Szybsza obsługa płatności w automatach paliwowych
Fiserv Polska, działający pod marką PolCard from Fiserv, wprowadził rozwiązanie, które umożliwia płatności kartowe w automatach do samodzielnego rozliczania tankowania. Dzięki integracji dystrybutora z terminalem możliwa jest płatność za paliwo bezpośrednio przy stanowisku – 24 godziny na dobę, bez konieczności angażowania pracownika stacji, co znacznie usprawnia proces tankowania. Rozwiązanie jest w pełni zgodne z wytycznymi organizacji Visa i Mastercard, dotyczącymi rozliczania takich transakcji.
– Nasze rozwiązanie do obsługi transakcji w paliwomatach oferowane we współpracy z Almar IT to szybki i wygodny sposób na zatankowanie samochodu, dostępny przez całą dobę i bez kolejek do kasy. Jest to usługa spełniająca najwyższe standardy bezpieczeństwa, zarówno dla klienta, który płaci za paliwo, jak i stacji paliw – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.
Fiserv Polska pomaga zapewnić prawidłową realizację takich transakcji, które wymagają specjalnego sposobu przetwarzania zgodnie z zaleceniami Visa i Mastercard. Z tego względu takie płatności mogą być obsługiwane jedynie na wybranych terminalach płatniczych dostosowanych do tego typu operacji. Dodatkowo takie urządzenie musi być w pełni zintegrowane z automatem do samodzielnego rozliczania tankowania.
Automatyczna opłata w dystrybutorach paliwa
Rozpoczynając tankowanie w paliwomacie klient ma możliwość zadeklarowania maksymalnej kwoty, za którą chce zatankować pojazd. Tankowanie kończy się po jej osiągnięciu lub na polecenie klienta (np. w momencie maksymalnego zapełnienia zbiornika). Na końcu transakcja jest rozliczona automatycznie, zgodnie z faktycznym zakupem paliwa. W przypadku, gdy na koncie klienta nie ma wystarczającej ilości środków usługa może być wykonana częściowo.
– Już od kilku lat oferujemy stacjom paliw automaty umożliwiające sprzedaż paliwa bez udziału kasjera. Przykładamy dużą wagę, aby cały czas dostosowywać je do zmieniających się oczekiwań klientów. W dobie cyfryzacji możliwość i bezpieczeństwo płatności bezgotówkowych są ważne jak nigdy wcześniej. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się, by wspólnie z PolCard from Fiserv wdrożyć w naszych urządzeniach bezpieczny proces akceptacji płatności bezgotówkowych, w pełni zgodny z wymaganiami systemów płatniczych – mówi Tomasz Nowicki, dyrektor handlowy w Almar IT sp. z o.o.
Całodobowa sprzedaż paliwa
Rozwiązanie przeznaczone jest dla stacji paliw, na których nie jest wymagana obsługa sprzedawcy. Może być również wdrażane tam, gdzie samoobsługowy paliwomat będzie stanowił dodatkowy punkt sprzedaży. Jedne z pierwszych urządzeń wyposażonych w rozwiązanie stanęły już na stacjach paliw Grosar w wybranych miejscowościach Podkarpacia (m.in. w Jasienicy, Cisnej, czy Solinie), i planowane są wdrożenia w kolejnych punktach.
– Całodobowa automatyczna sprzedaż paliwa, bez konieczności zatrudniania obsługi, która musiałaby pracować w nocy, to dla nas bardzo korzystne rozwiązanie. Sprawdza się szczególnie w przypadku stacji, które zlokalizowane są w mniejszych miejscowościach, na uboczu lub tam gdzie zwykle panuje mniejszy ruch. Samoobsługowe dystrybutory paliw mogą również stanowić dodatkowy punkt sprzedaży paliwa na dużych stacjach i usprawnić obsługę klientów poprzez rozładowanie kolejek do kas w godzinach szczytu – mówi Piotr Sarama, wiceprezes firmy Grosar sp. z o.o.
O Fiserv
Fiserv, Inc. (NASDAQ: FISV) dąży do przekazywania pieniędzy i informacji w sposób, który porusza świat. Jako światowy lider w dziedzinie płatności i technologii finansowych, firma pomaga klientom w osiąganiu najlepszych w swojej klasie wyników dzięki zaangażowaniu w innowacje i doskonałość w obszarach takich jak obsługa rachunków i rozwiązania bankowości cyfrowej, obsługa kart płatniczych i zarządzanie infrastrukturą sieciową, płatności, handel elektroniczny, akceptacja i przetwarzanie płatności w handlu i usługach oraz Clover® - bazującej na chmurze platformy sprzedażowej oraz do zarządzania biznesem. Fiserv jest członkiem S&P 500® Index i jedną z najbardziej podziwianych firm na świecie według listy World’s Most Admired Companies™ publikowanej przez magazyn Fortune®. Odwiedź stronę fiserv.com i śledź informacje w mediach społecznościowych, aby uzyskać więcej informacji o firmie.
Arval we współpracy z Hop.City dostarczy rowery dla dostawców jedzenia
Wynajem długoterminowy Arval dostępny w salonach Ford
Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.