Skuter czy łódź motorowa? Można mieć i jedno i drugie.
Wielkimi krokami zbliża się lato. To najwyższy czas, by miłośnicy spędzania wolnego czasu nad wodą, mogli zaopatrzyć się w profesjonalne skutery i dobrze wyposażone łodzie motorowe. Warto rozważyć opcje sprowadzenia ich z zagranicy. Jednak zdaniem ekspertów koszty takich transakcji nie są małe, więc nie warto robić tego na własną rękę, tylko zlecić specjalistom.
Skuter na rodzinny wypad
Rynek amerykański jest bardzo bogaty w kwestii wyboru odpowiedniej jednostki. Skutery wodne w Polsce pojawiły się pod koniec lat 80. Obecnie są coraz bardziej popularną formą spędzania wolnego czasu nad wodą. Nowy skuter to koszt od 50 do 120 tysięcy złotych. Sprowadzenie używanej maszyny jest zdecydowanie tańsze i trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu od 30 do 60 tysięcy złotych – w zależności od stanu modelu, marki. Największą popularnością cieszą się takie marki jak: Yamaha, Sea-Doo, Kawasaki.
Odpowiednio dobrany model skutera może być idealną formą rozrywki dla kilkuosobowej rodziny. Niektóre są wyposażone w funkcję holowania narciarza wodnego oraz tempomat. W najnowszych modelach możemy spotkać nawet pokładowy komputer oraz wsteczny bieg. Z reguły skuter wodny zbudowany jest z mocnych materiałów kompozytowych, które wzmocnione są dodatkowo włóknem szklanym.
- Warto zaufać firmom, które profesjonalnie zajmują się sprowadzaniem maszyn z zagranicy Na bazie wieloletniego doświadczenia już po kilku informacjach i pobieżnym obejrzeniu maszyny jestem w stanie stwierdzić, czy wart jest swojej ceny i czy mogę ze spokojnym sumieniem polecić je klientowi – mówi Sebastian Pućkowski z Kameleon Transport.
Trzeba jednak pamiętać, że skuter wodny musi być zarejestrowany we właściwym inspektoracie żeglugi śródlądowej. Mozna to zrobić również za pomocą strony www.reja24.pl lub w odpowiednim oddziale urzędu miejskiego bądź starostwa . W Polsce osoby, które chcą pływać skuterem, muszą posiadać patent Sternika Motorowodnego.
A może jednak łódź?
Również łodzie motorowe, które są zdecydowanie droższe niż skutery, sprawdzają się idealnie zarówno na długie wakacje, jak i krótkie, weekendowe wypady. Motorówki są świetną okazją do relaksu i realizacji swoich pasji takich jak wędkarstwo bądź sporty wodne. Jednak tu trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu około 60 tysięcy zł. - jeżeli decydujemy się na używaną łódź, sprowadzoną z zagranicy.
Łodzie motorowe otwartopodłogowe typu Bowrider wykorzystywane są na przykład do opalania się. Łódź bowrider jest też lżejsza, co ułatwia osiąganie większych prędkości. Z kolei łódź motorowa kabinowa daje możliwość w miarę wygodnego poruszania się nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, dając schronienie przed deszczem czy silnym wiatrem.
Rynek amerykański to największe skupisko czołowych producentów łodzi. Zza oceanu wywodzą się takie marki jak: Sea Ray, Gloston, Kobalt, Boyliver, Chris Craft.
Łodzie – ze względu na dużo większe gabaryty mają indywidualnie wyceniany koszt transportu morskiego i lądowego. Łodzie mogą być transportowane na dwa sposoby. Mniejsze w kontenerach, większe typu RoRo na statku.
Wśród opłat, które będą musiały zostać pokryte, znajdują się:
* cło wynoszące 1,7% + 25% na łodzie wyprodukowane w USA,
* cło wynoszące 1,7% na łodzie wyprodukowane poza USA,
* podatek VAT – 19% w Niemczech, 21% w Holandii, 23% w Polsce,
* koszty rejestracji łodzi w kraju – około 200 zł.
- Jako jedyni z nielicznych organizujemy odprawę zakupionych łodzi w Holandii ze względu na wymagany przez Unię Europejską certyfikat CE. Aby dowiedzieć się o kosztach celnych, związanych z importem łodzi w Holandii prosimy o bezpośredni kontakt z naszym doradca klienta. Dokonamy kompleksowego zakupu łodzi z pełną obsługą logistyczną i celną, realizujemy zakupy jednostek kupionych przez klientów indywidualnych. – dodaje przedstawiciel Kameleona.
Oferta tej marki obejmuje między innymi: transport lądowy po USA, przygotowanie łodzi do wysyłki, zabezpieczenie przed wpływem warunków atmosferycznych, zabezpieczenie silnika na czas transportu.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.