Komunikaty PR

Spotawheel pozyskało 100 mln euro finansowania.

2022-04-29  |  14:00

Spotawheel, czyli jeden z najszybciej rozwijających się start-upów w Europie[1], pozyskało 100 mln euro finansowania w serii B w postaci kapitału własnego i długu zabezpieczonego aktywami. Firma zajmująca się sprzedażą samochodów używanych planuje w 2022 roku osiągnąć przychód na poziomie 200 mln euro, a od 2023 roku prowadzić dalszą ekspansję na kolejne rynki europejskie.

Obecną serię finansowania poprowadził fundusz VentureFriends z udziałem m.in. Adevinta Ventures, UNIQUA Ventures, Rockaway Ventures, Endeavor Catalyst, Velocity Partners, FJ Labs, Collective Spark i innych znaczących inwestorów. Instrument dłużny zabezpieczony aktywami był prowadzony przez fundusz kredytowy o wartości 3,5 mld euro z siedzibą w Wielkiej Brytanii, do którego dołączyli inwestorzy instytucjonalni. Fundusz kredytowy dołączył także do rundy kapitałowej.

Spotawheel zajmuje się sprzedażą samochodów używanych w Europie Środkowej i Wschodniej zapewniając prosty, wygodny i szybki sposób zakupu niezawodnego pojazdu na rynku wtórnym. Start-up odnotował już liczne sukcesy w Polsce, Grecji i Niemczech, a w 2022 roku rozpoczął działalność także w Rumuni. Do końca bieżącego roku firma planuje osiągnąć łączny przychód w wysokości 200 mln euro na rynkach greckim, polskim i rumuńskim, zapowiadając jednocześnie dalszą ekspansję w Europie w roku 2023.

–  Jesteśmy szczęśliwi, że dzięki zaufaniu naszych klientów oraz wsparciu pracowników i partnerów finansujących możemy przyczynić się do transformacji cyfrowej rynku samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Zależy nam, aby Europejczycy mogli cieszyć się jak największym asortymentem samochodów doskonałej jakości, jednocześnie oferując im najlepsze opcje finansowania. Dlatego, aby zapewnić jeszcze większą elastyczność, pracujemy nad rozszerzeniem naszej oferty o modele subskrypcyjne – powiedział Charis Arvanitis, założyciel i dyrektor generalny Spotawheel.

W 2022 roku flota samochodów oferowanych przez Spotawheel ma powiększyć się aż 5-krotnie. W przyszłości firma chce przygotowywać do sprzedaży aż 50 000 samochodów rocznie. Spotawheel spodziewa się również, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zatrudni ponad 700 nowych pracowników, rozszerzając działalność w Niemczech i tworząc nowe zespoły w całej Europie Zachodniej.

Nowy kierunek dla branży

Spotawheel postawiło na innowacyjny model biznesowy – sprzedaż samochodów używanych przez Internet. Firma koncentruje się przede wszystkim na przejrzystości procesu i maksymalnym uproszczeniu ścieżki zakupu i sprzedaży auta przez klienta, tak aby cały proces był dla niego tylko i wyłącznie pozytywnym doświadczeniem. Główną przewagą konkurencyjną firmy jest jej autorska metoda pozyskiwania aut, łącząca najnowsze technologie ze specjalistycznym know-how, dzięki której start-up jest w stanie niezwykle precyzyjnie przewidzieć popyt, podaż, trendy rynkowe i wartość oferowanych pojazdów.

Spotawheel jako pierwsze zaoferowało też darmową dostawę aut na terenie całej Polski, możliwość zwrotu samochodu i pieniędzy w ciągu 14 dni oraz nawet pięcioletnią gwarancję, ustanawiając tym samym nowy standard w branży. Dziś ponad 60% klientów firmy wybiera zdalną formę zakupu przechodząc cały proces przez Internet.

– Cieszymy się, że będziemy dalej wspierać Spotawheel w dążeniu firmy do międzynarodowej ekspansji, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju autorskich technologii wpływających na proces pozyskiwania samochodów. Zespół nieustannie pracuje nad poprawą sytuacji klientów na strukturalnie problematycznym rynku dążąc jednocześnie do jakościowego rozszerzenia oferty produktowej – powiedział George Dimopoulos, partner w VentureFriends.

 

Spotawheel to dealer oraz innowacyjna platforma e-commerce zajmująca się sprzedażą samochodów używanych. Firma rozpoczęła działalność w Polsce w 2019 roku. Zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najszybciej rozwijających się firm na rynku aut używanych w Europie i 39. pozycję wśród 1000 najszybciej rosnących przedsiębiorstw na naszym kontynencie.

[1] Według zestawienia Financial Times „Europe’s Fastest Growing Companies 2021”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.