Komunikaty PR

Rośnie znaczenie opon w dążeniu do zrównoważonego biznesu flotowego

2023-10-23  |  14:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Rośnie liczba flot w Europie, które postrzegają inwestycje w paliwooszczędne opony i nowoczesny park maszynowy jako skuteczne narzędzia na drodze do zrównoważonego rozwoju. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji europejskiego raportu Goodyear Sustainable Reality Survey 2023. Co więcej, aby zredukować swój ślad węglowy blisko połowa flot (47%) sięga po rozwiązania telematyczne, a 45% firm dba o odpowiednie przeszkolenie kierowców z eco drivingu.

W najnowszym badaniu Goodyear wzięła udział rekordowa w historii ankiety liczba flot – aż 1600 firm transportowych z całej Europy, w tym z Polski.

Rośnie rola opon w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju

Badanie wykazało, że przybyło firm, które stosują paliwooszczędne opony – takie działania podejmuje już 56% flot (wobec 54% przed rokiem). To rozwiązanie jest szczególnie popularne wśród największych przedsiębiorstw, liczących ponad 500 pojazdów, gdzie aż 70% wskazało na opony. W mniejszych flotach widać podobnych trend - już ponad połowa z nich stawia na opony ograniczające zużycie paliwa.

Z opon bieżnikowanych korzysta 42% przedsiębiorstw i tu również przodują największe floty. Bieżnikowanie jest ekonomiczne i ekologiczne, pozwala zmniejszyć ogólne wydatki na opony o 10%, wydłużyć ich żywotność nawet o 150% [1] i jest to proces bardziej przyjazny dla środowiska, redukujący wykorzystanie ropy naftowej o 56% [2].

Operatorzy flot rozumieją, że zmiana opon we flocie na bardziej efektywne paliwowo może przełożyć się na znaczące oszczędności. Na przykład wyposażenie floty w opony Goodyear z serii FUELMAX ENDURANCE, dedykowanej dla firm transportowych operujących na trasach regionalnych, może przynieść zmniejszenie emisji CO2 o 2%, co w przypadku floty składającej się ze 100 pojazdów oznacza oszczędność aż 40 000 litrów paliwa rocznie [1]. Porównywalne korzyści flotom międzynarodowym może dać zastosowanie innej opony z portfolio Goodyear, FUELMAX PERFORMANCE na oś kierowaną.

„Floty, szczególnie te większe, coraz częściej dostrzegają korzyści z zastosowanie dobrej jakości opon, rozumiejąc, że początkowo wyższy koszt zakupu przekłada się na późniejsze oszczędności w całym okresie ich eksploatacji. Te korzyści mogą być jeszcze wyższe w połączeniu z kompleksowym pakietem rozwiązań i usług do monitorowania opon, jak Goodyear Total Mobility, które pozwalają zmaksymalizować cykl życia produktu i jego efektywność, jednocześnie minimalizując ryzyko problemów związanych z oponami. Ponadto pomagają obniżyć koszty paliwa i osiągnąć cele w zakresie emisji CO2.To wszystko przekłada się na wyższą efektywność operacyjną, a w ślad za tym na lepszą konkurencyjność przedsiębiorstw transportowych” – skomentował Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie. 

Floty stawiają na nowocześniejsze pojazdy

Przybywa w Europie flot, które modernizują posiadany park pojazdów – wynik tegoroczny to 62% wobec 58% rok wcześniej. Branża kontynuuje transformację w kierunku samochodów elektrycznych oraz bardziej wydajnych układów napędowych, co jest szczególnie popularne wśród dużych i największych flot, w rozmiarze od 101 i więcej pojazdów - odsetek odpowiedzi przekroczył tam 70%, a wśród firm posiadających ponad 500 pojazdów wyniósł 79%. Najmniejsze floty ( 1-10 pojazdów) rzadziej decydują się na tego typu inwestycje – ten wariant wybrało 42% z nich, co może być uzasadnione ograniczeniami budżetowymi.

Rozwiązania telematyczne pomagają oszczędzać

W dążeniu do redukcji emisji CO2 floty sięgają też po inne narzędzia - 47% ankietowanych wdrożyło rozwiązania telematyczne, monitorujące i redukujące zużycie paliwa. Najczęściej na ten krok decydują się największe floty z taborem przekraczającym 500 pojazdów (71%), a najmniej popularne jest to wśród małych flot (w rozmiarze do 10 pojazdów) z wynikiem poniżej jednej trzeciej.

Cele w zakresie zużycia paliwa ustaliło 45% firm transportowych i aby je osiągnąć, dbają one o odpowiednie przeszkolenie kierowców z eco drivingu. Przodują w tym największe floty (76%), ale duże firmy nie pozostają w tyle - już ponad połowa z nich zdecydowała się na podobny krok. Dla odmiany tylko 33% najmniejszych i 38% średnich flot (11-50 pojazdów) dba o doskonalenie umiejętności swoich kierowców z zakresie ekonomicznej jazdy.

[1] Na podstawie analizy wewnętrznej i porównania użycie nowej opony Goodyear z modelem pogłębianym, bieżnikowanym i pogłębianym po raz drugi.

[2] Na podstawie szacunków wewnętrznych Goodyear.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.