Santander Consumer Multirent rozpoczął przyjmowanie wniosków o dofinansowanie
Santander Consumer Multirent, który jako jeden z pierwszych podmiotów podpisał z Bankiem Ochrony Środowiska umowę o współpracy w ramach „Mojego elektryka”, rozpoczął już proces przyjmowania wniosków o dofinansowanie z tego programu. W ofercie leasingodawcy znajdują się znane i doceniane marki produkujące samochody elektryczne takie jak Tesla czy Mazda.
Wrocław, 29 marca 2022 r. Santander Consumer Multirent, który 11 stycznia br. przystąpił do „Mojego elektryka”, przyjął już pierwsze wnioski o dotację z tej inicjatywy. O dofinansowanie w ramach programu można starać się stacjonarnie, w salonach dealerskich współpracujących z leasingodawcą. Po podpisaniu odpowiednich dokumentów z pomocą sprzedawcy, równolegle rozpoczyna się procesowanie wniosku o leasing wybranego auta elektrycznego oraz o jego dofinansowanie z rządowej inicjatywy. Klient nie musi się jednak niczym przejmować. Umowa podpisana przez Santander Consumer Multirent z Bankiem Ochrony Środowiska sprawia, że po złożeniu wniosku o dotację do leasingu z „Mojego elektryka” wszystkie dalsze formalności załatwia leasingodawca.
Leasingobiorcy pozostaje czekanie na pozytywne decyzje, które w przypadku dofinansowania przez BoŚ są wydawane do 20 dni roboczych. Po ich nadejściu musi jedynie podpisać dokumenty związane z leasingiem i przyznaną dotacją. Następnie może już cieszyć się ekologicznym samochodem, uzyskanym na preferencyjnych warunkach.
- Dzięki przystąpieniu Santander Consumer Multirent do programu „Mój elektryk” nasi klienci zyskali okazję skorzystania z oferty dofinansowania do leasingu na samochód elektryczny – komentuje Klaudia Mrowiec z Santander Consumer Multirent. – Tym samym w zasięgu ich możliwości znalazły się znane i wzbudzające zaufanie marki takie jak Tesla, Mazda, na które wcześniej część z nich nie mogła sobie pozwolić. Cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę do tego, żeby auta elektryczne stawały się coraz bardziej inkluzywne. Jest to duży krok dla środowiska naturalnego, a także przyszłość branży motoryzacyjnej. W zeszłym roku Unia Europejska zaprezentowała pakiet „Fit for 55”, czyli zestaw przepisów klimatycznych przewidujących wprowadzenie bardziej restrykcyjnych norm emisji dla nowych samochodów. Niektóre firmy, jak Volvo czy Ford, ogłosiły, że w ciągu kilku lat będą produkować wyłącznie elektryki. Dowodzi to tego, że takie auta nie są jedynie przemijającym trendem, a postęp jest nieunikniony – dodaje.
Nabór wniosków w programie „Mój elektryk” będzie trwał do końca 2025 roku lub wyczerpania puli środków. Zgłoszenia są oceniane pod kątem zgodności z zasadami i warunkami inicjatywy. Jak wynika z informacji przekazanych IBRM Samar przez biuro prasowe NFOŚiGW pod koniec lutego, w ramach ścieżki leasingowej programu złożono wnioski o dopłaty do 690 pojazdów.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.