Komunikaty PR

Sposób na kryzys? Lexus to świetna inwestycja

2021-03-30  |  10:00
Biuro prasowe

Lata dwudzieste XXI wieku nadeszły z przytupem. Ta dekada, póki co, raczy nas niespodziewanymi wydarzeniami, rynkowymi zawirowaniami i bez dwóch zdań nie należy do spokojnych. Jak zabezpieczyć swój portfel w niepewnych czasach? Kruszce? Kryptowaluty? A może… Lexus?
 

Według Google Trends, w ciągu ostatnich 12 miesięcy fraza wyszukiwania „w co inwestować” zyskała na popularności. Trudno się dziwić – stopy procentowe są niemal zerowe, a w niepewnych czasach dobrze jest mieć coś, co zyskuje na wartości lub przynajmniej nie straci jej zbyt wiele. W portfelu można trzymać waluty, w wirtualnym portfelu obracać kryptowalutami, w sejfie przechowywać dające poczucie bezpieczeństwa szlachetne metale, a w garażu dobrze jest trzymać szlachetne samochody.

Zakup auta może być inwestycją

Choć „auta szlachetne” dla każdego mogą oznaczać co innego, to potencjał inwestycyjny i niska utrata wartości to jak najbardziej wymierne rzeczy. W przypadku samochodów nowych utrata wartości jest istotnym parametrem wykorzystywanym przez instytucje finansowe i leasingowe, ale w przypadku używanych klasyków sytuacja często wygląda odwrotnie. Potencjał na wzrost wartości można zaobserwować, przeglądając m.in. ogłoszenia na portalach aukcyjnych. Nawet pobieżne oględziny dadzą odpowiedź, jakie Lexusy są strzałem w dziesiątkę, gdy zależy nam na samochodach, których cena rośnie z każdym miesiącem.

Japońska marka wyprodukowała wiele modeli, o których od momentu premiery było wiadomo, że staną się w przyszłości cenionymi klasykami. Wiele z nich tuż po wyjeździe z salonu zostało schowanych do garażu, by nabierać wartości w imponującym tempie. Nie trzeba jednak wydawać kilku milionów na Lexusa LFA, by cieszyć się doskonale oprocentowaną lokatą na kołach.

Lexus IS F

Model, którym Lexus zaczął grać w klasie sportowych sedanów klasy średniej, doczekał się kilku generacji, ale warto pochylić się nad Lexusem IS drugiej generacji w wersji IS F. To samochód, który zapoczątkował serię aut Lexus F, a dziś staje się coraz rzadszy i droższy. O jego osiągach decyduje wolnossący, 5-litrowy silnik V8 pod maską, 423 KM do dyspozycji i 8-biegowy automat, który w 2007 roku był prawdziwie przełomową konstrukcją. Napęd trafia na tylną oś, a szpera dba o to, by wrażenia z jazdy były jak najlepsze. Oferowany w polskim salonie Lexus IS F jako nowy kosztował nieco ponad 300 000 zł. Rok 2021 to dobry moment, by sprawić sobie ten wóz, bo zadbane egzemplarze są wyceniane na nieco ponad 100 000 zł. Na rynku wtórnym niełatwo jest znaleźć idealne auto, ale jeśli to nam się uda, z pewnością nie straci ono na wartości.

Lexus RC F

To rasowe coupe jest trzecim po IS F i LFA modelem z serii F. Pod maską ponownie znajdziemy widlastą, ośmiocylindrową jednostkę, ale tym razem generuje ona aż 477 KM. Ten sam motor posłużył do napędzania nowszych modeli Lexusa, a w RC F gwarantuje oszałamiające osiągi. Na wzrost wartości RC F trzeba będzie jeszcze trochę poczekać, ale wersje specjalne, takie jak 10th Anniversary Edition nieco szybciej zaczną nabierać wartości.

Lexus LC 500 z silnikiem V8

Lexus LC 500 wygląda jak zdjęty z deski kreślarskiej i aż trudno uwierzyć, że bliski wersji seryjnej koncept został pokazany 9 lat temu, w 2012 roku. Zjawiskowe coupe dostępne jest jako LC 500h, czyli hybryda z benzynowym V6 i jako LC 500, napędzane wyłącznie benzyną, z wolnossącym V8 pod maską. Jego kształty, niewiarygodnie wysoki poziom wykończenia i klasyczny wolnossący silnik sprawiają, że to przedstawiciel ginącego gatunku, którego warto trzymać w garażu przez długie lata. Nieco droższą opcją, którą można dziś traktować jako długoterminową inwestycję, jest Lexus LC 500 Convertible. Rynkowi rywale LC 500 powoli się wykruszają i dziś ciężko jest wskazać podobny samochód dostępny w salonach konkurentów. To jedna z ostatnich okazji, by stać się pierwszym właścicielem tak wyjątkowego wozu.

Lexus LS pierwszej generacji

Z bardziej przystępnych propozycji, nie sposób nie wspomnieć o Lexusie LS pierwszej generacji, który wyszedł już z „cenowego dołka”, a jego ceny powoli, acz systematycznie rosną. Model, od którego na początku lat 90. zaczęła się historia marki, jest znany nie tylko z komfortu, ale i niezawodności, która sprawiła, że do dziś możemy przebierać w ofertach. Niemal każdy samochód da się doprowadzić do dobrego stanu technicznego, bo zadowalająca dostępność części i praktycznie niezniszczalne podzespoły sprawiają, że Lexusy LS przy należytym traktowaniu przejeżdżają bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów. To dobry moment, by w garażu znaleźć miejsce na 5-metrową limuzynę. Zadbane egzemplarze już po paru latach bez trudu sprzedamy z zyskiem.

Lexus IS 300

Pierwsza generacja Lexusa IS to najtańszy sposób, by wejść do świata prestiżowej japońskiej marki. Lexus IS 300 to samochód, który w przeciwieństwie do IS 200 niemal na pewno nie stanie się już tańszy. Pożądany model z kultowym silnikiem 2JZ to pierwszy w tym zestawieniu Lexus, który ma 6, a nie 8 cylindrów. Rzędowa jednostka, która dała się poznać jako jeden z najlepszych silników spalinowych w dziejach motoryzacji, to najlepszy argument, by zdecydować się na model, który rzucił rękawicę niemieckiej konkurencji w klasie sportowych sedanów. Zadbanych egzemplarzy IS 300 pierwszej generacji jest coraz mniej, a sporo z nich występuje w odmianie SportCross, czyli w praktyce kombi. Nie trzeba jednak inwestować dużych środków, by postawić w garażu Lexusa, który z roku na rok będzie już tylko drożał. Po białego kruka, czyli Lexusa IS 300 z manualną skrzynią biegów musicie się jednak wybrać za ocean i przygotować nieco większy budżet. W Europie to auto jest praktycznie niespotykane.

A może nowy Lexus?

Nie każdy ma zadatki na kolekcjonera, a czasami miejsce w garażu jest na wagę złota. Ci, którzy poszukują nowego samochodu na lata lub liczą na korzystną cenę przy jego odsprzedaży, powinni zwrócić uwagę na salonową ofertę Lexusa. Modele japońskiej marki od lat przodują w rankingach wartości rezydualnej, a więc potencjalnej wartości odsprzedaży. Lexusy tracą na wartości wolno, dzięki czemu rzeczywisty koszt posiadania auta tej marki jest niższy. Od miejskich CT i UX po flagowe LS, decyzja o zakupie nowego Lexusa to dobra inwestycja na lata.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.