Santander Consumer Bank: Jak przygotować auto do długiej trasy?
Wrocław, 17 sierpnia 2022 r. Jedną z pierwszych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przy planowaniu długiego wyjazdu są koła m.in. ich stan wizualny i wysokość bieżnika. Jeśli cokolwiek nas zaniepokoi, warto poradzić się wulkanizatora. Natomiast jeśli wszystko jest w porządku, przechodzimy do ciśnienia w kołach. Zbyt wysokie lub niskie może mieć wpływ na nasze bezpieczeństwo na drodze.
- Jest to coś o czym kierowcy często zapominają, a jednak to bardzo istotna kwestia z uwagi na to, że nieprawidłowe ciśnienie w oponach w skrajnych wypadkach może nawet doprowadzić do ich wystrzału podczas jazdy – komentuje Magdalena Grzelak, Rzecznik Prasowy z Santander Consumer Banku. - Poza tym pogarsza precyzję kierowania oraz pewność podczas pokonywania zakrętów, co również może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji w trasie.
Pasek klinowy piszczy? Konieczna będzie wymiana
Kolejną rzeczą jaką należy sprawdzić przed długą podróżą jest stan płynów eksploatacyjnych, w tym oleju skrzyni biegów, płynu chłodniczego i hamulcowego. Ich poziom musi być prawidłowy przed każdą większą wyprawą, żeby uniknąć niespodzianek na drodze.
Po otwarciu maski warto zwrócić uwagę również na stan w jakim znajduje się pasek klinowy, napędzający alternator, pompę wody i klimatyzację. Jeśli widać na nim oznaki zużycia lub jeśli po odpaleniu auta zaczyna piszczeć, należy go niezwłocznie wymienić. Innymi elementami, na które powinno się zwrócić uwagę są klocki hamulcowe, wycieraczki i żarówki. Przepalone światła mijania, tylne, hamowania lub kierunkowskazy to najprostszy sposób na nieplanowany postój w trasie. W zależności od tego jakiej generacji auto posiadamy, możemy skontrolować je samodzielnie lub odwiedzić serwis.
Wizyta u mechanika może okazać się niezbędna również jeśli zorientujemy się, że niewłaściwie pracują rzadko używane podzespoły naszego auta np. tempomat, którego rzadko używa się do jazdy po mieście, natomiast bywa bardzo przydatny na autostradzie. Warto sprawdzić je przed dłuższą podróżą.
- Przed dalszą trasą można również zainteresować się produktami bankowymi, które potrafią w niej wiele ułatwić np. Visa TurboKARTĄ – dodaje Paweł Pasztetnik, Manager ds. Zarządzania Produktami z Centrum Rozwoju Produktów Sprzedaży Bezpośredniej z Santander Consumer Banku. - Jej użytkownicy mogą zaoszczędzić nawet 360 zł w skali roku, dzięki zwrotom za płatności w samodzielnych myjniach samochodowych, na stacjach paliw czy w restauracjach. Dodatkowo posiadacze karty otrzymują bezpłatne ubezpieczenie car assistance, które może przydać się, gdy na drodze przydarzy się problematyczna sytuacja np. awaria pojazdu lub kolizja.
Obecnie trwa promocja – osoby, które podpiszą umowę na VisaTURBOKARTĘ i wykonają nią transakcje płatnicze na kwotę co najmniej 300 zł w danym miesiącu kalendarzowym, mogą otrzymać voucher na zakupy w serwisie Allegro. Jeden klient może otrzymać maksymalnie 4 vouchery o wartości 50 zł każdy za dany miesiąc aktywnego korzystania z karty.
Ostatnią rzeczą, na jaką warto zwrócić uwagę, zwłaszcza jeśli udajemy się za granicę, są przepisy, ograniczenia prędkości, mandaty czy obowiązkowe wyposażenie auta w państwie do którego jedziemy. W niektórych krajach wymaga się np. posiadania odblaskowej kamizelki dla każdego pasażera. Dobrze jest też sprawdzić po jakich drogach będziemy się poruszać, żeby odpowiednio wcześniej zorientować się jak opłacić przejazd po autostradzie w danym miejscu. W ten sposób nie spotkają nas żadne przykre niespodzianki.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.