Spotawheel pozyskało 100 mln euro finansowania.

Spotawheel, czyli jeden z najszybciej rozwijających się start-upów w Europie[1], pozyskało 100 mln euro finansowania w serii B w postaci kapitału własnego i długu zabezpieczonego aktywami. Firma zajmująca się sprzedażą samochodów używanych planuje w 2022 roku osiągnąć przychód na poziomie 200 mln euro, a od 2023 roku prowadzić dalszą ekspansję na kolejne rynki europejskie.
Obecną serię finansowania poprowadził fundusz VentureFriends z udziałem m.in. Adevinta Ventures, UNIQUA Ventures, Rockaway Ventures, Endeavor Catalyst, Velocity Partners, FJ Labs, Collective Spark i innych znaczących inwestorów. Instrument dłużny zabezpieczony aktywami był prowadzony przez fundusz kredytowy o wartości 3,5 mld euro z siedzibą w Wielkiej Brytanii, do którego dołączyli inwestorzy instytucjonalni. Fundusz kredytowy dołączył także do rundy kapitałowej.
Spotawheel zajmuje się sprzedażą samochodów używanych w Europie Środkowej i Wschodniej zapewniając prosty, wygodny i szybki sposób zakupu niezawodnego pojazdu na rynku wtórnym. Start-up odnotował już liczne sukcesy w Polsce, Grecji i Niemczech, a w 2022 roku rozpoczął działalność także w Rumuni. Do końca bieżącego roku firma planuje osiągnąć łączny przychód w wysokości 200 mln euro na rynkach greckim, polskim i rumuńskim, zapowiadając jednocześnie dalszą ekspansję w Europie w roku 2023.
– Jesteśmy szczęśliwi, że dzięki zaufaniu naszych klientów oraz wsparciu pracowników i partnerów finansujących możemy przyczynić się do transformacji cyfrowej rynku samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Zależy nam, aby Europejczycy mogli cieszyć się jak największym asortymentem samochodów doskonałej jakości, jednocześnie oferując im najlepsze opcje finansowania. Dlatego, aby zapewnić jeszcze większą elastyczność, pracujemy nad rozszerzeniem naszej oferty o modele subskrypcyjne – powiedział Charis Arvanitis, założyciel i dyrektor generalny Spotawheel.
W 2022 roku flota samochodów oferowanych przez Spotawheel ma powiększyć się aż 5-krotnie. W przyszłości firma chce przygotowywać do sprzedaży aż 50 000 samochodów rocznie. Spotawheel spodziewa się również, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zatrudni ponad 700 nowych pracowników, rozszerzając działalność w Niemczech i tworząc nowe zespoły w całej Europie Zachodniej.
Nowy kierunek dla branży
Spotawheel postawiło na innowacyjny model biznesowy – sprzedaż samochodów używanych przez Internet. Firma koncentruje się przede wszystkim na przejrzystości procesu i maksymalnym uproszczeniu ścieżki zakupu i sprzedaży auta przez klienta, tak aby cały proces był dla niego tylko i wyłącznie pozytywnym doświadczeniem. Główną przewagą konkurencyjną firmy jest jej autorska metoda pozyskiwania aut, łącząca najnowsze technologie ze specjalistycznym know-how, dzięki której start-up jest w stanie niezwykle precyzyjnie przewidzieć popyt, podaż, trendy rynkowe i wartość oferowanych pojazdów.
Spotawheel jako pierwsze zaoferowało też darmową dostawę aut na terenie całej Polski, możliwość zwrotu samochodu i pieniędzy w ciągu 14 dni oraz nawet pięcioletnią gwarancję, ustanawiając tym samym nowy standard w branży. Dziś ponad 60% klientów firmy wybiera zdalną formę zakupu przechodząc cały proces przez Internet.
– Cieszymy się, że będziemy dalej wspierać Spotawheel w dążeniu firmy do międzynarodowej ekspansji, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju autorskich technologii wpływających na proces pozyskiwania samochodów. Zespół nieustannie pracuje nad poprawą sytuacji klientów na strukturalnie problematycznym rynku dążąc jednocześnie do jakościowego rozszerzenia oferty produktowej – powiedział George Dimopoulos, partner w VentureFriends.
Spotawheel to dealer oraz innowacyjna platforma e-commerce zajmująca się sprzedażą samochodów używanych. Firma rozpoczęła działalność w Polsce w 2019 roku. Zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najszybciej rozwijających się firm na rynku aut używanych w Europie i 39. pozycję wśród 1000 najszybciej rosnących przedsiębiorstw na naszym kontynencie.
[1] Według zestawienia Financial Times „Europe’s Fastest Growing Companies 2021”.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.