Komunikaty PR

Startuje nowy sezon wyścigów Goodyear FIA ETRC z przystankiem na Torze Poznań

2023-05-18  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania docx ( 0.27 MB )

Wyścig we włoskim Misano, zaplanowany na 20-21 maja, rozpocznie nowy sezon rywalizacji w ramach mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship. Najważniejsza europejska kategoria wyścigów ciężarówek odwiedzi osiem torów wyścigowych na Starym Kontynencie, w tym Tor Poznań, który jest jedynym nowym punktem dodanym do tegorocznego kalendarza zmagań. Goodyear jest wieloletnim partnerem i sponsorem tytularnym mistrzostw FIA ETRC.

O tym, kto zdobędzie koronę mistrzowską w 2023 roku, zdecydują wyniki z 32 wyścigów. Oprócz rywalizacji na Torze Poznań 24 i 25 czerwca, wyścigi zagoszczą na obiektach doskonale znanych ze sportów motorowych, m.in. Nürburgring i Le Mans.

Wszyscy zawodnicy będą ścigać się wyłącznie na oponach Goodyear, co zapewnia jednolitą platformę do rywalizacji.

 „To kolejny ważny rok w międzynarodowej działalności Goodyeara w sportach motorowych. Bazując na sukcesach z poprzednich lat, z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie nowego, ekscytującego sezonu mistrzostw. Jako partner tytularny jesteśmy zobowiązani do zapewnienia jak najlepszych osiągów na torze, podobnie jak w przypadku milionów opon drogowych Goodyear stosowanych codziennie w pojazdach użytkowych w całej Europie,” powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon ciężarowych w Europie.

„Mistrzostwa są dla nas wyjątkowym poligonem doświadczalnym do odkrywania nowych technologii i doskonalenia trwałości opon. To także dobra okazja, aby przy pomocy interaktywnej ciężarówki pokazowej Drive Results przybliżyć odwiedzającym korzyści, jakie Goodyear oferuje flotom transportowym w ramach pakietu Total Mobility,” dodał M. Szymański.

Wydajność i zrównoważony rozwój

Stosowane w mistrzostwach opony wykorzystują połączenie technologii opracowanych przez Goodyeara dla sportów motorowych i do codziennej jazdy. Są one zbudowane na podobnej, wzmocnionej osnowie co opony do jazdy po autostradach, która zapewnia wyższy poziom ochrony i wytrzymałości. Mają też ten sam rozmiar 315/70R22.5 i podobne cechy jak wiele produktów drogowych Goodyeara. Natomiast wyróżniają się specjalną mieszanką bieżnika i unikalną asymetryczną konstrukcją.

Ciężarówki, które jeżdżą po torach, ważą znacznie więcej niż konwencjonalne samochody wyścigowe. Oznacza to, że opona musi łączyć wytrzymałość modelu drogowego z osiągami opony wyścigowej. Opony odgrywają również ważną rolę w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, do których zobowiązali się organizatorzy mistrzostw. Na przykład Goodyear pomaga zmniejszyć ilość odpadów pozostających po mistrzostwach, wydłużając żywotność opon poprzez bieżnikowanie. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach Goodyear FIA ETRC mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. Praktyka bieżnikowania opon jest szeroko rozpowszechniona w branży transportu ciężarowego, ale Goodyear jest liderem w stosowaniu jej w sportach motorowych.

Wysiłki organizatorów mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship na rzecz zrównoważonego rozwoju zostały zauważone i nagrodzone wysokim miejscem w zestawieniu Sustainable Championships Index™ - SChI™[1]. Mistrzostwa ciężarówek zostały sklasyfikowane na 16. miejscu wśród 105 innych mistrzostw w sportach motorowych.

Wszystkim wydarzeniom Goodyear FIA European Truck Racing Championship w tym sezonie będzie towarzyszyć specjalna ciężarówka pokazowa z mobilnym show roomem na pokładzie, która podróżuje po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Result Tour 2023. W jednym miejscu będzie można zapoznać się nie tylko z najnowszymi oponami, ale także ze wszystkimi rozwiązaniami z zakresu mobilności, takimi jak systemy Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint czy Goodyear DrivePoint. Wszystkie są połączone z nowoczesnymi aplikacjami i wspierane przetwarzaniem danych, odpowiadając na potrzeby wymagającego ekosystemu transportowego.

Kalendarz Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023:

  • 20-21 maja – Misano (ITA)
  • 10-11 czerwca – Slovakia Ring (SVK)
  • 24-25 czerwca – Poznań (POL)
  • 15-16 lipca – Nürburgring (GER)26-27 sierpnia – Most (CZE)
  • 26-27 sierpnia – Most (CZE)
  • 9-10 września – Zolder (BEL)
  • 23-24 września – Le Mans (FRA)
  • 30 września-1 października – Jarama (ESP)

[1]https://static1.squarespace.com/static/609fc4f7632adb003064547d/t/64198eb3dfa01f12c820f8c0/1679986218136/Sustainable+Championships+Index+2023.pdf  

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.