Komunikaty PR

Spotawheel pozyskało 100 mln euro finansowania.

2022-04-29  |  14:00

Spotawheel, czyli jeden z najszybciej rozwijających się start-upów w Europie[1], pozyskało 100 mln euro finansowania w serii B w postaci kapitału własnego i długu zabezpieczonego aktywami. Firma zajmująca się sprzedażą samochodów używanych planuje w 2022 roku osiągnąć przychód na poziomie 200 mln euro, a od 2023 roku prowadzić dalszą ekspansję na kolejne rynki europejskie.

Obecną serię finansowania poprowadził fundusz VentureFriends z udziałem m.in. Adevinta Ventures, UNIQUA Ventures, Rockaway Ventures, Endeavor Catalyst, Velocity Partners, FJ Labs, Collective Spark i innych znaczących inwestorów. Instrument dłużny zabezpieczony aktywami był prowadzony przez fundusz kredytowy o wartości 3,5 mld euro z siedzibą w Wielkiej Brytanii, do którego dołączyli inwestorzy instytucjonalni. Fundusz kredytowy dołączył także do rundy kapitałowej.

Spotawheel zajmuje się sprzedażą samochodów używanych w Europie Środkowej i Wschodniej zapewniając prosty, wygodny i szybki sposób zakupu niezawodnego pojazdu na rynku wtórnym. Start-up odnotował już liczne sukcesy w Polsce, Grecji i Niemczech, a w 2022 roku rozpoczął działalność także w Rumuni. Do końca bieżącego roku firma planuje osiągnąć łączny przychód w wysokości 200 mln euro na rynkach greckim, polskim i rumuńskim, zapowiadając jednocześnie dalszą ekspansję w Europie w roku 2023.

–  Jesteśmy szczęśliwi, że dzięki zaufaniu naszych klientów oraz wsparciu pracowników i partnerów finansujących możemy przyczynić się do transformacji cyfrowej rynku samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Zależy nam, aby Europejczycy mogli cieszyć się jak największym asortymentem samochodów doskonałej jakości, jednocześnie oferując im najlepsze opcje finansowania. Dlatego, aby zapewnić jeszcze większą elastyczność, pracujemy nad rozszerzeniem naszej oferty o modele subskrypcyjne – powiedział Charis Arvanitis, założyciel i dyrektor generalny Spotawheel.

W 2022 roku flota samochodów oferowanych przez Spotawheel ma powiększyć się aż 5-krotnie. W przyszłości firma chce przygotowywać do sprzedaży aż 50 000 samochodów rocznie. Spotawheel spodziewa się również, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zatrudni ponad 700 nowych pracowników, rozszerzając działalność w Niemczech i tworząc nowe zespoły w całej Europie Zachodniej.

Nowy kierunek dla branży

Spotawheel postawiło na innowacyjny model biznesowy – sprzedaż samochodów używanych przez Internet. Firma koncentruje się przede wszystkim na przejrzystości procesu i maksymalnym uproszczeniu ścieżki zakupu i sprzedaży auta przez klienta, tak aby cały proces był dla niego tylko i wyłącznie pozytywnym doświadczeniem. Główną przewagą konkurencyjną firmy jest jej autorska metoda pozyskiwania aut, łącząca najnowsze technologie ze specjalistycznym know-how, dzięki której start-up jest w stanie niezwykle precyzyjnie przewidzieć popyt, podaż, trendy rynkowe i wartość oferowanych pojazdów.

Spotawheel jako pierwsze zaoferowało też darmową dostawę aut na terenie całej Polski, możliwość zwrotu samochodu i pieniędzy w ciągu 14 dni oraz nawet pięcioletnią gwarancję, ustanawiając tym samym nowy standard w branży. Dziś ponad 60% klientów firmy wybiera zdalną formę zakupu przechodząc cały proces przez Internet.

– Cieszymy się, że będziemy dalej wspierać Spotawheel w dążeniu firmy do międzynarodowej ekspansji, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju autorskich technologii wpływających na proces pozyskiwania samochodów. Zespół nieustannie pracuje nad poprawą sytuacji klientów na strukturalnie problematycznym rynku dążąc jednocześnie do jakościowego rozszerzenia oferty produktowej – powiedział George Dimopoulos, partner w VentureFriends.

 

Spotawheel to dealer oraz innowacyjna platforma e-commerce zajmująca się sprzedażą samochodów używanych. Firma rozpoczęła działalność w Polsce w 2019 roku. Zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najszybciej rozwijających się firm na rynku aut używanych w Europie i 39. pozycję wśród 1000 najszybciej rosnących przedsiębiorstw na naszym kontynencie.

[1] Według zestawienia Financial Times „Europe’s Fastest Growing Companies 2021”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.