SCM: 10 proc. kierowców rozważałoby obecnie wynajęcie auta w abonamencie
Już co dziesiąty zmotoryzowany Polak brałby pod uwagę możliwość wynajęcia samochodu w abonamencie – wynika z badania Santander Consumer Multirent „Czas wynajmu aut”. 87 proc. polskich kierowców nie byłoby jednak na to gotowych. Ankietowani zostali zapytani również o to, jaki byłby dla nich optymalny, miesięczny koszt skorzystania z tej usługi. Co drugi respondent wskazał kwotę nieprzekraczającą 1000 zł.
Wrocław, 30 maja 2023 r. Jak wynika z badania Santander Consumer Multirent „Czas wynajmu aut”, usługa wynajęcia samochodu w abonamencie na ten moment nie jest dość popularna wśród polskich kierowców. Tylko 10 proc. badanych przyznało, że obecnie rozważałoby skorzystanie z niej. W tej grupie znalazło się najwięcej 50-59 latków (15 proc.), mieszkańców metropolii jak Warszawa czy Kraków (18 proc.) oraz zarabiających od 7000 zł netto w górę (25 proc.).
- O wiele wyższy jest jednak odsetek Polaków z prawem jazdy, którzy aktualnie nie biorą takiej usługi pod uwagę (87 proc.) – komentuje Piotr Półtorzycki, Dyrektor Działu Sprzedaży i Współpracy z Importerami z Santander Consumer Multirent. – Najmniejsze zainteresowanie wynajmem wykazują kobiety (91 proc. w porównaniu do 83 proc. mężczyzn) i osoby z najniższymi dochodami do 1999 zł na rękę (92 proc.).
Więcej niż 1000 zł wydadzą nieliczni
Kierowcy w badaniu Santander Consumer Multirent zostali zapytani również o to, ile byliby w stanie miesięcznie przeznaczyć na korzystanie z auta na abonament, gdyby byli taką usługą zainteresowani. Największy odsetek respondentów (43 proc.) wskazał, że najchętniej wydałby na ten cel mniej niż 1000 zł. W tej grupie było najwięcej 18-29 latków (64 proc.), mieszkańców metropolii powyżej 250 tys. osób (49 proc.) oraz ankietowanych z dochodem od 2000 do 2999 zł na rękę (61 proc.).
Na drugim miejscu wśród wskazań ogółu badanych znalazła się kwota w wysokości 1001-1500 zł (13 proc.). Tę odpowiedź często wybierali 30-39 latkowie i ponownie osoby z miast powyżej 250 tys. mieszkańców (w obu przypadkach po 21 proc.).
- Podium zamyka kwota w wysokości 1501-2000 zł (6 proc.). Warto zaznaczyć, że co trzeci respondent nie potrafił jednak odpowiedzieć na to pytanie (34 proc.) – komentuje Piotr Półtorzycki z Santander Consumer Multirent. – Razem z wynikami powyżej wskazuje to na to, że większość Polaków nie jest jeszcze gotowa na korzystanie z tego rozwiązania i preferuje wynajem krótkoterminowy lub posiadanie auta na własność. Interesującą opcją może być tutaj pożyczka konsumencka, dostępna w ofercie Santander Consumer Financial Solutions, która może ułatwić kupno własnego samochodu lub motocykla. Osoby prowadzące własną działalność mogą zastanowić się również nad leasingiem operacyjnym w Santander Consumer Multirent z opłatą wstępną od 0 proc. wartości pojazdu.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Multirent metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 30 marca – 03 kwietnia 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa Polaków posiadających prawo jazdy. Próba n = 1000.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.