Komunikaty PR

Startuje nowy sezon wyścigów Goodyear FIA ETRC z przystankiem na Torze Poznań

2023-05-18  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania docx ( 0.27 MB )

Wyścig we włoskim Misano, zaplanowany na 20-21 maja, rozpocznie nowy sezon rywalizacji w ramach mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship. Najważniejsza europejska kategoria wyścigów ciężarówek odwiedzi osiem torów wyścigowych na Starym Kontynencie, w tym Tor Poznań, który jest jedynym nowym punktem dodanym do tegorocznego kalendarza zmagań. Goodyear jest wieloletnim partnerem i sponsorem tytularnym mistrzostw FIA ETRC.

O tym, kto zdobędzie koronę mistrzowską w 2023 roku, zdecydują wyniki z 32 wyścigów. Oprócz rywalizacji na Torze Poznań 24 i 25 czerwca, wyścigi zagoszczą na obiektach doskonale znanych ze sportów motorowych, m.in. Nürburgring i Le Mans.

Wszyscy zawodnicy będą ścigać się wyłącznie na oponach Goodyear, co zapewnia jednolitą platformę do rywalizacji.

 „To kolejny ważny rok w międzynarodowej działalności Goodyeara w sportach motorowych. Bazując na sukcesach z poprzednich lat, z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie nowego, ekscytującego sezonu mistrzostw. Jako partner tytularny jesteśmy zobowiązani do zapewnienia jak najlepszych osiągów na torze, podobnie jak w przypadku milionów opon drogowych Goodyear stosowanych codziennie w pojazdach użytkowych w całej Europie,” powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon ciężarowych w Europie.

„Mistrzostwa są dla nas wyjątkowym poligonem doświadczalnym do odkrywania nowych technologii i doskonalenia trwałości opon. To także dobra okazja, aby przy pomocy interaktywnej ciężarówki pokazowej Drive Results przybliżyć odwiedzającym korzyści, jakie Goodyear oferuje flotom transportowym w ramach pakietu Total Mobility,” dodał M. Szymański.

Wydajność i zrównoważony rozwój

Stosowane w mistrzostwach opony wykorzystują połączenie technologii opracowanych przez Goodyeara dla sportów motorowych i do codziennej jazdy. Są one zbudowane na podobnej, wzmocnionej osnowie co opony do jazdy po autostradach, która zapewnia wyższy poziom ochrony i wytrzymałości. Mają też ten sam rozmiar 315/70R22.5 i podobne cechy jak wiele produktów drogowych Goodyeara. Natomiast wyróżniają się specjalną mieszanką bieżnika i unikalną asymetryczną konstrukcją.

Ciężarówki, które jeżdżą po torach, ważą znacznie więcej niż konwencjonalne samochody wyścigowe. Oznacza to, że opona musi łączyć wytrzymałość modelu drogowego z osiągami opony wyścigowej. Opony odgrywają również ważną rolę w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, do których zobowiązali się organizatorzy mistrzostw. Na przykład Goodyear pomaga zmniejszyć ilość odpadów pozostających po mistrzostwach, wydłużając żywotność opon poprzez bieżnikowanie. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach Goodyear FIA ETRC mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. Praktyka bieżnikowania opon jest szeroko rozpowszechniona w branży transportu ciężarowego, ale Goodyear jest liderem w stosowaniu jej w sportach motorowych.

Wysiłki organizatorów mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship na rzecz zrównoważonego rozwoju zostały zauważone i nagrodzone wysokim miejscem w zestawieniu Sustainable Championships Index™ - SChI™[1]. Mistrzostwa ciężarówek zostały sklasyfikowane na 16. miejscu wśród 105 innych mistrzostw w sportach motorowych.

Wszystkim wydarzeniom Goodyear FIA European Truck Racing Championship w tym sezonie będzie towarzyszyć specjalna ciężarówka pokazowa z mobilnym show roomem na pokładzie, która podróżuje po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Result Tour 2023. W jednym miejscu będzie można zapoznać się nie tylko z najnowszymi oponami, ale także ze wszystkimi rozwiązaniami z zakresu mobilności, takimi jak systemy Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint czy Goodyear DrivePoint. Wszystkie są połączone z nowoczesnymi aplikacjami i wspierane przetwarzaniem danych, odpowiadając na potrzeby wymagającego ekosystemu transportowego.

Kalendarz Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023:

  • 20-21 maja – Misano (ITA)
  • 10-11 czerwca – Slovakia Ring (SVK)
  • 24-25 czerwca – Poznań (POL)
  • 15-16 lipca – Nürburgring (GER)26-27 sierpnia – Most (CZE)
  • 26-27 sierpnia – Most (CZE)
  • 9-10 września – Zolder (BEL)
  • 23-24 września – Le Mans (FRA)
  • 30 września-1 października – Jarama (ESP)

[1]https://static1.squarespace.com/static/609fc4f7632adb003064547d/t/64198eb3dfa01f12c820f8c0/1679986218136/Sustainable+Championships+Index+2023.pdf  

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.