Komunikaty PR

SCM: Motocykl lub quad do jazdy po trudnym terenie, co warto wiedzieć?

2022-09-07  |  10:35
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Nie wszystkie motocykle i quady muszą posiadać tablice rejestracyjne – te przeznaczone do jazdy po trasach off-road czy torach enduro, czyli nie poruszające się po drogach publicznych, nie podlegają zapisom prawa o ruchu drogowym dotyczącym obowiązkowej rejestracji pojazdów. Są jednak warunki jakie należy spełnić, by jeżdżąc w trudnym terenie takim pojazdem nie zarobić kilkuset złotowego mandatu. O czym warto pamiętać decydując się na kupno motocykla lub quada do jazdy typowo rekreacyjnej? Jak sfinansować taki wydatek? Na ten temat wypowiedział się ekspert Santander Consumer Multirent.

Wrocław, 7 września 2022 r. Zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, pojazdy takie jak samochody, motocykle czy quady, które poruszają się po drogach publicznych w Polsce muszą być zarejestrowane. Warto podkreślić, że za drogi publiczne, w rozumieniu ustawy, uważa się nie tylko miejskie ulice, drogi krajowe czy autostrady, lecz także drogi leśne, parkingi oraz place przeznaczone do ruchu pojazdów.

A co z motocyklami czy quadami, które nie poruszają się po drogach publicznych? Tymi, które kupowane są wyłącznie do celów rekreacyjnych czy rozwijania swoich pasji –  przygotowanych do jazdy po torach enduro czy trasach off-road? Takie pojazdy nie muszą posiadać tablic rejestracyjnych.

Trzeba jednak pamiętać, że niezarejestrowany pojazd mechaniczny może być wykorzystywany jedynie na specjalnie do tego przeznaczonych terenach, a jego transport powinien się odbywać wyłącznie na lawecie – mówi Marek Lewandowski, Menedżer ds. Produktu z Santander Consumer Multirent – Zgodnie z prawem nie musi być poddawany okresowym badaniom technicznym. Jednak ze względu na sposób użytkowania i przeciążenia jakim podlega, dla bezpieczeństwa powinno się go regularnie serwisować.

Popularność off-road i enduro cały czas rośnie. Coraz więcej Polaków interesuje się motocyklami i quadami, którymi można jeździć w trudnym terenie, często grzęznąc przy tym w wielkiej kałuży błota. Przybywa też specjalnych tras i torów oraz sklepów oferujących sprzęt dedykowany takiej formie rozrywki. Warto też podkreślić, że zainteresowanie sportami ekstremalnymi zdecydowanie zwiększyła… pandemia. Jak wynika z ubiegłorocznego raportu „Zwyczaje urlopowe Polaków”, co trzeci uważa, że po kolejnych lockdownach jesteśmy spragnieni mocnych wrażeń.

Coraz większa liczba Polaków może pozwolić sobie na kupno specjalnego motocykla lub quada za gotówkę. Część jednak nie może bądź nie chce w tym celu naruszać swoich oszczędności czy bieżących dochodów. Z tego powodu, dealerzy coraz częściej podejmują współpracę z leasingodawcą oferującym finansowanie takich nierejestrowanych produktów. Rozwiązania te charakteryzuje minimum formalności, a oczekiwanie na upragniony sprzęt jest zdecydowanie krótsze, ponieważ leasingodawca nie musi rejestrować pojazdu w urzędzie wydziału komunikacji. Nie trzeba też czekać na otrzymanie tablic rejestracyjnych i dowodu – podkreśla Marek Lewandowski z Santander Consumer Multirent.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.