Komunikaty PR

SCM: Dofinansowanie z „Mojego elektryka” zachęca do zakupu auta elektrycznego

2023-09-27  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
  • Jak wynika z badania Santander Consumer Multirent 26 proc. polskich kierowców deklaruje, że gdyby mieli obecnie kupić samochód zastanawialiby się nad nabyciem auta elektrycznego, a 60 proc. nie rozważałoby takiej możliwości. Dziewięciu na dziesięciu badanych, którzy byliby zainteresowani posiadaniem samochodu „na prąd” przyznaje, że na ich decyzję miałby wpływ rządowy program „Mój elektryk”.

 

  • Największy odsetek (41 proc.) polskich kierowców kupiłby elektryka korzystając z takich produktów bankowych jak kredyt samochodowy bądź leasing. Z kolei 24 proc. przyznało, że taki zakup sfinansowałoby gotówką z własnej kieszeni.

 

Wrocław, 27 września 2023 r. – INFORMACJA PRASOWA

Jedna czwarta (26 proc.) polskich kierowców decydując się na kupno nowego auta rozważałaby obecnie nabycie auta elektrycznego – to wyniki badania Santander Consumer Multirent zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”. Trzech na pięciu (60 proc.) z kolei nie zastanawiałoby się nad zakupem takiego pojazdu. Najbardziej skłonni do tego, by na co dzień korzystać z elektryka byli m.in. 30-latkowie (31 proc.) oraz mieszkańcy dużych miast jak Wrocław, Warszawa czy Gdańsk (33 proc.). Najmniej, seniorzy powyżej 70 roku życia (72 proc.) oraz osoby, których zarobki mieszczą się w przedziale od 6 000 do 7 499 złotych netto (69 proc.).

 

–  Z naszego wcześniejszego raportu „Nadchodzi czas aut elektrycznych” wynika, że w 2022 roku 55 proc. polskich kierowców było negatywnie nastawionych do tego, by zasiąść za kierownicą elektryka, a 21 proc. nie miało na ten temat zdania. W relacji do tegorocznych danych widać więc, że zmniejszył się odsetek osób niezdecydowanych, a zwiększył tych, którzy nie rozważaliby obecnie kupna auta elektrycznego – mówi Piotr Półtorzycki, Dyrektor Działu Sprzedaży i Współpracy z Importerami z Santander Consumer Multirent. –  Dobrym prognostykiem jest jednak fakt, że podobnie jak w roku ubiegłym kształtuje się odsetek osób, które rozważałyby kupno samochodu „na prąd” – w 2022 było to 24 proc. a obecnie 26 proc. Oznacza to, że zainteresowanie elektrykami w Polsce utrzymuje się na stabilnym poziomie, o czym może świadczyć chociażby wzrastająca z miesiąca na miesiąc liczba samochodów z zieloną rejestracją na naszych drogach  – dodaje.

 

„Mój elektryk” stymuluje zainteresowanie

 

Wyniki badania Santander Consumer Multirent potwierdzają, że dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami. Na pytanie o to, czy możliwość skorzystania z rządowego dofinansowania na zakup auta elektrycznego w ramach programu „Mój elektryk” zachęciłaby do zakupu takiego pojazdu 43 proc. polskich kierowców rozważających elektryka odpowiedziało „zdecydowanie tak”, a 46 proc. „raczej tak”. Jedynie 3 proc. kierowców z tej grupy stwierdziło, że wsparcie Państwa raczej nie zmobilizowałoby ich do nabycia samochodu elektrycznego, a podobny odsetek przyznał, że nie miałoby to dla nich jakiegokolwiek znaczenia.

 

Co trzeci kierowca nie wie, w jaki sposób miałby sfinansować zakup elektryka

 

Badani pytani o to, w jaki sposób sfinansowaliby zakup samochodu elektrycznego, najczęściej wskazywali środki własne – po gotówkę sięgnąłby jeden na czterech (24 proc.) ankietowanych. W dalszej kolejności respondenci wskazywali kredyt samochodowy oraz kredyt gotówkowy (odpowiednio 16 i 15 proc. wskazań). Co dziesiąty z kolei deklarował, że elektryka wziąłby w leasing. Najmniej, bo jedynie 2 proc. polskich kierowców, skorzystałoby w tym celu z pożyczki leasingowej. Oznacza to, że łącznie dwóch na pięciu kierowców (41 proc.) w celu sfinansowania zakupu samochodu elektrycznego skorzystałoby z produktów oferowanych przez banki i instytucje finansowe.

 

Co ciekawe, co trzeci ankietowany nie potrafił odpowiedzieć na pytanie o preferowany sposób sfinansowania zakup auta elektrycznego. Najwięcej niezdecydowanych było wśród seniorów powyżej 70 roku życia (46 proc. wskazań), mieszkańców małych miast (40 proc.) oraz osób zarabiających poniżej 1 999 złotych na rękę (43 proc.) – mówi Piotr Półtorzycki z Santander Consumer Multirent. – Warto pamiętać, że instytucje finansowe oferują dziś wiele elastycznych rozwiązań dla osób zainteresowanych zakupem elektryka. Klienci indywidualni mogą na przykład skorzystać z pożyczki konsumenckiej z dogodnym okresem spłaty nawet do 96 miesięcy dostępnej w Santander Consumer Financial Solutions. Z kolei osoby prowadzące własną działalność mogą wybrać leasing Santander Consumer Multirent  na auto elektryczne z dotacją z programu „Mój elektryk”.

 

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 14-23 sierpnia br. na osobach posiadających prawo jazdy na zlecenie Santander Consumer Multirent przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS). Zrealizowano je metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). Próba n=1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.