Komunikaty PR

Rośnie znaczenie opon w dążeniu do zrównoważonego biznesu flotowego

2023-10-23  |  14:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Rośnie liczba flot w Europie, które postrzegają inwestycje w paliwooszczędne opony i nowoczesny park maszynowy jako skuteczne narzędzia na drodze do zrównoważonego rozwoju. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji europejskiego raportu Goodyear Sustainable Reality Survey 2023. Co więcej, aby zredukować swój ślad węglowy blisko połowa flot (47%) sięga po rozwiązania telematyczne, a 45% firm dba o odpowiednie przeszkolenie kierowców z eco drivingu.

W najnowszym badaniu Goodyear wzięła udział rekordowa w historii ankiety liczba flot – aż 1600 firm transportowych z całej Europy, w tym z Polski.

Rośnie rola opon w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju

Badanie wykazało, że przybyło firm, które stosują paliwooszczędne opony – takie działania podejmuje już 56% flot (wobec 54% przed rokiem). To rozwiązanie jest szczególnie popularne wśród największych przedsiębiorstw, liczących ponad 500 pojazdów, gdzie aż 70% wskazało na opony. W mniejszych flotach widać podobnych trend - już ponad połowa z nich stawia na opony ograniczające zużycie paliwa.

Z opon bieżnikowanych korzysta 42% przedsiębiorstw i tu również przodują największe floty. Bieżnikowanie jest ekonomiczne i ekologiczne, pozwala zmniejszyć ogólne wydatki na opony o 10%, wydłużyć ich żywotność nawet o 150% [1] i jest to proces bardziej przyjazny dla środowiska, redukujący wykorzystanie ropy naftowej o 56% [2].

Operatorzy flot rozumieją, że zmiana opon we flocie na bardziej efektywne paliwowo może przełożyć się na znaczące oszczędności. Na przykład wyposażenie floty w opony Goodyear z serii FUELMAX ENDURANCE, dedykowanej dla firm transportowych operujących na trasach regionalnych, może przynieść zmniejszenie emisji CO2 o 2%, co w przypadku floty składającej się ze 100 pojazdów oznacza oszczędność aż 40 000 litrów paliwa rocznie [1]. Porównywalne korzyści flotom międzynarodowym może dać zastosowanie innej opony z portfolio Goodyear, FUELMAX PERFORMANCE na oś kierowaną.

„Floty, szczególnie te większe, coraz częściej dostrzegają korzyści z zastosowanie dobrej jakości opon, rozumiejąc, że początkowo wyższy koszt zakupu przekłada się na późniejsze oszczędności w całym okresie ich eksploatacji. Te korzyści mogą być jeszcze wyższe w połączeniu z kompleksowym pakietem rozwiązań i usług do monitorowania opon, jak Goodyear Total Mobility, które pozwalają zmaksymalizować cykl życia produktu i jego efektywność, jednocześnie minimalizując ryzyko problemów związanych z oponami. Ponadto pomagają obniżyć koszty paliwa i osiągnąć cele w zakresie emisji CO2.To wszystko przekłada się na wyższą efektywność operacyjną, a w ślad za tym na lepszą konkurencyjność przedsiębiorstw transportowych” – skomentował Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie. 

Floty stawiają na nowocześniejsze pojazdy

Przybywa w Europie flot, które modernizują posiadany park pojazdów – wynik tegoroczny to 62% wobec 58% rok wcześniej. Branża kontynuuje transformację w kierunku samochodów elektrycznych oraz bardziej wydajnych układów napędowych, co jest szczególnie popularne wśród dużych i największych flot, w rozmiarze od 101 i więcej pojazdów - odsetek odpowiedzi przekroczył tam 70%, a wśród firm posiadających ponad 500 pojazdów wyniósł 79%. Najmniejsze floty ( 1-10 pojazdów) rzadziej decydują się na tego typu inwestycje – ten wariant wybrało 42% z nich, co może być uzasadnione ograniczeniami budżetowymi.

Rozwiązania telematyczne pomagają oszczędzać

W dążeniu do redukcji emisji CO2 floty sięgają też po inne narzędzia - 47% ankietowanych wdrożyło rozwiązania telematyczne, monitorujące i redukujące zużycie paliwa. Najczęściej na ten krok decydują się największe floty z taborem przekraczającym 500 pojazdów (71%), a najmniej popularne jest to wśród małych flot (w rozmiarze do 10 pojazdów) z wynikiem poniżej jednej trzeciej.

Cele w zakresie zużycia paliwa ustaliło 45% firm transportowych i aby je osiągnąć, dbają one o odpowiednie przeszkolenie kierowców z eco drivingu. Przodują w tym największe floty (76%), ale duże firmy nie pozostają w tyle - już ponad połowa z nich zdecydowała się na podobny krok. Dla odmiany tylko 33% najmniejszych i 38% średnich flot (11-50 pojazdów) dba o doskonalenie umiejętności swoich kierowców z zakresie ekonomicznej jazdy.

[1] Na podstawie analizy wewnętrznej i porównania użycie nowej opony Goodyear z modelem pogłębianym, bieżnikowanym i pogłębianym po raz drugi.

[2] Na podstawie szacunków wewnętrznych Goodyear.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.