, możemy pochwalić się doskonałym stosunkiem ceny do jakości” – podsumowuje Grzegorz Grzyb.

 


[1] https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20200813-2

[2] https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/europe-e-bike-market

[3] https://www.ziv-zweirad.de/uploads/media/PM_2021_10.03._ZIV-Praesentation_10.03.2021_mit_Text.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Handel

Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.