Sternkraft pozyskuje finansowanie i przyspiesza ekspansję zagraniczną
Fundusz Status Starter zainwestował 4 mln zł w Sternkraft Polska rozwijającą projekt sztucznej inteligencji w telematyce. Technologia ma między innymi znacząco obniżyć straty w branży transportowej, które w 2020 roku wyniosły 9 mld Euro. Dzięki pozyskanym środkom Spółka stworzy nowe rozwiązania dla przewoźników w całej Unii Europejskiej.
Sztuczna inteligencja diametralnie zmieni branżę transportu drogowego - zarówno cargo, jak i publicznego. Rozwijana przez Sternkraft technologia Computer Vision, czyli analiza obrazu pojazdów autonomicznych, stawia czoła wielu wyzwaniom, jakimi są między innymi kradzieże, napady, uszkodzenia oraz przestrzeganie BHP floty i kierowców w transporcie drogowym.
Computer Vision zmienia oblicze transportu. Dzięki niemu bezpieczeństwo osób, floty oraz ładunków może poprawić się nawet kilkukrotnie. Liczba problemów związanych z transportem towaru jest znacznie poważniejsza niż wielomiesięczne czy nawet wieloletnie próby uzyskania odszkodowania. Według najnowszych danych, dziennie okradanych jest średnio niemal 50 naczep w całej UE. Technologia, której używamy potrafi zminimalizować ten problem, a także wiele innych - komentuje Marcin Lewicki, założyciel Sternkraft Polska.
Rozwiązanie SafeWay FX2 potrafi o 74% zmniejszyć liczbę kradzieży, oszustw, błędów i nieefektywności w sektorze transportu w Europie i na świecie. Pozwoli to znacząco ograniczyć straty ponoszone przez producentów, firmy transportowe i ubezpieczeniowe. Globalny rynek telematyki komercyjnej do 2022 roku ma wzrosnąć do prawie 70 mld dolarów, a do 2030 r. ma osiągnąć aż 144 mld USD . Oczekuje się, że w najbliższych latach, tj. do roku 2025, średnia roczna stopa wzrostu rynku wyniesie prawie 21%.
Zdecydowaliśmy się zainwestować w firmę Sternkraft Polska, ponieważ stoi za nią zespół o wybitnych kompetencjach. W naszej opinii dynamicznie rosnący rynek telematyki oraz technologii rozpoznawania obrazu, postępująca autonomizacja procesów w logistyce oraz zwiększona niepewność łańcuchów dostaw połączone ze spadkiem cen zaawansowanej elektroniki sprawiają, że Safeway może szybko zrewolucjonizować rynek transportu drogowego w UE – ocenia Stanisław Rogoziński, Partner Funduszu Satus Starter.
SafeWay FX2 to autorska technologia dedykowana sektorowi TSL (Transport-Spedycja-Logistyka). System został dostosowany do wymagających warunków przewozowych: bardzo szerokiego zakresu temperatur pracy, wilgotności, wibracji, oświetlenia, a przede wszystkim ograniczonego dostępu do energii elektrycznej i połączenia z siecią.
Sternkraft Polska niedawno pozyskał pierwszego inwestora zewnętrznego w postaci Akceleratora Technologicznego w Gliwicach. Ponadto projekt otrzymał szereg grantów, a także pierwszą nagrodę w konkursie Amazon AI Start-Up Challenge.
Więcej o systemie Safeway można przeczytać na stronie producenta Sternkraft, który jest członkiem TAPA : http://sternkraft.com/
* * *
Sternkraft Telematics – polsko-niemiecka firma telematyczna z siedzibami w Berlinie i Konstantynowie Łódzkim, która wprowadziła na rynek pierwszy na świecie kompleksowy system ochrony naczep ciężarówek, SafeWay.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.