Komunikaty PR

Rusza nowy sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA

2023-03-15  |  10:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Zaplanowany na 17 marca wyścig na torze Sebring zainauguruje nowy sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC). Wraz z pierwszym startem zaczną obowiązywać nowe zasady rywalizacji w klasie LMP2, które wykluczają możliwość stosowania podgrzewaczy opon. Goodyear, który już trzeci sezon będzie wyłącznym dostawcą opon dla tej kategorii, spodziewa się, że zespoły będą poszukiwać nowych sposobów różnicowania strategii wyścigowych, co może zaowocować wzrostem konkurencyjności w tej klasie.

Goodyear zaoferuje zespołom z klasy LMP2 opony typu slick i wet, które będą używane przez cały sezon na wielu różnych torach. W 2022 roku producent usunął z oferty oponę pośrednią, aby zmniejszyć liczbę opon używanych podczas weekendu wyścigowego. Ten ruch był możliwy dzięki poszerzeniu parametrów skutecznej pracy opon na suchej i mokrej nawierzchni oraz zastosowaniu bardziej uniwersalnej mieszanki i konstrukcji opon niż dotychczas. Usunięcie podgrzewaczy opon to kolejny krok w kierunku uczynienia mistrzostw bardziej zrównoważonymi, a jednocześnie nowe wyzwanie dla zespołów.

Odejście od podgrzewaczy opon podniesie temperaturę rywalizacji

„Usunięcie podgrzewaczy opon to nowe wyzwanie dla kierowców i zespołów. Z naszej perspektywy może to spowodować większą zmienność w poszczególnych wyścigach, ale też otworzy nowe możliwości strategiczne,” wyjaśnił Mike McGregor, Endurance Program Manager w Goodyear Racing.

„Skutki tej zmiany zasad będą różne na poszczególnych torach. W cieplejszym klimacie, takim jaki panuje w Sebring czy Bahrainie, opony powinny osiągnąć optymalne okno operacyjne w ciągu dwóch okrążeń. Natomiast w  wyścigach rozgrywanych w zimniejszych lokalizacjach różnica będzie bardziej znacząca. Kierowcy będą musieli zrównoważyć nadmierne zużycie opon na pierwszych kilku okrążeniach w miarę stabilizowania się ciśnienia w ogumieniu.

„Zarządzanie oponami nabiera jeszcze większego znaczenia. W związku z tym, że całkowita alokacja nie uległa zmianie od ubiegłego roku, rozgrzewka opon podczas pierwszych kilku okrążeń będzie mieć kluczowe znaczenie. To ona będzie mieć wpływ na ciśnienie w oponach i ostatecznie na ich przyczepność. Podczas wyścigów ważniejsze stanie się opóźnianie zmian opon, ponieważ będziemy wydłużać biegi, aby zmniejszyć liczbę potrzebnych zjazdów, szczególnie na Le Mans” - powiedział McGregor.

W wyniku zmian w przepisach Goodyear i FIA wprowadzą nowe zalecenia dotyczące minimalnego poziomu ciśnienia w oponach oraz maksymalnego kąta pochylenia kół, aby edukować zespoły w zakresie lepszego zarządzania oponami. Ma to ograniczyć zbyt agresywną zmianę ustawień w celu szybszego nagrzewania opon.

W najnowszym sezonie zespoły będą rywalizować ze sobą na siedmiu torach zlokalizowanych na trzech kontynentach, zaczynając od historycznego Sebring Raceway (17 marca), a kończąc wyścigiem w Bahrajnie (4 listopada). Choć większość wybranych obiektów ma podobne znaczenie historyczne, wyzwania stawiane kierowcom, zespołom i oponom są na nich bardzo zróżnicowane.

Przykładowo, obchodzący w tym roku swoje stulecie 24-godzinny wyścig Le Mans niesie ze sobą wyzwanie jazdy do późnych godzin nocnych, gdzie umiejętne zarządzanie przerwami może zdecydować o zwycięstwie. Tymczasem upał panujący w Bahrajnie, gdzie temperatura na torze może przekraczać 50°C, stawia przed kierowcami całkiem inne wyzwania.

NASCAR powróci do Le Mans z Garage 56

Świat NASCAR i wyścigów długodystansowych połączą się podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans za sprawą projektu Garage 56, który wystartuje w specjalnej klasie zarezerwowanej dla innowacyjnych technologii. Dzięki temu organizatorzy Le Mans mogą wykazać się kreatywnością, dopuszczając do wyścigu projekt przyszłości, który pojedzie obok różnorodnych samochodów prototypowych i GT.

Projekt Garage 56 jest efektem współpracy Goodyeara, NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevroleta, łącząc zespół, producentów i opony mogące się pochwalić największą liczbą zwycięstw w 75-letniej historii NASCAR.

Za kierownicą zmodyfikowanej wersji Chevroleta Camaro ZL1 zasiądzie trzech światowej klasy kierowców: mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button, były zwycięzca Le Mans Mike Rockenfeller oraz siedmiokrotny mistrz NASCAR Cup Series Jimmie Johnson. 

Współpraca Goodyeara z NASCAR trwa już osiem dekad i jest jedną z najdłuższych w historii wyścigów. Goodyear ma na swoim koncie również długą historię sukcesów w Le Mans, w tym 14 zwycięstw w klasyfikacji generalnej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.