Santander Consumer Multirent rozpoczął przyjmowanie wniosków o dofinansowanie
Santander Consumer Multirent, który jako jeden z pierwszych podmiotów podpisał z Bankiem Ochrony Środowiska umowę o współpracy w ramach „Mojego elektryka”, rozpoczął już proces przyjmowania wniosków o dofinansowanie z tego programu. W ofercie leasingodawcy znajdują się znane i doceniane marki produkujące samochody elektryczne takie jak Tesla czy Mazda.
Wrocław, 29 marca 2022 r. Santander Consumer Multirent, który 11 stycznia br. przystąpił do „Mojego elektryka”, przyjął już pierwsze wnioski o dotację z tej inicjatywy. O dofinansowanie w ramach programu można starać się stacjonarnie, w salonach dealerskich współpracujących z leasingodawcą. Po podpisaniu odpowiednich dokumentów z pomocą sprzedawcy, równolegle rozpoczyna się procesowanie wniosku o leasing wybranego auta elektrycznego oraz o jego dofinansowanie z rządowej inicjatywy. Klient nie musi się jednak niczym przejmować. Umowa podpisana przez Santander Consumer Multirent z Bankiem Ochrony Środowiska sprawia, że po złożeniu wniosku o dotację do leasingu z „Mojego elektryka” wszystkie dalsze formalności załatwia leasingodawca.
Leasingobiorcy pozostaje czekanie na pozytywne decyzje, które w przypadku dofinansowania przez BoŚ są wydawane do 20 dni roboczych. Po ich nadejściu musi jedynie podpisać dokumenty związane z leasingiem i przyznaną dotacją. Następnie może już cieszyć się ekologicznym samochodem, uzyskanym na preferencyjnych warunkach.
- Dzięki przystąpieniu Santander Consumer Multirent do programu „Mój elektryk” nasi klienci zyskali okazję skorzystania z oferty dofinansowania do leasingu na samochód elektryczny – komentuje Klaudia Mrowiec z Santander Consumer Multirent. – Tym samym w zasięgu ich możliwości znalazły się znane i wzbudzające zaufanie marki takie jak Tesla, Mazda, na które wcześniej część z nich nie mogła sobie pozwolić. Cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę do tego, żeby auta elektryczne stawały się coraz bardziej inkluzywne. Jest to duży krok dla środowiska naturalnego, a także przyszłość branży motoryzacyjnej. W zeszłym roku Unia Europejska zaprezentowała pakiet „Fit for 55”, czyli zestaw przepisów klimatycznych przewidujących wprowadzenie bardziej restrykcyjnych norm emisji dla nowych samochodów. Niektóre firmy, jak Volvo czy Ford, ogłosiły, że w ciągu kilku lat będą produkować wyłącznie elektryki. Dowodzi to tego, że takie auta nie są jedynie przemijającym trendem, a postęp jest nieunikniony – dodaje.
Nabór wniosków w programie „Mój elektryk” będzie trwał do końca 2025 roku lub wyczerpania puli środków. Zgłoszenia są oceniane pod kątem zgodności z zasadami i warunkami inicjatywy. Jak wynika z informacji przekazanych IBRM Samar przez biuro prasowe NFOŚiGW pod koniec lutego, w ramach ścieżki leasingowej programu złożono wnioski o dopłaty do 690 pojazdów.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.