Komunikaty PR

Strefy czystego transportu – Traficar przygotowuje się na zmiany

2022-02-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Grzyb
PR Inspiration

Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
marta.grzyb|prinspiration.pl| |marta.grzyb|prinspiration.pl
730 190 230
prinspiration.pl/
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Powstające w dużych miastach strefy czystego transportu stają się prawdziwym wyzwaniem. Ograniczenia w poruszaniu się samochodami starszego typu w miastach to szansa na rozwój transportu publicznego, w tym również dla transportu współdzielonego. Traficar, największa firma carsharingowa w Polsce, przygotowuje się do zmian.

Z raportu przygotowanego przez PwC wynika, że w nadchodzących latach w Europie zwiększy się skala współdzielenia pojazdów – do 2030 r. udział takich aut w rynku wyniesie co najmniej 30%. Z kolei według Polskiego Instytutu Ekonomicznego liczba użytkowników aut wypożyczanych w systemie carsharingowym w Polsce wynosi obecnie około 630 tysięcy osób, a liczba pojazdów sięga 3,6 tys. Prognozuje się, że do 2025 r. liczba samochodów zwiększy się o ponad 130%, a liczba użytkowników dojdzie do  niemal 2 milionów. Motorem tych zmian są nie tylko korzyści ekonomiczne współdzielenia pojazdów, lecz również świadomość konsumentów w kwestii ochrony środowiska i idące za tym regulacje prawne. Nowelizacja Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych dała wolną rękę samorządom we wprowadzaniu tzw. stref czystego transportu. Oznacza to, że miasta lub gminy będą mogły wyznaczać w swoich granicach strefy, do których nie wjadą określone samochody. Doświadczenia europejskie ze strefami czystego transportu wskazują na naturalną tendencję zamiany tradycyjnego środka transportu jakim był samochód, na korzyść transportu publicznego, ale również w kierunku szeroko pojętego współdzielenia pojazdów. Dotyczy to nie tylko miejskich systemów wypożyczalni rowerów czy hulajnóg, lecz w dużej mierze carsharingu - mówi Konrad Karpiński, dyrektor Traficar. Nasza flota składa się z nowoczesnych pojazdów spełniających surowe normy emisyjne obowiązujące w Unii Europejskiej. Cały czas poszerzamy też gamę samochodów elektrycznych, a ich liczba już w tej chwili przekroczyła 300 sztuk. Jesteśmy przekonani, że wszystkie samochody, które udostępniamy naszym klientom, będą spełniały restrykcyjne wymagania dotyczące warunków emisyjności i bezpieczeństwa wjazdu do powstających stref czystego transportu – dodaje.

Samorządy już teraz przygotowują się do sprawdzenia tych stref. Pod koniec 2022 roku, w związku z Wojewódzkim Programem Ochrony Powietrza dla Małopolski, taka strefa zostanie uchwalona również w Krakowie. Jak informuje miasto szerokie badania przeprowadzone w 2019 r. w Krakowie pokazało, że 12 proc. aut emituje aż połowę wszystkich zanieczyszczeń samochodowych. Te 12 proc. to przede wszystkim kilkunastoletnie lub starsze diesle. Osoby decydujące się na korzystanie z samochodów współdzielonych biorące do tej pory pod uwagę głównie aspekt ekonomiczny zaczynają zmieniać swoje nastawienie. Po sześciu latach funkcjonowania usługi carsharingowe na stałe wpisały się w system komunikacyjny największych miast w Polsce, co dowodzi, że jest to świadomy wybór użytkowników nie tylko ze względu na korzyści ekonomiczne, lecz również, a może przede wszystkim, na korzyści środowiskowe. Nasza flota jest nowoczesna, a dzięki rozwiązaniom zawartym w aplikacji mobilnej uczymy użytkowników nie tylko jak jeździć bezpiecznie, ale również ekologicznie – tłumaczy Konrad Karpiński z Traficar. Można śmiało powiedzieć, że współdzielenie staje się nie tylko modą, ale i potrzebą odpowiedzialnego społeczeństwa dodaje Karpiński.

Co więcej, oferta carsharingu poszerza się o samochody dostawcze, które często znajdują się na parkingach wokół centrów handlowych oraz wielkopowierzchniowych sklepów. Znika zatem problem zakupów i transportu rzeczy wielkogabarytowych, których nie przewieźlibyśmy własnym autem. To, co wyróżnia carsharing na tle innych rozwiązań związanych z transportem współdzielonym, to przede wszystkim większa swoboda. Możemy korzystać z wynajętego pojazdu przez tyle czasu ile potrzebujemy, nie będąc ograniczonym określoną trasą, a także możemy zostawić na chwilę zaparkowany pojazd nie musząc ponownie zamawiać transportu – wyjaśnia Karpiński – Dzięki takim rozwiązaniom możemy znacznie ograniczyć ruch, a tym samym ilość emitowanych spalin – podkreśla Karpiński.

Carsharing stał się stałą częścią ekosystemu transportowego w mieście, dlatego tak istotne jest, aby wraz z władzami samorządowymi udało się wypracować najlepszą formułę korzystania z tych stref dla dobra mieszkańców polskich miast.
Wszystkie samochody Traficar są obrendowane, co może wyeliminować konieczność posiadania odpowiedniej naklejki wymaganej przez poszczególne miasta. Oczywiście mamy świadomość, że projekt jest bardzo trudny logistycznie i przed nami zapewne jeszcze sporo rozmów i ustaleń. Jesteśmy na nie otwarci i chętnie pomożemy wypracować wspólnie model ogólnopolski, korzystny da mieszkańców wszystkich miast – podsumowuje Karpiński.

O Firmie

Traficar Sp. z o.o. to polska spółka świadcząca innowacyjną usługę wynajmu samochodów  z poziomu aplikacji bez zbędnych formalności i wyznaczonych miejsc na oddanie auta, wpisująca się w ideę carsharingu. Nowoczesna, intuicyjna i autorska aplikacja w smartfonie pozwala na szybką lokalizację najbliższego dostępnego pojazdu, a użytkownik może go zarezerwować w dowolnym momencie. Samochód otwiera się dzięki zeskanowaniu kodu QR znajdującego się na samochodzie, kluczyki są w schowku, a płatność następuje w aplikacji na telefonie po zakończeniu podróży. Usługa wystartowała w 2016 roku w Krakowie, a dzisiaj obejmuje swoim zasięgiem wiele polskich miast m.in. Warszawę, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Łódź, Katowice i wiele innych. Firma oferuje także usługę małych i dużych aut dostawczych wynajmowanych z poziomu aplikacji pod marką TrafiCargo. Można z niej skorzystać pod 60 sklepami w Polsce, m.in. IKEA, w wybranych lokalizacjach sieci Castorama, Leroy Merlin, OBI, Salony Agata, Bricoman, Komfort, M1, Home Concept, City Meble. Łączna flota Traficara w całej Polsce liczy obecnie ponad 2500 pojazdów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Inspiration
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów Biuro prasowe
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.