Komunikaty PR

SCM: 10 proc. kierowców rozważałoby obecnie wynajęcie auta w abonamencie

2023-05-30  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Już co dziesiąty zmotoryzowany Polak brałby pod uwagę możliwość wynajęcia samochodu w abonamencie – wynika z badania Santander Consumer Multirent „Czas wynajmu aut”. 87 proc. polskich kierowców nie byłoby jednak na to gotowych. Ankietowani zostali zapytani również o to, jaki byłby dla nich optymalny, miesięczny koszt skorzystania z tej usługi. Co drugi respondent wskazał kwotę nieprzekraczającą 1000 zł.

 

Wrocław, 30 maja 2023 r. Jak wynika z badania Santander Consumer Multirent „Czas wynajmu aut”, usługa wynajęcia samochodu w abonamencie na ten moment nie jest dość popularna wśród polskich kierowców. Tylko 10 proc. badanych przyznało, że obecnie rozważałoby skorzystanie z niej. W tej grupie znalazło się najwięcej 50-59 latków (15 proc.), mieszkańców metropolii jak Warszawa czy Kraków (18 proc.) oraz zarabiających od 7000 zł netto w górę (25 proc.).

- O wiele wyższy jest jednak odsetek Polaków z prawem jazdy, którzy aktualnie nie biorą takiej usługi pod uwagę (87 proc.) – komentuje Piotr Półtorzycki, Dyrektor Działu Sprzedaży i Współpracy z Importerami z Santander Consumer Multirent. – Najmniejsze zainteresowanie wynajmem wykazują kobiety (91 proc. w porównaniu do 83 proc. mężczyzn) i osoby z najniższymi dochodami do 1999 zł na rękę (92 proc.).

Więcej niż 1000 zł wydadzą nieliczni

Kierowcy w badaniu Santander Consumer Multirent zostali zapytani również o to, ile byliby w stanie miesięcznie przeznaczyć na korzystanie z auta na abonament, gdyby byli taką usługą zainteresowani. Największy odsetek respondentów (43 proc.) wskazał, że najchętniej wydałby na ten cel mniej niż 1000 zł. W tej grupie było najwięcej 18-29 latków (64 proc.), mieszkańców metropolii powyżej 250 tys. osób (49 proc.) oraz ankietowanych z dochodem od 2000 do 2999 zł na rękę (61 proc.).

Na drugim miejscu wśród wskazań ogółu badanych znalazła się kwota w wysokości 1001-1500 zł (13 proc.). Tę odpowiedź często wybierali 30-39 latkowie i ponownie osoby z miast powyżej 250 tys. mieszkańców (w obu przypadkach po 21 proc.).

- Podium zamyka kwota w wysokości 1501-2000 zł (6 proc.). Warto zaznaczyć, że co trzeci respondent nie potrafił jednak odpowiedzieć na to pytanie (34 proc.) – komentuje Piotr Półtorzycki z Santander Consumer Multirent. – Razem z wynikami powyżej wskazuje to na to, że większość Polaków nie jest jeszcze gotowa na korzystanie z tego rozwiązania i preferuje wynajem krótkoterminowy lub posiadanie auta na własność. Interesującą opcją może być tutaj pożyczka konsumencka, dostępna w ofercie Santander Consumer Financial Solutions, która może ułatwić kupno własnego samochodu lub motocykla. Osoby prowadzące własną działalność mogą zastanowić się również nad leasingiem operacyjnym w Santander Consumer Multirent z opłatą wstępną od 0 proc. wartości pojazdu.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Multirent metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 30 marca – 03 kwietnia 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa Polaków posiadających prawo jazdy. Próba n = 1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.