Rusza nowy sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Zaplanowany na 17 marca wyścig na torze Sebring zainauguruje nowy sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC). Wraz z pierwszym startem zaczną obowiązywać nowe zasady rywalizacji w klasie LMP2, które wykluczają możliwość stosowania podgrzewaczy opon. Goodyear, który już trzeci sezon będzie wyłącznym dostawcą opon dla tej kategorii, spodziewa się, że zespoły będą poszukiwać nowych sposobów różnicowania strategii wyścigowych, co może zaowocować wzrostem konkurencyjności w tej klasie.
Goodyear zaoferuje zespołom z klasy LMP2 opony typu slick i wet, które będą używane przez cały sezon na wielu różnych torach. W 2022 roku producent usunął z oferty oponę pośrednią, aby zmniejszyć liczbę opon używanych podczas weekendu wyścigowego. Ten ruch był możliwy dzięki poszerzeniu parametrów skutecznej pracy opon na suchej i mokrej nawierzchni oraz zastosowaniu bardziej uniwersalnej mieszanki i konstrukcji opon niż dotychczas. Usunięcie podgrzewaczy opon to kolejny krok w kierunku uczynienia mistrzostw bardziej zrównoważonymi, a jednocześnie nowe wyzwanie dla zespołów.
Odejście od podgrzewaczy opon podniesie temperaturę rywalizacji
„Usunięcie podgrzewaczy opon to nowe wyzwanie dla kierowców i zespołów. Z naszej perspektywy może to spowodować większą zmienność w poszczególnych wyścigach, ale też otworzy nowe możliwości strategiczne,” wyjaśnił Mike McGregor, Endurance Program Manager w Goodyear Racing.
„Skutki tej zmiany zasad będą różne na poszczególnych torach. W cieplejszym klimacie, takim jaki panuje w Sebring czy Bahrainie, opony powinny osiągnąć optymalne okno operacyjne w ciągu dwóch okrążeń. Natomiast w wyścigach rozgrywanych w zimniejszych lokalizacjach różnica będzie bardziej znacząca. Kierowcy będą musieli zrównoważyć nadmierne zużycie opon na pierwszych kilku okrążeniach w miarę stabilizowania się ciśnienia w ogumieniu.
„Zarządzanie oponami nabiera jeszcze większego znaczenia. W związku z tym, że całkowita alokacja nie uległa zmianie od ubiegłego roku, rozgrzewka opon podczas pierwszych kilku okrążeń będzie mieć kluczowe znaczenie. To ona będzie mieć wpływ na ciśnienie w oponach i ostatecznie na ich przyczepność. Podczas wyścigów ważniejsze stanie się opóźnianie zmian opon, ponieważ będziemy wydłużać biegi, aby zmniejszyć liczbę potrzebnych zjazdów, szczególnie na Le Mans” - powiedział McGregor.
W wyniku zmian w przepisach Goodyear i FIA wprowadzą nowe zalecenia dotyczące minimalnego poziomu ciśnienia w oponach oraz maksymalnego kąta pochylenia kół, aby edukować zespoły w zakresie lepszego zarządzania oponami. Ma to ograniczyć zbyt agresywną zmianę ustawień w celu szybszego nagrzewania opon.
W najnowszym sezonie zespoły będą rywalizować ze sobą na siedmiu torach zlokalizowanych na trzech kontynentach, zaczynając od historycznego Sebring Raceway (17 marca), a kończąc wyścigiem w Bahrajnie (4 listopada). Choć większość wybranych obiektów ma podobne znaczenie historyczne, wyzwania stawiane kierowcom, zespołom i oponom są na nich bardzo zróżnicowane.
Przykładowo, obchodzący w tym roku swoje stulecie 24-godzinny wyścig Le Mans niesie ze sobą wyzwanie jazdy do późnych godzin nocnych, gdzie umiejętne zarządzanie przerwami może zdecydować o zwycięstwie. Tymczasem upał panujący w Bahrajnie, gdzie temperatura na torze może przekraczać 50°C, stawia przed kierowcami całkiem inne wyzwania.
NASCAR powróci do Le Mans z Garage 56
Świat NASCAR i wyścigów długodystansowych połączą się podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans za sprawą projektu Garage 56, który wystartuje w specjalnej klasie zarezerwowanej dla innowacyjnych technologii. Dzięki temu organizatorzy Le Mans mogą wykazać się kreatywnością, dopuszczając do wyścigu projekt przyszłości, który pojedzie obok różnorodnych samochodów prototypowych i GT.
Projekt Garage 56 jest efektem współpracy Goodyeara, NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevroleta, łącząc zespół, producentów i opony mogące się pochwalić największą liczbą zwycięstw w 75-letniej historii NASCAR.
Za kierownicą zmodyfikowanej wersji Chevroleta Camaro ZL1 zasiądzie trzech światowej klasy kierowców: mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button, były zwycięzca Le Mans Mike Rockenfeller oraz siedmiokrotny mistrz NASCAR Cup Series Jimmie Johnson.
Współpraca Goodyeara z NASCAR trwa już osiem dekad i jest jedną z najdłuższych w historii wyścigów. Goodyear ma na swoim koncie również długą historię sukcesów w Le Mans, w tym 14 zwycięstw w klasyfikacji generalnej.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.