Komunikaty PR

SCM: 10 proc. kierowców rozważałoby obecnie wynajęcie auta w abonamencie

2023-05-30  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Już co dziesiąty zmotoryzowany Polak brałby pod uwagę możliwość wynajęcia samochodu w abonamencie – wynika z badania Santander Consumer Multirent „Czas wynajmu aut”. 87 proc. polskich kierowców nie byłoby jednak na to gotowych. Ankietowani zostali zapytani również o to, jaki byłby dla nich optymalny, miesięczny koszt skorzystania z tej usługi. Co drugi respondent wskazał kwotę nieprzekraczającą 1000 zł.

 

Wrocław, 30 maja 2023 r. Jak wynika z badania Santander Consumer Multirent „Czas wynajmu aut”, usługa wynajęcia samochodu w abonamencie na ten moment nie jest dość popularna wśród polskich kierowców. Tylko 10 proc. badanych przyznało, że obecnie rozważałoby skorzystanie z niej. W tej grupie znalazło się najwięcej 50-59 latków (15 proc.), mieszkańców metropolii jak Warszawa czy Kraków (18 proc.) oraz zarabiających od 7000 zł netto w górę (25 proc.).

- O wiele wyższy jest jednak odsetek Polaków z prawem jazdy, którzy aktualnie nie biorą takiej usługi pod uwagę (87 proc.) – komentuje Piotr Półtorzycki, Dyrektor Działu Sprzedaży i Współpracy z Importerami z Santander Consumer Multirent. – Najmniejsze zainteresowanie wynajmem wykazują kobiety (91 proc. w porównaniu do 83 proc. mężczyzn) i osoby z najniższymi dochodami do 1999 zł na rękę (92 proc.).

Więcej niż 1000 zł wydadzą nieliczni

Kierowcy w badaniu Santander Consumer Multirent zostali zapytani również o to, ile byliby w stanie miesięcznie przeznaczyć na korzystanie z auta na abonament, gdyby byli taką usługą zainteresowani. Największy odsetek respondentów (43 proc.) wskazał, że najchętniej wydałby na ten cel mniej niż 1000 zł. W tej grupie było najwięcej 18-29 latków (64 proc.), mieszkańców metropolii powyżej 250 tys. osób (49 proc.) oraz ankietowanych z dochodem od 2000 do 2999 zł na rękę (61 proc.).

Na drugim miejscu wśród wskazań ogółu badanych znalazła się kwota w wysokości 1001-1500 zł (13 proc.). Tę odpowiedź często wybierali 30-39 latkowie i ponownie osoby z miast powyżej 250 tys. mieszkańców (w obu przypadkach po 21 proc.).

- Podium zamyka kwota w wysokości 1501-2000 zł (6 proc.). Warto zaznaczyć, że co trzeci respondent nie potrafił jednak odpowiedzieć na to pytanie (34 proc.) – komentuje Piotr Półtorzycki z Santander Consumer Multirent. – Razem z wynikami powyżej wskazuje to na to, że większość Polaków nie jest jeszcze gotowa na korzystanie z tego rozwiązania i preferuje wynajem krótkoterminowy lub posiadanie auta na własność. Interesującą opcją może być tutaj pożyczka konsumencka, dostępna w ofercie Santander Consumer Financial Solutions, która może ułatwić kupno własnego samochodu lub motocykla. Osoby prowadzące własną działalność mogą zastanowić się również nad leasingiem operacyjnym w Santander Consumer Multirent z opłatą wstępną od 0 proc. wartości pojazdu.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Multirent metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 30 marca – 03 kwietnia 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa Polaków posiadających prawo jazdy. Próba n = 1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.