Komunikaty PR

Skuter czy łódź motorowa? Można mieć i jedno i drugie.

2021-05-04  |  01:00
Biuro prasowe

Wielkimi krokami zbliża się lato. To najwyższy czas, by miłośnicy spędzania wolnego czasu nad wodą, mogli zaopatrzyć się w profesjonalne skutery i dobrze wyposażone łodzie motorowe. Warto rozważyć opcje sprowadzenia ich z zagranicy. Jednak zdaniem ekspertów koszty takich transakcji nie są małe, więc nie warto robić tego na własną rękę, tylko zlecić specjalistom. 

Skuter na rodzinny wypad 

Rynek amerykański jest bardzo bogaty w kwestii wyboru odpowiedniej jednostki. Skutery wodne w Polsce pojawiły się pod koniec lat 80. Obecnie są coraz bardziej popularną formą spędzania wolnego czasu nad wodą. Nowy skuter to koszt od 50 do 120 tysięcy złotych. Sprowadzenie używanej maszyny jest zdecydowanie tańsze i trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu od 30 do 60 tysięcy złotych – w zależności od stanu modelu, marki. Największą popularnością cieszą się takie marki jak: Yamaha, Sea-Doo, Kawasaki.

Odpowiednio dobrany model skutera może być idealną formą rozrywki dla kilkuosobowej rodziny. Niektóre są wyposażone w funkcję holowania narciarza wodnego oraz tempomat. W najnowszych modelach możemy spotkać nawet pokładowy komputer oraz wsteczny bieg. Z reguły skuter wodny zbudowany jest z mocnych materiałów kompozytowych, które wzmocnione są dodatkowo włóknem szklanym.

- Warto zaufać firmom, które profesjonalnie zajmują się sprowadzaniem maszyn z zagranicy Na bazie wieloletniego doświadczenia już po kilku informacjach i pobieżnym obejrzeniu maszyny jestem w stanie stwierdzić, czy wart jest swojej ceny i czy mogę ze spokojnym sumieniem polecić je klientowi – mówi Sebastian Pućkowski z Kameleon Transport.

Trzeba jednak pamiętać, że skuter wodny musi być zarejestrowany we właściwym inspektoracie żeglugi śródlądowej. Mozna to zrobić również za pomocą strony www.reja24.pl lub w odpowiednim oddziale urzędu miejskiego bądź starostwa . W Polsce osoby, które chcą pływać skuterem, muszą posiadać patent Sternika Motorowodnego.

A może jednak łódź?

Również łodzie motorowe, które są zdecydowanie droższe niż skutery, sprawdzają się idealnie zarówno na długie wakacje, jak i krótkie, weekendowe wypady. Motorówki są świetną okazją do relaksu i realizacji swoich pasji takich jak wędkarstwo bądź sporty wodne. Jednak tu trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu około 60 tysięcy zł. - jeżeli decydujemy się na używaną łódź, sprowadzoną z zagranicy.

Łodzie motorowe otwartopodłogowe typu Bowrider wykorzystywane są na przykład do opalania się. Łódź bowrider jest też lżejsza, co ułatwia osiąganie większych prędkości. Z kolei łódź motorowa kabinowa daje możliwość w miarę wygodnego poruszania się nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, dając schronienie przed deszczem czy silnym wiatrem.

Rynek amerykański to największe skupisko czołowych producentów łodzi. Zza oceanu wywodzą się takie marki jak: Sea Ray, Gloston, Kobalt, Boyliver, Chris Craft.

Łodzie – ze względu na dużo większe gabaryty mają indywidualnie wyceniany koszt transportu morskiego i lądowego. Łodzie mogą być transportowane na dwa sposoby. Mniejsze w kontenerach, większe typu RoRo na statku.


 Wśród opłat, które będą musiały zostać pokryte, znajdują się:

* cło wynoszące 1,7% + 25% na łodzie wyprodukowane w USA,

* cło wynoszące 1,7% na łodzie wyprodukowane poza USA,

* podatek VAT – 19% w Niemczech, 21% w Holandii, 23% w Polsce,

* koszty rejestracji łodzi w kraju – około 200 zł.

- Jako jedyni z nielicznych organizujemy odprawę zakupionych łodzi w Holandii ze względu na wymagany przez Unię Europejską certyfikat CE. Aby dowiedzieć się o kosztach celnych, związanych z importem łodzi w Holandii prosimy o bezpośredni kontakt z naszym doradca klienta. Dokonamy kompleksowego zakupu łodzi z pełną obsługą logistyczną i celną, realizujemy zakupy jednostek kupionych przez klientów indywidualnych. – dodaje przedstawiciel Kameleona.

Oferta tej marki obejmuje między innymi: transport lądowy po USA, przygotowanie łodzi do wysyłki, zabezpieczenie przed wpływem warunków atmosferycznych, zabezpieczenie silnika na czas transportu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.