Rośnie znaczenie opon w dążeniu do zrównoważonego biznesu flotowego
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Rośnie liczba flot w Europie, które postrzegają inwestycje w paliwooszczędne opony i nowoczesny park maszynowy jako skuteczne narzędzia na drodze do zrównoważonego rozwoju. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji europejskiego raportu Goodyear Sustainable Reality Survey 2023. Co więcej, aby zredukować swój ślad węglowy blisko połowa flot (47%) sięga po rozwiązania telematyczne, a 45% firm dba o odpowiednie przeszkolenie kierowców z eco drivingu.
W najnowszym badaniu Goodyear wzięła udział rekordowa w historii ankiety liczba flot – aż 1600 firm transportowych z całej Europy, w tym z Polski.
Rośnie rola opon w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju
Badanie wykazało, że przybyło firm, które stosują paliwooszczędne opony – takie działania podejmuje już 56% flot (wobec 54% przed rokiem). To rozwiązanie jest szczególnie popularne wśród największych przedsiębiorstw, liczących ponad 500 pojazdów, gdzie aż 70% wskazało na opony. W mniejszych flotach widać podobnych trend - już ponad połowa z nich stawia na opony ograniczające zużycie paliwa.
Z opon bieżnikowanych korzysta 42% przedsiębiorstw i tu również przodują największe floty. Bieżnikowanie jest ekonomiczne i ekologiczne, pozwala zmniejszyć ogólne wydatki na opony o 10%, wydłużyć ich żywotność nawet o 150% [1] i jest to proces bardziej przyjazny dla środowiska, redukujący wykorzystanie ropy naftowej o 56% [2].
Operatorzy flot rozumieją, że zmiana opon we flocie na bardziej efektywne paliwowo może przełożyć się na znaczące oszczędności. Na przykład wyposażenie floty w opony Goodyear z serii FUELMAX ENDURANCE, dedykowanej dla firm transportowych operujących na trasach regionalnych, może przynieść zmniejszenie emisji CO2 o 2%, co w przypadku floty składającej się ze 100 pojazdów oznacza oszczędność aż 40 000 litrów paliwa rocznie [1]. Porównywalne korzyści flotom międzynarodowym może dać zastosowanie innej opony z portfolio Goodyear, FUELMAX PERFORMANCE na oś kierowaną.
„Floty, szczególnie te większe, coraz częściej dostrzegają korzyści z zastosowanie dobrej jakości opon, rozumiejąc, że początkowo wyższy koszt zakupu przekłada się na późniejsze oszczędności w całym okresie ich eksploatacji. Te korzyści mogą być jeszcze wyższe w połączeniu z kompleksowym pakietem rozwiązań i usług do monitorowania opon, jak Goodyear Total Mobility, które pozwalają zmaksymalizować cykl życia produktu i jego efektywność, jednocześnie minimalizując ryzyko problemów związanych z oponami. Ponadto pomagają obniżyć koszty paliwa i osiągnąć cele w zakresie emisji CO2.To wszystko przekłada się na wyższą efektywność operacyjną, a w ślad za tym na lepszą konkurencyjność przedsiębiorstw transportowych” – skomentował Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie.
Floty stawiają na nowocześniejsze pojazdy
Przybywa w Europie flot, które modernizują posiadany park pojazdów – wynik tegoroczny to 62% wobec 58% rok wcześniej. Branża kontynuuje transformację w kierunku samochodów elektrycznych oraz bardziej wydajnych układów napędowych, co jest szczególnie popularne wśród dużych i największych flot, w rozmiarze od 101 i więcej pojazdów - odsetek odpowiedzi przekroczył tam 70%, a wśród firm posiadających ponad 500 pojazdów wyniósł 79%. Najmniejsze floty ( 1-10 pojazdów) rzadziej decydują się na tego typu inwestycje – ten wariant wybrało 42% z nich, co może być uzasadnione ograniczeniami budżetowymi.
Rozwiązania telematyczne pomagają oszczędzać
W dążeniu do redukcji emisji CO2 floty sięgają też po inne narzędzia - 47% ankietowanych wdrożyło rozwiązania telematyczne, monitorujące i redukujące zużycie paliwa. Najczęściej na ten krok decydują się największe floty z taborem przekraczającym 500 pojazdów (71%), a najmniej popularne jest to wśród małych flot (w rozmiarze do 10 pojazdów) z wynikiem poniżej jednej trzeciej.
Cele w zakresie zużycia paliwa ustaliło 45% firm transportowych i aby je osiągnąć, dbają one o odpowiednie przeszkolenie kierowców z eco drivingu. Przodują w tym największe floty (76%), ale duże firmy nie pozostają w tyle - już ponad połowa z nich zdecydowała się na podobny krok. Dla odmiany tylko 33% najmniejszych i 38% średnich flot (11-50 pojazdów) dba o doskonalenie umiejętności swoich kierowców z zakresie ekonomicznej jazdy.
[1] Na podstawie analizy wewnętrznej i porównania użycie nowej opony Goodyear z modelem pogłębianym, bieżnikowanym i pogłębianym po raz drugi.
[2] Na podstawie szacunków wewnętrznych Goodyear.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.