Romet notuje o 100% wyższe zamówienie z krajów nadbałtyckich
Romet notuje o 100% wyższe zamówienie z krajów nadbałtyckich i otwiera własne przedstawicielstwo na rynki Litwy, Łotwy i Estonii
Dębica 03.02.2022 r. – Grupa Romet, lider produkcji rowerów w Polsce, podejmuje kolejny znaczący krok w strategii budowania eksportu. Firma, której przychody z rynków zagranicznych za rok 2021 wyniosły ponad 150 mln zł netto, ze strategicznym partnerem planuje dalszą ekspansję w krajach nadbałtyckich, gdzie otwiera własne przedstawicielstwo na Litwę, Łotwę i Estonię. Zakontraktowane zamówienia rowerów Romet w tym regionie wzrosły rok do roku o 100 % i na sezon 2022 wynoszą ponad 25 000 sztuk.
Potencjał mikromobilności wzrósł gwałtownie. Jednoślady stają się coraz wygodniejszym i coraz bardziej uniwersalnym środkiem transportu na naszym kontynencie. Romet, jako pierwszy w regionie, rozpoczął eksport rowerów do krajów europejskich. Posiadając silną pozycję w produkcji i handlu rowerami w Polsce oraz wieloletnie doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej za granicą, firma konsekwentnie zmierza do dalszego rozwoju i umocnienia swojej pozycji na rynku eksportowym. Aktualnie produkty tej marki dostępne są w 39 krajach na świecie.
Ekspansja na rynek nadbałtycki i umocnienie pozycji lidera wśród polskich producentów
Zdobyte doświadczenie w eksporcie pozwala na coraz większe zaangażowanie inwestycyjne i organizacyjne w rynki zagraniczne. W tym celu Romet wdraża nowy model strategii sprzedaży rowerów w krajach nadbałtyckich poprzez własne przedstawicielstwo na Litwie, co umożliwi fizyczną obecność na rynku Litwy, Łotwy i Estonii, jak również bezpośredni kontakt z klientami i rozwój lokalnej obecności marki.
Romet pracuje nad rozbudowaniem sieci dilerskiej na Litwie i stworzeniem dedykowanego na ten kraj serwisu internetowego marki, tak aby dostępność produktów, ich rozpoznawalność i zaufanie klientów, były na poziomie dorównującym temu w Polsce. Celem jest zbudowanie silnej pozycji w tym kluczowym regionie, wprowadzenie lepszej polityki kosztowej i reagowanie na potrzeby płynące z rynku. Litwa, jest krajem o dynamicznie rozwijającej się gospodarce, dzięki czemu Romet dostrzega w niej duży potencjał na dalszy wzrost sprzedaży rowerów oraz zbudowanie przez firmy pozycji lidera w regionie. Średnia cena detaliczna roweru w tym kraju wynosi ponad 500 Euro, co świetnie koreluje z bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny jednośladów Romet. Optymalna lokalizacja rynku litewskiego umożliwia również sprawny proces logistyki produktów a także reagowanie na zmiany w potrzebach tego rynku, czy dostępność produktu.
Poprzez nawiązanie współpracy ze strategicznym partnerem na Litwie zrealizowana zostanie lokalna kampania reklamowa w kanałach digital oraz w magazynach informacyjnych i branżowych. Firma planuje również przeznaczenie dodatkowego budżetu na rozwój sprzedaży internetowej. Poczynione kroki pozwolą na pełną elastyczność w działaniach marketingowych i sprzedażowych.
„Silna pozycja Rometu i sytuacja na rynku rowerowym sprawiają, że jest to właściwy moment na inwestycje. Wybór regionu ma znaczenie w strategii handlowej ze względu na logistykę, możliwość szybkiej reakcji i wysyłki towarów, a także zintegrowane kampanie reklamowe. Zaawansowany marketing wizerunkowy, obecność w social mediach, świetnie rozwinięty e-commerce dzięki doświadczeniu pozyskanemu w naszym kraju oraz bezpośrednia komunikacja z klientem pomogą zwiększyć sprzedaż na dynamicznie rozwijającym się rynku. A rozbudowa bezpośredniej sprzedaży w krajach nadbałtyckich to dla nas początek tworzenia niezależnego rynku w kolejnych krajach europejskich, gdzie konsekwentnie planujemy wdrażać ten model biznesowy. Naszą ambicją jest, aby rowery „Made in Poland” były jednoznacznie kojarzone z jakością, nowoczesnością i niezawodnością” – mówi Grzegorz Grzyb, Wiceprezes Zarządu Romet.
Romet za granicą
Polska według Eurostatu jest w czołówce Unii Europejskiej pod względem eksportowanych
rowerów[1], a w Centralnej i Wschodniej Europie jesteśmy zdecydowanym liderem. W 2020 roku przychody Romet wyniosły 322,7 mln zł netto, przy czym aż 147,6 mln zł uzyskano z eksportu m.in. do Niemiec, krajów Beneluksu, Austrii, Szwecji i Hiszpanii - pokazuje to jak silna jest pozycja marki Romet za granicą, dodatkowo najlepiej świadczy o tym również fakt, że przychody te były o 45% wyższe od bezpośredniej konkurencji.
Na tym ambicje eksportowe Romet się nie kończą. Już w 2021 r. firma mogłaby odnotować znacznie większe przychody ze sprzedaży rowerów poza Polską, ale m.in. przerwy w łańcuchach dostaw wywołane światową pandemią sprawiły, że cała branża rowerowa zmagała się z problemem zaspokojenia popytu na rodzimym rynku.
„ W 2021 r. moglibyśmy wygenerować jeszcze większe przychody z eksportu, ale podjęliśmy pewne strategiczne dla nas decyzje. Po pierwsze o zachowaniu jak najwyższej jakości naszych produktów i nie stosowaniu zamienników osprzętu uznanych marek jak SHIMANO lub SRAM tańszymi zamiennikami, na co niestety zdecydowała się część konkurencji. W Romet konsekwentnie stawiamy na najbardziej uznanych partnerów oraz rozwój technologii. Po drugie, z uwagi na tak duży popyt na rowery, jaki obserwowaliśmy w ubiegłym roku, konieczna była decyzja o przyjęciu priorytetów jeśli chodzi o zaspokojenie potrzeb rynku dystrybucji naszych rowerów. Główny nacisk położyliśmy więc na zaspokojenie potrzeb klientów w Polsce. – komentuje Grzegorz Grzyb, wiceprezes zarządu Romet.
Potencjał technologiczny Romet gotowy na rosnącą popularność rowerów elektrycznych w Europie
W 2022 roku udział rowerów elektrycznych w całej produkcji firmy Romet wynosić będzie 20%. Już teraz w swojej ofercie marka posiada kilkanaście różnych modeli w kategoriach E-MTB, E-TREKKING, , E-CROSS, E-CITY. Wszystko dlatego, że Romet jako pierwszy w Polsce rozpoczął produkcję tych pojazdów. Popularność elektryków na rynkach Zachodniej Europy jest ogromna, dlatego w bieżącym sezonie firma skupia znaczną część uwagi na pojazdach z napędem elektrycznym. Europejski rynek e-bikeów został wyceniony na 8,01 mld USD w 2020 roku i przewiduje się, że jego wartość wzrośnie dwukrotnie do roku 2026.[2] W samych Niemczech w 2020 roku sprzedanych zostało prawie dwa miliony rowerów elektrycznych, z czego ponad milion pochodził z importu[3].
Romet to firma która przy produkcji rowerów korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań i dobrze wpisuje się w trend znany jako „Przemysł 4.0”. Dział R&D oraz laboratoria badawcze firmy znajdują się w zakładzie produkcyjnym w Dębicy. Również tutaj zlokalizowana jest jedna z najbardziej zrobotyzowanych linii produkcyjnych rowerów w Europie. Romet posiada również własne systemy magazynowe, centrum logistyczne oraz flotę 140 samochodów ciężarowych, co sprawia, że firma jest gotowa zwiększyć eksport na rynki europejskie.
„Popularność e-bików w Europie Zachodniej rośnie lawinowo. Ten kierunek jest już wyraźnie zauważalny w naszym regionie, w tym również w krajach nadbałtyckich, gdzie dostrzegamy duży potencjał dla tej gałęzi jednośladów. Jako producent posiadamy pełne zaplecze projektowe i technologiczne skupione w jednej z najbardziej zrobotyzowanych fabryk w Europie. Z powodzeniem wdrożyliśmy trend popularny na zachodzie, który dotyczy centralnego zintegrowania baterii z ramą roweru elektrycznego. Dzięki dużemu wolumenowi produkcji, możemy pochwalić się doskonałym stosunkiem ceny do jakości” – podsumowuje Grzegorz Grzyb.
[1] https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20200813-2
[2] https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/europe-e-bike-market
[3] https://www.ziv-zweirad.de/uploads/media/PM_2021_10.03._ZIV-Praesentation_10.03.2021_mit_Text.pdf

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.