Samochody solarne Lightyear 2 będą dostępne w wynajmie od Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Lightyear, holenderska firma z sektora hi-tech, produkująca pojazd Lightyear 0, pierwszy na świecie samochód elektryczny zasilany energią słoneczną, podpisała umowę przedwstępną z firmą Arval z Grupy BNP Paribas, europejskim liderem w zakresie wynajmu długoterminowego pojazdów z pełną obsługą. Zamówienie dotyczy 10 000 sztuk solarnego pojazdu elektrycznego Lightyear 2, budowanego z myślą o rynku masowym. Partnerstwo to pozwoli klientom korporacyjnym i konsumentom z kluczowych rynków Arval w Europie doświadczyć mobilności opartej na czystej energii słonecznej.
Wstępne zamówienia na model Lightyear 2 od partnerów z segmentu B2B sięgają obecnie 21 000 egzemplarzy, co odpowiada sprzedaży o wartości 840 milionów euro. Tydzień temu firma Lightyear uruchomiła dla konsumentów możliwość zapisywania się na listę oczekujących na model Lightyear 2. Zapewnia to pierwszeństwo w składaniu zamówień przedpremierowych, które rozpoczną się jeszcze w tym roku.
Partnerstwo oparte na wspólnych wartościach
Arval i Lightyear mają podobne ambicje dotyczące działań na rzecz zrównoważonej mobilności, a partnerstwo ma na celu wsparcie Lightyear w wejściu na rynek konsumencki w latach 2023/24 nie tylko w Europie, ale także szerzej, na innych rynkach międzynarodowych.
– Technologia Lightyear jest sprawdzona, przystępna cenowo i przyjazna dla środowiska, dlatego będzie stanowić doskonałe uzupełnienie naszej floty – mówi Alain van Groenendael, prezes i dyrektor generalny Arval. – Naszą ambicją jest wynajmowanie 700 000 zelektryfikowanych pojazdów globalnie, w ramach finansowanej przez nas floty do 2025 roku. Z niecierpliwością czekamy na włączenie do niej 10 000 samochodów Lightyear 2. Pomogą nam one nie tylko osiągnąć ten cel, ale także zapewnić naszym klientom optymalne rozwiązanie, które odpowiada na ich potrzeby związane z transformacją energetyczną i wyzwaniami infrastrukturalnymi w Europie – dodaje.
Czysta mobilność dla wszystkich
– Oprócz oferowania solarnych samochodów elektrycznych klientom indywidualnym, Arval jako firma świadcząca usługę wynajmu, odgrywa kluczową rolę w szerokim rozpowszechnieniu naszej technologii. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie i możliwość korzystania z wiedzy oraz międzynarodowego zasięgu Arval przy wprowadzaniu na rynek modelu Lightyear 2 – mówi Lex Hoefsloot, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Lightyear.
Lightyear 2 to odpowiedź na potrzebę zapewnienia wygodnego rozwiązania w zakresie zeroemisyjnej mobilności. Dzięki panelom słonecznym umieszczonym na dachu i masce samochodu, możliwe będzie podwojenie zasięgu pojazdu do ponad 800 km na jednym ładowaniu. W efekcie, samochód solarny będzie można ładować trzy razy rzadziej, w porównaniu do przeciętnego pojazdu elektrycznego, a wszystko to przy cenie poniżej 40 000 euro. Po tym jak firma Lightyear udowodniła efektywność słonecznego pojazdu elektrycznego, produkując model Lightyear 0 w ograniczonej liczbie egzemplarzy, model Lightyear 2 jest kolejnym krokiem firmy w kierunku udostępnienia czystej mobilności dla każdego.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.