Santander Consumer Multirent rozpoczął przyjmowanie wniosków o dofinansowanie
Santander Consumer Multirent, który jako jeden z pierwszych podmiotów podpisał z Bankiem Ochrony Środowiska umowę o współpracy w ramach „Mojego elektryka”, rozpoczął już proces przyjmowania wniosków o dofinansowanie z tego programu. W ofercie leasingodawcy znajdują się znane i doceniane marki produkujące samochody elektryczne takie jak Tesla czy Mazda.
Wrocław, 29 marca 2022 r. Santander Consumer Multirent, który 11 stycznia br. przystąpił do „Mojego elektryka”, przyjął już pierwsze wnioski o dotację z tej inicjatywy. O dofinansowanie w ramach programu można starać się stacjonarnie, w salonach dealerskich współpracujących z leasingodawcą. Po podpisaniu odpowiednich dokumentów z pomocą sprzedawcy, równolegle rozpoczyna się procesowanie wniosku o leasing wybranego auta elektrycznego oraz o jego dofinansowanie z rządowej inicjatywy. Klient nie musi się jednak niczym przejmować. Umowa podpisana przez Santander Consumer Multirent z Bankiem Ochrony Środowiska sprawia, że po złożeniu wniosku o dotację do leasingu z „Mojego elektryka” wszystkie dalsze formalności załatwia leasingodawca.
Leasingobiorcy pozostaje czekanie na pozytywne decyzje, które w przypadku dofinansowania przez BoŚ są wydawane do 20 dni roboczych. Po ich nadejściu musi jedynie podpisać dokumenty związane z leasingiem i przyznaną dotacją. Następnie może już cieszyć się ekologicznym samochodem, uzyskanym na preferencyjnych warunkach.
- Dzięki przystąpieniu Santander Consumer Multirent do programu „Mój elektryk” nasi klienci zyskali okazję skorzystania z oferty dofinansowania do leasingu na samochód elektryczny – komentuje Klaudia Mrowiec z Santander Consumer Multirent. – Tym samym w zasięgu ich możliwości znalazły się znane i wzbudzające zaufanie marki takie jak Tesla, Mazda, na które wcześniej część z nich nie mogła sobie pozwolić. Cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę do tego, żeby auta elektryczne stawały się coraz bardziej inkluzywne. Jest to duży krok dla środowiska naturalnego, a także przyszłość branży motoryzacyjnej. W zeszłym roku Unia Europejska zaprezentowała pakiet „Fit for 55”, czyli zestaw przepisów klimatycznych przewidujących wprowadzenie bardziej restrykcyjnych norm emisji dla nowych samochodów. Niektóre firmy, jak Volvo czy Ford, ogłosiły, że w ciągu kilku lat będą produkować wyłącznie elektryki. Dowodzi to tego, że takie auta nie są jedynie przemijającym trendem, a postęp jest nieunikniony – dodaje.
Nabór wniosków w programie „Mój elektryk” będzie trwał do końca 2025 roku lub wyczerpania puli środków. Zgłoszenia są oceniane pod kątem zgodności z zasadami i warunkami inicjatywy. Jak wynika z informacji przekazanych IBRM Samar przez biuro prasowe NFOŚiGW pod koniec lutego, w ramach ścieżki leasingowej programu złożono wnioski o dopłaty do 690 pojazdów.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.