Samochody solarne Lightyear 2 będą dostępne w wynajmie od Arval
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Lightyear, holenderska firma z sektora hi-tech, produkująca pojazd Lightyear 0, pierwszy na świecie samochód elektryczny zasilany energią słoneczną, podpisała umowę przedwstępną z firmą Arval z Grupy BNP Paribas, europejskim liderem w zakresie wynajmu długoterminowego pojazdów z pełną obsługą. Zamówienie dotyczy 10 000 sztuk solarnego pojazdu elektrycznego Lightyear 2, budowanego z myślą o rynku masowym. Partnerstwo to pozwoli klientom korporacyjnym i konsumentom z kluczowych rynków Arval w Europie doświadczyć mobilności opartej na czystej energii słonecznej.
Wstępne zamówienia na model Lightyear 2 od partnerów z segmentu B2B sięgają obecnie 21 000 egzemplarzy, co odpowiada sprzedaży o wartości 840 milionów euro. Tydzień temu firma Lightyear uruchomiła dla konsumentów możliwość zapisywania się na listę oczekujących na model Lightyear 2. Zapewnia to pierwszeństwo w składaniu zamówień przedpremierowych, które rozpoczną się jeszcze w tym roku.
Partnerstwo oparte na wspólnych wartościach
Arval i Lightyear mają podobne ambicje dotyczące działań na rzecz zrównoważonej mobilności, a partnerstwo ma na celu wsparcie Lightyear w wejściu na rynek konsumencki w latach 2023/24 nie tylko w Europie, ale także szerzej, na innych rynkach międzynarodowych.
– Technologia Lightyear jest sprawdzona, przystępna cenowo i przyjazna dla środowiska, dlatego będzie stanowić doskonałe uzupełnienie naszej floty – mówi Alain van Groenendael, prezes i dyrektor generalny Arval. – Naszą ambicją jest wynajmowanie 700 000 zelektryfikowanych pojazdów globalnie, w ramach finansowanej przez nas floty do 2025 roku. Z niecierpliwością czekamy na włączenie do niej 10 000 samochodów Lightyear 2. Pomogą nam one nie tylko osiągnąć ten cel, ale także zapewnić naszym klientom optymalne rozwiązanie, które odpowiada na ich potrzeby związane z transformacją energetyczną i wyzwaniami infrastrukturalnymi w Europie – dodaje.
Czysta mobilność dla wszystkich
– Oprócz oferowania solarnych samochodów elektrycznych klientom indywidualnym, Arval jako firma świadcząca usługę wynajmu, odgrywa kluczową rolę w szerokim rozpowszechnieniu naszej technologii. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie i możliwość korzystania z wiedzy oraz międzynarodowego zasięgu Arval przy wprowadzaniu na rynek modelu Lightyear 2 – mówi Lex Hoefsloot, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Lightyear.
Lightyear 2 to odpowiedź na potrzebę zapewnienia wygodnego rozwiązania w zakresie zeroemisyjnej mobilności. Dzięki panelom słonecznym umieszczonym na dachu i masce samochodu, możliwe będzie podwojenie zasięgu pojazdu do ponad 800 km na jednym ładowaniu. W efekcie, samochód solarny będzie można ładować trzy razy rzadziej, w porównaniu do przeciętnego pojazdu elektrycznego, a wszystko to przy cenie poniżej 40 000 euro. Po tym jak firma Lightyear udowodniła efektywność słonecznego pojazdu elektrycznego, produkując model Lightyear 0 w ograniczonej liczbie egzemplarzy, model Lightyear 2 jest kolejnym krokiem firmy w kierunku udostępnienia czystej mobilności dla każdego.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.