Komunikaty PR

Sternkraft pozyskuje finansowanie i przyspiesza ekspansję zagraniczną

2021-07-22  |  08:00
Biuro prasowe

 

Fundusz Status Starter zainwestował 4 mln zł w Sternkraft Polska rozwijającą projekt sztucznej inteligencji w telematyce. Technologia ma między innymi znacząco obniżyć straty w branży transportowej, które w 2020 roku wyniosły 9 mld Euro. Dzięki pozyskanym środkom Spółka stworzy nowe rozwiązania dla przewoźników w całej Unii Europejskiej. 

 

Sztuczna inteligencja diametralnie zmieni branżę transportu drogowego - zarówno cargo, jak i publicznego. Rozwijana przez  Sternkraft technologia Computer Vision, czyli analiza obrazu pojazdów autonomicznych, stawia czoła wielu wyzwaniom, jakimi są między innymi kradzieże, napady, uszkodzenia oraz przestrzeganie BHP floty i kierowców w transporcie drogowym.

 

Computer Vision zmienia oblicze transportu. Dzięki niemu bezpieczeństwo osób, floty oraz ładunków może poprawić się nawet kilkukrotnie. Liczba problemów związanych z transportem towaru jest znacznie poważniejsza niż wielomiesięczne czy nawet wieloletnie próby uzyskania odszkodowania. Według najnowszych danych, dziennie okradanych jest średnio niemal 50 naczep w całej UE. Technologia, której używamy potrafi zminimalizować ten problem, a także wiele innych - komentuje Marcin Lewicki, założyciel Sternkraft Polska.

 

Rozwiązanie SafeWay FX2 potrafi o 74% zmniejszyć liczbę kradzieży, oszustw, błędów i nieefektywności w sektorze transportu w Europie i na świecie. Pozwoli to znacząco ograniczyć straty ponoszone przez producentów, firmy transportowe i ubezpieczeniowe. Globalny rynek telematyki komercyjnej do 2022 roku ma wzrosnąć do prawie 70 mld dolarów, a do 2030 r. ma osiągnąć aż 144 mld USD . Oczekuje się, że w najbliższych latach, tj. do roku 2025, średnia roczna stopa wzrostu rynku wyniesie prawie 21%.

 

Zdecydowaliśmy się zainwestować w firmę Sternkraft Polska, ponieważ stoi za nią zespół o wybitnych kompetencjach. W naszej opinii dynamicznie rosnący rynek telematyki oraz technologii rozpoznawania obrazu, postępująca autonomizacja procesów w logistyce oraz zwiększona niepewność łańcuchów dostaw połączone ze spadkiem cen zaawansowanej elektroniki sprawiają, że Safeway może szybko zrewolucjonizować rynek transportu drogowego w UE – ocenia Stanisław Rogoziński, Partner Funduszu Satus Starter.

 

SafeWay FX2 to autorska technologia dedykowana sektorowi TSL (Transport-Spedycja-Logistyka). System został dostosowany do wymagających warunków przewozowych: bardzo szerokiego zakresu temperatur pracy, wilgotności, wibracji, oświetlenia, a przede wszystkim ograniczonego dostępu do energii elektrycznej i połączenia z siecią.

 

Sternkraft Polska niedawno pozyskał pierwszego inwestora zewnętrznego w postaci Akceleratora Technologicznego w Gliwicach. Ponadto projekt otrzymał szereg grantów, a także pierwszą nagrodę w konkursie Amazon AI Start-Up Challenge

 

Więcej o systemie Safeway można przeczytać na stronie producenta Sternkraft, który jest członkiem TAPA : http://sternkraft.com/

 

 

* * *

Sternkraft Telematics – polsko-niemiecka firma telematyczna z siedzibami w Berlinie i Konstantynowie Łódzkim, która wprowadziła na rynek pierwszy na świecie kompleksowy system ochrony naczep ciężarówek, SafeWay.



 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.