Komunikaty PR

Skuter czy łódź motorowa? Można mieć i jedno i drugie.

2021-05-04  |  01:00
Biuro prasowe

Wielkimi krokami zbliża się lato. To najwyższy czas, by miłośnicy spędzania wolnego czasu nad wodą, mogli zaopatrzyć się w profesjonalne skutery i dobrze wyposażone łodzie motorowe. Warto rozważyć opcje sprowadzenia ich z zagranicy. Jednak zdaniem ekspertów koszty takich transakcji nie są małe, więc nie warto robić tego na własną rękę, tylko zlecić specjalistom. 

Skuter na rodzinny wypad 

Rynek amerykański jest bardzo bogaty w kwestii wyboru odpowiedniej jednostki. Skutery wodne w Polsce pojawiły się pod koniec lat 80. Obecnie są coraz bardziej popularną formą spędzania wolnego czasu nad wodą. Nowy skuter to koszt od 50 do 120 tysięcy złotych. Sprowadzenie używanej maszyny jest zdecydowanie tańsze i trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu od 30 do 60 tysięcy złotych – w zależności od stanu modelu, marki. Największą popularnością cieszą się takie marki jak: Yamaha, Sea-Doo, Kawasaki.

Odpowiednio dobrany model skutera może być idealną formą rozrywki dla kilkuosobowej rodziny. Niektóre są wyposażone w funkcję holowania narciarza wodnego oraz tempomat. W najnowszych modelach możemy spotkać nawet pokładowy komputer oraz wsteczny bieg. Z reguły skuter wodny zbudowany jest z mocnych materiałów kompozytowych, które wzmocnione są dodatkowo włóknem szklanym.

- Warto zaufać firmom, które profesjonalnie zajmują się sprowadzaniem maszyn z zagranicy Na bazie wieloletniego doświadczenia już po kilku informacjach i pobieżnym obejrzeniu maszyny jestem w stanie stwierdzić, czy wart jest swojej ceny i czy mogę ze spokojnym sumieniem polecić je klientowi – mówi Sebastian Pućkowski z Kameleon Transport.

Trzeba jednak pamiętać, że skuter wodny musi być zarejestrowany we właściwym inspektoracie żeglugi śródlądowej. Mozna to zrobić również za pomocą strony www.reja24.pl lub w odpowiednim oddziale urzędu miejskiego bądź starostwa . W Polsce osoby, które chcą pływać skuterem, muszą posiadać patent Sternika Motorowodnego.

A może jednak łódź?

Również łodzie motorowe, które są zdecydowanie droższe niż skutery, sprawdzają się idealnie zarówno na długie wakacje, jak i krótkie, weekendowe wypady. Motorówki są świetną okazją do relaksu i realizacji swoich pasji takich jak wędkarstwo bądź sporty wodne. Jednak tu trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu około 60 tysięcy zł. - jeżeli decydujemy się na używaną łódź, sprowadzoną z zagranicy.

Łodzie motorowe otwartopodłogowe typu Bowrider wykorzystywane są na przykład do opalania się. Łódź bowrider jest też lżejsza, co ułatwia osiąganie większych prędkości. Z kolei łódź motorowa kabinowa daje możliwość w miarę wygodnego poruszania się nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, dając schronienie przed deszczem czy silnym wiatrem.

Rynek amerykański to największe skupisko czołowych producentów łodzi. Zza oceanu wywodzą się takie marki jak: Sea Ray, Gloston, Kobalt, Boyliver, Chris Craft.

Łodzie – ze względu na dużo większe gabaryty mają indywidualnie wyceniany koszt transportu morskiego i lądowego. Łodzie mogą być transportowane na dwa sposoby. Mniejsze w kontenerach, większe typu RoRo na statku.


 Wśród opłat, które będą musiały zostać pokryte, znajdują się:

* cło wynoszące 1,7% + 25% na łodzie wyprodukowane w USA,

* cło wynoszące 1,7% na łodzie wyprodukowane poza USA,

* podatek VAT – 19% w Niemczech, 21% w Holandii, 23% w Polsce,

* koszty rejestracji łodzi w kraju – około 200 zł.

- Jako jedyni z nielicznych organizujemy odprawę zakupionych łodzi w Holandii ze względu na wymagany przez Unię Europejską certyfikat CE. Aby dowiedzieć się o kosztach celnych, związanych z importem łodzi w Holandii prosimy o bezpośredni kontakt z naszym doradca klienta. Dokonamy kompleksowego zakupu łodzi z pełną obsługą logistyczną i celną, realizujemy zakupy jednostek kupionych przez klientów indywidualnych. – dodaje przedstawiciel Kameleona.

Oferta tej marki obejmuje między innymi: transport lądowy po USA, przygotowanie łodzi do wysyłki, zabezpieczenie przed wpływem warunków atmosferycznych, zabezpieczenie silnika na czas transportu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.