Komunikaty PR

Samochody solarne Lightyear 2 będą dostępne w wynajmie od Arval

2023-01-16  |  14:12
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl

Lightyear, holenderska firma z sektora hi-tech, produkująca pojazd Lightyear 0, pierwszy na świecie samochód elektryczny zasilany energią słoneczną, podpisała umowę przedwstępną z firmą Arval z Grupy BNP Paribas, europejskim liderem w zakresie wynajmu długoterminowego pojazdów z pełną obsługą. Zamówienie dotyczy 10 000 sztuk solarnego pojazdu elektrycznego Lightyear 2, budowanego z myślą o rynku masowym. Partnerstwo to pozwoli klientom korporacyjnym i konsumentom z kluczowych rynków Arval w Europie doświadczyć mobilności opartej na czystej energii słonecznej.

Wstępne zamówienia na model Lightyear 2 od partnerów z segmentu B2B sięgają obecnie 21 000 egzemplarzy, co odpowiada sprzedaży o wartości 840 milionów euro. Tydzień temu firma Lightyear uruchomiła dla konsumentów możliwość zapisywania się na listę oczekujących na model Lightyear 2. Zapewnia to pierwszeństwo w składaniu zamówień przedpremierowych, które rozpoczną się jeszcze w tym roku.

Partnerstwo oparte na wspólnych wartościach

Arval i Lightyear mają podobne ambicje dotyczące działań na rzecz zrównoważonej mobilności, a partnerstwo ma na celu wsparcie Lightyear w wejściu na rynek konsumencki w latach 2023/24 nie tylko w Europie, ale także szerzej, na innych rynkach międzynarodowych.

Technologia Lightyear jest sprawdzona, przystępna cenowo i przyjazna dla środowiska, dlatego będzie stanowić doskonałe uzupełnienie naszej floty – mówi Alain van Groenendael, prezes i dyrektor generalny Arval. – Naszą ambicją jest wynajmowanie 700 000 zelektryfikowanych pojazdów globalnie, w ramach finansowanej przez nas floty do 2025 roku. Z niecierpliwością czekamy na włączenie do niej 10 000 samochodów Lightyear 2. Pomogą nam one nie tylko osiągnąć ten cel, ale także zapewnić naszym klientom optymalne rozwiązanie, które odpowiada na ich potrzeby związane z transformacją energetyczną i wyzwaniami infrastrukturalnymi w Europie – dodaje.

Czysta mobilność dla wszystkich

Oprócz oferowania solarnych samochodów elektrycznych klientom indywidualnym, Arval jako firma świadcząca usługę wynajmu, odgrywa kluczową rolę w szerokim rozpowszechnieniu naszej technologii. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie i możliwość korzystania z wiedzy oraz międzynarodowego zasięgu Arval przy wprowadzaniu na rynek modelu Lightyear 2 – mówi Lex Hoefsloot, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Lightyear.

Lightyear 2 to odpowiedź na potrzebę zapewnienia wygodnego rozwiązania w zakresie zeroemisyjnej mobilności. Dzięki panelom słonecznym umieszczonym na dachu i masce samochodu, możliwe będzie podwojenie zasięgu pojazdu do ponad 800 km na jednym ładowaniu. W efekcie, samochód solarny będzie można ładować trzy razy rzadziej, w porównaniu do przeciętnego pojazdu elektrycznego, a wszystko to przy cenie poniżej 40 000 euro. Po tym jak firma Lightyear udowodniła efektywność słonecznego pojazdu elektrycznego, produkując model Lightyear 0 w ograniczonej liczbie egzemplarzy, model Lightyear 2 jest kolejnym krokiem firmy w kierunku udostępnienia czystej mobilności dla każdego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NBS Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.