Spółka koncernu Toyota wdraża polski system MES
Toyota Boshoku Legnica wybrała polską firmę Queris jako dostawcę systemu MES do monitoringu procesów produkcyjnych i zwiększania efektywności produkcji zakładu koncernu w Legnicy.
Legnicki zakład Toyota Boshoku, będący częścią Grupy Toyota, produkuje elementy silników spalinowych wykonane z tworzyw sztucznych oraz filtry powietrza, montowane następnie w samochodach japońskiego koncernu, a także dostarczane innym producentom samochodów. Fabryka zrealizowała właśnie kolejny rozwojowy projekt obejmujący wdrożenie nowoczesnego systemu ciągłego monitorowania produkcji.
Wybrany polski system Queris MES (Manufacturing Execution System) wzbogacił ekosystem spółki motoryzacyjnego potentata, będącego światowym prekursorem w optymalizacji procesów wytwarzania. To właśnie w fabrykach Toyoty rodziły się takie koncepcje jak just-in-time, kanban, czy klasyfikacja mudy (marnotrawstwa). Wszystkie wypracowane przez dziesięciolecia koncepcje stanowią aktualnie System Produkcyjny Toyoty.
W tym kontekście wybór systemu stworzonego przez firmę Queris stanowi szczególne docenienie polskiego rozwiązania, co podkreśla Arkadiusz Więdłocha, członek zarządu Queris:
„To dla nas wielki zaszczyt móc realizować optymalizację procesu wytwarzania w zakładzie Toyoty Boshoku, będącym częścią koncernu, który stworzył koncepcje usprawnień produkcji stosowane na całym świecie. Cieszymy się, że nasz system MES będzie cegiełką w systemie produkcyjnym zakładu globalnego koncernu, który we wszystkich podręcznikach świata jest stawiany jako wzór optymalizacji produkcji”.
Implementacja systemu realizacji produkcji w zakładzie Toyota Boshoku Legnica to kolejny element rozwoju koncernu. Jego wykorzystanie wpisuje się w silny trend cyfryzacji produkcji obecny w całej branży motoryzacyjnej. MES, jako narzędzie nadzoru i pomoc w szybszej realizacji planów produkcyjnych ma za zadanie przede wszystkim umożliwić monitoring produkcji w czasie rzeczywistym oraz zwiększyć wydajność całego zakładu.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.