Startuje nowy sezon wyścigów Goodyear FIA ETRC z przystankiem na Torze Poznań
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Wyścig we włoskim Misano, zaplanowany na 20-21 maja, rozpocznie nowy sezon rywalizacji w ramach mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship. Najważniejsza europejska kategoria wyścigów ciężarówek odwiedzi osiem torów wyścigowych na Starym Kontynencie, w tym Tor Poznań, który jest jedynym nowym punktem dodanym do tegorocznego kalendarza zmagań. Goodyear jest wieloletnim partnerem i sponsorem tytularnym mistrzostw FIA ETRC.
O tym, kto zdobędzie koronę mistrzowską w 2023 roku, zdecydują wyniki z 32 wyścigów. Oprócz rywalizacji na Torze Poznań 24 i 25 czerwca, wyścigi zagoszczą na obiektach doskonale znanych ze sportów motorowych, m.in. Nürburgring i Le Mans.
Wszyscy zawodnicy będą ścigać się wyłącznie na oponach Goodyear, co zapewnia jednolitą platformę do rywalizacji.
„To kolejny ważny rok w międzynarodowej działalności Goodyeara w sportach motorowych. Bazując na sukcesach z poprzednich lat, z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie nowego, ekscytującego sezonu mistrzostw. Jako partner tytularny jesteśmy zobowiązani do zapewnienia jak najlepszych osiągów na torze, podobnie jak w przypadku milionów opon drogowych Goodyear stosowanych codziennie w pojazdach użytkowych w całej Europie,” powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon ciężarowych w Europie.
„Mistrzostwa są dla nas wyjątkowym poligonem doświadczalnym do odkrywania nowych technologii i doskonalenia trwałości opon. To także dobra okazja, aby przy pomocy interaktywnej ciężarówki pokazowej Drive Results przybliżyć odwiedzającym korzyści, jakie Goodyear oferuje flotom transportowym w ramach pakietu Total Mobility,” dodał M. Szymański.
Wydajność i zrównoważony rozwój
Stosowane w mistrzostwach opony wykorzystują połączenie technologii opracowanych przez Goodyeara dla sportów motorowych i do codziennej jazdy. Są one zbudowane na podobnej, wzmocnionej osnowie co opony do jazdy po autostradach, która zapewnia wyższy poziom ochrony i wytrzymałości. Mają też ten sam rozmiar 315/70R22.5 i podobne cechy jak wiele produktów drogowych Goodyeara. Natomiast wyróżniają się specjalną mieszanką bieżnika i unikalną asymetryczną konstrukcją.
Ciężarówki, które jeżdżą po torach, ważą znacznie więcej niż konwencjonalne samochody wyścigowe. Oznacza to, że opona musi łączyć wytrzymałość modelu drogowego z osiągami opony wyścigowej. Opony odgrywają również ważną rolę w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, do których zobowiązali się organizatorzy mistrzostw. Na przykład Goodyear pomaga zmniejszyć ilość odpadów pozostających po mistrzostwach, wydłużając żywotność opon poprzez bieżnikowanie. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach Goodyear FIA ETRC mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. Praktyka bieżnikowania opon jest szeroko rozpowszechniona w branży transportu ciężarowego, ale Goodyear jest liderem w stosowaniu jej w sportach motorowych.
Wysiłki organizatorów mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship na rzecz zrównoważonego rozwoju zostały zauważone i nagrodzone wysokim miejscem w zestawieniu Sustainable Championships Index™ - SChI™[1]. Mistrzostwa ciężarówek zostały sklasyfikowane na 16. miejscu wśród 105 innych mistrzostw w sportach motorowych.
Wszystkim wydarzeniom Goodyear FIA European Truck Racing Championship w tym sezonie będzie towarzyszyć specjalna ciężarówka pokazowa z mobilnym show roomem na pokładzie, która podróżuje po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Result Tour 2023. W jednym miejscu będzie można zapoznać się nie tylko z najnowszymi oponami, ale także ze wszystkimi rozwiązaniami z zakresu mobilności, takimi jak systemy Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint czy Goodyear DrivePoint. Wszystkie są połączone z nowoczesnymi aplikacjami i wspierane przetwarzaniem danych, odpowiadając na potrzeby wymagającego ekosystemu transportowego.
Kalendarz Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023:
- 20-21 maja – Misano (ITA)
- 10-11 czerwca – Slovakia Ring (SVK)
- 24-25 czerwca – Poznań (POL)
- 15-16 lipca – Nürburgring (GER)26-27 sierpnia – Most (CZE)
- 26-27 sierpnia – Most (CZE)
- 9-10 września – Zolder (BEL)
- 23-24 września – Le Mans (FRA)
- 30 września-1 października – Jarama (ESP)
[1]https://static1.squarespace.com/static/609fc4f7632adb003064547d/t/64198eb3dfa01f12c820f8c0/1679986218136/Sustainable+Championships+Index+2023.pdf

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.