Komunikaty PR

SCM: 10 proc. kierowców rozważałoby obecnie wynajęcie auta w abonamencie

2023-05-30  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Już co dziesiąty zmotoryzowany Polak brałby pod uwagę możliwość wynajęcia samochodu w abonamencie – wynika z badania Santander Consumer Multirent „Czas wynajmu aut”. 87 proc. polskich kierowców nie byłoby jednak na to gotowych. Ankietowani zostali zapytani również o to, jaki byłby dla nich optymalny, miesięczny koszt skorzystania z tej usługi. Co drugi respondent wskazał kwotę nieprzekraczającą 1000 zł.

 

Wrocław, 30 maja 2023 r. Jak wynika z badania Santander Consumer Multirent „Czas wynajmu aut”, usługa wynajęcia samochodu w abonamencie na ten moment nie jest dość popularna wśród polskich kierowców. Tylko 10 proc. badanych przyznało, że obecnie rozważałoby skorzystanie z niej. W tej grupie znalazło się najwięcej 50-59 latków (15 proc.), mieszkańców metropolii jak Warszawa czy Kraków (18 proc.) oraz zarabiających od 7000 zł netto w górę (25 proc.).

- O wiele wyższy jest jednak odsetek Polaków z prawem jazdy, którzy aktualnie nie biorą takiej usługi pod uwagę (87 proc.) – komentuje Piotr Półtorzycki, Dyrektor Działu Sprzedaży i Współpracy z Importerami z Santander Consumer Multirent. – Najmniejsze zainteresowanie wynajmem wykazują kobiety (91 proc. w porównaniu do 83 proc. mężczyzn) i osoby z najniższymi dochodami do 1999 zł na rękę (92 proc.).

Więcej niż 1000 zł wydadzą nieliczni

Kierowcy w badaniu Santander Consumer Multirent zostali zapytani również o to, ile byliby w stanie miesięcznie przeznaczyć na korzystanie z auta na abonament, gdyby byli taką usługą zainteresowani. Największy odsetek respondentów (43 proc.) wskazał, że najchętniej wydałby na ten cel mniej niż 1000 zł. W tej grupie było najwięcej 18-29 latków (64 proc.), mieszkańców metropolii powyżej 250 tys. osób (49 proc.) oraz ankietowanych z dochodem od 2000 do 2999 zł na rękę (61 proc.).

Na drugim miejscu wśród wskazań ogółu badanych znalazła się kwota w wysokości 1001-1500 zł (13 proc.). Tę odpowiedź często wybierali 30-39 latkowie i ponownie osoby z miast powyżej 250 tys. mieszkańców (w obu przypadkach po 21 proc.).

- Podium zamyka kwota w wysokości 1501-2000 zł (6 proc.). Warto zaznaczyć, że co trzeci respondent nie potrafił jednak odpowiedzieć na to pytanie (34 proc.) – komentuje Piotr Półtorzycki z Santander Consumer Multirent. – Razem z wynikami powyżej wskazuje to na to, że większość Polaków nie jest jeszcze gotowa na korzystanie z tego rozwiązania i preferuje wynajem krótkoterminowy lub posiadanie auta na własność. Interesującą opcją może być tutaj pożyczka konsumencka, dostępna w ofercie Santander Consumer Financial Solutions, która może ułatwić kupno własnego samochodu lub motocykla. Osoby prowadzące własną działalność mogą zastanowić się również nad leasingiem operacyjnym w Santander Consumer Multirent z opłatą wstępną od 0 proc. wartości pojazdu.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Multirent metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 30 marca – 03 kwietnia 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa Polaków posiadających prawo jazdy. Próba n = 1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.